Ik 100 per week incl luiers, verzorginsproducten, tanken, verjaardagen, kleding. Eigenlijk alles dus wat niet onder de vaste lasten als gwe, hypotheek etc valt.
Vorige keer waren trouwens de doekjes van Huggies in de aanbieding bij Action. 70 ct per pakje. Toen heb ik bijna het hele schap leeg gekocht. Komen toch wel op.
Mijn schoonmoeder heeft me een handige manier aangeleerd voor dit soort sausjes of soep maken. Gewoon alles in de blender/keukenmachine kieperen (tomaten, ui etc.) en zo fijn malen als je wil. En dan pas daarna in de pan doen en koken. Is een soort van omgekeerde volgorde, maar dan ben je veel sneller klaar.
Wij raspen sowieso de kaas altijd zelf, want geraspte kaas blijft hier vaak een halve verpakking van liggen en dan kan ik het later weggooien. Dus nu snij ik een stukje van een homp kaas af en rasp dat met de moulinex. Dan blijf ik nooit zitten met geraspte kaas Het ging mij bij de mac 's cheese er meer om dat ze elke keer dingen erin willen als parmezaanse kaas of van die dure stinkkazen.... daar heb ik het geld niet voor, maar wil het wel graag een keer proberen te maken met goedkopere kaas
Ik maak macaroni en kaas ook gewoon met normale kaas. Macaroni koken, ui bakken met wat ham erdoor en dan de kaas erbij, oh My wat is dat lekker
Voor groenten kun je er prei en wortel doorheen doen. Zo maak ik altijd mac n cheese. En de saus maak ik gewoon n kaassausje van boter, meel, melk en kaas. Evt. met kipfilet erdoor. Of worst in blokjes.
We hebben al een beetje verandert in het menu. Ik heb vanavond chili gemaakt met paprika, courgette en bloemkool. Was echt enorm lekker! En ik had extra gekookt, dus er staan nu ook nog 3 porties klaar om in de vriezer gezet te worden Zo komen we de winter wel door, haha Heb nu in de vriezer: - 2 porties macaronni - 3 porties chili - 2 porties pompoensoep - 2 porties andijvie-stamppot Vanderweek ga ik nog spruitenstamppot dubbel maken, zodat ik dat ook in de vriezer kan zetten... en misschien de nasi ook nog wel. 1 klein probleempje: de bakjes beginnen op te raken
Hier vanavond gehakthachee met champignons, paprika, prei, ui, maïs en zilvervliesrijst. Had alles in huis
Het lullige is dat we 12 bakjes hebben gekocht vorige keer, maar de helft is alweer kwijt.... Maar ben nu bezig met die opruim-uitdaging, dus ik hoop ze weer tegen te komen de komende dagen
Dit zijn de opberg bakjes die ik bedoel; HEMA 3-pak opbergdozenset Ze hebben verschillende afmetingen.
Wij een beetje van alles wat. Soep met een afbakbroodje die over was van vanmorgen, restje spaghetti van vrijdag en een broodje hambruger haha. Ik rasp de kaas ook gewoon zelf. Veel goedkoper! Verder vanmiddag appelflappen gebakken. Heerlijk zn bakluchtje in huis, kaarsjes en houtkachel aan en regen buiten. Pyama op de bank heerlijk haha. Had 8 appelflappen uit een appel en een zakje vanillesuiker, een ei en twee lepels gewone suiker en wat kaneel. Kost dus bijna niks per stuk. In de winkel toch al snel een euro of meer per stuk.
Oh haha dat is niet zo handig. Ik zou graag glazen bewaarbakjes willen hebben maar deze zijn helaas zo duur Op het moment kunnen we elke euro gebruiken. En mijn baan hangt aan een zijden draadje, morgen hoor ik of mijn contract wordt verlengd dus wij doen het nu met de bewaarbakjes die we hebben.
Oei, da's wel heel spannend dan, zeg! Ik ga voor je duimen!! Laat je het nog weten of je contract verlengd is? @Nijntje: klinkt gezellig, lekker appelflappen bakken Bij mij mislukken ze altijd, maar ik blijf het ook proberen
er zijn van die boodschappenmandjes op wielen met lang handvat, hiermee wandel je naar de auto en brengt hem later weer terug. Ik heb er zelf een gekocht bij de Kruidvat.
Appelflappen kunen haasr niet mislukken 8 plakjes bladerdeeg uit de vriezer halen en op aanrecht leggen dat ze ondooien 1 elstar of andere appel in piepkleine stukjes snijden 2 lepels suiker een zakje vanillesuiker en wat kaneel erdoor mixen Plakjes diagonaal doorsnijden Per plakje een lepel appeltjes erop leggen andere helf erop en de randjes goed aandrukken met een vorkje Eitje doorkloppen en de flapjes insmeren en wat suiker erover strooien 20 min op 225 graden afbakken. Op 10 minuten even je bakblik omdaaien de meeste ovens bakken nl niet gelijkmatig dan worden ze anders niet helemaal mooi gelijk bruin.