Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Dat dacht ik dus ook gelijk. Pizza baquette of een kaas/uibaquette.
    Als je nog een paar eieren hebt kun je ook eiersalade maken voor op brood.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Eitjes heb ik niet, maar vrijdag wel. Maar ben zelf niet echt dol op ei.
    Ik denk dat ik een pizzastokbrood maak en nog een salade erbij.

3. minon

minon Niet meer actief

Alg je een paar eieren hard kookt en dit pelt, met een gebaksvorkje fijn prakken. Mixen met fritessaus, curry wat aromat, kerrie chilipeper en peterselie. En een augurkje heel fijn snijden en even droogdeppen met een keukenpapiertje en dan erdoor. Je kan ook een huzarensalade zelf maken met wat aardappels die je over hebt. Fijnprakken en o smaak en smeuïg maken met fritessaus en wat van dat water van augurken. Augurkjes erdoor snipperen en paar plakjes ham of lunchworst of boterhamworst fijn snijden en erdoor doen.
    Kipsate is ook makkelijk. Kip in blokjes marineren met ketjap en kipkruiden. Dit bakken met wat ui en paprika en daarna satesaus erbij doen en af laten koelen.

4. Vanaf morgen zijn de goudreinetten in de aanbieding bij de c1000! Voor mij echt dé appels voor appelmoes, appeltaart etc. Dus ik denk dat ik dit weekend een appeltaart ga maken en dan gewoon de helft ervan invries (als het er nog bijpast, want de vriezer zit inmiddels aardig vol!)

Verder ga ik dan denk ik ook lekker appelmoes maken dit weekend.

Dus het weekmenu wordt nu:
    Dinsdag: lasagne (alles in huis)
    Woensdag: spruitenstamppot (spruiten en appelsap kopen)
    Donderdag: Nasi met sajoerboontjes (prei kopen)
    Vrijdag: worteltjes met aardappelpuree en een visje (wortels halen)
    Zaterdag: Risotto met spinazie (boursin-achtige kaas halen)
    Zondag: zelfgemaakte wedges met appelmoes en een vegetarische burger (appels en vega-burgers halen)

Dus boodschapjes:

Vandaag C1000:
    - wortels
    - spruiten
    - appelsap
    - boursin

AH:
    - prei

Morgen C1000:
    - goudreinetten
    - vegakaasschnitzels

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Manlief wil dat ik gewoon broodjes haal:( Nou ja zeg. Nu zijn de duitse broodjes 1 euro per 5 dus daar ga ik wel wat van halen. Heb vandaag gratis pesto van sacla gescoord (eindelijk een actieverpakking gevonden). Dan haal ik brie en komkommer en nog een andere salade denk ik en dan is het wel klaar. Hij wil er niet teveel werk aan hebben. Nou ja ook wel wat voor te zeggen.
    Hier is het menu vanaf morgen ook weer gewijzigd:
    Woensdag: Bloemkool ovenschotel (krijg een mee-eter wel alles in huis)
    Donderdag: Boerenkool (600 gram voor 1 euro) + worst (vriezer)
    Vrijdag; Manlief wil pannenkoeken bakken. Heb ik alleen eitjes nodig.

6. lea

lea Fanatiek lid

waar heb je de appelsap voor nodig met de spruitjesstampot bolkje?

Hier gisteren voor 24 euro boodschappen gedaan. Ik heb vandaag gehakt uit de diepvries gehaald en wil daar dus iets mee doen.
    Ik ga eens kijken of ik er een stoofpotje mee kan maken, maar weet niet of dat lekker wordt.... even een receptje zoeken. En dan daarbij stoofpeertjes en aardappels.

Gisteren met mijn man de financieen doorgenomen. We komen wel wat te kort per maand, maar kunnen dit compenseren met de hyprentaftrek. in ieder geval zijn we gisteravond aan het water gegaan, ipv fris. (ik drink wel graag water trouwens.)

Vandaag uien halen, toiletpapier en margarine... Ik heb 250 euro boodschappen voor de maand aangehouden en uitgerekend dat dit op 57.70 uitkomt per week. Ik hoop dat we daar deze week onder blijven..... en het liefste stop ik verzorgingsspul en schoonmaakmiddel hier ook bij in. Ik heb er in principe nog een klein bedragje bij gereserveerd, maar wie weet schrap ik dat nog......

7. minon

minon Niet meer actief

Ik weet niet wanneer ze komen lunchen?
    elke vrijdag is het bij de plus een zak van 8 kaiserbroodjes voor 1 euro. Dat zijn dezelfde broodjes maar om zelf af te bakken. Zijn ze nog lekker warm ook! Je kunt er ook een blik soep bij opwarmen anders zn goedkope van 80 cent.

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nijntje: dat is een goede! Het is vrijdagmiddag dus dat kan mooi. Mannen...

Lea: Wij redden het hier wel met verzorgingsproducten (behalve de scheermesjes van mijn man niet) en luiers. Het is wel krap soms vind ik maar goed. Deze maand had ik bijvoorbeeld 30 euro aan luiers dus dan zakt het maandbudget wel erg hard. Ik weet niet wat je aan schoonmaakmiddelen gebruikt maar hier staat alleen wc-eend, groene zeep en schoonmaakazijn. En dan wel speciaal spul om de houten vloer te dweilen. Ik zou gewoon kijken hoe ver je komt.

9. @Lea: voor mijn recept koken we ze in appelsap :cool: Geeft een lekker smaakje aan de spruitjes :)

10. lea

lea Fanatiek lid

@ saar: Oja luiers zitten we ook nog mee....mijn dochter zet ik regelmatig op het potje, maar er komt nog niks uit helaas.....Schoonmaakmiddelen heb ik nog wel behoorlijk wat van. Ik ben niet zo heel erg schoonmakerig haha dus dat scheelt ook al weer ;)

@ bolkje, wat grappig in appelsap koken, nog nooit van gehoord maar klinkt eigenlijk wel lekker. Ga ik ook eens proberen.....

11. Volgende week maandag plaats ik het recept op mijn site :D

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

o leuk om eens uit te proberen :) ik kook wel de zuurkool in appelsap, dan is hij minder zuur.

13. Ik doe er dan appel en geraspte kaas bij, in die stamppot ;) Even voor de volledigheid :D

14. minon

minon Niet meer actief

Heb je sheet even ingevuld en heb toch wel een paar gaatjes die ik voor mezelf even moet nalopen op de bank :)
    Werkt best verhelderend moet ik zeggen. Ik heb ook een tijdje afas huishoudboekje gebruikt maar dat werkt voor mij niet. Vind het totaal niet overzichtelijk. Ik heb je sheet aangepast dat ik twee kolommen heb (we hebben twee rekeningen) en dan onder elke rekening de inkomsten en uitgaven en overboekingen van ene rekening naar andere rekening. Dus van mijn rekening x bedrag voor de vaste lasten bij vaste lasten gezet en die bij de andere rekening als inkomsten gezet. Als het goed is houden we zo iedere maand bij beide rekeningen 20 euro over haha. Kijken of ik me er ook aan kan houden. Als ik alles op een rijtje zet zouden we veel minder uit de zaak kunnen halen dan we nu doen dus dat gat moet ik toch eens kijken waar dat zit :)
    Je vaste lasten op een rijtje dan schrik je wel (geen hypotheekrenteaftrek per maand en geen toeslagen zodat we dat eens per jaar kunnen verrekenen met inkomstenbelasting van man dus betalen alles bruto)

15. Ons Kleintje

hoi, ja het werkt heel verhelderend he?
    Ik heb nu een bonnetjespot gemaakt, en een excelsheet onderverdeeld in boodschappen, luiers en potjes, huishoudelijk en kinderkleding. Zo heb ik daar ook wat meer zicht op waar we nu precies ons geld aan uitgeven en welke budgetten ik daarvoor moet invullen op die sheet met de vaste lasten.
    Wanneer ik zin heb haal ik de bonnetjespot leeg en zet ze in het excelbestand. Nu kan ik bijv zien dat we op schema zitten betreft de uitgaven voor de boodschappen, en dat we nu dik over de luierboodschappen zitten (wat logisch is omdat ik wasbare luiers heb gekocht)

16. lea

lea Fanatiek lid

Maar halen jullie het geld ook van de rekening? of zijn het allemaal theoretische potjes. Ik heb het zo onderverdeeld:

boodschappen/verzorging
    benzine
    cadeautjes
    kleding kids
    kleding volw
    uitstapjes/uiteten
    sparen
    sparen kids

Als je het als een theoretisch potje ziet moet je wel uitkomen uiteindelijk, maar dan leef je niet vanaf je rekening, maar vanaf je huishoudboekje? Want stel dat je geld over houdt de ene maand van bijvoorbeeld de uitstapjes, schuif je dit door naar de ander maand?

17. Ons Kleintje

allemaal theoretisch, en dan later vul ik de uiteindelijke stand in op een andere sheet. het is om inzicht te krijgen in wat ik uitgeef. Als het niet uitkomt is het niet erg, maar dan gaat dat van mijn sparen af.
    in de sheet die gemaakt is van Wat kost een gezin wordt ook opgeteld wat je in een jaar overhoudt dus in principe schuift dat door, maar ik doe dat zelf niet. De potjes zijn ruim opgezet.
    overigens doe ik niet meer aan kids sparen, want wanneer ik nu ga aflossen, dan hou ik straks (wanneer ze gaan studeren) meer geld over en dan kan ik dat aan ze geven.

18. minon

minon Niet meer actief

Ik houdt het in de sheet theoretisch bij omdat ik mn boodschappengeld contant pin. ik ga wel proberen om met envelopjes te werken of verschillende portemonneetjes
    Een voor boodschappen een voor verzorging/luiers en een voor uitstapjes/cadeautjes en leuke dingen. Hou ik over dan houd ik dat in het portemonneetje en kan er een keer een grotere uitgave uit bij een goede aanbieding. Zo ook met mn potje voor kledinggeld.
    ik zeg al ik ga het zo proberen. Eerder pinde ik 100 per week en wat over was ging in een potje voor alles. Nu dus verandering in brengen en vanaf deze maand de 23e minder uit de zaak halen kijken of we het redden.
    Ik schrok echt van onze vaste lasten zeg pff dat is meer dan een normaal maandsalaris omdat we alles dus bruto betalen.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Boodschappenlijst van gisteren;
    Boerengehakt €3,31 (4stuks)
    Spaanse saucijcen €3,19(4stuks)
    Zig gehakt €3,79(4stuks)
    Onbijtkoek €1,32
    2x spekreepjes €1,15
    Riblappen 700gr €5,14
    Kruidnagel €0,59 (voorraad)
    Couscous €0,99
    Larierblad €1,25
    Andijvie €1,99
    Bruin brood €0,95
    Gemeente Vuilniszakken €12,40 (voorraad)

Actie
    Vlees -€4,29
    Andijvie -€1,00

Totaal: €32,19

Weekmenu:
    Maandag: witlofschotel
    Gehakt witlof ui en aardappel allemaal nog voorraad
    Dinsdag: stoofvlees met aardappelpuree
    Aardappel uit voorraad (kunnen we 2x van eten dus rest gaat in vriezer)
    Woensdag: andijviestamppot met spekjes en saucijsje.
    Stamppot kunnen we 2x van eten dus de rest in vriezer evenals overige twee saucijsjes.
    Donderdag: nasi
    Rijst, prei, ui (voorraad) en spekjes
    Vrijdag: gebakken aardappels met schnitsel en bloemkool
    Alles op voorraad
    Zaterdag: soep met brood
    Soep uit vriezer brood nog op voorraad
    Zondag; frietjes halen

Deze week vaak aardappelen maar die moeten op uit de voorraad :D
    Voor dochterlief couscous gemaakt met courgette, ui, tomaat, en perzik. Dit eet ze 5 dagen. De rest weet ik nog niet voor haar.

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    deze week een hele goedkope week: 0€
    we hadden vorige 2 weken terug veel groenten gekocht en ook van schoonouders gekregen dat ik die niet moest bijhalen
    aardappelen waar 2 weken geleden in reclame bij de lidl dus toen is mannetje voor het eerst daar wezen winkelen

vorige week op de markt 11kg broodbloem gekocht voor 17€ dus die hebben we ook voor een maand of meer (afhankelijk of er meer ontbijtgranen wordt gegeten door de kids)

deze week hoef ik dus niets te halen.
    volgende week weer droge gist, groentjes, melk en broodbeleg
    vlees ligt nog genoeg in de vriezer
    ik hoop dat het nog 3 goedkope weken worden want heb nog maar 60€ over deze maand (tot 8 november) door dokters en apothekerskosten

Deel Deze Pagina