oke bedankt voor je reactie. Zoiets zal het ook worden idd. Sparen voor onszelf zal misschien voorlopig even stoppen...En dan evt wat we overhouden een keer naar de spaar. onze buffer is groot zat dus daar maak ik me geen zorgen over... Ik ga maar eens beginnen aan mijn stoofpeertjes, die moeten wel even opstaan....
Ik heb een vast contract voor onbepaalde tijd gekregen Hoera dit betekend dat wij over 11 maanden compleet schuldenvrij zijn (met uitzondering van een kleine studieschuld, dan nog). Ik ben echt zo blij, er valt echt een (financiële) last van mijn schouders.
ik ga morgen hutspot maken. er staan nog winterpenen in de koelkast, en ik heb uien en aardappels. De slavinken zijn ook op de datum dus die moeten eerst op. Ik hou wel van hutspot, eerste keer sinds heel veel maanden dat we het weer gaan eten. en ik heb het nog nooit zelf gesneden, schijnt goedkoper te zijn.
Ik blijf wel posten ja Zodra wij alle schuld hebben weg gewerkt gaan we echt als een malle sparen. We zijn inmiddels al 8 jaar niet op vakantie geweest en zouden onwijs graag naar Amerika willen dus dat is ons spaardoel naast een goedgevulde rekening
Gefeliciteerd elena! Hier vandaag voor 12 euro boodschappen erbij gehaald, toiletpapier, uien 2 kilo, 2 broden, pakjes drinken 10 , limonade, roomboter, spekreepjes2 x 150 gr, zuurkool, kruidnootjes een kilo voor een euro, halvarine, toiletpapier is dan het duurste in het rijtje. Weet je wat pas echt vies is? Als de zuurkool gelekt heeft in je tas, en door de tas heen drupt.......jak....
Lees vaak mee maar vind het zo knap dat jullie met zo weinig boodschappen geld rondkomen. Jullie zijn wel mijn inspiratiebron. Ik ben de afgelopen maanden van "schik niet" 700 euro boodschappen naar 400 gegaan. Ik lette nooit ergens op, pakte nooit beneden in de schappen. Zonde. Toen kwam ik dit topic tegen en aangezien wij niets overhouden is het nu een uitdaging geworden. Vind de 400 euro per maand al moeilijk, heb weekgeld gemaakt. Wil naar de 300 euro incl luiers e.d. Hebben jullie nog extra tips? Nogmaals knap dat het ook kan met 250 euro hoor en zulke mooie gerechten, ben zelf niet zo crea.
Woe; Bio zuurkoolstamp met gele linzen, rode paprika en ananas met een stukje zuurkoolspek Do; Koolraap stamppot met andijvie, walnoten en champignons Vrij; Ovenschotel met pompoen, bloemkool, boerenkool en salie Zat; Verse groente soep met zelfgebakken brood en verse kruidenboter, voor de kinderen pannenkoeken Zon; Buffet met oa roti uit de slowcooker, 3 bonen salade, rijst, zelfgemaakte satesaus, etc. Wij vieren dit weekend de derde verjaardag van Damìan. Omdat we niet zo groot wonen en een grote familie hebben vieren we het in tweeën. Ik ga zelf nog een plantaardige appeltaart maken en de chocolade mousse taart met avocado die altijd een succes is, daarnaast duik ik gewoon in mijn kast en zie wat ik allemaal nog in elkaar kan flansen. Heb een enorme voorraad en ben creatief dus dat moet geen probleem zijn. Qua boodschappen heb ik niet zo heel veel nodig, probeer zoveel mogelijk uit voorraad te halen. Voor de traktatie van Damìan op de opvang heb ik een deal gesloten met de groenteboer, ben totaal daar nog geen 16 euro voor kwijt en hou nog zeker 2,5 kg druiven zelf over voor eigen gebruik. Ik ga zo naar de winkels dus plaats straks mijn bonnetjes.
Ik heb vanmorgen dit topic even doorgelezen (laatste paar pagina's) en ik moet zeggen dat het me blij gemaakt heeft Elena, van harte met je contract!! Ik heb ook van de week te horen gekregen dat mijn contract voor onbepaalde tijd doorgezet word bij de nieuwe werkgever na een bedrijfsovername. Lange tijd spannend geweest, want eigenlijk zou dit niet het geval zijn, maar door hulp van onze klanten toch gelukt. Mijn man is over twee weken zijn job bij een uitzendbureau kwijt, vanwege dat het, na een aantal maanden hard werken, nu rustig is op het werk en ze hem geen contract aan kunnen bieden. In april mag hij terugkomen, maar ja.... Daar hebben we nu niks aan. Vanwege overlijden van een familielid en onverwachts mantelzorg moeten verlenen aan zijn vader heeft hij de afgelopen maand ook niet heel veel gewerkt, waardoor hij nu met een inkomen van 900 zit voor deze maand. Niet echt veel, als je bedenkt dat hij normaal rond de 1900 zit... Tanden op elkaar en doorbijten dus maar. Ik heb een aantal van jullie recepten gelezen en daar net de boodschappen voor in huis gehaald en zal even mijn bonnetje overschrijven: Healthy people ( 2 pakken) a 1,99 per pak. Duur, maar de jongens zijn er gek op en het scheelt fruit DZH HV (2 x 2 literpak) melk a 1,19 per pak Gnocchi 2,09 Knakworst 2 blikken a 0,89 per blik Biscuits 0,39 Rundervink 3,00 Pindakaas 1,60 Rundergeh (2x500gr.) a 3,00 per bak Spruiten 1,29 Slavink 1,59 Van.yogh 0,79 Paneermeel 0,49 Rode kool 1,24 Elstar 0,33 ui 0,49 Boerenk (?weet ik even niet) 1,19 Wijntje 2,49 Hutspot 1,00 Appelsap 0,90 Van dit rijtje zijn er 8 producten in de bonus en dat scheelde me: 5,89 Ben er blij mee
Bij de plus is de boerenkool nu 1 euro voor twee zakken van 300 gram. Normaal 1,39 per stuk. Rookworsten ook voor 1 euro per stuk.
Ben bij de Ah en de groenteboer geweest. Heb 113,46 euro uitgegeven. Dit is voor Damìan zijn traktatie, onze weekboodschappen en boodschappen voor het feestje. 5 kg druiven 15.95 10 mandarijnen 2.50 4 bio citroenen 2.98 3 kg Granny Smiths 5.98 1 kg bio bananen 1.99 4 komkommers 1.96 8 rode paprika's 1.96 2 rode pepers 0.99 800 Gr. Bio sperziebonen 4.00 500 Gr. Bio cherry tomaten 3.98 4 bio trostomaten 1.89 2 kg wortelen 1.98 5 stuks prei 1.29 3 kg bio aardappelen 3.29 Verse salie 0.99 150 Gr. Bio boerenkool 1.09 400 Gr. Andijvie 1.39 30 biologische eieren 7.77 2 l bio volle yoghurt 2.28 2 l bio volle melk 2.18 500 Gr. Bio roomboter 3.38 1 l bio karnemelk 0.58 4 l bio houdbare volle melk 4.24 Geitenkaas 1.33 Brie 3.48 80 bitterballen 5.78 Choco stiften a merk 2.29 5 kg bio bloem 6.45 2 potten augurk 2.26 20 cupjes de koffie 6.18 2 l bio appelsap 2.23 Satestokjes 0.59 Cocktailprikkers 0.39 Bamboeprikkers krul 1.59 Tapasprikkers 1.59 Bio toiletpapier 12 rollen 4.66 Moet alleen nog avocado halen maar ivm houdbaarheid doe ik dat vrijdag pas. Vind het erg netjes Inc verjaardagsboodschappen. Qua dranken voor de verjaardag heb ik dus 2 l appelsap ik pers zelf 4 kg sinaasappels, ik ga bruisend citroenwater maken, ik heb koffie en thee, heb nog wat drank in huis net als limonade. Schoonouders nemen fris voor ons mee Scheelt gelukkig in de kosten hihi
@missymamsie jij ook van harte!! spannend wanneer 1 of beide banen weg kunnen vallen. @hier ik zit nu te genieten. Mijn pan (nog niet gekookt)zelfgemaakte hutspot staat klaar voor vanavond, het brooddeeg staat te rijzen, de wasbare luiers hangen in het zonnetje aan de waslijn buiten. Ik krijg wel energie van dat zelfvoorzienende