Soms ben ik ook wel eens moedeloos. Alle openstaande posten optellen aftrekken wat echt betaald moet worden kijken of er genoeg is om privé op te nemen, mensen achter de broek aan zitten om te betalen. Dat was voor twee jaar terug ook lang niet zoveel als nu maar ja iedereen heeft het zwaar etc etc. Daarom ook zo blij met mn schoonmaakbaantje. Aan de ene kant schaam ik me ervoor dat wij met twee eigen bedrijven het nodig hebben aan de andere kant is het wel lekker dat je er bijna alle boodschappen van kunt halen. Er valt ook bijna niet tegen aan te werken maar ja je zult wel moeten met de billen tegen elkaar en gaan. Stoppen breng je jezelf alleen maar verder in de problemen want met een normale jan modaal baan zegmaar (absoluut niets mis mee!!) maar dan kom je er in onze situatie helemaal nooit meer uit de schulden anders. Een bv maken zodat ee prive meer beschermd zijn heeft geen zin omdat je jezelf dan minimaal 45000 euro per jaar salaris moet geven (3750 per maand). Dat is echt super veel en kan dus nu even niet.
Nijntje: Petje gaat hier ook af voor jullie hoor. Knap dat je het zo kunt en je kop niet in het zand steekt (hoe vaak zie je dat wel). Hopelijk breken er voor jullie ook betere tijden aan! 't Is echt een rottijd. Lea: Wat naar. Hoe kom je aan zoiets? Ben je niet gedeeltelijk afgekeurd daardoor? Niet dat een uitkering echt zoden aan de dijk zet. Wij kunnen het ook doen omdat we een berg spaargeld hebben. Ben ik heel dankbaar voor dat we dat hebben gespaard en hebben kunnen sparen in de 2 jaar dat ik heb gewerkt. Maar als mijn man in april geen verlenging krijgt moet ik ook aan de bak, want met een ww-tje komen we zeker niet meer rond. En door enquêtes+mailtjes klikken kan ik nu toch af en toe wat leuks kopen voor iemand in het gezin. Ik ben nu aan het sparen voor ons huwelijksetentje in juli. Wil 70euro bij elkaar hebben. Maakt me dan echt wel trots als ik kan trakteren
Hihi ik geef het geld dan altijd aan mn man of laat hem betalen en stort het dan terug. Heel flauw natuurlijk maar ik betaal altijd alles zelfs mijn eigen verjaardagscadeau koop ik (lees: ik koop dus maar niks haha) dus als we dan een keer ergens wat eten of drinken mag hij betalen als een gentlemen haha. Dat is pas je kop in het zand steken Wat vervelend lea. Krijg je dan niet een uitkering omdat je ziek bent?
Nee, ik kreeg in zw nul begrip van werkgever en wist niet dat ik bekkenklachten had, ik dacht dat het er bij hoorde, heb uiteindelijk ontslag genomen in mijn verlof en maanden daarna bleek dat het bekkenpijn is en dat is dus chronisch geworden inmiddels. Heb vorig jaar nog wel een poosje als oproepkracht gewerkt, maar moet dan de hele week mezelf in acht houden voor een avondje werken en dat ging te koste van de aandacht voor mijn kids. Nu onverwacht zwanger en wunderbar zijn de klachten nog niet veel vergergerd, dus ben allang blij. Ik hou er nog altijd vertrouwen in dat er betere tijden komen . Krijg dus geen uitkering en wij zijn dan ook erg afhankelijk van ons spaargeld. Soms ben ik er verdrietig van dat de situatie zo is vooral als ik dan op het forum lees dat mensen hun oordeel soms zo snel klaar hebben. Jammer vind ik dat. Maar zo blijkt maar weer dat je niet kunt oordelen. Nijntje verdient genoeg,(als ik het goed begrijp) maar mag het allemaal afgeven, dan heb je ook het gevoel voor niks te werken.... Wij hebben hier een weggehoek in de buurt via facebook. Daar zitten hier allemaal mensen op de een klaagt nog harder dan de ander en weten ook voor andere te beoordelen of ze genoeg te besteden hebben. Daar wordt ik echt kotsziek van en dan wil ik de laptop wel uit het raam gooien. (in kader van de bezuiniging doen we dat maar niet) Ik heb me afgemeld voor die groep, dan wordt je er ook niet mee lastig gevallen... Maargoed, ik heb net weer lekker bananen gekocht en appels en brood én voorlopig hebben we nog steeds teveel zooi in huis, dus mag eigenlijk niet klagen haha Wat een klaagzang, maar lucht wel even op
ik heb wel het gevoel dat dit veel meer wordt dan een 'boodschappen-groepje' Vind het wel fijn om afentoe even mijn hart te kunnen luchten en ook wat meer over jullie situaties te weten.... Over uit eten gaan: wij hebben daar (nu nog) een apart budget voor, zodat we elke maand nog wel even wat tijd aan elkaar besteden buiten de normale dagelijkse dingen. Maar dat zal vanaf mei ook wel lastiger worden. Ik hoop echt dat mijn man gewoon een salarisverhoging krijgt volgend jaar en dat ie nog een bonus krijgt... Van zulke dingetjes moeten we het straks echt hebben voor de extraatjes. En misschien ook wel voor de gewone dingen,ben ik haast bang
Ja heh best lekker af en toe haha. Als je dan kijkt wat de overheid ook nog eens van plan is volgend jaar dan houdt ik mn hart ook wel eens vast. Zaterdag ook een rekening van unive gekregen. 709 euro (2x eigen risico en tandarts) Hebben begin dit jaar allerlei onderzoeken gehad hoe het zit met de rhesus die ik heb. Blijkt dus een grote kans dat ik bij een volgende zwangerschap van die bloedtransfusies moet ondergaan in Leiden. Ben blij dat ik het heb laten uitzoeken maar mn man moest ook helemaal zn bloedbeeld bepaald worden. Wordt dus niet volledig vergoed. Zijn van die zure rekeningen pff.. We verdienen in principe genoeg maar door de investeringen die we in bedrijf gedaan hebben zaten we al krap maar wel haalbaar bij zuinig aan doen. Nu dus net even wat minder als haalbaar zegmaar door uwv. Lullige is ook dat wij dus alles wit doen en daardoor zoveel aan uwv terug moeten betalen. Zijn afgelopen tijd twee marokaanse rijscholen bijgekomen hier die voor 20 euro per uur lessen. Kan nooit allemaal wit zijn want dan verlies je erop. Heb echt niets tegen buitenlanders maar ze verzieken wel beetje de markt voor ons want anderen komen nu toch naar je toe van waarom doen jullie het voor het dubbele en zij niet? Maar goed genoeg geklaagd. We hebben eten, een supermooi meisje die er bijna niet was geweest, een dak boven ons hoofd. Dat is al meer dan veel andere mensen hebben. Balen lea, eigenlijk ben je dus ook beetje tussen wal en schip terechtgekomen op deze manier. Administratief werk niet iets dan? Als je een kleiner bedrijf hebt nemen ze je ook wel aan zonder diploma's. Als je maar kan typen en het leren wilt.
Wij werken beide fulltime. Daarbij lossen we zo ongeveer elke euro af die we overhebben om zo snel mogelijk van onze schulden af te zijn. Ik ben na 7,5 jaar ontslagen bij 6 maanden zwangerschap. Daarna een jaar thuis geweest met onze zoon en bij mijn toen nieuwe baan begonnen met een leerlingsalaris, nu dus sinds van de week een vast contract en ik vind het werk (kraamverzorgende) echt fantastisch maar in de afgelopen paar jaar wel flinke aanslagen gehad van de belastingdienst, hoge kosten van de opvang van zoon en nog wat kleine schulden door alle ellende van de afgelopen jaren. Gelukkig hebben we het tij zelf gekeerd, onze administratie helemaal op orde gebracht en zijn we keihard aan het aflossen. Wij hebben wel een kleine buffer achter de hand dus mocht er iets stuk gaan (koelkast, wasmachine etc) dan kunnen wij deze wel vervangen. Als wij volgend jaar alle schulden hebben afgelost en onze zoon naar school gaat en dus geen opvangkosten meer hebben kunnen wij riant sparen, kijk echt uit naar die dag @Blogs; al de blogs die zijn genoemd lees ik ook, erg leuk en inspirerend Moeilijke situaties toch allemaal hier, gelukkig lezen we hier dat we niet de enigste zijn en kunnen we elkaar een hart onder de riem steken.
Leuk hè die GTA? Ik doe dit sinds mei en heb al voor meer dan 200 euro aan gratis producten op deze manier. (houd het bij in Excel) Ik ben nu geselecteerd om gratis oma's aardappels van celavita te testen.
Ja, zeker leuk Goed idee om het bij te houden in een excel-sheet Al zijn het wel vaak producten die ik normaal niet zou kopen! Heb bijvoorbeeld bij de c1000 nog een verpakking becel pro-activ gekocht, dat kostte gewoon 3 keer zoveel als mijn normale margarine!! Dus eigenlijk bespaar ik er dan geen 2,50 mee, maar zou ik de prijs moeten opschrijven die ik normaal zou uitgeven aan boter
Klopt, ik zal inderdaad een andere richting op moeten, maar moet daar nog even moed voor verzamelen, ik ga eerst lekker zwangeren en uitzwangeren, intussen kan ik nadenken over wat ik wil/kan/wat de mogelijkheden zijn. Ik zag in de 'boodschappen' dat je sprite gratis kan proberen, maar daar zag ik in de winkel geen actieverpakking van dus even in een andere winkel opletten. verder nog even het lijstje overnemen van bolkje, heerlijk dat gratis
ik heb net een topic geopend, hebben jullie misschien ook tips?? http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/473452-glutenvrij-vega-budget-verantwoord-tips.html#post15967773
Vanmiddag nog boodschappen gedaan: 1kg rundergehakt (3 porties voor de vriezer) 5kg aardappels 3,69 2kg uien 1,49 Conference peren 1,34 Bananen 1,53 Aardappelschijfjes 0,99 Aardbeienyoghurt 1,29 3x croissants 1,77 Boeren wit 1,35 Boeren sesam 1,39 Boerenvolkoren 0,74 Eieren 1,35 2x halfvolle melk 1,38 Suiker 1kg 1,43 Nougat 1,19 (onderdeel van cadeautje) Rolo 1,72 (ook cadeautje) Macaroni 0,29 3x tomatenpurree 1,38 Tomatensoep 0,85 Kidneybonen 0,69 3x blikje lunchworst 5,40 Hamkas 0,86 Heartbreakers 0,83 Tijgerenootjes 1,95 Tijgernootjes 1,77 Japanse mix 0,69 Pistolets 0,39 Kruidcake 0,85 Poedersuiker 0,83 Zelfrijzend bakmeel 0,57 Karvan cevitam 2,54 Wasverzachter robijn sensations 3,17 Wasverzachter robijn sensations 3,17 Hygiene doekjes 2,93 Mr muscle gel disc 2,89 (keertje proberen die toiletblokjes vind ik altijd zo ranzig. Die zijn 2 voor 1,20 dus eigenlijk duurder als mr muscle (6 discs) als ze even lang meegaan. Dat is even afwachten Gerookte kipfilet (stuk van 250 gram kaasschaaf plakjes af halen voor op brood) 1,98 voorgesneden plakjes is vaak al 2 euro voor 100 gram. Totaal 64,06 Actie aardappels -1,20 Actie peren -0,55 Actie rolo -0,13 Actie robijn -2,35 Actie duyvis -0,73 Actie whipes/robijn -2,93 Actie croissants -0,77 Totaal 54,46 en 6 zegels voor mn boodschappenpakket. Je hebt er 75 nodig!!! Gaan we niet redden denk ik. Weekmenu: Vandaag chilibonen en soep Morgen chilibonen Woensdag macaroni Donderdag spinazie met gehaktbal Vrijdag sambalboontjes
Hoeveel zegeltjes moet je nog, woon je in de buurt van steenwijk? Ik heb er nu weer 3, kan vragen of mijn moeder en schoonmoeder nog hebben?
Lief van je! Zijn ze van de c1000 of de plus? Ik doe nl boodschappen bij de plus (c1000 zit hier niet) daar zijn ze deze week mee gestart. Omgerekend moet je dus ongeveer 65 euro per week besteden wil je de kaart vol krijgen. Buiten de extra zegels die je bij sommige producten krijgt maar die tel ik daar niet bij.
Oh dat wist ik niet dat de plus ze ook had Ik heb nog wat van de c1000 namelijk Wij hebben geen plus dus die zegels kan ik niet voor je sparen
Toch lief dat je eraan denkt! Waarschijnlijk is er wel iemand anders hier die wel bij de c1000 boodschappen doet.
Ik lees wieditleestisvrek. Spaarcen tje, watkosteengezin.nl. Le uk om te volgen. Oja en greenevelien erg inspirerend. Laptop is vanmiddag vd. Tafel gevallen. Ik ben zooo onhandig op mijn telefoontje
Nijntje: ik red het waarschijnlijk al helemaal niet om genoeg zegeltjes te krijgen. Ik stuur ze t.z.t. wel naar je op als ik er niet genoeg heb. Ik doe lang niet al mijn boodschappen bij plus en zoals gisteren had ik voor 8 euro boodschappen, dus dan krijg je al niks. Ik had trouwens voor gisteravond bami in de koelkast gezet, maar we zijn gaan zwemmen en hebben onszelf getrakteerd op een patatje Zomaar ja hahaha. Manlief was het weekend weggeweest. kan ik die bami vandaag nog oppiepen? Was toen wel vers gemaakt...
Wij eten vandaag risotto Funghi, schnitzeltje en sla! Gisteren alle boodschapjes in huis gehaald voor het avond eten voor deze hele week, de rest (brood etc) had ik zaterdag al gedaan. Totale kosten was 17,85 euro. ma: Hartige taart witlof/bleekselderij/kipreepjes/kaas di: Risotto Funghi/ schnitzeltje/ sla wo: pittige prei stamppot met worst do: Vleesvervanger/ gebakken aardappeltjes/ rode bietjes vr: Macaroni en sla za: pizza zo: Tomatensoep met brood