Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Vandaag van het gezin waar ik aan het kramen ben heel veel fruit en gebakken vlees gehad. Ze hebben gisteren een feest gegeven ter ere van de baby en ze hadden zoveel over dat ik dit als dank meekreeg voor alle zorgen.

Vandaag eten we; verse aardappelpuree, witlof met kaas uit de oven en zelfgemaakte cranberry relish. Stond al gepland dus ga niet schuiven.

Morgen dan het vlees dat ik van het kraam gezin heb gekregen met couscous en een tomaat salade met verse peterselie.

Vanaf donderdag nog even kijken wat ik in huis heb.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Heb even wat restjes opgemaakt en heb m zo gemaakt;
    Aardappels gekookt en puree van gemaakt.
    Zuurkool gekookt me water en een appel, daarbij kerriepoeder, uien, knoflook en chilipoeder.
    Half zakje spekjes gebakken.
    Aardappelpuree in ovenschaal, spekjes erover en daarna de zuurkool.
    Restje paneermeel erover en wat boter en t staat nu in de oven. Ben benieuwd!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Klinkt goed. Ik kook de zuurkool nooit trouwens. Maakt dat het minder zuur?

Lekker elena. Zo kom je de winter weer door.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Haha ik heb geen idee. Stond op de verpakking.

Zojuist even geproefd en jummie!!!!
    Heb helaas geen rookworst maar shaslick uit de vriezer. Moest op ;)

5. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik spoel de zuurkool even met water (in een vergiet) anders lust zoon het niet. Dan vind íe het te zuur.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier een zuur kind denk ik, want ik gooi ook altijd alle sap erbij en ze eet het gewoon op.

Geniet er van ukkie.

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier vinden de kids zuurkool ook niet lekker. volgende week staat het op het menu dus dan zal ik het wel een keertje extra afspoelen voor ze.

ons menu voor de rest van de week.

vandaag krootjes met een speklapje
    woe frietjes
    donderdag pasta met saus uit de vriezer
    vrijdag worteltjes met vissticks
    zaterdag broodjes kroket en hamburgers
    zondag lasagna

alles op voorraad behalve de broodjes voor zaterdag niet. en moet voor donderdag weer aardappels halen maar nu de auto weer gemaakt is denk ik dan ml ff naar de boer rijdt en 25 kg voor 8 euro gaat halen dan kunnen we er weer ff tegen.

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wij maken nooit zuurkool maar ik hoor dat veel mensen het koken in appelsap ipv water.. dan schijnt het ook minder zuur te zijn

9. wow, verwarrend twee keer dezelfde avatar :p Dacht even dat saar22 tegen zichzelf aan het praten was :D

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha ik moest ook 2 keer kijken:) Maar ik ben echt alleen maar saar hoor.

Ik had vandaag voor 14,30 boodschappen incl. zegels. Heb nu tot het einde van de maand alles in huis en nog 3 euro over als ik toch onverhoopt iets mis. Maar ik heb schandalig snoep lopen inslaan. Ik mag van mezelf 's middags tijdens het rusten namelijk 5 snoepjes hebben en het was op;) Nu in de aanbieding met een pakketzegel dus 4 zakken gehaald. Ik denk dat ik nog 2 zakken ga halen en dan ben ik er wel tot einde zwangerschap:)

11. Knap dat je dat kan! Hier is het echt als er een zak snoep in huis is, dan gaat ie op :p

Ik baal echt! Had net zelf pastasaus gemaakt, maar ben uitgeschoten met zout! Nu is het echt niet meer eetbaar, dus moet mijn man alsnog pizza's gaan halen :( zonde van het geld :(

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik wil niet extra veel aankomen van eten;) Balen van de zout. Ik reken ook al op een duurdere maand in december met eten. Ik kom deze week al niet veel verder meer als de plus. En geniet van de pizza.

13. Nou, mijn man vindt het wel lekker, dus hij stopt het nu in een bakje voor in de vriezer...

14. minon

minon Niet meer actief

Tweede hoeveelheid maken zonder zout en door elkaar mengen??

15. Da's ook nog een goed idee voor de volgende keer. Ik krijg ook het idee dat het gedeelte dat ik proefde misschien wel geen goede steekproef was voor de hele pan, want mijn man zei dat het wel wat zouter was dan gewoonlijk, maar niet zo extreem zout dat hij het als mislukt zou omschrijven.... ;)

Nog 2 daagjes en dan is de maand voorbij... Redden jullie het allemaal met jullie budget? :)

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Ja, wij wel :) Mede omdat we de afgelopen week geen boodschappen hoefde te doen (hadden nog overal van Damìan zijn verjaardag en 2 dagen bij schoonouders gegeten).

Heb gisteren nog heerlijke warme sloffen voor mezelf gescoord voor 5.99 :) En ook voor ondergoed en al wat schoen cadeautjes voor Damìan goedkoop geslaagd bij de Kruidvat. Ik blij :cool:

17. minon

minon Niet meer actief

Mijn budget is afgelopen donderdag overnieuw begonnen en shame on me ben ik vergeten bij te houden wat ik tot nu toe uitgegeven heb.
    Ik heb gisteren wel 54 euro aan duplo uitgegeven. De grote dierentuin was bij de intertoys van 100 naar 63 nogwat en dan 15% korting ging er nog eens bijna tien euro af dus incl verzendkosten 54 euro.
    Gaat tot juni volgend jaar de kast in tot de tweede verjaardag.

18. Da's alleen maar mooi vooruitgedacht toch, Nijntje? :)

Ik heb gister ook iets leuks gedaan :D We hebben gister een extra aflossing van €350 op de hypotheek gedaan. Helemaal bij elkaar gespaard door alle kleine meevallertjes, besparinkjes en verkoopjes elke keer heel streng direct opzij te zetten. En vooruit, 1 grote verkoop.... Gister is de X-box verkocht voor €100 dus toen kon het opeens en hebben we de aflossing direct gedaan. Scheelt ons €1,20 per maand aan rente en het huis is weer een stukje meer van ons. :D

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Goed van jullie Bolkje! Zal wel een fijn gevoel geven :)

Onze maand loopt overigens van 22 tot de 22e ;) dus wij zitten nu net in de 2e week en het verloopt allemaal nog volgens budgettair plan qua boodschappen.

Vanavond eten we:

Tjokvol groentechili uit mijn south beach dieet kookboek. Heerlijk!

Paprika, ui, champignons, bleekselderij, kidneybonen, tomtenblokjes, knoflook, kruiden en specerijen (chilipoeder, duh!). Geen vlees, dus super gezond en niet duur. Ik maak 4 porties, dus morgen nog genoeg voor lunch. We eten het gewoon zo, zonder rijst of zo.

20. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)

Heb jij toevallig een blog? Je verhaaltje komt me bekend voor :)

Deel Deze Pagina