Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 3

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Ik ben ook weer vrij :). Morgen nog ochtend schoonmaken en dan dinsdag weer werken.

2. Gezellig :D Heb ik ook weer wat te doen ;)

Morgen is mijn man ook vrij, kan ik al helemaal naar uitkijken :D

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Pppff wij hebben de afgelopen 3 dagen slecht en duur gegeten. Maandag was ik te moe en was het laat dus maar Chinees gehaald. 7.50 voor 2 man. De dag erna had ik nog over dus dat heb ik opgebakken met wat kip erbij. Ook 7.50 dus. En gisteren Mac. Mijn vriend was pas om half 7 klaar met zijn scriptie op stage en zou dan pas rond 9 uur thuis zijn, dus ik heb m opgehaald op zijn werk en toen Mac gegeten.. Oii.. Nou ik had de lasagne al klaar dinsdag dus die gaan we vanavond eten.

Gisteren alleen bij de super yoghurt, brood en kaas gekocht. Ohja en een mixer bij de Lidl, mijne was kapot en deze zag er goed uit voor maar 22 euro. Ik heb hem getest, wat een topding, ik ben net een kind met kerstmis, zo blij ben ik er mee:D whiee!!

Verder gaat het goed met het boodschappengeld en überhaupt sparen. Ik heb voor het eerst in jaren kunnen sparen en heb het gelijk op de spaarrekening gezet. :D trots op mezelf!

4. leotje

leotje Actief lid

28 jul 2010
    134
    0
    0
    Bolkje heb je blog opgezocht, wat leuk om te lezen allemaal. Knap hoor je levensstijl, weet niet of ik sommige dingen zou kunnen. Ben benieuwd of het ook allemaal lukt met een baby erbij.

Dat klikken waar jullie over schrijven, dat geld wat je daar mee verdiend hoef je toch niet op te geven als werk (of je moet heel veel klikken per maand?)

Wij hebben van de week meterstanden ingevuld. Stroom wat meer gebruikt en gas minder, dus hoop dat ik niet hoef bij te betalen. Wil het vanaf nu ook maandelijks gaan bijhouden, zodat ik wat meer inzicht heb.

Weet iemand of nachtstroom nu goedkoper is, of is dat alleen als je een dubbele meter hebt?

5. Als je maar 1 telwerk hebt kan de meter niet registreren welke stroom overdag en welke 's nachts is verbruikt, dus dan kan je er geen gebruik van maken.

Maar het is echt tientjeswerk, je kan er geen grote besparing mee krijgen. Daarom hebben wij onze dubbele meter ook gewoon met enkeltarief; hij schakelt wel om, maar we betalen zowel overdag als 's avonds hetzelfde tarief.

Ik ben ook benieuwd hoe het straks zal gaan met de kleine erbij... Het zal vast wat meer bikkelen worden en ik wil ons mannetje ook absoluut niks ontzeggen omdat ik zuinig wil leven.... Da's mijn ding, niet dat van hem ;)

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bolkje: Hahaha hier nog een keer of 4 boerenkool in de vriezer liggen:D Hoe gaat het vandaag?

Elena: Nee als je zo druk bent is makkelijk ook wel ideaal.

Bubblez: Nou klinkt ook heerlijk chinees en mac. Kortingsbonnen van de mac inleveren scheelt ook weer he?!

Leotje: Ik geef het niet op bij de belastingdienst. Je mag een x-bedrag bijverdienen he?! En zo hard loopt het nou ook weer niet op. Dag en nachtstroom schijnt minimaal te schelen, maar je moet dan sowieso een dubbele meter hebben. Ik heb het pas uitgerekend en voor ons scheelt het jaja 20 cent op jaarbasis. Maar goed ik draai 's avonds ook geen wassen enzo.

Hier het eten in de koelkast staan. Ovenschotel bloemkool. Alleen nog even in de oven dus. Morgen weer een nieuw maandbudget en ik moet wel wat voorraad (kruiden, keukenrol, groene zeep etc.) aanvullen. Ik denk dat ik bepaalde dingen maar extra insla. Ook wil ik blauwe en roze muisjes in huis halen deze maand.

7. minon

minon Niet meer actief

Voor ons is het wel rendabel een dubbele meter. (Zat al in het huis) Wij gebruiken meer nacht dan dagstroom. Ik geloof dat het verbuik van de nachtstroom 600kwh hoger ligt dan van de dagstroom. Ik was natuurlijk veel voor de zaak. Tussen de twee en zes trommels per periode dat ie weg is. (Soms is ie twee keer per week weg dan zijn het er vier-twaalf soms twee weken achter elkaar. Zijn dus in de periode van maart tot oktober heeeeel veel wassen die ik allemaal snachts en in het weekend draai. Ik heb twee van die grote waslijnen van leifheit en twee torens op zolder staan die zijn dan ook allemaal vol :) onze eigen wasjes doe ik ook alleen snachts of moet echt nood zijn. Vaatwasser laat ik ook snachts gaan maar nu die kuren vertoont toch maar overdag.
    Het ligt dus helemaal aan jezelf wanneer jij veel gebruikt of het rendabel is of niet.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Had voor 32.50 een maanddoos luiers besteld. Hoop dat dit de laatste luiers zijn die we nodig hebben, zoonlief is overdag zo goed als zindelijk. Heb dus alleen nog nodig voor de slaapjes en zoals nu dat hij last heeft van zijn buikje en ik hem niet wil ontmoedigen.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bolkje: Je kunt nog steeds wel bezuinigen hoor. Veel van marktplaats en ook je kind heeft geen bergen speelgoed nodig (is mijn mening dan). Met de verwarming is het soms wel iets anders. Hier staat'ie nu ook aan terwijl ik anders een extra trui aantrek.

Nijntje: Nou dan helpt het wel ja. Ik kan hier 's nachts geen wassen draaien. Hij staat op zolder op een houten vloer dus daar worden we 's nachts niet vrolijk van. Daarnaast ben ik natuurlijk altijd thuis dus dan is het lekkerder om 's avonds het werk gedaan te hebben. En die 3 wassen die ik in de week heb:) Zijn dat die uittreklijnen? Zijn die fijn?

Elena: hoop ik ook voor je.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Vanavond kliekjes voor ons. Pasta en het gekregen vlees, met een salade en een yoghurt-tahin dressing. Mijn zusje komt ook eten dus dan maken we alles tenminste lekker op :) Heb ook nog een bakje gekookte quinoa in de koelkast staan dus dat warm ik ook op, lekker bij het vlees.

11. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry dames, op werkdagen ben ik blij als ik om 22 uur m'n bed haal. Dus geen tijd voor ZP. Vandaag vrij dus ik klets weer even mee.

Wij hebben wel een dubbel tarief meter. De was draai ik daarom in het weekend of 's nachts. Droger idem. Alleen de vaatwasser zet ik na het opruimen altijd meteen aan. Manlief vergeet dat altijd aan te zetten voor ie gaat slapen. Zelf haal ik de 23 uur niet, ( wasmachine en droger hebben startuitstel ). Of ik nou echt zoveel bespaar weet ik niet hoor. Want met dubbel tarief betaal je 's nachts minder, maar overdag meer.....

Hier gaat het qua boodschappen best redelijk. Ik moet nog even pinnen om aan de nieuwe maand te beginnen. Heb laatst koffie bij de kruidvat gekocht, drie grote pakken voor 9 euro. Van kanis en gunning, bleek erg lekker trouwens, normaal hebben we DE, van de Lidl/Aldi vind ik em niet lekker.

Hier ook een tegenvaller, zowel koelkast als vaatwasser lopen op hun laatste beentjes... Gelukkig viel de APK van de auto mee, ik was 200 euro kwijt. Helaas raakte daarna onze zoon de blieb blieb sleutel van de auto kwijt. Een nieuwe blieb sleutel blijkt 300 (!!!! :$) euro te kosten.....:x ja dat heb ik dus niet. Dan maar even geen blieb blieb. Meneer van de garage vond het prima, maar wees ons er wel even fijntjes op dat als we deze sleutel ook kwijtraken, we de auto niet meer in kunnen..... Heeft ie natuurlijk wel gelijk in.

Om eerlijk te zijn, gaat het ook gewoon 'n beetje tegen m'n principes in. De kostprijs voor zo'n sleutel stelt natuurlijk niks voor. Maar omdat je wel moet, draaien ze je even fijn 'n poot uit. Ik vind het werkelijk schandalig. :x

12. En een tweede gewone sleutel erbij kopen, liesje? is dat geen optie??

@Saar22: hier alles goed. Allemaal nog heel rustig, dus ik denk dat het echt een november-baby gaat worden...

Wij eten vanavond risotto. Heb al een hele week spitskool in de koelkast liggen, maar ik heb er gewoon geen trek in. Spinazie had ik nog in huis van de basis-voorraad. Ideaal :D

13. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    OW ja, eten. Maandag bij m'n moeder gegeten. Dinsdag bloemkool uit de vriezer, met aardappels en een hamburger. Gisteren was ik na 3 dagen werken echt heel moe. Ben naar de Lidl gereden en heb daar pizza's en stroomkaart gehaald. Gelukkig was het Xxl weken, waardoor ik een pak met 4 margarita pizza's voor 2,80 kon halen. Thuis opgeleukt met een blikje tonijn en wat groenten. Was ik toch nog goedkoop uit. Vanavond wordt het pasta of pannenkoeken.

14. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee helaas niet. Dan kunnen we de kofferbak niet meer in, die opent alleen met de blieper. Niet zo handig dus, vooral niet met 'n kinderwagen....

@ spitskool. Daar kun je een lekkere ovenschotel van maken. Even koken, mengen met aardappelpuree. Dan gehakt bakken met shoarmakruiden en erdoor doen. Even in de oven met wat kaas erover. Heerlijk! Ik maak het in de winter regelmatig met zowel spitskool als witte kool. Kool is ook lekker goedkoop.

15. minon

minon Niet meer actief

@ loesje. Wat is er kapot aan de sleutel? Was de batterij leeg en na het vervangen was ie kapot? Dan kunnen ze em bij de dealer weer aan je auto laten linken met een aparaatje. Anders even gewone sleutel bij laten maken. Kost misschien een tientje ofzo?

@saar zijn idd die uittrek lijnen. Vind ze ideaal je spant ze na het uittrekken weer op(hier zijn ze altijd uit maar goed haha) Als ze dan uitlubberen de lijnen kun je em weer een gaatje opdraaien. Grootste voordeel vind ik dat ik de dekbedhoezen languit op kan hangen. Zijn ze snel droog maar ook zonder kreukels en daar ben ik heeeeeel blij mee want alle wasgoed voor de boot moet ook gestreken worden. Handdoeken washandjes alles. Dekbedden hoef ik nu dus niet te doen :) Wasmachine heeft idd startuitstel dus als ik 21:00 ofzo naar bed ga laat ik em om 23:00 aangaan

16. Dat klinkt lekker! Ga ik proberen ergens dit weekend (alleen dan met vega-gehakt!) Thanks :D

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Elena: Kliekjes zijn heerlijk.

Loesje: Balen van de tegenvallers. Raar met die sleutel. Ik zou nog eens op internet kijken of het niet goedkoper kan.. En kun je de kofferbak niet van binnenuit open maken?

Bolkje: Niks mis met november toch?

Nijntje: Oh ja da's handig. Hier ook wel uitgestelde start, maar goed niet te doen met centrifugeren. Ik denk dat onze buren het ook niet leuk vinden. Misschien moet ik eens kijken of we niet gewoon naar enkeltarief over kunnen gaan.

18. Haha, nou, dan moet je mijn schoonmoeder horen :p die loopt constant te klagen dat er al zoveel verjaardagen zijn in haar familie in november :p

Maar ik vind het een mooie maand :D Ben zelf ook van november... :)

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben een mand met dekentjes naast de bank staan, voor koude avonden. Verder lekker kaarsjes aan, scheelt hier vaak al 1,5 a 2 graden en de kachel gaat nooit hoger dan 21 graden als die wel aanstaat.

Ik was overdag en s'avonds maar niet s'nachts. Hebben een enkele meter en ik zet alles gelijk uit zodra het programma klaar is. Apparaten liggen ook niet onbeperkt aan de stroom maar pas als de batterij zo goed als leeg is. Nergens sluipstroom, geen overdaad aan licht in de avond. Gordijnen voor de deuren (maar niet voor de kachel).

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Het komt nooit uit bij iedereen. Maar je bent dus zelf bijna jarig. Onze dochter is op mijn moeders 50e verjaardag geboren. Wel grappig want ik werd de week erop 25 dus 3 generaties met 25 jaar ertussen. 't Is wel lastig met plannen van het feestje, maar goed. De 2 dagen ervoor en de 2 dagen erna waren ook familieleden jarig. Dus het schoot ook niet op. Nu is het ook weer niet goed voor mijn schoonfamilie, want ja al die feestdagen. Mijn moeder hoopt dat de kleine voor de kerst komt want dan kunnen ze er de hele kerstvakantie van genieten;) Nou ja we zien wel toch.

Deel Deze Pagina