help! (behangen/verven)

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    We wonen hier nu ruim 9maanden. na 3dagen beneden in de woonkamer klaar waren met behangen kregen we lekkage. omdat we niet wisten waar het vandaan kwam hebben we de 1e en 2e verdieping aan die kant van t huis nog niet behangen. wasmachine aansluiting werd gecheck, douche, toilet. nou je kent t wel

uiteindelijk na ruim 4maanden kwamen we erachter dat het van de buurman kwam. nu is dat allemaal opgelost en is de muur droog en kunnen we opnieuw behangen

nu alleen 1 probleem... het behang dat wij hadden(en in de rest van de woonkamer) is niet meer te krijgen in de winkel....

nu wil ik er geen ander behang op doen want dan heb ik verschillende muren in wit tint. en dat wil ik niet eigenlijk maar ben bang dat ik niet anders kan.

nu staan we voor keuze om dus te gaan behangen of te gaan verven. wat zouden jullie doen? rest van t huis is wit, wit, wit enuhh wit. en hebben op 1 grote muur een print behang zitten. willen niet nog een print anders gaat het te druk worden.

kunnen we nu beter een wit behang uitzoeken en hopen dat het niet teveel vloekt naast elkaar, of moeten we verven? en hoe moet ik dat voorbewerken aangezien het gewoon een grijze betonnen muur is. ik hoorde ook iets over sauzen ofzo??

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    is gewoon verven alleen de andere benaming.
    inpreciepe kun je rechtstreeks op die muur verven alleen heb je wel kans dat je iets vaker moet schilderen om het goed gedekt te krijgen..
    wij hebben persoonlijk gewoon heel het huis geverfd alleen op onze kamer nog behang waarom puur om het doodsimpele feit we hadden een behangtrekkend kind en er komt een volgende aan verf is iets beter bij te werken dan behang bij bijvoorbeeld een tekening op de muur (klopt af dat is bij ons nog niet gebeurd).;)

3. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Behang of verf erbij vind ik zelf lastig in te schatten. Ik hou er wel van om óf voor volledig behang óf voor volledig saus te kiezen in een ruimte. Maar ja, kwestie van smaak natuurlijk!

Is de betonnen muur wel helemaal glad, en vrij van gaatjes? Wij hadden hier namelijk ontzettend veel kleine gaatjes inzitten, die je natuurlijk super goed zag na het sauzen. Geen budget om het te laten stucen, dus we hebben het zelf helemaal gevuld, met uiteindelijk wel een strak resultaat.

Op slaapkamers hebben we wel gekozen voor behang, maar hebben we de beton muren wel eerst voorgestreken.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    we hebben idd een teken-graag-op-de-muur meisje rond lopen hier. zijn al 2 muren die bij de 'lekkage muur' opnieuw gedaan moeten worden. en daarom ben ik ook bang dat je te veel verschil gaat zien. als het maar 1 muur was dan kon ik mij er nog wel redelijk overheen zetten. maar het zijn nu 3 muren van de tig die we beneden hebben.

zitten kleine gaatjes in de muur idd. stuken gaat mij te duur worden om dat ook nog eens erbij te moeten doen. liefst heb ik ook beneden idd alles het zelfde. dus niet ene helft verf en andere helft behang. maar zit puur met t punt dat ik zo min mogelijk verschil tussen de muren wil hebben kwa kleur. en wit is niet altijd zomaar simpel wit. je heb wel 100 verschillende soorten wit :p

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Kun je het behang online niet vinden?
    Heb beetje moeite met visualiseren hoe het nu zit met je muren, qua kleuren..

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Geloof me een betonmuur wit sousen is geen gezicht, toevallig zijn wij druk aan de klus en als voorbewerking hebben wij de muren allemaal wit gesoust voor we gaan behangen, maar echt ik zou zo niet willen wonen vond het afschuwelijk kil en die gaatjes erg storen, dan moet je hem glad trekken, Ik zou behangen (of super gladde scan) en als het te veel vloekt al het behang met een zelde kleur over sousen.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    als je in mijn woonkamer staat, staan de banken rechts tegen een lange witte(behang) muur. bij het raam recht voor je is ook dat behang, een nisje er links naast moet opnieuw gedaan worden vanwege mooi Picasso kunstwerk van mijn dochter. en de lange muur links is de lekkage muur die dus nu kaal beton is.

mijn keuken sluit aan op de woonkamer en daar hebben we geverfd(wit) Muur bij de eethoek heeft een motief behangetje.

dus mijn woonkamer moet helemaal wit behangen zijn. mijn keuken is geverfd(dit vanwege smerige nicotine van de vorige bewoner) en eethoek heeft motief behang. zijn dus al 3 verschillende behang/verf op de begane grond en wil er daar geen 4 van maken :p

het behang is op internet idd niet meer te bestellen. de winkel heeft m uit het assortiment gehaald terwijl we toen juist hebben gevraagd of dit behang er over half jaar nog wel zou zijn ivm met opnieuw moeten verven. ja mevrouw, deze hebben we al jaren en zal er nog vele jaren blijven. niet dus!

8. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Wat balen zeg, dat het niet meer te krijgen is. Is het een optie al het witte te vervangen? Ik snap het zeker als dat ook te prijzig is hoor :)

Wij hebben de gaatjes in onze muur wel kunnen vullen met een muurvuller. Een stuk goedkoper dan stucen, maar wel een boel werk :p

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hele kamer opnieuw? O my lord nee haha. Mijn man ziet me al aankomen Whaha. Buiten dat t te duur gaat worden hebben we daar ook absoluut geen zin in. Waren juist net klaar met behangen en was dikke domper om je muren te zien weg soppen terwijl je er nauwelijks woont

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Kun je niet een simpel wit behang erop doen (zonder reliëf) en verven in de kleur wit die jullie hebben?

11. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Structuurverf/sierplijdter? Vind ik persoonlijk erg mooi voor eenwoonkamer

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Structuurverf kan. Hebben we int vorige huis ook gehad idd. Denk dat dat het gaat worden. Pfff moeilijk dit hoor

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hier spreekt een enorm behangliefhebster haha! Mijn vader is schilder dus heb het van hem meegekregen. Vind persóónlijk ( maar dat is echt mijn mening ) dat je met behang veel meer sfeer kunt creëeren dan met verf. Juist door printjes motiefjes etc en dat kun je met verf niet.

Wij hebben ons hele huis behangen. De keuken is gewoon wit maar daar ziet wel een Heel dun glasvlies overheen. De kamers die we boven gebruiken zijn echt "leuk" behangen en de rest gewoon gewoon glasvlies en gesausd. Mijn vader zegt altijd dat de goedkoopste oplossing om het en mooi strak te krijgen en makkelijk bij te houden glasvlies is. Dit hoeft echt niet in allerlei patroontjes kun je ook zo goed als strak krijgen, maar je bent in 1x van die putjes etc af en je kunt er ten alle tijde overheen sausen.

En ook al zou je hetzelfde behang bij kunnen krijgen, volgens hem zit daar altijd verschil in ivm het kleurenbad waar ze in zijn geweekt ofzoiets. Je moet altijd een bepaalde zelfde code dan hebben van het behang, en als je bij besteld heb je de kans dat dat niet zo is. Dus de kans is groot dat je toch al kleurverschil zou kunnen zien.

Ik wens je veel succes ermee. Groetjes

14. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Euhm 1 heel belangrijk detail... Is de lekkage plek speciaal behandeld????
    Want als je erover heen gaat verven zonder voor te behandelen dan komt het geel in de loop vd tijd er weer door heen!
    Daarnaast is het ip gewoon verzekeringswerk en hoef je het niet zelf te betalen, als je het tenminste gelijk aan gegeven hebt.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    verzekering: ja gelijk aangegeven maar omdat ik een eigen risico van 100,- heb dan maakt t dus geen reet uit en zijn de kosten alsnog voor mezelf. dat hebben we dus laten varen en gaan gewoon zelf behang halen en behangen. of verven :p
    Muur is helemaal door. hebben we half jaar lang zo kaal gelaten zodat t goed kan drogen. het plafond, waar de plek begon, daar is wel behandeld.

glasvlies? laat ik dat eens gaan opzoeken. ben totaal niet thuis in dat soort dingen. hebben op alle muren hier wel vliesbehang zitten, of is dat t zelfde? :p

kleurverschil van verschillende code's heb ik idd ook gehoord. maar daar zal nog altijd t minste verschil in zitten als dat ik een heel ander merk behang in andere winkel moet kopen.

heb t gister nog eens met hubby over gehad naar aanleiding van alle tips en ervaringen van jullie. We gaan de muur waarschijnlijk met structuur verf doen, en dan gewoon lekker wit. klein 'Picasso' muurtje nemen we dan gelijk mee waar dochter lief zich op heeft uitgeleefd met krijtjes en stiften. en dan sparen we maar even verder voor de rest van de woonkamer en gaan we alles opnieuw doen. pff zie t niet zo zitten al dat werk maarja het moet maar :(

hadden onwijs veel werk aan dit huis. voor ons woonde er een vrouw die 30jaar lang niks aan haar huis/tuin heeft gedaan. 30jaar lang geen stofzuiger of doekje door t huis gehaald en heeft 30jaar lang zitten paffen hier. na 3 lagen speciale laag op t plafond aan te hebben gebracht zie je helaas nog steeds de nicotine er doorheen :( dus ook het plafond gaan wij volgend jaar nog maar een keer verven.
    Dit huis had zo in t programma gekund van 'Mijn Leven in Puin' zó erg was het gewoon. nu is het langzaam omgetoverd naar een mooi paleisje :D met hier en daar een schoonheidsfoutje zoals lekkage enzo :p

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    pas op, niet geschikt voor de zwakke maag:
    dit was dus de keuken... :( mijn moeder en schoonzus hebben 2dagen staan boenen op de keukenkastjes en de mannen zijn aan de slag gegaan met die gore muur. eerst heeft mn ma hem staan schoon schrobben 4 of 5x. en daarna hebben ze 3x er overheen geverfd.

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    structuurverf is een mooie oplossing en heel goed zelf te doen.

18. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

De lekkage kwam toch bij de buren vandaan?? Dan is het voor de verzekering van hun hoor!! En een verzekering komt het doen..
    Toch ook al is de plek droog, moet het nog behandeld worden hoor, het gaat er echt doorheen. Dus ik zou toch ook de muur behandelen..

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Structuurverfwit.
    wij hebben een er een beetje okerkleur in gedaan. Hierdoor wordt het 'levend' wit en kleurt mee met het licht van de dag, het wordt warm van kleur. Ochtend krijgt het een gelige gloed en de avond een roodachtige en midden op de dag spierwit. Zo hebben wij heel de woonkamer. De muren kunnen onderling ook net anders uitzien door het lichtinval.
    Ik had altijd behang, maar dit vind ik echt zoveel mooier :)

Balen zeg dat je het niet meer kunt vinden :( en zeker alles verhalen bij de verzekering van de buren.

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ehh ja misschien heel dom maar wilde het niet verhalen bij de buurman. Weet dat t bij hem vandaan kwam maar tis een oudere man die niks heeft. Hij kon er ook niks aan doen verder en heeft zelf onwijs veel schade op alle 3 de verdiepingen. Misschien heb ik een te goed hart

Met wat moet ik de muur behandelen?

Deel Deze Pagina