Weet je wat ook lekker is, dadels (wel een zachte soort) laten weken in melk voor een nachtje, en dit de volgende ochtend opwarmen. Heb je een soort dadel'pap'. Ja ik ben gek op dadels, dat is wel te merken he. Heb ook nog een lekker recept voor dadelpudding maar die moet ik ergens in mijn receptenschrift tevoorschijn halen want daarvan weet ik niet meer alles uit m'n hoofd.
@Luchtdichte potjes; Ik heb een aantal weckpotten maar ik gebruik ook oude jampotjes ed. Gaat prima, ook hier nooit problemen gehad met bederf. @Dadels stomen; Ik ga het snel eens proberen, heb hier ook nog 2 kg staan. @Havermout; Ik zet mijn havermout de avond van tevoren al klaar in de koelkast en dan s'ochtends kook ik het even kort totdat deze gaar is. Als ik het in baksels gebruik dan week ik het niet voor. Denk ook dat het eraan ligt welke havermout je hebt, je hebt hele fijne, fijne, grove en hele havervlokken. @MissMamsie; Drinken jullie zoveel koffie dat je twee pakken hebt gehaald? De scheermesjes zijn ook behoorlijk prijzig, hoe lang kan je daarmee toe? Inderdaad veel koek ed, maar de school kan toch niet van jullie verlangen dat jullie jodekoeken kopen omdat hun de verpakking nodig hebben, dan maar iets anders zou ik denken. @Annedore; Jemig wat een pech weer voor jullie, digi knuffel! Ik vind je lijstje erg goed hoor, weinig onzin ook. @Miranda; Ja ik vet de ovenschool ook in. Ik ga hem ook maken, krijgen morgenmiddag ook visite. Ga dus zo de keuken in, dan hoef ik hem morgen alleen nog even kort op te warmen in de oven en kan ik daarvoor lekker slapen.
@Islah; Die dadelpap heb ik kraamvrouwen weleens zien eten en ook die koekjes met dadelpasta, die zijn erg lekker! Heb je daar toevallig het recept van?
Waren dat toevallig Marokkaanse/Arabische vrouwen? In mijn schoonfamilie worden ook veel dadels gegeten door pasbevallen vrouwen. Deze koekjes bedoel ik: Ellouisa Er bestaat ook een andere soort (Tunesisch), het heet Makrout (google maar eens). Alleen die moet je frituren i.p.v in de oven bakken.
Ja, klopt. Maar kom dan ook alleen maar pas bevallen kraamvrouwen tegen als kraamverzorgende Waar kom jij eigenlijk vandaan? Bedankt voor het recept!
Ah oke! Omdat jij wel veel Arabische gebruiken kent, tenminste dat maak ik altijd uit jou berichten op. Leuk!
@Hier; Man kookt vandaag - kipsate met zilvervliesrijst, zelfgemaakte satesaus en stokbrood. Daarbij nog wat rauwkost voor de nodigde vitaminen De lasagne schuift dan naar morgen want het gehakt was al uit de vriezer.
Elena, alleen mijn man en visite drinkt koffie. Ik houd er niet van. Maar de koffie was in de bonus: tweede voor de helft van de prijs. Je hebt gelijk hoor, dat school het eigenlijk niet kan verwachten dat we bepaalde koeken gaan eten. Normaal gesproken zou ik het ook niet doen, maar ze hebben de verpakkingen nodig om lampionnen te maken voor een optocht tijdens een jubileum en dan heb ik toch graag dat ze ook zo'n lampion kunnen maken en niet hoeven te bietsen van de extra voorraad... Zit tussen mijn oren, hoor Ik eet mijn havermout altijd gewoon zo uit het pak door de melk heen...
@ Havermout .. .Oh ja ! goede tip.. had ik een tijd terug ook steeds als ontbijt. Super lekker. Ga ik weer kopen ! Thanks @ prijzen supermarkten bijhouden doe ik.. maar is wel veel werk i.d. Ik heb een lijstje AH/ Lidl/ Jumbo maar het schiet niet echt op ik vergeet het nogal eens in te vullen.. @ Annedore; balen zeg van de financiële tegenvaller en de hond ... Wij gaan een beetje een rare week tegemoet.. Menu; Maandag; eet ik op mijn werkt, manlief en dochter eten macaroni. Helmaal op voorraad nog Dinsdag: eten we laat want moet ik tot laat werken heb Chinese roerbak-groentes door de rijst en een kipfilet beetje sate-saus erbij denk ik ( alles nog in voorraad ) Woensdag; rode-kool- gehakt- aardappelpuree schotel uit de oven. ( alles nog in voorraad ) Donderdag: ben ik wederom laat thuis en manlief helemaal niet thuis en komt mijn schoonmoeder hier koken en dat is niet zo`n keukenprinses dus die wil graag zo`n wereldgerecht iets.. iets simpels ze lusten geen pasta .. dus ik ga nog even kijken wat dat wordt. Vrijdag: eet ik weer niet thuis en manlief en dochter wel .. dacht pannenkoeken.. heb ik ook nog op voorraad dus.. Zaterdag eten we bij vrienden Zondag weet ik nog niet.. Erg weinig boodschappen dus weer behalve voor donderdag dan w.s. en brood en beleg en melk enzo is wel echt op. Moet ook een cadeautje kopen deze week en we hebben vandaag gezondigd.. zijn lekker naar het strand geweest en daar geluncht.. dat is natuurlijk boven ons budjet maar het was een heerlijke dag.. werkelijk zoals mijn oma vroeger zei met een gouden randje dus ja..
Hebben jullie ookal gelezen over die terug betaling aan de BelastingsDienst? Wij krijgen beide een eindejaarsuitkering en vakantiegeld, dus wij zijn dan vast ook dubbel de sigaar
heb inmiddels gelezen dat het waarschijnlijk wel zal meevallen: Wiebes: naheffing gemiddeld 150 euro - AD.nl
naheffing belastingdienst: ben er ook bang voor... komende tijd proberen zoveel mogelijk geld te sparen voor het geval dat....
Hier staan zeker lekkere recepten op! Genoeg te proberen. En met heel handige foto's en filmpjes. Ondanks dat mijn brood goed rees en lekker was, kan het denk ik beter. Langer kneden en beter vormen na de 1e rijs. @broodbeleg, ik eet vaak kaas op brood. Hebben altijd de kaas van de Lidl. Goedkoper en lekkerder dan van de Ah basic. En wat schijfjes appel met wat kaneel is ook lekker op brood. Mijn moeder maakt ook zelf jam, eg lekker. En je weer precies wat erin gaat. Sinds dl er is ben ik me daar ook meer van bewust. Probeer nu steeds meer zelf te maken. Handig dat zij met de pot mee kan eten en veel gezonderder. Gister was ik voor het eerst bij een Turkse toko, ging een wereld voor me open! Broodbak spullen nog niet mee genomen, alleen dingen voor het Turkse etentje wat ik gister had. Maar wat een verschil in prijs! bulgur vele malen goedkoper dan bij de Ah en de verse kruiden zijn daar ook super goedkoop. Komen jullie vaak bij zo'n toko?
@ potjes, als ik zelf appelmoes maak gebruik ik gewoon potjes waar groente ed in gezeten heeft. Voor jam gebruikt mijn moeder ook groentepotjes en ook veel van die potjes waar champignons in hebben gezeten. Dat doet ze al jaren en nog nooit problemen gehad met bederf. @ ontbijten, ik ontbijt altijd met Brinta. Is er veel verschil met havermout? Vl ontbijt niet en dl nog bij mij ... @ prijzen bijhouden doe ik eigenlijk niet. Bewaar wel altijd van een maand de bonnetjes bij het boodschappengeld van die maand. @ annedore, vervelend zo'n financiële tegenvaller. En dan ook nog eens 65 voor hondenvoer, blijft dat zo duur of mag hij straks over op ander voer?
Ducky nee wat is dat dan van de belastingdienst? Edit: heb het intussen gelezen, man heeft zowel een bonus als eindejaarsuitkering gehad.
@srnna fijn dat het nu wel kan! @naheffing, ik ga uit van het hoogste bedrag. Ml krijgt enorme bonussen vind de manier waarop echt oneerlijk..! @mxvxl ik kom af en toe bij de toko. Voor de kruiden of turks brood idd. @keis8 wij hebben gisteren ook in de stad geluncht met een gouden randje savonds kopje soep met een broodje want we hadden weinig honger