Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; weer erg druk, what else is new ;) Vandaag een lange werkdag in het vooruitzicht met afsluitend nog een bespreking. Ga met een half uurtje de deur uit en ben pas rond half 8, 8 uur weer thuis :(
    Vandaag staan er voor de lunch restjes (volkoren pasta met een groenten gehakt saus) op het menu en voor de avond wat makkelijks. Waarschijnlijk maakt man voor zoon en zichzelf een hamburger met rauwkost, ik weet nog niet zeker wat ik dan vanavond eet maar we hebben genoeg in huis dus komt vast wel goed.

2. minon

minon Niet meer actief

Oeh lekker hoor hamburgers. Heb pas toch lekkere gemaakt maar weet niet precies meer wat ik erin gedaan heb. Volgens mij gehaktkruiden met uitjes, komijn, paprikapoeder, 4 seizoenen peper, chilipeper en curry en paneermeel. En dan in de grillpan.

Zat te denken om een colsjaal te haken maar dan moet ik wol halen en heb niet zoveel tijd meer om te haken.

3. Soit

Soit Niet meer actief

Mamak volgens vroeg jij welke kruiden ik voor indisch koken in huis heb? En weekmenu?

Wekmenu is maar kort, we gaan dit weekend naar mijn oudere dus...
    Gisteren; wraps met kipfilet, ui, hollandse sla, mais, kidneybonen, paprika, knoflooksausje
    Vandaag: stamppot snijboontjes met pepertje erdoor en gehaktballen
    Morgen; pasta carbonara met extra groentjes erdoor (broccoli of dopewrtjes)

Dit heb ik aan kruiden etc verder in huis voor indisch koken:
    Laos
    Kentjoer
    Koenjit
    Koriander
    Kentjo
    Djinten
    Gember
    Kemirinoten
    Sambal
    Ketjap
    Goela djawa
    Kruidnagel
    Sereh
    Salamblad
    Djoeroek poeroet
    Petehbonen
    Santen
    Gefruite uitjes
    Lomboks
    Lombok rawit
    Trassi
    Lontong
    Laksa

Volgens mij wad dat het wel zo'n beetje :)

4. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Voor wie de man/vriend graag een biertje lust en van bevaria houdt: bij de jumbo vanaf vandaag 3 kratjes voor 9,99,-

Is regelmatig deze aanbieding, dus ik haal alleen nog maar bier in de aanbieding ;)

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Soit ik vroeg het (ook) thanks! Dat is veel veel zeg!! :D we hebben maar een kleine keuken en die puilt nu al uit met kruiden :( zo blij als we een nieuw huis hebben gevonden! Dan kan ook.mijn indische kant zich uitleven ;) ben half indisch..

@elena succes vandaag. Klinkt idd als een lange dag.

@nijntje herkenbaar dat wakker blijven ;) ik ging ook altijd zp als ik nachtvoedingen moest geven.

6. Soit

Soit Niet meer actief

Oh leuk zeg. Vind het veel werk om indisch te koken, maar super lekker.
    Ik ben zelf hollands maar mijn man half indisch :)

7. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Dat zijn die kleinere kratjes of niet?

8. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    jep van 12 stuks

9. Popol

Popol Actief lid

6 feb 2014
    168
    6
    18
    Amsterdam
    @elena, Met een kleintje van 3 weken en een zoon van 4 die ik naar school moet brengen en weer halen in de middag, probeer ik zoveel mogelijk door andere te laten doen. Mn nicht had een sollicitatie en had de auto geleend. Ik dacht nou dan laat ik haar mooi ff boodschappen doen en mn geld verbrassen ;)

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ah op die manier :) Dan snap ik het.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Bier/wijn; Hier wordt niet gedronken, zowel door mijzelf als mijn man niet. Ook geen sterke dranken. Ik heb wel wijn en bier in huis om te koken of te bakken en bijvoorbeeld wodka voor zelfgemaakt vanille extract. De meeste wijn krijg ik dus heb er zelf weinig kosten aan. Ik denk dat ik op jaarbasis ongeveer 30 euro aan drank kwijt ben.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Gelukkig wordt hier ook geen alcohol gedronken, en ook niet geschonken aan anderen.

Elena, weet jij misschien of er in dat synthetische vanille-extract (en andere smaakstoffen) ook alcohol zit?

13. MxVxL

MxVxL Lid

16 mei 2014
    91
    0
    0
    NULL
    midden van het land
    @bier/wijn, zelf heb ik al twee jaar geen drank op (zwanger proberen te worden, zwanger zijn en nu borstvoeding) en daarvoor dronk ik af en toe een glas wijn als we eens uit eten gingen.
    Vl vindt het in het weekend wel lekker een wijntje te drinken, dus bij de boodschappen zit meestal wel een flesje wijn. Meestal van de Lidl, die wijnen (rood iig) schijnen lekker te zijn.

@ Turks brood, bij de Turkse supermarkt heb ik van het weekend €0,80 betaald. Vond dat zelf erg goedkoop!

Voor de baksters onder ons, ik kneed het meeste met de hand omdat ik alleen een handmixer heb. En die trekt het niet om brooddeeg te kneden. Doen jullie dat ook met de hand of hebben jullie een keukenmachine? Ben aan het oriënteren voor zo'n ding maar weet niet zo goed wat een goede is. En wat een prijzen hebben ze :$

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    En C&A? Daar heb ik 2 winters geleden mijn huidige winterjas gehaald voor nog geen € 30. Kon er toen en nu ook niet veel geld aan uitgeven. Hij begint nu aan z'n derde winter, dat had ik helemaal niet gedacht :)

bier/wijn: manlief drinkt graag een biertje 's avonds, ikzelf drink enkel met de feestdagen 1 glaasje. Meestal drink ik dan nog de kinderchampagne mee omdat ik die lekker vind :)

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Islah; In de synthetische smaakstoffen zit ethanol, dus ja er zit alcohol in.

16. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Jullie zijn niet zo'n drinkers dus.

Wij ook niet hoor, tenminste niet zoveel dat we echt dronken zijn, maar zo af en toe lusten wij wel een glaasje (ik nu niet natuurlijk).

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ik kneed met de hand. Als je dat zwaar vindt kan je altijd nog een bbm gebruiken voor alleen het kneden... Altijd nog goedkoper dan zo'n kneedmachine!

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb een Kenwood Pattisier standmixer. Gekregen voor mijn 25e verjaardag van man en schoonouders. Kostte toen der tijd in de aanbieding bij de Makro 170 euro. Ik ben er echt onwijs blij mee en de mixer wordt zeer regelmatig gebruikt. Ik gebruik hem om te kneden, mixen en om bijvoorbeeld een puree mee te maken. Om dingen te hakken heb ik een micro Magimix.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kneed al mijn deeg met de hand. Ik wil wel ooit een mooie Bosch keukenmachine maar die zijn 250 euro en dus niet binnen mijn huidige budget. Plus dat ik echt niet weet waar ik die nu weer moet laten, haha.

20. Soit

Soit Niet meer actief

Wijn; nou hier wel hoor! Zalig. Na een bomvolle drukke dag 's avonds op de bank met een leuke serie en een glas wijn, zou het niet willen missen!

Deel Deze Pagina