Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wow.. Ik heb hier net zelf linzensoep gemaakt.. Was super lekker

2. Islah

Islah Niet meer actief

Die zakjes zijn echt duur, ik zou het eerder bij de Turkse winkel kopen, een pak van 125 gram voor 1,50 ofzo. Ik heb wel heel veel losse zakjes maar die hebben we (goedkoop) in het buitenland gekocht.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hier helaas geen Turkse winkel! Hopelijk gewoon in de supermarkt te koop..

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik weet het.. hier ook geen turkse winkel, maar wel een De Tuinen. Helaas is die wel minder sterk dus heb er veel meer van nodig.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Bij de bakker wordt het soms ook verkocht.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Dat is wel een goed idee om het daar eens te halen.

7. MamaScorpio

MamaScorpio Actief lid

7 mrt 2014
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan wil je natuurlijk vast wel even het recept delen? :D

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Heb gist gevonden gewoon bij de supermarkt:)

9. minon

minon Niet meer actief

Hier boodschappen laten doen door mn zus. Jemig 140 euro kwijt. Ben echt in staat om zelf te gaan weer ookal mag het niet.
    En geen bon maar uit mn hoofd
    3 pakken luiers
    2x afbakbrood
    1 brood
    Leverworst
    Boterhamworst
    Kalkoenfilet
    Druiven
    Appels
    Peren
    2x aardappelschijfjes
    2,5 kilo aardappels
    Netje uien
    4 zakken voorgesneden groenten
    Pedaalemmerzakken
    2x macaroni
    2x tomatenblokjes
    4x chicken tonight
    Aantal zakjes chips
    Koek
    2x Aanmaaklimonade
    3x cola
    4x melk
    2x vla
    Eieren
    Kilo gehakt
    Kilo kip
    Komkommer
    Nutella
    Vruchtenhagel
    2x vlokken
    2,5 kilo patat
    2 dozen ijsjes
    Ketjap manis
    5 pakken rijst
    Wortels doperwten
    Aardappelpurree
    Wraps
    Bier

Kan aankomende dagen eten:
    4x chicken tonight
    4x macaroni
    Lasagne
    2x Wraps
    2x ovenschotel wortels doperwten
    Allemaal makkelijk eten maar compenseer het maar met veel groenten erin. Het is ff niet anders. Na de bevalling weer uitgebreid kokkerellen.

Snap nog steeds niet waar het in zit. Echt belachelijk veel geld. Ze heeft wel veel merk dingen meegenomen helaas.

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@nijntje jeetje dat is idd wel veel!

Maandag: zelf gemaakte kippensoep en zelfgemaakt brood.
    Dinsdag: aardappels, snijbonen, kippenpoten.
    Woensdag: ovenschotel recept van nijntje:)
    Donderdag: aardappels,bloemkool, saucijs.

Alleen voor de kippensoep kippenboeren gehaald vanmorgen en ingrediënten voor brood, daar kan ik een tijdje mee doen, moest ook een batterij hebben voor de keukenweegschaal.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hallo meiden, Ik schrijf vanaf nu weer mee :)
    We zijn weer terug van een heerlijke vakantie die best veel heeft gekost maar het was het dubbel en dwars waard. Vanaf nu weer op de centen letten en op de lijn ;) goeie combi....

@Nijntje, groot bedrag maar merken lopen snel op! MIsschien volgende keer gewoon huismerk aangeven of een bepaalde winkel

Weekmenu:
    Vandaag: pasta met verse spinazie, spekjes knoflook en uit parmazaanse kaas
    Dinsdag: Quinoa met courgette perzik en rode curry
    Woensdag: Salade met tonijn
    Donderdag: Rijst met broccoli en speklap
    Vrijdag: Kip in tomatensaus met sla
    Zaterdag: eten bij sm
    Zondag: feestje met eten erbij

Ik moet nog halen:
    Blik perzikken
    Broccoli (uit sm tuin)
    Sla (uit sm tuin)
    Tomaten (uit sm tuin)
    1 Brood
    Blik tonijn
    kipfilet
    frisdrank
    wc papier

Dit wordt een goedkope week :) Hopelijk blijft het op mn vrije dagen droog dan kan ik mijn nieuwe droogrek uitproberen :D

12. minon

minon Niet meer actief

Nou heh schrok me echt een hoedje. Ze bood het aan en dacht o fijn dan hoeft mn man niet te gaan (schade aan boten dus die is heel druk nu) Maar als ik het van tevoren had geweten had ik het niet gedaan.
    Cola van coca cola, melk van friesche vlag, macaroni van honig etc etc. Heel lief dat ze wilde doen maar andermans geld rolt blijkbaar goed haha. Ze woont nog bij mn ouders thuis dus ze heeft er ook geen idee van denk ik dan maar. Gewoon pakken en meenemen die instelling. Ach ja kan wel bijna twee weken eten ondanks dat het wat eenzijdig is. Man moet dan alleen brood en fruit en andere verse dingen halen tussendoor.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    hmm ja thuiswonend dan heeft ze er ook niet veel ervaring mee waarschijnlijk. Maar snap wel dat het frustrerend is hoor! dat heb ik al als ml 1 of 2 merken meeneem waarvan we altijd ok€ merk van hebben.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nijntje: een heel bedrag zeg. Vervelend en lastig is dat. Ik zette het net even in excel met ongeveer bedragen en ik kwam precies op 140 euro.. Lukt het manlief niet om 1 keer per week boodschappen te doen met goede instructies? Erg vervelend hoor.

Elsie: Hmmm eigengemaakte kippensoep. Lekker.

Ukkie: Fijn dat je het lekker hebt gehad. En het wordt mooi weer hoor als het goed is. Ik heb de was van vandaag laten liggen voor morgen.

Weekmenu, geen weekmenu.. Geen flauw idee waar ik met dit weer zin in heb.
    Vandaag in ieder geval broccoli met aardappels en vlees.
    Morgen: nasi

Ik denk deze week nog iets van sla en verder echt geen flauw idee.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier trouwens nog een lekker recept gemaakt afgelopen week, geïnspireerd door de Toscaanse keuken;)

Pot witte bonen
    Pakje spekjes
    ui
    knoflook
    verse spinazie

Uitje en knoflook fijn snijden en fruiten in beetje olie of boter (echt maar heel weinig). Dan de spekjes erbij en even mee bakken. Verse spinazie erbij + de witte bonen (deze goed uitlekken)
    Dan een klein scheutje water zodat het wat smeuïger wordt en klaar is kees.

Een heerlijk vullend gerecht wat ook nog koolhydraatarm is.

16. minon

minon Niet meer actief

Wat bedoel je met excel saar?? Sorry vat hem niet helemaal haha.
    Zaten wel 3 pakken luiers bij dus dat is natuurlijk ook al bijna 25 euro.
    Inderdaad hebben we normaal veel oke merk.
    Man kan wel boodschappen doen maar heeft daar vaak dan heel krap tijd voor. Net een half uurtje ofzo dus dat is dan voor hem genoeg om wat brood te halen en wat fruit maar niet alles voor een hele week. Hij zoekt zich natuurlijk een breuk in de winkel :D Hebben een eigen zaak en zitten in de drukste periode nu. Plus dat allebei de boten schade hebben. Veel geregel en gedoe met de verzekering, monteurs, huurders en boten die we in moeten huren om andere huurders weg te kunnen laten gaan. Iedere vrije minuut die hij heeft is hij alsnog aan het bellen om dingen daarvoor te regelen. Hopelijk vaart alles volgende week weer en is het wat minder. Had er wel een potje voor maar als het een potje kan blijven is natuurlijk meegenomen.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nijntje: Ik had je boodschappen even in excel gezet met bedragen erachter. Was gewoon nieuwsgierig en ik kwam op die 140 euro. Kant en klare producten zijn natuurlijk ook weer duurder dan dat je alles zelf maakt. Maar ja 't is voor jou helaas nu niet anders, maar vervelend blijft het wel. Hopelijk kun je straks na je bevalling weer lekker zelf boodschapjes doen, al zal dat ook nog wel een hele onderneming zijn... Vervelend als dan alles bij elkaar komt zeg.

18. minon

minon Niet meer actief

Ah zo. Ja kant en klaar is duurder inderdaad. Zeker die zakjes groenten. Heb ze normaal zelf gesneden of anders diepvries. Ach ja nog maximaal 8 weken zullen we maar denken. Ja boodschappen na de bevalling weet ik ook nog niet hoe. Ik denk haast iedere dag en dan lopend. Zit echt een grote boodschappenmand onder de duowagen en kan natuurlijk een tas aan het stuur hangen. Anders kan ik alleen gaan als man thuis is want twee maxicosi's en dochter in een karretje zetten gaat niet passen haha. Zit nog te twijfelen over een buggyboard achter de wagen maar ben bang dat ik dan zelf haast niet meer lopen kan en als de maxi cosi erop staat steekt ie aardig uit dan kan dochter er niet eens opstaan denk ik. En het is al zn lang gevaarte. Ik heb em nu op de babykamer staan en hij is langer als het bedje dus zeker 1,30 meter haha. Gelukkig kan ze heel goed een stuk lopen en houd ze netjes de wagen vast maar toch.

19. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Nijntje@ heb je een wagen achter of naast elkaar?

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nijntje dat is wel lekker inderdaad zo'n grote boodschappenmand. Ik heb een buggyboard geprobeerd, maar mevrouw wilde er niet op. Je zou ook 1 van de baby's in de draagzak/doek kunnen doen en dan je dochter in de kinderwagen? Hier loopt dochterlief gewoon mee en dan in de winkel een klein karretje. Maar de winkel is hier om de hoek (max. 5 minuutjes lopen).

Deel Deze Pagina