@bier/wijn, ik drink het niet, vriend ook heel weinig thuis, we hebben het wel voor als er iemand komt. Maar koop het niet wekelijks. Vanmorgen bij deen geweest, alvast snoep mee genomen voor Sint maarten want dat was nu in de aanbieding voor 1 euro allemaal. Weekmenu: Woensdag: brood+saté. Donderdag: aardappels,spinazie, visticks. Vrijdag: gebakken aardappels, wortels/doperwten en kipsnitzel. Zaterdagannenkoeken. Zondag:kippensoep+brood. Maandag:macaroni. Dinsdag: aardappels, sperziebonen en slavinken. Woensdag: restje Chili con carne. Donderdag: boerenkool met worst. Heb gehaald: Allesreiniger 1.00 Auto's voor sam 1.00 Boter 1.85 Boerenkool 1.00 Beschuit 0.78 Chocomelk pakjes 2.30 Coca cola 5.40 Crackers 1.00 3x chocolollies 3.00 Eieren 2.09 Appels 1.00 2xlange jan 2.00 Gehakt 2.00 Melk 1.30 Julienne reepjes 1.25 Kaasgrillworst 1.70 Kipfilet voor brood 1.50 Kipsnitzels 3.00 Lampionstokje 0.50 Melkbiscuits 1.35 Chocopasta grote pot 2.48 Schrijfblok 1.21 Limonade 2.00 Slavinken 2.50 2x smoeltjes spoken 2.00 Snacks crackertjes 0.37 SoepPakket kip 2.52 Soepstengels 0.39 Sperziebonen 1.29 Tarwebiscuit 0.39 Theebiscuit 0.38 Toiletpapier 2.00 2x knakworsten 2.50 Rookworst 2.05 Vaatwaszout 0.89 Westfrieswit 1.99 Bakkersbrood spelt 1.75 Totaal: 66.92
@ kneden, ik laat mn broodbakmachine het kneedwerk doen. Ideaal om zo brooddeeg klaar te maken of pizzadeeg. Hier wordt ook bijna geen alcohol gedronken. Meestal heb ik een zoete wijn in huis als we een verjaardag hebben. Mijn man drinkt wel eens een radler maar dan de 0% variant. Na een drukke dag knap ik op van een glaasje prikdrinken haha. Heb altijd paar blikjes sinas in de kast staan. Zo Elena, druk dagje!! Morgen weer wat rustiger? Gisteravond werd ik gebeld door mn werk of ik vanochtend extra kon werken. Ik kon geen oppas vinden voor mn dochter dus zij zat vanochtend heerlijk naast mij te knutselen op kantoor Zojuist de eerste weekboodschapjes gehaald. Hier in het dorp hebben we een supermarkt die niet supergoedkoop is maar wel fijne aanbiedingen hebben. Dus haal daar meestal wel wat vd aanbiedingen op. Vrijdag/zaterdag haal ik het grootste deel vd boodschappen op. De kinderen mochten vandaag de groenten kiezen wat we vanavond gaan eten. Ze kozen voor plakjes tomaat, komkommer en gekookte wortels. We eten er gebakken aardappels bij en een rookworst.
Hier wel een wijnliefhebber!! Maar nu even niet dus dan drinkt ml een pilsje in de avond. Hebben nog een krat van verjaardag over dus dit hoef ik niet meer te kopen. vandaag naar ah geweest. Weekboodschappen! Ik ben heel tevreden!! Trostomaten 1,49 Courgette 0,89 Kg prei 1,29 Bospenen 0,99 Bananen 0,99 Mandarijnen 2,59 Ah perzik 0,89 Kikkererwten 0,89 Rode pesto 0,89 Citroen 0,69 blue dauver 2,67 1 bruin brood 0,79 Broidmix 1,03 Rookworst 0,90 Andijvie 1,39 Spekreepjes 1,29 Vanille vla 0,69 Ah slagroom 0,59 Half volle melk 0,69 Totaal 21,80 - 1,70 bonusartikelen totaal 20,10!!! Gelukkig nog veel frisdrank,vlees,aard,couscous op voorraad! Woensdag: ratjetoesoep (V) met zelfgemaakt brood en houmous, hoofdgerecht: couscous met groenten, toetje ?? Donderdag: Stamppot andijvie met rookworst en spekjes Vrijdag: rijst broccoli en karbonade(schuift al drie weken op, alles uit vriezer) Zaterdag: lunch: bloemkoolsoep (V) Stoofvlees (V) met zelfgemaakte friet Zondag: knoflookspaghetti (V) met cherrytomaatjesMaandag: eten niet thuis Dinsdag: couscous (V) met gehaktballetjes (V).
@miranda wat leuk dat de kids mogen kiezen! @hier staat weer een crumble in de oven. Dit keer met appel en ker perzik voor t toetje.daarna gaat mijn zelf gemaakt brood erin. Zelf gekneed ( wat een ***werk haha) benieuwd of t smaakt.
Ukkie, wat een gezond lijstje!! Lekker goedkope week. Lekker crumble Ik gok dat V staat voor voorraad. Ja ik laat de kinderen sinds een week of 2 gezonde gerechten uitkiezen wat ze willen eten. Zodat het wat gezelliger aan tafel is haha. Ze kiezen natuurlijk niet elke dag. Op andere dagen is het eten wat de pot schaft maar zo leren ze ook om zelf gezonde keuzes te bedenken en daar mee bezig te zijn. En het is leuk om ze hierbij te betrekken.
@ brood kneden, bedankt voor jullie reacties! Doe het nu ook met de hand en vind dat ook leuk om te doen. Maar vroeg me af hoe anderen dat deden. Vooral als je meer brood zelf wilt bakken Vanmiddag ook nog een brood gebakken, wat ruikt het dan lekker in huis De crumble zie ik vaak voorbij komen, ga ik ook eens proberen. Klinkt goed! @ eylem, plek in de keuken is bij mij ook altijd een probleem. Heb te veel spullen en voorraad. Keuken is niet heel groot, maar wij hebben ook een kelder. Ideaal! Heb afgelopen weekend trouwens de linzensoep van jouw site gemaakt. Hij was heerlijk!!
@ ukkie: lekker dat je al zoveel voorraad had. Scheelt veel! @ miranda: leuk idee om ze mee te laten kiezen over het avondeten! Heb alvast een menu gemaakt voor volgende week (dit weekend zijn we weg). Heb het meeste in voorraad... Ma. Mexicaanse ovenschotel met kip en nacho's Di. Stamppot boerenkool met karbonade Wo. Hollandse rijsttafel Do. Uiensoep met hartige zuurkooltaart Vr. Couscoussalade met gebakken vis Za. Vlaams stoofvlees met verse frieten en zelfgemaakte appelmoes Zo. Lasagne (pasta ook zelf maken) Ma. Verse worst met rode bieten en gekookte aardappelen Di. Roerbakmie met witte kool, ketjap en dunne reepjes varkensvlees, omelet reepjes erbij. Heb gisteren trouwens zelf kruidenmixen gemaakt. Heb nu: Fajita kruiden Kipkruiden Viskruiden Shoarmakruiden Italiaanse kruiden Speculaaskruiden Heel leuk om te doen en ruikt heerlijk! Dus ben benieuwd of het lekker is!
@Drank; Wij houden er beide niet van en in beide families komt alcholisme voor Denk dat dat voor ons beide het ultieme voorbeeld is geweest om niet te drinken. @Kleine keuken; Ook hier een mini keuken maar mijn standmixer staat wel te pronken op het aanrecht In het verleden had ik meer keukenmachines maar dat aantal heb ik flink terug gebracht. Ik heb nu een Nespresso machine (de oude versie, zo'n cube), een waterkoker, standmixer, een micro magimix, een personal blender en een ouderwetse weegschaal. Deze apparaten doen het werk voor mij prima. @Elsie; mooi lijstje! @Miranda; Ik hoop dat vandaag wat rustiger is maar zeker weten doe je het in mijn vak nooit. Gisteren lag ik een half uur na thuiskomst al te slapen @Ukkie; mooi lijstje! Wat is blue dauver? @Eylem; Nu we het over jouw recepten hebben, de Turkse roerei met groenten is een hit hier. Ik heb wel wat aanpassingen gedaan maar zoon is er gek op.
Soit, hoe stel je die speculaaskruiden samen? Ik lees vaak in Amerikaanse recepten 'pumpkin pie spice' staan (wat ik best zou willen gebruiken) en het schijnt dat dit hetzelfde is als speculaaskruiden.
@Islah; dit is een super lekkere mix voor pps; Pumpkin Pie Spice I Recipe - Allrecipes.com Allspice is piment, zelf voeg ik ook nog een snufje kruidnagel toe.
@ elana: leuk! Gebruik wel veel kruiden natuurlijk omdat ik nooit pakjes en zakjes gebruik, maar heb nooit eerder potjes op voorhand samengesteld. @ islah dit zijn de verhoudingen: 30 g kaneel 10 g kruidnagel 10 g nootmuskaat 5 g anijs 5. g koriander Ruikt ook echt naar speculaas en heel lekker pittig!
Dankje. Jammer alleen van de nootmuskaat. Dat gebruiken wij niet... Misschien toch eens zonder proberen.
Heb je van de andere kruiden ook verhoudingen soit? Klinkt heerlijk! Pfff wat is verhuizen duur Gelukkig eten we veel bij mijn ouders nu, man is al heel de week incl avonden werken dus vanavond trakteer ik mezelf even op sushi
Aldi, Lidl en Spar duurste supermarkten | RTL Nieuws Uit een ander topic hier. Toevallig hebben wij geen lidl dus ga altijd naar plus. Toch niet zo een slechte keuze als iedereen altijd denkt. Roep al jaren dat de aldi duur is maar niemand gelooft me
Nu jullie het over keukenmachines hebben. Heeft iemand hier ook toevallig de Kenwood Kmix staan? Vriendin heeft m en ze mixt en kneed wat af ermee en is superblij ermee. Is dit een vd duurdere? Zijn er goedkopere varianten..
Toch vind ik groenten/fruit supergoedkoop bij Lidl... Pas ook weer, 5 grote preien voor 15 cent per stuk. Laatst appels 50 cent per kilo. Dat kan je echt bij AH of Jumbo niet vinden hoor. En wasmiddel is er in een aanbieding ook niet echt duur (op het moment hebben ze weer een aanbieding van het vloeibaar wasmiddel).