Groenten en fruit niet hoor die zijn zeker wel goedkoper bij lidl en aldi. En op de markt of n turkse winkel ben je misschien soms wel nog goedkoper uit daarvoor. Vind jumbo het duurst.
Turkse winkel is hier vaak niet eens veel goedkoper qua groenten. Kom daar vooral voor zaken als bulgur, kruiden en peulvruchten.
@Islah; wat is de reden dat jullie geen nootmuskaat gebruiken? Vinden jullie het niet lekker? @Supermarkten; Ik vind zeker de groenten en fruit acties bij de lidl fantastisch en inderdaad nog weinig bij de andere supermarkten tegen gekomen. Toevallig van de week wel een netje spruitjes a 500 gr voor 0.49 cent bij de Coop dus heb nu een kg verse spruiten liggen Ik wissel gewoon af tussen supermarkten en de Turk en het moet ook maar net passen in mijn agenda om een stuk verder boodschappen te doen. Op de fiets kost dat allemaal toch best veel tijd. @Mireia; Ik heb dus de Kenwood Pattisier. Is ongeveer 60 euro goedkoper als de Kmix (en persoonlijk staat het retro design mij beter aan) en deze bevalt mij net zo goed. Heeft wel 100 watt minder vermogen maar de mijne draait behoorlijk vaak overuren en is tot nu toe prima bestand tegen alles waar ik hem voor gebruik.
Het is in de Islam niet toegestaan om bedwelmende middelen te nemen zoals drugs/alcohol en nootmuskaat valt daar dus ook onder. Al verschillen de meningen daar wel over maar ik vermijd het toch liever. Lekker vind ik het trouwens ook niet echt haha, vroeger als mijn moeder nootmuskaat op de bloemkool strooide hoefde ik het al niet meer.
Klopt, daarom zei ik ook 'de Turkse winkel hier'.. Ik heb ook een tijdje in Den Haag gewoond in een wijk waar veel Turkse winkels zitten en daar was het echt veel goedkoper.
@Islah; Oh dat wist ik niet eens van de nootmuskaat Over de bloemkool vind ik het inderdaad ook niet te eten maar door een kruidenmengsel vind ik het dus wel weer lekker. De Haagse markt is ook zo goedkoop!
Ja ik zeg regelmatig tegen mijn man dat we vergeleken met Den Haag echt duur uit zijn, in Zeeland. Markt daar is inderdaad spotgoedkoop en hier is de markt vaak net zo duur als de supermarkt maar dan veel mindere kwaliteit. Overigens heb je daar op de markt ook veel kraampjes met bv. kleding, verzorgings- en schoonmaakproducten etc. je kan er echt alles kopen. Hier alleen fruit/groenten/vis/noten en dat was het dan wel.
En je hebt natuurlijk ook supermarkt Tanger, ook supergoedkoop. Ik heb gehoord dat daar vóór openingstijd al een rij mensen staat die naar binnen willen.
Ja, klopt. Deze zit ook vlak bij mijn schoonouders. Ben er weleens geweest maar is altijd onwijs druk dus ben altijd weer heel snel buiten.
Moet wel veel meer lopen voor de turkse winkel dus vaak kom.ik er ook niet helaas. Lidl is 2 min loopafstand. En verdrr bekijk ik aanbiedingen en als we in de buurt zijn nemen we daar ook wat van. @elena: ow ja ik zie het, die heeft idd een nog leuker uiterlijk dan de kmix. Wij zijn ook wel vd retro look spullen.
De Haagse markt is idd erg goedkoop. We zijn daar weleens geweest als we toch al in de buurt waren. Helaas is het zo'n 90km rijden, dus geen doen natuurlijk om even daar naartoe te gaan. Fruit en groente haal ik ook vaak van Lidl of van een klein groenteboer die bij ons op t plein staat. Hij heeft vaak goede aanbiedingen en dan gun ik het hem meer dan de Lidl. Vandaag wraps, maak gelijk voor twee dagen. Morgen druk dagje.
Leuk dat de recepten in de smaak vallen @supermarkt: Lidl vind ik echt superfijn voor groenten en fruit en zeker wel goedkoop als je de aanbiedingen meeneemt. Ik rij er regelmatig een stukje voor om haha, hij zit hier niet. Turkse supermarkt kom ik voornamelijk voor speciale producten zoals bulgur sucuk peperpuree Turkse kaas etc etc. Ook Turks brood haal ik daar en sommige groenten zoals groene pepers, groene kruiden (heel goedkoop) etc. @markt: ik ga wel elke week naar de markt hier maar puur en alleen voor de groente/fruit kraam die soms goede aanbiedingen heeft (zak met 1 kilo puntpaprika's voor een euro). Haagse markt wil ik heel graag een keertje naartoe haha maar is natuurlijk pas echt goedkoop als je er elke week inkopen kan doen.
het ligt eraan wat je er koopt. Wil nog even kwijt dat de Lidl lekkere thee heeft, waarbij de plukkers een eerlijk inkomen krijgen. 1,19 voor 20 piramide theezakjes Rooibosthee smaak aardbei slagroom. mjam! en de mandarijntjes zijn in de aanbieding Ik kom net met 2 tassen vol de winkel uit, 24 euro betaald, waaronder 3 volledige maaltijden.
Kent iemand het Chinese Kip sweet & sour pakket van de plus? Heb gisteren wat kipfilet uit de vriezer gehaald en wil dat straks gaan klaarmaken
@elsie mooi lijstje! Wel dure rookworst, bij de Ah eis de goedkoopste 0,99 maar is wel basic merk en misschien qua smaak ietsje anders. Wij vinden hem overigens wel heel lekker. @Soit Lekker menu! Maareuh wat is een Hollandse rijsttafel? Rijst met piepers? haha nee ben wel benieuwd! @Lidl, groente en fruit zijn hier idd ook altijd goedkoper, zelfs dan bij de turk (die is selectief soms goedkoper) Maar gisteren geshopt bij AQh en veel basic merken gepakt en ben ik ook maar weinig kwijt. Punt bij lidl is dat ze vaak niet meer merken hebben. @Brood was gisteren goed gelukt. Maar ik keek op het pak en er zaten toch wel E-nummers enz in dan zie ik dus niet het voordeel erin t.o.v. een gewoon brood want de kosten zijn gelijk. wat zijn de hoeveelheden als je echt zelf brood wilt bakken? Gisteren ook zelfgemaakt houmous gemaakt - blikje kikkererwten - een knoflook - olijfolie - rode peper - zout en peper - scheutje mayo alles in de blender en heerlijk op het zelfgemaakte brood. YUMYUM
Er wordt weer lekker gekletst hier Wat heerlijk om zelf kruidenmengsels te maken. Ik zou niet weten waar ik het hier in de buurt moet kopen. Geen markt of toko in de buurt die dit verkoopt. Mss op een half uur verderop. Moet ik me toch even in verdiepen want ik wil ook graag zelf kruidenmengsels maken. Ik ga ook graag naar de lidl. Nu hebben ze kg mandarijnen voor 0,69. Morgen inslaan haha. Verder ga ik naar AH toe en haal daar veel basic producten weg. Stuk goedkoper! Ik ben ook wel benieuwd naar de hollandse rijsttafel.
Net bij de groenteboer geweest. Heb voor 5.85 het volgende gehaald -Kilo kaki -zes rode paprika's (zijn niet zo groot) -twee bakjes aardbeien -twee avocado Zaterdag weer naar de Lidl.