Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik haak hier even aan in dit topic, want sinds afgelopen maand is m'n ww geeindigd en mijn inkomen nu dus helemaal weg komen te vallen... spannende tijden en we moeten dus echt zo goedkoop mogelijk.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Quick tip: Heerlijke thee bij de Lidl | Optima Vita
    meer aroma dan aardbei dus ;)

Ik kon er 2 keer een pot thee van 500/600 ml mee zetten.

en succes rozemarijke

3. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Wat lekker allemaal. En niet duur!

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Gaat het lukken om rond te komen? Hoeveel geld hebben jullie te besteden voor boodschappen?

5. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hoi Rozemarijke, dat is balen.
    Ben je wel op zoek naar werk of kies je er nu voor om thuis te blijven?
    Succes in ieder geval de komende tijd.

6. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    jullie gaan hard!

@elena; wat ik bedoel met "health freaks".... het valt op zich nog wel mee hoor, ha, ha, maar zo worden wij genoemd door onze vrienden en familie. Wij eten en koken wel heel bewust en willen absoluut geen "troep" eten. Volgens verschillen wij daarin niet veel van elkaar! Wij koken net als jij dus ook zonder pakjes/zakjes, lezen van alles zeer bewust de ingrediënten lijst, geen slechte E-nummers (niet alle e-nummers zijn per definitie slecht), eten echt heel veel groente en fruit (vooral groenten) en zoveel mogelijk biologisch en vooral ook fair trade. Daarnaast sporten wij ook beide erg veel, ieder minimaal 5 keer per week, waar we ons eten ook op afstemmen. We letten dus ook erg op K/E/V verhouding elke dag.

@ supermarkt onderzoek; ik zag het gisteravond ook en was wel verbaasd, totdat ik las hoe het onderzoek is uitgevoerd. Ze hebben met een standaard boodschappenlijstje in elke supermarkt boodschappen gedaan, en daar steeds de goedkoopste variant gekocht. Verder niet gekeken naar de kwalteit, of deze ook vergelijkbaar is. Dat betekent dus dat bijv de AH Basic pindakaas goedkoper is dan de goedkoopste pindakaas bij LIDL (waar ze volgens mij maar één soort hebben ook). Kijk je naar bijvoorbeeld het normale AH huismerk, dan is die waarschijnlijk wel weer duurder dan de LIDL pindakaas. En naar de kwaliteit wordt dus ook helemaal niet gekeken. De "ellende" voor de meeste mensen is dat je bij AH in theorie wel heel goedkoop kunt winkelen als je van alles de BASIC variant neemt, maar dat mensen zich laten verleiden om toch maar het gewone huismerk of het A-merk te nemen....

7. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik doe de boodschappen bij de Lidl en de jumbo. Bij jumbo dan alleen de dingen die er niet zijn Bij de Lidl. Vroeger ging ik ook vaak naar de Dirk vd Broek, in onze oude buurt die is ook wel goedkoop. Maar sinds ik naar de Lidl ga, ben ik echt een stuk minder kwijt aan boodschappen.

Wel net weer (teveel) uitgeven aan Sinterklaas kado's. Met dat soort dingen ga ik altijd de mist in....

Straks week boodschappen doen.
    Weekmenu:
    Don: wraps
    Vrij: bij mijn ouders eten
    Zat: nasi
    Zon: stamppot met rookworst
    Maan: pompoensoep met evt roerei
    DIN: patat
    Woe: spaghetti
    Don: Thaise curry

Ik maak ook altijd alles zelf. Zeker op mijn vrije dagen hou ik erg van koken en lekker bakken.

8. Soit

Soit Niet meer actief

Ukkie: hihi. Dasdit allemaal samen op een bord:

Gekookte aardappelen
    Witte rijst
    Uitgebakken speklapjes
    Bruine bonen
    Gesnipperd uitje
    Hollandse dla
    Slasaus
    Picalilly
    Vetspek in hele kleine blokjes uitgebakken.

Onze captains diner zeg maar :). Super lekker!

9. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.559
    667
    113
    Ben er ook blij mee. Gister bijna een paprika a 0.70 cent gekocht bij de Jumbo. Gelukkig niet gedaan, want bij d groenteboer waren ze een euro per kilo:)

10. minon

minon Niet meer actief

Wat kletsen jullie veel :)
    Onderzoek. Zoals ik al zei heb ik geen ervaring met de lidl omdat ik daar best een stuk voor moet rijden. Maar de plus en aldi is hier toch zeker wel in het voordeel van de plus. Al weer ik bijna zeker dat het ook per plaats verschillend is.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @elena dat is een lekker stinkkaasje :) lekker voor op een toastje dit weekend!

@soit, wauw een aparte combi. Niet meteen mijn eerste keus als ik eerlijk ben maar wie weet hartstikke lekker.

@ducky, lekker menu! Wat is je weekbudget voor deze boodschappen?

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Krijg een mail van mn zorgverzekering (hema) dat ik gratis 4 tompouzen mag bestellen en afhalen naar een filiaal naar keuze. En gezien dochter ook verzekerd is daar mag ik er nog eens 4 bestellen :D actie is tot eind december geldig!

Altijd leuk zo'n actie

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis

Dat is zeker leuk van ze.. Al snap ik zelf heel persoonlijke de link tussen zorgverzekering en tompoezen niet zo.. Vind daar niet echt over nagedacht aangezien half Nederland kampt met overgewicht.. Gaan we ze als zorgverzekering gratis tompoezen geven 😳

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

helemaal mee eens, kunnen ze beter een zakje groene thee van de Tuinen uitdelen.

15. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    #2235 Miranda81, 7 nov 2014
    Laatst bewerkt: 7 nov 2014
    Mss kun je die tompouzen halen met de feestdagen! Lekker hoor. Maar wel een vreemde combi idd, tompouzen en zorgverzekering haha.

Hier de weekboodschappen weer binnen:

2* ijsthee
    pitabroodjes
    shoarmavlees aanbieding
    spliterwten
    boterhamworst
    2* ham
    3* verse worst met 35% kortingsticker
    2* yogho
    1* melk
    2* yoghurt
    vla
    10* pakjes drinken djoezz
    doos cornetto AH basic
    2* boter brood
    2kg zilvervliesrijst
    1 1/5 kg suiker
    kg muesli
    kg patat
    roggebrood
    3* tijgerbrood
    10 witte bolletjes
    10 krentenbollen
    ontbijtkoek
    twix ah basic
    kroepoek
    2* mini candy bar sint maarten
    4* koffie aanbieding
    2kg appels
    kg peren
    3kg mandarijnen
    komkommer
    750gr tomaat
    spitskool
    kg wortels
    witlof
    blik tomatenstukjes
    2* gezeefde tomaten
    kg kipfilet
    rundvlees kroketten
    kipcorn
    2* mineraalwater met fruitsmaak
    2* cola
    chocochip koekjes
    suikerbrood
    maandverband
    haarlak
    zakje losse snoepjes

€ 79,26 Boven mijn budget maar heb dat bewust gedaan omdat de koffie in de aanbieding was, st maarten snoep en die 3 worsten met kortingssticker had ik kunnen laten liggen maar wij eten graag worst dus komt wel op. Zo vaak zit daar niet een sticker op.

Morgen krijgen we visite. Daar zijn de koekjes voor en ze zijn coladrinkers. Ze blijven eten. Ik ga frietjes bakken, spitskool met spekjes erbij en een salade. Ook lekker voor onze en hun kinderen. Voor de kinderen nog wat komkommer en tomaat.

16. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

ze gaan natuurlijk niet een ander merk promoten. Maar idd beetje vreemde combi

17. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Miranda81, zo doe ik het ook vaak. Bij mooie aanbiedingen inslaan, dan trekt zich daarna wel weer recht omdat je nu een tijdlang geen koffie hoeft te kopen waarschijnlijk.

18. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Goedkoop en makkelijke gerechten:

Salade met afbakbroodje (boodschappen bij Lidl of Aldi doen)
    Mozzarella
    Avocado
    Tomaatjes
    Basilicum
    Spekjes

Pasta Pesto:
    Penne of Farfalle
    Groene pesto
    Creme Fraiche
    spekjes
    cherry tomaatjes

Pasta koken, spekjes bakken, alles bij elkaar in de pan roeren naar smaak. Rucola bij serveren.

Of vervang de spekjes, tomaatjes en rucola met een blikje tonijn, rode ui en kappertjes.

Aardappeltjes uit de oven
    Snij aardappels met schil in zo klein mogelijke partjes of schijfjes.
    verdeel over bakplaat/ovenschaal
    Giet er olijfolie over heen
    zout, peper en rozemarijn naar smaak
    eventueel wat teentjes knoflook er tussen leggen
    goed husselen.
    220 graden 30-40 minuten in de oven (ligt aan grootte van partjes/schijfjes)

Serveren met bijvoorbeeld schnitzel. (bij de Aldi hebben ze in de koeling de XXL kipschnitzel liggen. Groot genoeg voor 2 en zeker lekker)
    Ook lekker is de zalm uit de vriezer van de aldi, gewoon ook op de bakplaat in de oven leggen tot deze gaar is. Super lekker.

Met een simpele salade of sperziebonen (deze zijn uit het vriesvak ook erg lekker en makkelijk.)

Sheperd's Pie

Een Engels recept.

Je maakt aardappel puree zoals jij dat zelf wil. Zelf maken met gekookte aardappels, melk en boter is natuurlijk het lekkerst.
    Fruit uitjes in de braadpan. Voeg gehakt toe. Dan naar smaak groentes. Ik gebruik wortels en soms paprika.
    Voeg een blik gepelde tomaten of tomatenpuree of iets in de richting toe. Tot het een lekker dik smakelijk mengsel wordt.
    Voeg vooral lekker wat kruiden toe. Rozemarijn, peper, knoflook of wat jij maar lekker vindt.
    Doe het gehakt mengsel in een ovenschaal en bedek het met aardappel puree.
    Wat het nog lekkerder maakt is geraspte kaas er bovenop.
    In de oven voor 25 minuten, 200 graden.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Nou ik denk tompouzen omdat dat iets typisch hema is.. en daar heb ik de verzekering van ;) haha. Misschien niet de gezondste traktaies (verzekering bestaat zoveel jaar ofzoiets) maar idd met de feestdagen wel lekker hoor!

Maar als je mn boodschappenlijstjes hier bekijkt denk ik dat ik een ben van t minste snoep koekjes of yogodingetjes ;) dus het is hier wel geoorloofd.

@mamaeva lekkere recepten. Shepards pie ga ik eens proberen binnenkort!

@miranda hoeveel dagen eet je hiervan, ik kan er drie diners van maken :) of heb je veel op voorraad?

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Denk niet dat de achterliggende gedachte van Hema om een zorgverzekering te starten, was om mensen gezonder te krijgen... ;)

Deel Deze Pagina