Ik solliciteer me suf. Maar weinig vacatures in mijn richting en veel van wat er wel is, kan ik niet, (medisch ben ik niet voor opgeleid), of is zo laag betaald dat we er uiteindelijk net een paar tientjes per maand aan overhouden. Nouja, die paar tientjes bezuinig ik er dan nog wel uit, als ik dan zelf voor de kinderen kan zorgen en ons huis op orde kan houden Maar goed, zou wel heel graag weer aan het werk willen. Ik ben ook aan het starten als gastouder, en per december 2 kinderen voor 2 middagen naschoolse opvang. Levert netto ook een paar tientjes op Maar ook dat loopt bepaald niet hard dus Vanavond eten wij hier kip madras, met 6 personen 2 kipfilets, beker rijst, paar lepels madras-pasta uit een potje, blikje kokosmelk en erwtjes uit de diepvries. Geloof dat we voor een euro pp klaar zijn en dan zal er nog wel een restje over blijven
O, en leuke bespaartip nog: ik ben lid van een ruilgroep op FB. Dat werkt alleen als je het lokaal aanpakt, anders zit je weer met reis- of verzendkosten, maar er gaat hier een hoop zooi alsnog weg tegen kleine dingen uit andermans mapje, of boodschapjes, wat ik op MP niet verkocht krijg. Ruil er ook kleren en heb zo al verschillende kadootjes voor de meiden gescoord voor sint en kerst
Nog een leuke bespaartip: de nieuwe ovensnacks van Kwekkeboom kun je nu gratis proberen. De moeite, want zo'n lullig zakje kost 4!! euro. Maar als het gratis is . Ik heb de kaashapjes meegenomen. Home | Kwekkeboom Refund
Ja heb nog op voorraad, haha. Ik heb nog 2 zakken diepvriesgroenten in de vriezer (van de Lidl, div. groenten. zelfs zilveruitjes zitter erdoor, jammie haha) 750gram per zak. Wij eten dan bv gewokte stukjes kipfilet met deze groenten. Dan als 2e groente wortels. Dus wij eten van die kilo wortels 2 of 3x. Maar dan wel met een groente aanvullend. Of hutspot. Ik had ook nog een halve kg wortels liggen. Dus nu 1 1/2kg. De kinderen eten dit graag. En er lagen nog 5 tomaten voordat ik boodschappen ging doen. Vorige week trouwens ook nog wat lekkers van gemaakt. Gebakken ui, tomaten meebakken, stukjes salami en italiaanse kruiden. Dit op stokbrood gedaan als middageten. 3 zakken diepvriesboontjes liggen nog in de vriezer. Komende week eten we boontjes met een karbonaadje en aardappels. Gebakken ui door de boontjes. Dan doe ik er tomaatjes bij als rauwkost. Boontjes bij een indisch gerecht is hier ook favoriet. Deze week dus ook witlof op het menu. Met ham en kaas uit de oven. Dit is maar 300gram witlof. Ik doe er stukjes kipfilet met diepvries wokgroente bij. Met gebakken aardappeltjes. Verder nog bietjes en rode kool op voorraad. Ik ga gehakt rullen, uien meebakken en op laatste moment geraspte bietjes toevoegen. Dit eten wij bij gekookte aardappels. Wij doen trouwens vaak meerdere groenten bij de maaltijd. Naast de hoofdgroente eten wij er afwisselend bij: stoofpeertjes (is geen groente maar wel lekker haha) of plakjes tomaat, komkommer, gebakken ui, wortels, salade of ik kook er wat diepvriesboontjes bij of wat gewokte diepvriesgroenten. Ik hou er wel van om overal wat van te eten. Ik ga komende week van de gezeefde tomaten en blikje tomatenblokjes een pastasaus maken. Paar uien erbij, blokjes paprika (zit in vriezer) en heb nog fijngesneden prei in de vriezer. Die gaat er ook door. Vaak doe ik er ook nog 2 verse tomaten door de saus. Augurk en zilveruitjes erbij. Snert: spliterwten, wortel ui en prei. Worst erbij, lekker met roggebrood. En nog 8 potten stoofpeertjes in de kast staan (zelfgemaakt) En vlgs mij ligt er ook nog boerenkool in de vriezer. Ik heb altijd diepvriesgroenten liggen. Dat is vaak goedkoper dan vers. Vooral in de periode als er in Nederland niet zoveel van het land komt. Nu ligt er veel meer goedkoop verse groente in de winkel. Ik haal dan vaak alleen nog verse groente op wat in de aanbieding is.
Wat balen dat je nog geen werk hebt. Mss dat gastouder uiteindelijk wel beter gaat lopen? Kip madras is hier ook favoriet. Heerlijk. Wij eten er bloemkool of boontjes bij. En dan nog ui en paprika door de saus.
Klopt ik hoef eerst geen koffie te halen. Volgende maand hebben we hier een verjaardag dus dat komt dan ook goed van pas. En met de rijst kunnen we eerst ook wel mee toe. Ik wacht nu op de edet wc papier aanbieding van de AH. 1+1gratis 4 laags.
Haha, over die zorgverzekering. Mijn man is een paar jaar geleden naar Turkije gegaan voor een tandartsbehandeling en toen hij daarmee klaar was kreeg hij per post een doos zoetigheid ... Ook zoiets.
Graag gedaan wij hebben ze gisteravond gegeten. Echt lekker knapperig uit de oven. Geen 4 euro waard haha, maar gratis prima te doen.
We hebben een maandbudet van 400,- per maand. Daar zitten luiers, babyvoeding, wasmiddel, verzorgingssrtikelen bij in. Eigelijk alles vd supermarkt en drogist. Deze week was ik 65,- kwijt aan boodschappen. Maar ik moet nog pampers kopen. Dochter krijgt snel rode kapotte billen. Dus ik wissel kv en pampers met elkaar af.
Gaan jullie naar de kapper? ik knipte altijd zelf, maar gisteren zijn onze zoontjes naar de kapper geweest omdat ze niet meer geknipt wilden worden (fase) Ik vond het wel veel mooier geknipt dan ik zelf doe Ik ga mn man en mijn andere zoon vandaag ook sturen, zijn we allemaal weer lekker geknipt aankomende periode. Maar wel een dure aangelegenheid, dus ik vroeg me af: Hoe doen jullie dat?
@onskleintje, ik ging eerst altijd wel naar de kapper, hartstikke duur! Betaalde dan voor Sam al iets van 16 euro en voor mezelf iets van 20, nu sinds kort een kapper die bij ons thuis komt, betaal voor Sam dan 10 en voor volwassenen 12.50. Scheelt nog al en super fijn dat ze thuis komt!
Mijn man is op dit gebied best ijdel en gaat iedere 5 wkn. Eerst naar een dure kapper, tegenwoordig bij iemand met een kapsalonnetje aan huis. Kost 16,- Ik ga te weinig meestal 1a 2 keer per jaar. En mijn zoontje heeft wat langer haar, dus die gaat eens per 3/4 maanden ongeveer. Het kost wel wat, maar vind het ook wel belangrijk om er een beetje hip bij te lopen 😁 Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Het scheelt hier al enorm dat we zijn overgegaan naar een goedkopere thuiskapper.
Ik ga voor mezelf alleen in Turkije, 1 keer per jaar dus . Heb mijn haar toch altijd vast dus of het nou wat langer is of niet maakt niets uit. Voor mijn meiden was dat tot nu toe ook genoeg, maar dit jaar vrees ik dat ze niet tot de zomer kunnen wachten. Helaas. Mijn kapper in Turkije knipt echt heel goed en het kost bijna niets, 10 euro voor ons drietjes. Mijn man gaat bij de moskee naar de kapper, 1 keer in de 6 weken ofzo, geen idee wat het kost maar zeker niet meer dan een tientje.
Wij hebben een thuiskapster. Ik betaal 50euro en dan zijn er 4 personen geknipt en ik ben bijgeverfd. 1x per 7 weken. Best wel veel en vaak vindt ik maar het haar van man en zoon is dan echt te lang en mijn haar wil dan ook niet meer zitten. Ik heb er een model in laten knippen. Nu wij het over haar hebben.... Ik heb heel erg last van vet haar en MOET het elke dag wassen. Tenzij ik als ma Flodder over straat wil haha. Iemand die hier de gouden tip voor heeft? Zelfs als het geverfd is, moet het hooguit na anderhalve dag gewassen worden.
Doordat je vaak wast, wordt je haar sneller vet. eigenlijk zou je het juist niet moeten wassen zodat het minder snel vet wordt op lange termijn. eventueel zou je dan op de dagen dat je niet wast, een droogshampoo in je haar kunnen doen. Maar ook dan los je het vet op en krijgen je haarwortels de opdracht dat er meer vet bij moet.