Ik ga denk ik een keer in de twee/drie maanden en betaal dan 40.. Heb meerdere kappers geprobeerd maar deze knipt het mooist.. Ml gaat iedere 6 weken maar goed de kapper zit niet in ons maandbudget dus dat scheelt. Ik dacht nog genoeg aarsappels te hebben om frietjes te maken maar heb ze gister allemaal in de stamppot gedaan Weet iemand of je diepvriesfriet in een pan met olie kunt frituren ipv friteuse? Lijkt me wel toch? Bij de plus hebben ze namelijk in de aanbieding en heb nog genoeg olie.. Lekker vanavond met stoofvlees mmmmm
Het zit echt bij ons in de familie. Zo nu en dan gebruik ik wel eens droogshampoo maar dat helpt maar voor een paar uurtjes. Maar ik wist niet dat hierdoor meer vet bij gaat komen. Paar dagen mn haar niet wassen, zie ik niet zo zitten. Maar ik heb het wel vaker gelezen.
Ik heb heel lang mijn haar niet gewassen met shampoo, maar ben er toch weer mee begonnen. 2x per week. Had steeds zo'n jeuk op mijn hoofdhuid, ondanks dat ik mijn haar wel gewoon met olijfoliezeep wastte. Vanaf dat ik een keer weer shampoo gebruikte was ik van de jeuk af. Ik probeer trouwens wel zo weinig mogelijk te gebruiken hoor, dus echt niet vaker dan 2x per week.
Ukkie, voordat ik een frituurpan had frituurde im gewoon in een wok, ook met diepvriesfriet soms. Dus ja, het kan.
Nee gewoon een laagje olie, goed op temperatuur laten komen en dan frituren. Ik heb geen frituurpan en doe het altijd zo, in een hapjespan of hoge koekenpan.
Je kan diepvriesfriet ook prima wokken/bakken als gebakken aardappeltjes. Kapper. Ik ga een keer in de drie maanden. Dochter ook ongeveer. Voor mij is het 22 euro voor dochter 19. Man gaat iedere 5/6 weken. Zijn haar groeitvals kool en is zo dik dat menig kapper het al verpest heeft. Hij gaat naar dezelfde kapper als ik en dat gaat super. Het moet bij hem in twee gedeeltes geknipt worden met wassen tussendoor en uitgedunt omdat ze er anders niet doorheen komen. Voor hem dus ook 22 euro
Ik zal straks even uitgebreid reageren want jullie kletsen veeeel Hier zijn de boodschappen weer binnen; Lidl; 2 kg mandarijnen 1.38 1 kg peren 0.99 1 kg wortels 0.49 500 gr witlof 0.49 2 kaastriangels 0.78 2 croissants 0.78 1 draagtas 0.10 Gekke Gerrit; 1.5 kg appels 1.49 1 doos Iglo stoomgroenten 0.55 1 x 3l cola 1.59 250 gr biologische cacao van Australian 1.29 340 gr bio mais 0.69 1 x vers brood van de bakker 1.29 1 l minute maid appelsap 0.99 1 l almhof kwark 0.98 700 gr xxl hamburgs 3.79 kinderbiscuits boerderij figuren 0.59 1 x mora worstenbroodje 0.49 Coop; 1 pakje 2 sterren leven Yorkham 2.44 Totaal alle boodschappen; 21.19 euro Zaten een aantal dingen bij die niet helemaal nodig waren maar dat krijg je als je je man meeneemt boodschappen doen De draagtas bij de Lidl was omdat het toevallig was dat ik boodschappen ging doen bij mijn werk. Ons menu komende week; Vandaag; eten we bij schoonouders (zelf gesneden friet en broodjes shoarma) Zon; Varkenshaasjes uit de oven met zelfgemaakte aardappelpuree, spruitjes en zelfgemaakte cranberry relish (schoonouders eten naar verwachting bij ons ivm vaatwasser aansluiten) Ma; Volkoren macaroni met groenten en tonijn uit de oven Di; restjes ivm Sint Maarten optocht Woe; Witlof met ham en kaas uit de oven en gepofte aardappel Do; Hutspot met een hamburger Vrij; Quinoa met groenten uit de wok Zat; Zelfgemaakte pittige Texaanse chili met zilvervliesrijst (we krijgen eters) Zon; Restjes
Hier zijn de weekboodschappen binnen voor 30. Hoewel, manlief besliste vanavond om morgen een grote ketel soep te maken, dus moeten groenten gaan bijhalen. Kapper: Dit jaar nog maar 2x geweest. Moet dringend kunnen gaan, heb kort haar en model is er compleet uit. Maar mijn kapster is uit met borstkanker. Ze heeft 2 vervangers. De ene heeft meisje gehad, haar pony is veel te ver naar achter begonnen. Dus nu heeft mijn sm haar pony geknipt en doen we de rest met speldjes. Ik had de andere vervangster en ipv het heel kort te knippen heeft ze een coupe gegeven om te laten groeien. Nu, op het moment zelf was het een mooie snit maar lang niet kort genoeg. Kapster bij mijn werk vraagt 40, is 10 meer dan mijn kapsters. Andere kapster hier in de buurt vraagt 50 want ze hebben speciale shampoos uit Amerika. Daar heb ik geen behoefte aan, normale shampoo is prima voor mij
Waar halen jullie die goedkope kappers? Ben wel Belgje, maar hier vraagt quasi elke kapper toch echt wel minimum 50 euro voor gewoon wassen-knippen-drogen. En dan zit er echt nog geen verzorging bij (die ze je toch opsolferen) of 5 à 7 euro extra omdat ik lang haar heb. Zegt het genoeg dat ik maximaal 2 keer per jaar ga? Mijn (lang) haar groeit gelukkig recht naar beneden. En ik kijk niet op een centimeter meer. De kapper 1 straat verder knipt overigens barslecht. Als je vraagt om er 5 centimeter af te knippen, knippen ze er 3 af. Valt in eerste instantie overigens niet zo op (omdat mijn haar toch lang is), maar zorgt er wel voor dat je sneller terug moet. Ben er 3 keer geweest omdat het zo dichtbij is, maar een vierde keer zien ze mij niet meer. Dit jaar in januari een paar centimeter eraf laten halen bij een keten-kapper en in juni vlak voor mijn trouw geweest bij mijn moeder haar kapper. De puntjes zouden stilaan weer bijgeknipt moeten worden, maar dat zal iets zijn voor vlak voor Kerst.
Ik knip voor 11 euro bij een Turkse. Ik ga eens in de zoveel tijd om het bij te knippen. Mn haar is vaak in een knot of vlecht. Man houdt t zelf bij met een tondeuse. Heeft geminimaliseerd haar. Kinderen gaan wanneer het nodig is en dan betalen we ook een tientje. Verven doe ik zelf met een pakje van de drogist.
Hehe, zelfbescherming. Ik begrijp het wel. Ik heb sinds een jaar een kleintje. Toch wel handig, zo kan ik frituren in de bijkeuken waardoor de stank in de keuken beperkt blijft (en gelukkig frituur ik niet ineens meer dan toen ik geen friteuse had).
@Markt; De Haagse markt is hier ook veel te ver weg, woon nabij Amsterdam @Ukkie; lekker, zelfgemaakte hummus Hihi, aparte actie van de zorgverzekering maar wel lekker. @Rozemarijke; sterkte de komende tijd en welkom! @Juul76; Wow, vijf keer per week sporen, respect! Ik fiets voornamelijk (gemiddeld 40 a 50 km per dag), ik ben helaas heel erg blessure gevoelig. Ben al een paar keer met hardlopen (onder begeleiding) begonnen maar vorig jaar kreeg ik daar een hele nare shin splint blessure van, ik ben dus nog heel erg zoekende naar wat bij mij en mijn drukke schema past. Hier inderdaad ook zoveel mogelijk bewust mogelijk met voeding maar op het moment staan bio en fairtrade even op een laag pitje ivm de financiën. Ben nu het boek 'biobudget' aan het lezen, ben benieuwd. @Miranda; waar had je boodschappen gedaan? Inderdaad toch minder vaak je haren wassen. Het is even een fase waar je doorheen moet maar uiteindelijk is het beter voor je haren en hoofdhuid. Ik was mijn haren 1 a 2 keer per week. @Kapper; Ik doe manlief zijn haren, zoon gaat regelmatig naar de kapper (geen precieze hoeveelheid weken maar gewoon als we het te lang vinden) en ik ga wanneer we het ons kunnen veroorloven, inmiddels al langer als een jaar niet geweest, ik zit er aan te denken om volgende maand te gaan van mijn dertiende maand. Ik ben een tijdje proefkonijn geweest voor mijn broertje die de kappersopleiding doet maar daar ben ik mee gestopt. Heb door alle stress van de afgelopen maanden veel haaruitval en wil dan ook nog is niet mijn haar belasten met verven etc. Voor zoon zijn we ongeveer 15 euro per keer kwijt en als ik ga leef ik me altijd uit en ligt het er heel erg aan wat ik allemaal laat doen.
Hier ook Belgje. En vind het dus ook een hele opgave om een kapper aan een normaal tarief te vinden. Keten heb ik ook al overwogen maar al zoveel slechts van gehoord, dus dat gaat ook niet door...
wat wordt er hier weer veel geschreven leuk maandag gaan we weer boodschappen doen, zal dan even het lijstje posten kapper: mijn man laat een 2 à 3x per jaar zijn haar knippen en ikzelf 1x dan gaat het heel kort en laat ik het weer een jaar groeien de kapster komt aan huis en manlief betaalt 13 en ikzelf 23 haren van de kids knip ik zelf
Hier ook van Belgie. Vroeger een paar keer naar kreatos geweest maar dat was echt super slecht en onpersoonlijk, binnen 10 min. Waren ze klaar! Mijn ouders wonen in nl en daar zit een heel goede turkse kapper. Kids 10 euro. Ikzelf 14,50. Hij werkt echt super secuur en netjes. Zonder afspraak ook nog. Dus als we hier zijn altijd meteen een rondje kapper. Als we alle 4 moeten ( ik en 3 kids) dus max 44.50 kwijt!