Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    leuk nog meer belgjes
    ik ben er ook 1tje

2. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Wel handig zon topic

Op dit moment zitten wij goed

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Bij t-mobile kun je punten sparen als je een abonnement hebt. Dit deed ik eigenlijk al jaren maar nog nooit wat met die punten gedaan tot nu. Heb vrijdagavond gratis bioscoopkaartjes besteld zodat we volgend weekend met vrienden naar de bios kunnen. Daarnaast heb ik een pizzamaker voor mijzelf besteld en voor zoon de Lego adventkalender, deze krijgt hij dan voor sinterklaas. Totale kosten 0 euro :D Scheelt weer flink in de portemonnee. Ik ga vanmiddag na me werk eens overleggen met schoonouders wat de planning is voor de sinterklaasviering dit jaar.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat leuk! ook jaren lid geweest van t-mobile maar geen idee of ik wat deed destijds met die punten

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij hebben ook geen frituurpan. En na gisteren hoef ik hem ook niet :D
    De frieten waren super lekker!! Maar de stank!! Bah. En we hebben geen bijkeuken oid waar het kan dus volgende keer maar weer een zak halen.

vandaag is ml vertrokken voor zijn werk. Het deed me meer dan ik dacht :( normaal nooit zon last van.. zal wel door de hormonen komen ;) en t feit dat dl er nogal moeite mee had.. over een week is ie er weer..

@elena wat een leuke actie zeg! Nooit geweten van tmobile..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, wij zitten ook bij t-mobile. Dat moet ik eens uitzoeken dus....

7. raspberry

Kapper: voor mijzelf een thuiskapster, die eens in de zoveel tijd Thirza ook even knipt. Zij rekent 14,40.
    Tussendoor knip ik Thirza zelf bij, en over niet te lang zal voor Caitlyn wel hetzelfde gelden :)
    Ik knip manlief zelf :)

40 euro voor een kapper in een kapsalon is echt idioot duur trouwens hoor. Hier in het winkelcentrum zitten 3 kappers: de goedkoopste is die oranje-zwarte keten, (ben de naam even kwijt) en daar betaal je 16 euro voor knippen, maar is zonder afspraak, dus aansluiten in de rij. Niet handig als je kleine kinderen hebt.
    Tweede kapsalon is op afspraak en daar betaal je 17 euro en de derde is wat duurder, ook zonder afspraak, en zit tussen de 20 en 30 euro. Kwalitatief geen verschil.
    Extra rekenen voor lang haar vind ik bijzonder: een korte coupe is veel meer werk om bij te knippen volgens mij.

8. raspberry

Hoe vaker je het wast, hoe vetter je haar wordt, omdat je het vet steeds weg wast en je lijf dus het signaal krijgt dat er meer talg geproduceerd moet worden.
    Beste oplossing is dus om het af te gaan bouwen. Ik zou zelf gewoon eerst om de dag gaan wassen, dan om de 2 dagen, enz.

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; even een baal momentje. De vaatwasser en het gasstel staan op hun plek maar de vaatwasser kan nog niet worden aangesloten omdat de hoofdkraan niet dichtgedraaid kan worden. Nu eerst weer de woningbouw bellen en daar een afspraak voor maken. Dat wordt voorlopig nog even afwassen met de hand.

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Oh en omdat het gasstel nog moet worden aangesloten kan ik de geplande maaltijd ook niet maken ivm tijdsnood. Waarschijnlijk wordt het iets van pannenkoeken.

11. Dejenna

Dejenna Actief lid

12 sep 2014
    240
    0
    0
    mijn kapster vraagt 12.50 voor knippen... Ben dit jaar pas 1x geweest.. Heb haar iets langer dan schouders... nu voor kerst iig haren laten knippen..ml gaat ongeveer elke 6 wkn..

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als we geen 70 km van de grens zouden wonen kwam ik naar Nederland voor mijn haar :D.
    Maar nu kost de rit heen en weer ongeveer evenveel als dat ik zou "winnen".

13. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Vriendin is kapster en knipt ons voor 13pp. ML gaat vaker dan ik.
    Frituurpan hebben wij trouwens ook niet. Die ene keer dat wij friet eten gaan we het halen. Toevallig vandaag gedaan omdat ik terugkwam van vriendinnenweekend en geen zin meer had om te koken.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Friet haal ik liever niet omdat ik bang ben dat dat in reuzel is gebakken. Sowieso is het veel duurder. Niet dat we zo vaak friet eten, maar mijn frituurpan was niet zo duur en dan heb je de prijs er toch snel weer uit vergeleken met een paar keer friet halen.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij onze frituur melden ze in wat voor olie ze bakken.

Ik was eens aan het rekenen. Een zak friet van basic ah was €1,29 daar kunnen wij 1,5x mee doen. Dan nog t frituurvet , de pan en stroom.

Wij kopen voor €2,50 een zak friet waar we dan nog van over hebben dus ik denk dat het voor ons niet veel goedkoper zou zijn om te frituren.daarnaast stinkt ons huis nog steeds van zaterdag :D
    wellicht met snacks erbij is het wel goedkoper denk ik!!

16. Islah

Islah Niet meer actief

Ik snijd m'n friet bijna altijd zelf... Al snap ik dat als je friet enkel eet voor het makkelijke je eerder diepvriesfriet koopt.
    Maar mijn man vindt aardappels uit de oven (met schil) en onder de grill lekkerder (is natuurlijk ook gezonder) dus meestal maak ik dat. Ik wil het recept van ovenfriet van het blog van Eylem ook eens gaan proberen.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Met frituurvet doe ik volgens mij 5x, heb 2,5 liter zonnebloemolie erin zitten. Dat is 3 euro (1,20 per fles), 60 cent per keer dus... Ja eigenlijk heb je wel gelijk dat het toch niet zoveel scheelt :) Met snacks erbij zou het denk ik wel schelen ja.
    Maar misschien dat je het frituurvet wel vaker kan gebruiken? Ik weet niet, als ik het voor de 5e x heb gebruikt, is het eigenlijk nog niet stroperig ofzo.

18. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.923
    1.825
    113
    Leerkracht
    België
    Voor de Belgjes :) Hier in België zijn er in de scholen waar kapsters kunnen leren (dus met een beroepsafdeling) altijd klantendiensten, zo kunnen de leerlingen van het 6de en 7de jaar 'oefenen'. Je moet maar eens opzoeken. Daar kan je dan voor weinig/minder geld je haar laten knippen en doen. Ik doe dit meestal zo (mijn mama geeft in zo'n school les) en ik betaal meestal maar 15 euro (knippen, wassen, blazen, ...) Nu ja, nu mama weer beter is (heeft een ongeval gehad) knipt zij het ;) dat is nog goedkoper ;)

Hier een 'goedkoop' weekend gehad maar we hebben ons ook laten verleiden tot mac donalds : 15 euro van ons budget... Ik denk dat we nu ongeveer 86€ hebben uitgegeven van de € 250. Op zich valt dat toch mee he :) Ik moet nu wel weer boodschappen doen, vandaag of morgen in de ochtend...

19. minon

minon Niet meer actief

Ik gebruik het vet zolang tot het of heel bruin wordt of tot de patat niet meer mooi knapperig en droog wordt. Ligt er aan wat we bakken. Als het alleen patat en frikandellen is gaat het langer mee dan dat je snacks met dat paneermeel bakt. Maar gebruik het wel vaker dan 5 keer hoor.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij gaat dat in NL ook zo, idem met koksopleiding.
    Blazen = föhnen?

Deel Deze Pagina