Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Goed om te weten. Dan ga ik dat ook eens proberen. Dingen met paneermeel worden hier bijna niet gebakken, meestal apart in de wok. Net zoals dingen met vis, daar gaat de olie echt enorm van stinken. Of zoete dingen als donuts.

2. minon

minon Niet meer actief

Je proeft het ook wel als het slecht wordt. Krijg je echt slappe patat en vet. Vind trouwens altijd zo raar dat de friet van de snackbar heel anders smaakt als dat je het zelf bakt. Hoe kan dat eigenlijk?

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Misschien dat we in ons nieuwe huis een schuur oid hebben waar we in kunnen bakken ivm lucht (ik ruik het nog steeds :().. maar nu geen plek dus voor die paar cent hoeft het voor mij niet.

Dit weekend me de pleuris getild en geduwd met onze fiets buggy..uiteindelijk zat hij ook nog vast in de buggydrager en kwam ik compleet uitgeput en pijnlijke bekken thuis.
    gisteren op mp een lichtgewicht buggy gekocht voor €4! En hij is gewoon steviger als de Koelstra die ik dus had!! Hij heeft alleen geen zonnescherm.en geen 5 standen maar 2.
    Maar goed wel een stuk lichter en compacter dus voor de kleine uitstapjes makkelijker te doen voor rug en bekken :D

Mijn menus schuiven lekker op.stoofvlees gister ook nog kunne eten, was zoveel :). komt goed uit want woensdag moet ik werken ipv vrije dag dus kan pas weer vrijdag boodschappen doen.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Dat vraag ik me ook af. Bij de meeste snackbars gebruiken ze toch gewoon diepvriesfriet?

5. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.559
    667
    113
    Wij halen nauwelijks frietjes bij de snackbar, maar bakken ze zelf. We gebruiken de olie vaker dan vijf keer. Hou het niet bij, maar gaat wel lang mee. Wij vinden huismerk frietjes van Jumbo het lekkerst.

6. MxVxL

MxVxL Lid

16 mei 2014
    91
    0
    0
    NULL
    midden van het land
    Mijn oom heeft een snackbar. Hij heeft geen diepvriesfrites. Wel aviko, maar uit de koeling en niet ingevroren.

Denk dat het verschil ligt aan de pan. In een snackbar is die veel groter en koelt het vet dus veel minder af als je er wat in gooit terwijl dat thuis wel gebeurd. Mijn oom heeft namelijk weleens privé wat gebakken in een frituurpan, zelfde friet, zelfde plantaardige frituurolie en tich smaakte het anders. ;)

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ik merk inderdaad ook dat mijn friet in de zomer anders smaakt dan in de winter (de bijkeuken wordt in de zomer snikheet en in de winter ijskoud).

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik gebruik mijn frituurolie vaak maar een keer of drie. Het is zo'n geknoei, haha. Als ik het wil bewaren giet ik het door een zeef in een glazen pot. Maar vaak wil mijn man ook gefrituurde groene pepers eten en daarvan wordt de olie niet alleen vies maar blijft ook pittig en dan gooi ik hem weg. Sowieso schrik ik elke keer weer hoeveel (hoe weinig) olie er overblijft na frituren, een heleboel blijft toch hangen aan/in de frietjes. Uit de oven is ook lekker! Maar toch net niet helemaal hetzelfde, haha. We eten het meestal ook maar 1 keer in de maand ofzo. Ik maak liever gebakken aardappeltjes in plaats van friet. De kinderen vinden het net zo lekker, de keuken stinkt niet, het is gezonder en sneller klaar. En erg lekker.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    ik gebruik frituurolie langer dan 5x. ook wanneer ik gepanneerde dingen heb gebakken. na het bakken er een eiwit ingooien. die bind alle losse panneerkorrels en je kan het er zo uitscheppen. dan gaat het vet langer mee.

sowieso NOOIT doorgaan tot het donkerbruin word. dacht dat iemand dat hier zei. dan ben je al te laat en kan het kankerverwekkend zijn.

ook geen zonnebloemolie gebruiken om te bakken. dat is niet zo gezond. zonnebloemolie gaat ook minder lang mee dan andere olie.
    ik gebruik arachide olie (pinda-olie). gebruiken de snackbars en bakkers ook vaak. deze olie kan tegen veel hogere temperaturen. nog hoger dan zonnebloemolie en gaat langer mee. het bakken stinkt ook veel minder dan wanneer je het met zonnebloemolie doet. lucht blijft minder lang hangen.

ik bak ook bijvoorbeeld aardappeltjes in de pan met arachide olie. beter dan zonnebloemolie

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als je nou echt gezond wilt frituren moet je kokosolie gebruiken, maar dat is niet echt besteed aan ons in dit topic ;)
    Ik gebruik het wel voor gewoon bakken en wokken, maar mijn frituurpan er mee vol gooien kan ik niet betalen ;)

Wij frituren niet zo vaak. Af en toe gooien we hem eens vol met schoon vet en dan frituren we een maand lang elke week wel een avondmaaltijd en dan staat ie weer maanden niks te doen. Dan halen we om de week een patatje bij de snackbar, of niet. Net of we er behoefte aan hebben ;)

Ik houd ook meer van gebakken aardappels uit de oven met knoflook en rozemarijn :) Frituren vind ik meer voor bitterballen eigenlijk met een feestje of zo. En dan idd het liefst in de schuur :D

11. Islah

Islah Niet meer actief

Eiwit in de frituurpan doe ik ook.

12. minon

minon Niet meer actief

Maar je vet wordt na een keer al best bruin. Paneerkorrels liggen hier op de bodem. Dan gaat een eiwit niet werken toch?
    Ik gebruik vloeibaar vet (2liter) gemengd met een liter zonnebloemolie.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik gebruik ook of arachideolie of frituurolie (van de Lidl)

14. Islah

Islah Niet meer actief

Ik word snel misselijk van pinda's, vandaar dat ik liever geen arachideolie wil gebruiken. Of smaakt het niet zo pinda-achtig?

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Haha ik word ook misselijk van pinda's maar arachideolie is smaak- en geurloos.

16. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Elena, ik had boodschappen gedaan bij AH en Lidl. Aldi had geen goede aanbiedingen wat voor ons interessant was dus heb die winkel overgeslagen. En ik had voor 10 euro aanbiedingen gehaald bij de poiesz supermarkt. Ik ga ong 1x per maand naar de jumbo en haal daar een aantal dingen die daar goedkoper zijn.

Hier is friet van het jumbo huismerk ook favoriet. Soms halen we een zakje friet bij de snackbar en eten er een stukje vlees bij. Of we bakken een paar snackjes. Ik doe ook wel eens wat frikandellen in de koekenpan. Of idd aardappeltjes/frietjes zelf snijden en met kruiden in de oven bakken

Schoonouders bakken ook in archaide olie.

Ik ga beginnen met koken. Geb. aardappeltjes met witlof uit de oven (met stukjes ham en kaassaus) en wortels. En ieder een hamburgertje.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier vanavond stamppot boerenkool met speklapjes en daarna een boodschappendoos ophalen die ik gewonnen heb in een loting op een weggeefhoek :)

Witlof met ham en kaas hebben wij gisteren gegeten :) Lekker weer eens. Doen we niet zo vaak,omdat we voor de meiden dan iets anders moeten maken, (geen kaas vanwege KMA), maar hadden nog spruitjes over, dus de meiden hebben lekker spruitjes met spekreepjes gegeten :)

18. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou gewoon geitenkaas gebruiken...

19. pipa1982

pipa1982 Actief lid

20 okt 2014
    183
    0
    0

Is wel erg lekker geitenkaas:) maar wel een stuk sterker van smaak dan een gewoon kaassausje. Moet je wel van houden dan.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij aten stamppot boerenkool met vegetarische worst. Aardappels zijn in aanbieding 1+1 gratis bij de AH dus dat scheelt weer. Die vegetarische rookworst was een probeersel omdat we de laatste tijd nergens meer halal rookworst kunnen krijgen, maar nee, die vegetarische worst was echt niet lekker. Soort sponsachtige structuur, brrr. Nog maar even verder zoeken.

Deel Deze Pagina