Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Anedorre; Omdat ik het niet lekker vind.. Nee vind het niet zieliger voor een konijn dan voor een kip hoor. Maar vind konijnenvlees gewoon niet lekker.

Dank voor de beterschapswensen trouwens..

@ Islah jij ook beterschap !

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    5 Griekse yoghurt €3,85
    2 Vanille vla €1,38
    4 melk €2,60
    1 kaas €2,99
    5 bananen €0,99
    2 netten mandarijnen €1,99
    2 optimel €2,00
    1 krat Hertog Jan €9,49
    1 zak witte bollen €1,39
    1 taugé €1,69
    1 paprikamix €1,19
    1 kg uien €0,79
    1 net rode ui €0,75
    1 zak koffiepads €1,69
    2 AH duo drank €1,64
    1 zak eierkoeken €1,48

Totaal AH €35,91

Morgen halen bij de C1000.
    2 wickey (12 kleine pakjes) €1,00
    2 Johma saladeschotel €2,00
    1 Remia knoflook €1,00
    1 Remia ketchup €1,00
    2 C1000 spaghetti €1,00
    1 Andy allesreiniger €1,00
    1 Glorix €1,00
    1 Fa deo €1,00
    1 zak snijbonen €1,00

Totaal C1000 €10,00

Totaal €36,91

3. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Wij gaan bijna altijd naar de jumbo, en pakken dan bijna alles van het eigen merk en van het budget merk. Vind bijna alles van de jumbo goed smaken en ben er erg tevreden over. Verder heb ik de nieuwsbrief van de ah, Kruidvat, jumbo, als er dan bv iets in de bonus is, waar ik veel van kan gebruiken gaan we naar de ah. Een tip trouwens, de macaroni mix van het eigen merk jumbo, is echt erg lekker. Moet je even wellen en dan door de groente en evt vlees doen. Ik doe dan altijd alle groente die ik nog heb liggen erdoor. Als ik dan alsnog iets heb wat oud of over is, gaat het naar onze kippen, hoef gelukkig niks weg te gooien!

Vanavond trouwens een 'gezond bewust' avond eten. 2 appels en 2 bananen. Manlief eet op z'n werk. Nu moet ik wel op m'n handen gaan zitten om de koektrommel niet te plunderen straks...

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @onskleintje lekker zo zonder luiers! Hoop hier dat dl zindelijk is voordat ik ga bevallen! Dus heb nog ff

@islah beterschap meid

@mamasenl wij doen ook Sinterklaas. Hebben lootjes getrokken voor €15 pp en ik heb voor dochter een tweedehands pop gekocht en een puzzel, samen €8.00

@bruni dat is toch een mooi verschil! Zo zie je dat vlees best duur is (tenminste als de besparing daarmee te maken heeft

@mitsy succes meid :D zou mij niet lukken met alleen fruit

5. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ukkie, dankje, ja het was idd geen goed idee van mezelf. Heb nu alweer honger zucht. En t erge is dan dat ik dan bijna automatisch naar de koektrommel loop.

M'n man eet 5 dagen in de week op z'n werk (hij is kok). En normaal (als ik niet op zo'n briljant fruit idee kom...) kook ik iedere dag voor mezelf. Ik kijk dan bij de supermarkt naar vlees in de aanbieding, bv. Snitzels en die vries ik dan per stuk in.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Mitsy, zou je je onderschift willen toelichten?

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Kris: je kunt er natuurlijk ook niet van houden ja, hihi :)

Islah: beterschap gewenst!

Mitsy: ben je 2 kindjes verloren? :(

Wij hebben vanavond lekker kindereten gegeten, niet gepland, maar hoefde er alleen appels voor te halen.
    Kip en patat nog in vriezer, met appels, honing, kaneel en sinaasappelsap compote gemaakt waar Melle zijn vingers bij aflikte :p

8. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Islah: beterschap!! Vervelend ziek zijn :( Helemaal als moeder, dan kun je eigenlijk nooit ziek zijn...

Ons kleintje: wat fijn als ze dalijk zindelijk zijn. Zal een hoop geld schelen zeg. Heerlijk!

Mitsy: ik vroeg me dat van je onderschrift ook al een tijdje af. Ben je een zoontje en een tweeling verloren? :(
    Je man kan dus heerlijk koken als kok, maar hij is natuurlijk altijd aan het werk met etenstijd. Dat is dan weer jammer.

Karnemelkzeep: het is een grote fles van Melkmeisje. Er staat Karnemelk bad&douche op. Schijnt al heel oud te zijn.

Olijfzeep: vandaag bij de Tuinen gekocht, daar was ik toevallig. Voor €4.95. Ben benieuwd of mijn gevoelige huid er ook goed op reageert

Zo ik ga lekker badmintonnen vanavond. Goed voor lichaam en geest :p

9. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Annedore o lekker kip met frietjes! Maak je vaak compote en moes zelf?

Rosa, leuk badminton! Doe je t als hobby of ook wedstrijden?

Kleintje, sorry dat m'n onderschrift onduidelijk is. Ik zal in het kort m'n verhaal vertellen.
    Na een aantal jaren medische molen spontaan zwanger geworden. Met 30,3 wkn is Siem geboren met een ks. Ik had hellp en een totale placenta ruptuur. Na 1,5 dag mocht hij al van de beademing af. Alles ging heel goed, maar de achtste dag werd mijn jongen ziek. Hij kreeg NEC, tijdens een operatie kreeg hij een hartstilstand en werd gereanimeerd. Mijn kleine vriendje is in m'n armen overleden.
    Na een aantal maanden werd ik opnieuw zwanger, vanaf het begin heel veel echo's en controles. Er waren 2 hartjes te zien, helaas is na een aantal weken 1 kleintje gestopt met groeien. Gelukkig heeft Norah er geen enkel hinder aan ondervonden en is door blijven groeien. Met 35 wkn wederom een spoed ks, had pre eclampsie. Norah is geboren met 2035 gr, en is inmiddels een fantastische vrolijke heerlijke meid van 7,5 kilo! Ik ben zo verschrikkelijk trots, en ik weet zeker dat Siem ergens op ons neer kijkt en heel trots is. Maar ieder moment van de dag mis ik mijn kleine vriend verschrikkelijk. Sorry is nog een heel verhaal geworden, maar als ik eenmaal over m'n kindjes begin te schrijven...

10. Ons Kleintje

Dank je voor je uitleg, Jeetje! Vreselijk! Mijn zoontje is met 10 dagen aan NEC geopereerd..

11. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Kleintje, jeetje, wat erg. Wat een rot aandoening is het... Ik lees het steeds vaker. Is met je zoon alles goed gekomen? Ik lees dat je bij alledrie bevallen bent met 27 weken, pfff wat heftig zeg. Mag ik vragen hoe het kan?

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    heftig verhaal zeg Mitsy .. ik had i.d. ook al naar je onderschrift zitten turen hoe het nu precies zat. :)

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier trouwens gelukkig een stuk minder heftig maar ook met bijna 37 weken ingeleid en spoed keizersnede uiteindelijk ivm pre-eclampsie

14. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Kris, jeetje jij ook een spoed ks. Wat is dat heftig he, je stelt je een bevalling toch heel anders voor. Zo hectisch allemaal.
    Sorry als er verwarring is door m'n onderschrift ik zal t veranderen.

15. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Nee joh.. is puur nieuwsgierigheid van mijn kant dan..
    In ieder geval geen sorrie nodig hoor.
    Wij zijn gewoon te nieuwsgierig.

16. Ons Kleintje

#3096 Ons Kleintje, 3 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2014
    kwestie van pech in combinatie met veel geluk zeg maar. kleine overlevingskans, toch gehaald.bizar dat wij dan ongeveer hetzelfde gesprek gehad hebben met de artsen, ik had echt het gevoel dat de grond onder mijn voeten wegviel. Je moet dan een keuze maken, met de kans op 40% overlevingskans. In hoever is het een keuze? je ziet dat het buikje bol is en steeds boller wordt. en je kind zo piepklein en heel ziek en wordt steeds zieker.
    met mijn zoon gaat het nu goed, maar wel veel operaties en medische problemen gehad, erg lang in het ziekenhuis gelegen, en nu nog steeds goed in de gaten houden. Na de operatie kreeg hij een tijdelijk stoma. de dag na de operatie kreeg hij een beknelde liesbreuk. Doordat hij niet meer groeide door de stoma, werd deze na 3 maanden opgeheven. Door de littekens in zijn buik kwamen zijn darmen naar buiten. dit heet een littekenbreuk. Hij droeg een corset om zijn darmen in zijn buik te houden. Na 13 maanden kon hij zich pas omrollen. een jaar aan het zuurstof, veel liesbreuken. en nog veeeeel meer medische dingen.
    Maar nooit verwacht dat hij zo goed uit de strijd zou komen. Lijkt me zo moeilijk als je kind het niet overleefd heeft.

17. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    vandaag ook weer paar boodschapjes gedaan
    lidl
    sla 0.69
    paprika mix 0.99
    elstar 1.75
    champignons 0.75
    witlof 0.79
    aubergine 0.55
    broccoli 0.99
    krieltjes 0.79
    brie 0.99
    kruidenkaas 0.65
    kop soep 0.39
    bakboter 0.45
    melk 2x 1.10
    bonen 0.79
    kruidnoten 1.59
    marsepeinbroodje 0.85
    schuimpjes 0.99
    chips 0.69
    drop 1.49
    brood 1.19
    baby doekjes 1.35
    gourmetschotel 3.99
    braadworst 1.99
    gehakt 2.19
    27.99

kan weer even vooruit en de gourmetschotel is zelfs voor de kerst maar was nu in de aanbieding.
    de pepernoten, marsepein en schuimpjes, kruidenkas en brie is voor sinterklaas viering hier thuis.
    *vanavond roerbak spruitjes met krieltjes
    *morgen pasta (daarvoor gebruik ik die braadworst, haal ik velletje eraf en bak ik) morgen werken dus dan maak ik wat makkelijks dus pasta.
    *vrijdag sint viering dus lekkers op tafel
    rest van de week heb ik al wel in huis maar weet niet wat op welke dag.

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Zo vanmiddag eerste verjaardagsvisite heb een hele ochtend gekokkereld
    Een appeltaart gebakken jaja ... dat wordt nog wel eens wat dat bakken.
    verder toastjes met zelfgemaakte heksenkaas, en makreel-salade verder heb ik nog geitenkaas voor op de toastjes
    Dan nog vers gemaakt Houmous en yoghurtdip met reepjes paprika en komkommer voor de dip
    Kippensoep voor vanavond gemaakt.
    Daarbij zelfgemaakte worstenbroodjes
    Twijfel nog over een paar minifritata`s ( hoe schrijf je dat ?) maar dat kijk ik op het moment zelf wel is zo gemaakt.
    ( Leuk trouwens zijn die.. ik doe een bakblik voor cake-jes en dan wat groentes onderin en eroverheen een eimengsel en dan in de oven tot het stolt. Lekker en het staat leuk die kleine taartjes ) hmm toch maar maken misschien..

19. Ons Kleintje

gefeliciteerd met je verjaardag! en fijne dag

20. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Proficiat Kris!
    Hier deze week voor maar 20 euro boodschappen gedaan! super trots, al had ik natuurlijk nog eea in voorraad.

Wat is NEC precies onskleintje en mitsy?

Deel Deze Pagina