Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Geeft niks joh. Is het wat te doen om zoveel te fietsen met dit weer?

Zal zo de laatste kadootjes (lees werksokken en thermokleding voor man Haha) inpakken en dan ben ik klaar voor het Sint feest.

Deze week maar 30euro voor boodschappen. Ik had vorige week veel ingeslagen. Heb nog veel groente en vlees/vis in de vriezer. Voornamelijk brood, fruit, zuivel, 40 rollen wc papier en wat lekkers voor morgen gehaald.
    Volgende week is dochter jarig dus dan geef ik wat meer uit.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi dames, op hoeveel blz zitten we nu dan? ik heb de optie extra lange pagina`s ingesteld namelijk.. ik zit op 79 paginas

Elena wauw wat fiets jij een eind zeg! Ik doe ook alles op de fiets, maar ik zit op ongeveer een uur op een dag, soms anderhalf uur.
    Wat ik wel grappig vond was dat ik een aantal dagen geleden om 7.00 op de fiets zat, het was -1 ofzo en ik had me ZO warm aangekleed dat ik na 10 minuten het ontzettend warm had, haha

3. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    We zijn nu op blz 313. Haha we kletsen hier wat af.

Jij fiets ook best veel op een dag. Hoe doe je dat dan als het spekglad is.

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Vanavond eten we couscous, gestoomde broccoli en een stukje vis.

5. Soit

Soit Niet meer actief

Ons kleintje: haha van fietsen krijg je het snel warm he!

@ elena: stoer! Zoveel op de fiets!

Ik doe ook alles op de fiets. Naar school en terug is ong. 4 km. Dat fiets ik dus 2 keer per dag en soms nog naar de stad oid. Ik doe er best lang over aangezien ik 4 kinderen met me mee moet zeulen :D. De oudste 2 fietsen zelf, de jongste in de fietskar en een kleintje achterop.

Vind fietsen veel fijner en gezonder als autorijden. Vind het ook goed voor de kids. Veel vitamine D zonder potje. Kost niks. Goed voor milieu. Ze leren veel over het verkeer. Veel voordelen dus :)

Wel hebben we net een klein autootje erbij aangeschaft, voor als het in de winter echt niet te doen is met 4 kids op de fiets ( sneeuw, ijzel...)

Ga nu ff mijn boodschappenlijstjes posten :)

6. minon

minon Niet meer actief

Bij 500 pagina's of 5000 berichten is het topic vol. We zitten nu met mijn bericht op 3126

7. Ik wilde even vertellen hoe het nu bij ons gaat met het boodschappenbudget.

Zoals sommige wel weten heb ik een website over besparen, Positief Besparen, en die probeer ik weer nieuw leven in te blazen, alleen heb ik soms niet zoveel tijd / inspiratie om te schrijven :)

Maar nu heb ik dus weer een "boodschappenchallenge" voor mezelf bedacht: elke dag rondkomen van €8. Ik heb ons boodschappenbudget gedeeld over 31 dagen en dan kwam ik op ongeveer dat bedrag uit. Als ik minder uitgeef dan is dat geld dus "weg" (niet echt weg, maar ik kan het niet de volgende dag meer uitgeven :p )

Het dwingt me (hoop ik) om creatief met de boodschappen om te gaan. En ook om van tevoren beter na te denken wat ik nodig heb. Nu gebeurt het vaak met de feestdagen dat ik dan op het laatst nog vanalles bij moet kopen. Nu denk ik op dagen dat ik maar €6 uitgeef juist even na of ik alvast wat voor de kerst mee kan nemen... ;)

8. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Wat een goed idee bolkje! Zo ga je inderdaad nog beter vooruit plannen en blijf je toch binnen een net bedrag per maand.
    Ben benieuwd of het voor jou gaat werken.

9. Soit

Soit Niet meer actief

Gisteren: verse Worst met witte rijst, gebakken ei, sambal en komkommer
    Vandaag: gebakken vis met gebakken aardappelen en broccoli
    Vrijdag: hachee met rode kool en aardappelpuree (ovenschotel)
    Zaterdag: eten bij familie, sinterklaas
    Zondag: verse tomatensoep met stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter
    Maandag: hollandse nasi met augurken en eitje
    Dinsdag: left overs

action
    Tucjes 0,52 (voor school)
    Couscous 0,89

Totaal 1,41

colruyt
    Yoghurt 0,79
    12 eieren 1,28
    2 kg mandarijnen 2,10
    8 kiwis 1,44
    Komkommer 0,49
    Slamix 0,58
    1 x tijgerwit 1,39
    4 x boerenbruin 3,96
    12 x bier 3,35
    1 kg zout 0,24
    Blikje tonijn 0,99 (voor salade, broodbeleg)
    Tomatenpuree 0,27
    Augurken 0,69
    2 kg rijst 1,69
    Beschuiten 540 gr 0,98
    Lays paprika 1,07
    Borrelnootjes 0,59
    200 gr w. Chocolade 1,00
    Kg peren 0,76
    Tomaten 0,47
    Kg bananen 0,92

Totaal 25,05

aldi

4 l. Volle melk 2,76
    Oregano 0,59
    Yoghurt 0,49
    Koolvisfilet 1,59
    3 x roomboter 2,67
    Blok jonge kaas 430 gr 2,05
    2 kg bloem 0,70
    2 kg suiker 1,70
    Suikerwafels 0,75
    Smeerkaas 0,89
    Vers witbrood 1,39
    Koffie 2,39
    Stokbroodjes 0,35

Totaal 17,92

Alles samen: 44,38.

Dus ruim 5 onder budget :)
    In nl dit weekend nog even eenpaar dingen halen maar das voorraad voor komende weken.

10. Dank je! Ben zelf ook benieuwd. We hebben al veel dingen geprobeerd om het boodschappenbudget naar beneden bij te stellen :) Soms met succes, soms wat minder ;)

11. Ons Kleintje

@Bolkje, haal je dan elke dag voor 8 euro boodschappen, of bedoel je dat aan het eind van de maand het geld dat je over hebt `wegdoet`?

@wbt mijn 31 euro besparing aan luiers :) hahaha
    Gisteren een kerstjurk twv 29 euro ervan gekocht. :D
    ik ga straks boodschappen doen, want mijn tante en moeder komen lunchen. Ik ga broodjes halen, brie en walnoten. broodje brie met honing mmmmjahm

12. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hey meiden!
    Kom vanmiddag even reageren, we gaan zo even rondje winkels doen, action zeeman, Kruidvat en jumbo. Manlief is vrij vandaag gelukkig! Tot strx liefs

13. @OnsKleintje: ik haal voor maximaal 8 euro boodschappen elke dag. Dus het is niet zo dat als ik de ene dag voor 6 doe, dat ik dan die 2 euro de volgende dag erbij kan stoppen. Die hou ik in een apart potje, en dan aan het eind van de maand hoop ik een leuk bedragje bespaard te hebben.

Als het niet lukt dan is het pech, maar tot nu toe heb ik uitgegeven:

1 december: €7,62
    2 december: €8
    3 december: €4,20

14. tuc

tuc Niet meer actief

ik vind dit wel interessant, maar ben benieuwd naar het praktische gedeelte, wij halen nl in het weekend de grootste bult boodschappen, dus net als boter, melk, eieren, drinken enz...ik zou niet echt goed weten hoe ik dat moest verdelen dan en ik heb ook niet elke dag tijd om boodschappen te doen.

15. minon

minon Niet meer actief

Ik kan ook maar eens in de week. Of soms aan het einde van de week nog een keer en dat ik dan 1,5 week uit moet met mn boodschappen. Ik neem aan dat in je 8 euro geen luiers en verzorging zit?

16. Nee, klopt. Dat hebben we er los van getrokken, omdat we elke keer in de knoei kwamen als er een luier-aanbieding was... De ene maand slaan we groot in, de volgende maand hebben we dan weer niks nodig. Dus hebben we nu een boodschappenbudget en een luierbudget ;)

Kan me voorstellen dat het niet voor iedereen haalbaar is. Ik heb er (gelukkig) de tijd voor, maar ergens is het ook noodzaak, want we moeten echt weer flink aan het besparen om onze spaarrekening weer aan te zuiveren.

17. 4 december: €8,40. Ik had een inschattingsfoutje gemaakt over hoeveel de chocolademelk kostte. Kon geen prijs ontdekken bij het vak...

18. Ons Kleintje

@bolkje dat zou ik niet kunnen, is niet praktisch in ons gezin. Bovendien zou ik dan steeds bijv die 2 euro extra gaan opmaken aan iets wat ik niet nodig heb.
    Is het een idee naar het boek waarin een meisje van 1 euro per dag leeft?

19. Ja, zoiets.... :)

Ik neem geen dingen mee die ik niet nodig heb, gelukkig. Ik bedenk me dan wel wat ik de volgende dag nodig heb eventueel. Nu bijvoorbeeld alvast een zak friet meegenomen en 2 pakken chocomel voor de visite op zondag.

Morgen moeten we wat inkopen doen voor de gourmet op zondag, dus dan zal het ook wel ff lastig worden...

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bolkje: ik heb dat ook een tijd zo gedaan, maar dat bleek hier niet te werken.
    Wat ik toch het meest handig vind is een vast weekbedrag en daar in het weekend de grote boodschappen van halen en het restantbedrag is dan de doordeweekse dagen daaropvolgend nog te besteden aan eventuele vergeten dingen of verse groente of zo.

Deel Deze Pagina