Ik heb een weekmenu tot vrijdag, maar weet nog niet wat ik welke dag ga eten: Restje rijstratatouille van mijn moeder Bloemkoolovenschotel Bloemkool, rijst en kip Burrito's. Ik moet halen: Knoflook Melk Brood Bloemkool Yoghurt Fruit (op de markt) Dit moet wel lukken voor 20 euro, als er geen al te gekke dingen bijkomen.
Weekmenu is eentonig hier. Man heeft gisteren soep gemaakt met verse groenten en kruiden (gekregen van schoonouders) Courgette, prei, uien, maggiplant, peterselie, venkel, en nog een zak soepgroenten erbij. Lepel staat er rechtop in maar erg lekker. Voor mij lekker makkelijk. Paar afbakbroodjes erbij en klaar. Morgen weer naar Leiden dus komt dan ook goed uit.
Nijntje: Lekker hoor zo'n pan goedgevulde soep. Spannend morgen zeg. Hopelijk mogen ze nog even doorgroeien in je buik!
Vanmorgen boodschappen gedaan: 2 broden 1 bloemkool pak yoghurt 3.40 incl. koopzegels Nog 17,60. Maar de wcpapier is ook bijna op. Mevrouw die overdag zindelijk is gebruikt nog wel wat wc papier. Zeker de eerste paar dagen omdat we steeds het potje schoon moesten maken. Maar goed ik kijk het even aan.
Wij zijn half mei trouwens overgestapt van UPC naar tele2 i.v.m. de tarieven. Nu zouden we nog 45 euro borg terug krijgen, maar nooit wat van gehoord of gezien. Ik vandaag maar eens bellen. Ja mevrouw we hebben alles wel terug gehad. Ik snap niet waarom de borg niet teruggestort is, maar ik ga het meteen voor u regelen. Nou ik heb het idee dat ik het wel begrijp. Toen we onze opzegging doorgaven gaven ze nog zo af op de service van tele2 maar ze kunnen er zelf ook wel wat van blijkbaar Gelukkig bellen we gratis haha.
Wat een handige tips hier en bedankt voor de olijfoliezeep link. Ik ga er meteen wat van bestellen. Ik gebruikte blokken zeep eigenlijk alleen voor mn handen maar ga het eens voor het lichaam proberen. Neemt ook nog eens minder plek in beslag dan die super grote flessen van de voordeel winkel Hier vorige week voor 10 fruit gekocht op de markt maar kon meer dan de helft weggooien was al na 1 dag rot. Waarschijnlijk door de warmte maar toch jammer! Weekmenu: Maandag: bbq worstjes met sla (uit sm tuin) eventueel aard kroketjes voor ml. dinsdag: risotto met blauwe kaas (voorraad) woensdag: lasagne van vorige week uit vriezer donderdag: aard. kroketjes met broccoli/boontjes en stukje vlees uit de vriezer vrijdag: soep met afbakbroodjes zaterdag: spare ribs met salade van sm zondag: frietjes Moet nog halen: brood melk beleg frisdrank wc papier fruit olijfzeep online Wasmiddel, luiers, billendoekjes enz kom ik deze week nog wel mee uit dus verwacht geen grote bedragen deze week
Ukkie: Heb je een recept van de risotto? Ik wil het graag een keer maken en heb straks in de vakantie hopelijk de tijd
Ik heb voor nu een risotto met kruiden uit italië. Daar hoef je alleen maar een uitje te fruiten, rijst erbij en dan voorzichtig steeds de bouillion bij voegen.. 20 min laten pruttelen en klaar. Op de risotto uit nederlandse supermarkt staat vaak op de achterkant hoe je het moet klaar maken. Die maak ik ook wel eens en doe er dan verschillende soorten champignons doorheen en als het klaar is wat parmazaanse kaas.
Oké afgelopen paar dagen bij diverse winkels geweest en flink ingeslagen voor de komende maand(en). Ik heb gehaald; 1500 Gr bananen 1.50 1260 Gr paprika's 2.01 500 Gr mini trostomaten 0.59 2 mango's 3.38 500 Gr gele kiwi's 2.24 2 kg uien 1.19 450 Gr verse spinazie 1.39 1 kg bio wortelen 1.39 Honing pastinaak (diepvries) 0.99 800 Gr champignons 2.26 630 Gr broccoli 0.78 1,5 kg appels 1.79 1 kg aardbeien 4.38 500 Gr frambozen (diepvries) 2.49 Totaal groenten en fruit: 26.38 6x 1 l taksi 4.00 12l volle melk (houdbaar) 9.00 12l yoghurtdrank 9.48 3x 10 stuks koffie capsules 5.97 Pakjes appelsap 1.19 1 l aanmaaklimonade 1.49 Pakjes multisap 0.89 1,5 l ijsthee 0.69 Totaal drinken: 32.71 Bio bloemenhoning 2.89 1 afbak Turks brood 1.25 1 pak waterijsjes 0.89 1 zak oven frites 0.85 2 zakken pommes duchess 1.70 3x10 stuks scharreleieren 3.87 2 x vloeibare bakboter 2.78 Pot wortel/doperwt 0.99 Pot witte bonen in tomatensaus 0.75 Ananasschijven 0.79 2 x knijp fruit 2.58 Vuilniszakken 1.09 300 rietjes 1.64 Totaal voorraad: 22.07 860 Gr shoarma 5.00 (gratis pitabroodjes) 2 x yorkham 4.33 Kipfilet 3.27 Rundergehakt 5.49 Rundersaucijzen 2.89 Bio hamburgers 1.99 Totaal vlees en vleeswaren: 22.97 Paracetamol 0.99 Gezichtsdoekjes 1.70 20 rol toiletpapier 3.98 Tandpasta 0.69 12 pakken billendoekjes 11.99 Totaal verzorging: 19.32 2 dames hipsters 4.99 2 paar kindersokken 1.79 Totaal kleding: 6.78 48 zakjes poezen natvoer 11.96 24 zakjes honden natvoer 11.97 1 schaal katten gras 1.79 3 kg hondenbrokken 5.98 3 kg kattenbrokken 8.73 Totaal huisdieren: 40.43 Totaal alle boodschappen: 170.66 euro Een flink bedrag maar ik hoop er een flinke tijd mee te doen. Veel moeten halen wat ik normaal niet haal omdat man en zoon thuis zijn (pakjes drinken waren overigens voor uitje van gisteren). Heb ook 2 potten groenten gekocht en wat dingen die zelfs mijn man (een ware keuken leek) kan maken op dagen dat ik extra lang aan het werk ben. Het natvoer van de poezen is overigens voldoende voor 2 maanden.
Ukkie: Nou ik ga het eens proberen. Die blauwe kaas klonk wel heerlijk! Elena: Mooie lijst hoor. Zo kun je een tijdje vooruit als ik het zo zie.
Dat hoop ik ook Heb nog voldoende rijst, pasta, couscous, quinoa, havermout, etc op voorraad. Net als meel en een aantal pakken plantaardige melk. De melk die ik heb gekocht is voor de koffie, een keer pannenkoeken en zelfgemaakte yoghurt.
Ivm financiën wil ik graag weer even mee komen praten Man heeft late dienst dus eet deze week rond de middag warm. Denk dat ons menu er deze week zo uit gaat zien; Dinsdag; Man eet wortel, aardappels met vlees. Ik en Ivan eten eigengemaakte lasagne Woensdag; Man eet eigengemaakte lasagne, Ivan en ik bij mijn ouders Donderdag; Man eet zelfgemaakte kapsalon, Ivan en ik bij mijn ouders. Vrijdag; man eet aardappels, groente en vlees. Ivan en ik eten dat ook. Zaterdag; Soep met brood Zondag; Pannenkoeken Boodschappen voor deze week die nog gehaald moeten worden; - Banaan - Passata di pomodori - roomboter - lasagnabladen - vleeswaren - brood - melk - pannenkoekenmix - beetje fruit van de markt - Stokbrood - kruidenkaas en kruidenboter Verder hebben we alles in huis
hoi, nou de yoghurt wil tot nu toe niet echt dik worden. dit keer heb ik ipv echte yoghurt, yoghurt-ferment gebruikt, met wat slagroom. Hopelijk dit keer een dikke vette yoghurt (zoals griekse yoghurt)
Je kan yoghurt ook laten uitlekken in een koffiefilter, dan wordt het heel dik! Als je dat met gewone gekochte yoghurt doet krijg je Griekse yoghurt.Duurt trouwens wel lang tot het is uitgelekt dus dat zou ik de avond vantevoren doen (wel in de koelkast...).
Dames, ik ga voorlopig even afscheid nemen van dit topic. We hebben bijna vakantie en dan wil ik niet zo druk zijn met het forum. Als dat prima bevalt kom ik na de vakantie ook niet terug. In ieder geval allemaal succes met besparen. Sterkte voor iedereen die in een moeilijke situatie zit!