Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik kan sinds de bevalling niet meer zo lang tampons dragen en van gewoon maandverband krijg ik een schrale huid daar beneden :) Dus wie weet is dit ook wel wat voor mij

2. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Fijn dat pakjesavond geslaagd was!! Hier ook erg genoten. De kinderen hebben tevreden gespeeld met hun nieuwe kadootjes. Vooral de klei, tekenkoffer en een kleurplaat van paar meter lang is favoriet.

Bolkje, wat leuk die pietensoesjes. Lijkt me ook niet moeilijk om te maken.

Morgen de folders bekijken en een nieuw weekmenu maken.

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik zal het je weten te zeggen als ze af zijn en wanneer ik ze gebruikt heb

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Goed zo! als je alles bij elkaar optelt dan bespaar je per jaar bijna 1000 euro!

5. minon

minon Niet meer actief

Vind de folders altijd zo tegenvallen nu. Staan wel aardappelkroketjes enzo al in voor 1 euro dus die haal ik alvast maar voor de rest weet ik het nog niet. Net sint gevierd met mijn ouders. Niet veel aan uitgegeven (hele jaar door al wat gekocht in aanbiedingen) maar een ontzettend blij kind weer. En ook nuttige dingen zoals ondergoed en sokken. Ook dat werd uitgepakt met oh leuk, prachtig, mooi! Heerlijk genieten.

6. Ja, in december is het altijd vooral luxe eten wat in de aanbieiding is... Normale aanbiedingen kun je vaak wel vergeten helaas :(

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nog een maandje en dan kunnen we weer hamsteren bij de AH, is elk jaar zo in januari!

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    pff ja die folders vind ik ook niet zo boeiend deze week die ik al gezien heb.
    Nu hebben wij weer een rare week..
    Maandag: eet ik niet thuis, want moet tot laat werken. Man en dochterlief eten dan pannenkoeken. Heb ik nog helemaal in huis
    Dinsdag; Eet manlief niet thuis en ik met Sanne wat we nog in huis hebben. Rijst kipfilets erdoor en wat roerbakgroente denk ik
    Woensdag; krijgen we vrienden te eten en ik ben vrij dus wilde en grote pan pasta-saus maken met veel verse groenten.
    Donderdag; Heb ik etentje van mijn werk. Dochter en manlief weer pasta maar dan uit de oven met een gesmolten plakje kaas erover.
    Vrijdag; eet ik weer niet thuis.. etentje van mijn oude baan ( mijn afscheid ) en eet man en dochterlief bij mijn schoonouders.
    zaterdag; zelfgebakken frietjes ( heb ik nog in de diepvries ) broccoli ( idem ) visje ( ook nog in de diepvries )
    Zondag; verjaardag van mijn zusje waar we ook eten..

Voor het avondeten hoef ik dus alleen gehakt en verse groentes voor de saus te halen. Maar heb nog een paprika en winterwortel en bleekselderie liggen die wel goed zijn nog dan. Dus champignons en veel tomaten erbij en misschien een courgette ofzo ik kijk even

9. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hoi meiden, Vanavond kip met aardappelbolletjes en worteltjes gegeten. Voor Norah een prutje prak met boontjes 😄. Manlief heeft op t werk gegeten, morgen eet hij gezellig thuis. Wordt wel een rondje vriezer, of soep met brood.
    Gaan jullie nog wat leuks doen t weekend?

10. minon

minon Niet meer actief

Niks bijzonders eigenlijk Lekker met mn moppie apelen met haar nieuwe cadeautjes. En trainen met buuf.

11. Wij vieren morgen Sinterklaas met mijn ouders en zusje + zwager. Eerst cadeautjes en daarna gourmetten. :)

12. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Gezellig bolkje! Ik vind gourmetten altijd zo lekker! En geeft zo'n feestelijk gevoel!

Nijn, wat doe je voor sport?

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    wij gaan morgen naar een goede vriend en zijn kinderen. Hij en zijn vrouw zijn net uit elkaar. Heftig. We hebben de kinderen lang niet gezien. Dus ben wel benieuwd hoe het gaat daar. Is wel een eindje rijden dus we zijn daar de hele dag. Eten daar ook.
    En jij Mitsy ?

14. minon

minon Niet meer actief

Mitsy. Onze buurvrouw moet fysiosporten vanwege haar knie. Dus gaan we samen die oefeningen doen om de spieren sterker te maken. Gewoon thuis dus ideaal met de kinderen. Donderdag ook gedaan en heb nu mega spierpijn. Zijn 16 verschillende oefeningen. Bijv crunches 5x35 keer. Planken 5x45 seconden. Planken of beide zijkanten 5x30seconden. Fietsen in de lucht terwijl je op je rug ligt 5x45sec, crunches andersom dus op je buik liggen en dan je romp steeds omhoog etc. Best zwaar haha. Echt afvallen doe je er niet van maar spieren trainen kan geen kwaad. Heb een best flubberbuikje met 0 spieren (keizersnede) overgehouden na deze zwangerschap dus die kan wel wat minder.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @elena hoe bedoel je niet helemaal gelopen zoals gepland? Gelukkig vonden e kids het leuk..
    @bolkje die zien er leuk uit die soesjes!!
    @zuurtje ben benieuwd hoe ze bevallen en of t veel werk is.. laat je het ons weten?
    @nijntje klinkt vermoeiend die oefeningen :) kan nooit kwaad hihi

@hier gister ook een gezellige sinterklaas met zus gehad. Cadeautjes ook al verspreid gekocht dat ik niet eens meer wist wat. Maar dl heeft zoch goed vermaakt. Ook lekker gegourmet samen. Zus had wel enorm dure boodschappen (kosten delen we) maar goed ;)
    Erna spelletjes gedaan dus leuke avond gehad!

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    @Ukkie; Zwager had een sint en pieten ingehuurd en die konden het niet vinden die kwamen meer als een uur te laat. Daardoor alle kinderen moe en ik lig niet zo lekker met mijn schoonzus. Haar kinderen maken ook zo enorm veel herrie, echt bizar dus tegen de tijd dat het etenstijd was was ik ook enorm overprikkeld. Had daarvoor ook gewerkt en zoveel gefietst dus ik was blij dat ik thuis was savonds laat ;)

@Weekendplannen; Wij gaan zometeen een paar uurtjes naar de verjaardag van mijn broer en vanavond heb ik nachtdienst.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Zo ik ben er weer. Lukt me helaas alleen niet om alles bij te lezen... Hier staat een Irish soda bread in de oven voor zometeen met het ontbijt, eerste keer dat ik het maakte dus ben benieuwd.

Vind het alleen een beetje lastig dat het op dit forum over bijna niks anders meer kan gaan dan feestdagen. Lijkt wel alsof de volwassenen er voller van zijn dan de kinderen zelf?

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Voel je je alweer wat beter?

Klinkt goed dat brood, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Bedoel je het hele forum of dit topic? Ik snap wat je bedoeld. Ik wacht ook nog even met de kerstboom optuigen want ik wil eerst dat Damian even tot rust komt (en ikzelf ook haha). Verder heb ik nog geen cadeautjes gehaald en behalve het menu heb ik nog niks aan de komende feestdagen gedaan.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Het gaat wel iets beter, heb nog steeds heel erg last van m'n kaak (net iets boven m'n kaak zeg maar, zenuwpijn). Huisarts heeft al tig keer laten onderzoeken of het geen bijholte-ontsteking is maar op de foto's ziet alles er goed uit. Ze vermoeden wel dat het komt door m'n chronische verkoudheid, die heb ik al zo'n 5 jaar en daar heb ik vorig jaar ook een onderzoek voor gehad maar alles zag er volgens de KNO-arts goed uit... Als ik die zenuwpijn heb dan heb ik aan de rechterkant overal last van (oor, neus, keel). Dit herhaalt zich zo eens in de paar maanden. Dus gewoon maar even uitzitten en wachten tot het weer overgaat... Sorry voor m'n geklaag!

Het hele forum bedoelde ik hoor, niet (alleen) dit topic. Wij vieren geen feestdagen (de december-feestdagen bedoel ik) maar mijn moeder had een hele tas vol cadeautjes gekocht voor 5 dec. voor mijn neefje die dat wel viert. Dus hebben mijn kinderen ook wat van haar gekregen, heel lief. Alleen dan al wel 1 week geleden. 2 grote tassen vol cadeaus! En wij een hele grote tas vol allemaal (houdbare) boodschappen.

En voor dat brood heb ik het recept van Joyofbaking gebruikt, lekker veilig haha, altijd als ik voor het eerst iets maak gebruik ik haar recepten omdat die gewoon niet kunnen mislukken. Heb net een stukje geproefd en het is erg lekker, al heb ik er wel een doek over gelegd omdat ik niet zo van harde korsten houd.

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ons menu komende week;

Zo; Restjes opmaken (hebben een verjaardag gehad en ik heb nachtdienst dus even lekker makkelijk)
    Ma; Vegetarische pompoen curry met zilvervliesrijst (ik had van de week op de markt bij schoonouders 4 pompoenen voor 2 euro)
    Di; Drie bonen salade met gepofte zoete aardappel en gegrilde kipfilet
    Woe; Broodjes hamburger met zelfgebakken bolletjes (ik heb een kerstborrel dus makkelijk voor man)
    Do; Volkoren pasta ovenschotel met tonijn en Mexicaanse groenten (bereidt ik woensdag al voor, donderdag heb ik een lange werkdag)
    Vrij; Stamppot zuurkool met rozijntjes en walnoten
    Zat; Gele spliterwten dahl met zelfgebakken naan brood
    Zon; Restjes dag

Deel Deze Pagina