Ja, inderdaad. Ik ben nogal uit mijn dak gegaan en daar is hij heel erg boos over. Hij had vandaag ook een functioneringsgesprek, dus niet echt een beste timing van mij Voel me nu zo stom.
Ach soms is de timing niet perfect maar kan me jou gevoel ook heel goed voorstellen. Eerst allebei even afkoelen en het dan weer goed maken. Komt helemaal goed! Dikke knuffel!
Daar zit wat in. Beide jongens hebben veel krampen gehad en nu met de rijstebloem helemaal niks. Dan gaan we het als volgt doen: 7:00 koen 180/6, 7:30 Niels 180/) 11:00 koen 180/6, 11:30 Niels groente+ fles 15:00 koen 180/6, 15:30 Niels 180/6 20:00 koen 180/6, 20:30 Niels 180/6 00:00 allebei 180/6 met rijstebloem. Dan dus langzaam de fles van 11:00 afbouwen naar een fruithap en als Koen eraan toe is hetzelfde. En dan allebei over op groente om een uurtje of 17:00 Bolkje: wat een gedoe zeg. Knuffel
Raar he, die krampen. Gelukkig zijn ze bij jou er bijna uit dan. Het fruit kan je ook stomen, dan is het ook minder zwaar om te verteren. Ik heb dat moeten doen ivm risico op allergie. En je kiest zelf of je met groenten of fruit begint. althans, wij mochten dat van K&G, denk jullie ook wel Spannend he, zo terug met vaste voeding beginnen Oh en in het begin gaf ik ook nog geen water, dat ben ik beginnen doen toen ze meer gingen eten. Na 5 hapjes de eerste dagen kregen ze een fles Bolkje: ai ai, had je topic gelezen... Knuffel meid!
Oh ja nu herinner ik het me weer! Op gegeven moment 11:00 fruit (eerste maanden inderdaad groente) en beetje diksap. Om 13:00 weer wat diksap en 15:00 fles. Dat was het. Thanks dames voor het meedenken haha. We gaan die van 11 uur ertussenuit laten langzaamaan. Zo ineens pats boem over op fruit en diksap is ook niks
Heb weer weinig kunnen reageren, druk geweest en vandaag ziekjes. Zo onhandig met 4 kindjes, moeders kunnen echt niet ziek zijn... @ nijntje: ik heb mss eerdere berichten gemist, maar ga je echt met 3 mnd al bijvoeden? Ga weer ff bijlezen. Morgen weer weekboodschappen doen.
@ nijntje: sorry zie nu dat er al meerdere berichten over geschreven waren. Ik kan je ook geen advies geven. Weet niks van flesvoeding. Vind 3 mnd onwijs jong. De jongste krijgt nu net een dag of 10 groentjes. Maar zoals ik al zei, mss gaat het icm met flesvoeding anders...
Ik heb beide kinderen fv moeten geven maar ook ik vind 3 maanden erg jong. Wilde bij de jongste pas met 6 mnd beginnen, net zoals bij haar zus, maar op aanraden van de kinderarts met 4 maanden begonnen, en dan alleen wat groenten en nog geen fruit.
Mijn ervaring was vooral in mijn hoofd anders Ik wilde graag bv geven, helaas lukte dit maar 6 weken Met 4 maanden wilde mijn gevoel hem gewoon graag iets natuurlijk te eten geven ipv dat kunstmatige poeder Als bij deze de bv wel goed blijft gaan, dan ga ik ook pas met 6 mnd bijvoeden.
Wij zijn met 3,5 maand begonnen met groentehapjes, rond half zes, schema is als volgt: 7/8 210 cc (ligt eraan Hoelaat hij wakker wordt) 1000/1030 fruit (begonnen we met vier maand mee) 1200 210 cc 1600 210 cc 1730 groenten, sinds deze week aardappels er door heen 2000 240 cc & rijstebloem Hij oogt er veel tevredener op, is een mannetje met grote eetlust en afgelopen keer op t cb was zijn lijntje zelfs iets gezakt en zei ze: flink wat rijstebloem door de laatste fles.... Mom nou ja geprobeerd, sinds 1.5 week wel wat onrustiger nachts gelukkig doet een speen wonderen. Maar wel hectisch zeg, een Tweeling en dan nog een dochter, petje af voor jullie!!
Hier trouwens geen bv, kwam niet op gang en met kolven geen druppel, zl kreeg koorts en toen met kunstvoeding oogte hij ineens stuk tevredener en ging koorts weg. Toen ermee gestopt, heeft wel iets binnen gehad ivm verkleurde ontlasting maar bij lange na niet wat hij nodig had!
@Nijntje: Bij mijn beide kindjes heb ik mij zorgen gemaakt over de hoeveelheid flesvoeding. Die zaten aan hun max van 1 liter per dag en leken daarna nog wel een liter te willen drinken. Ik heb heel kort de gewone voeding gemengd met de voeding voor hongerige kindjes (5 schepjes normaal poeder, 1 schepje poeder voor hongerige kindjes). Ik stond echt in de startblokken om bij te gaan voeden. Gelukkig voor mij lieten ze toen zomaar ineens een fles wegvallen. (Als mama zich zorgen gaat maken dan lijken de kindjes te denken "o, er moet iets veranderen") Ik ben uiteindelijk rond vijf maanden zelf gestart met bijvoeden. PS: Het schijnt dat de niertjes het moeilijk vinden om meer dan 1 liter flesvoeding per dag te verwerken (verdunnen telt niet mee, het gaat om de hoeveelheid poeder (met dank aan friso en nutrilon voor de uitleg want bij het cb wisten ze het niet)).
Vandaag 7,88 uitgegeven aan boodschappen. En 1,62 extra voor een product dat ik nog terug moet brengen. Dacht dat ik biologisch afbreekbare zakjes had, maar blijken zakken voor de biobak te zijn van wel 140 liter Ruzie is gelukkig weer over....
Goede vraag Ik ga ze maar terugbrengen denk ik Ik heb de bon nog dus ja.... Ik zou niet weten wat ik ermee moet anders
Ik heb zelf een pinda allergie en een kruisallergie voor rauwe groenten en rauw fruit. Daarom adviseerde de ka om fruit te stomen tot 1 jaar en vanaf dan geleidelijk aan rauw fruit te introduceren. Vis mocht ik ook pas na 1 jaar geven.
Alles in een keer: - fruit stomen wij ook in het begin vooral appel en peer. Heb de philips stomer blender nog staan van onze dochter. - bijvoeden 3/4/6 maanden. Bij dochter met 4 maanden begonnen vanwege hevige reflux. Ook zij werd snel groot en dikkig dus zaten we met hetzelfde van er moet een fles af maar ze is nog geen vier maanden Niels is precies hetzelfde. Reflux en groeit echt tegen de verdrukking in. Ze zijn nu dus 14 weken en hij weegt al 6 kilo bij 59 cm (begonnen op 2600 bij 44cm) - allebei de jongens krijgen al forte voeding voor hongerige baby's - ik wil ook niet nu al starten hoor met bijvoeden maar ergens tussen kerst en oud en nieuw. Dan zijn ze nagenoeg vier maanden oud. Het gaat met bijvoeden alleen om Niels. Koen weegt nu 5100 bij 57cm dus die kan nog lekker zo door. Al is dat wel een hongerlap ondanks de forte. Ik wil liever niet naar 210/7 als het half kan. Dat voelt op een of andere manier niet lekker. Niels is heel gevoelig voor spugen - water drinken- hoop dat dat gaat. Bij onze dochter altijd tot aan haar eerste verjaardag alles ingedikt met pitmeel dus ook de sapjes. Anders kwam het er met een rotvaart uit. Niels is daarin hetzelfde. Als hij ingedikt water lust is het goed maar dat is echt goor haha. - bv is hier beide keren niet gelukt. Zoveel makkelijker als flesvoeding. Geen regels met hoeveelheden en aantal keren voeden etc. Maar het is helaas dus weer niet gelukt.