Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat een fijn nieuws allemaal! Geniet ervan! xx

2. Ons Kleintje

Oh ik dacht dat het overal zo was, weer wat geleerd ;)

3. Wij hebben dus 2 PSZs hier vlakbij.

De ene:
    * vanaf 2 jaar
    * €6,70 per uur of je moet een indicatie vanuit het CB hebben (dus taal-achterstand oid)
    * vergoeding kinderopvangtoeslag als je beide werkt (doen wij niet)
    * op loopafstand

De andere:
    * vanaf 2,5 jaar
    * tarief op basis van salaris (voor ons €16 voor 1 dagdeel of €32 voor 2)
    * opzich ook op loofafstand, maar wel een stuk verder weg

En ook nog iets wat ik lastig vind: als je een PSZ kiest, dan leert hij daar kindjes kennen die ook naar de dichtsbijzijnde school gaan. Is het dna niet zielig om hem naar de ene PSZ te laten gaan en naar de andere school??

Ga het soiweos volgende maand vragen bij het CB, maar vind het erg lastig.

4. Ons Kleintje

persoonlijk zou ik dan inderdaad kiezen voor de psz vlakbij de school waar hij uiteindelijk naar toe gaat

5. Ja, dat was dus inderdaad ook mijn gedachte. Dat is dan helaas de duurdere optie, betekent dan dat we hem maar één dag PSZ kunnen laten doen ipv 2. Maargoed... Ik ga het eerst nog wel navragen, misschien zijn er wel andere mogelijkheden nog.

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Eh nee, ik vind dat niet zielig. Ik kies wat ik de beste psz en de beste school vind voor mijn kind. Als ze toevallig naast elkaar zitten is dat leuk. De onze zitten dat niet, maar kwaliteit gaat voor mij voor.

Wat een verschil in prijzen bij de psz. Dat is hier niet zo erg.
    Succes met het maken van een keuze. Ga vooral kijken!
    Ik heb een psz notabene tegenover mijn huis, maar ik kreeg daar echt geen goed gevoel. Dus nu fietsen we ruim 10 minuten.
    Je moet je kind er wel met een gerust hart achter laten straks, dat vind ik echt het belangrijkst.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ook ik vind het niet zielig. Wij hebben ook voor kwaliteit gekozen. Damian zijn opvang zat ruim 8 km verderop, terwijl zijn school op 3 min fietsafstand is.

Op de opvang heeft Damian een hele goede vriend gemaakt en die woont in Amsterdam dus niet heel vlakbij. Nu spreken we regelmatig af (ongeveer 1 x per 6 weken ivm school) en de jongens zijn altijd blij om weer samen te zijn. Met de ouders ook goed contact en we doen dan ook vaak wat leuks.

Op zijn nieuwe school heeft hij ook nieuwe vriendjes gemaakt en dan heeft hij ook nog zijn neefjes en vriendjes in de buurt. Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen met bepaalde kindjes missen als ze niet naar dezelfde school gaan.

8. Ons Kleintje

Ik heb bij beide een goed gevoel dus ik heb makkelijk praten :)

9. minon

minon Niet meer actief

Hier nog niet aangemeld voor de psz maar ik weet wel dat het rond de 50 euro per maand is voor twee dagdelen voor iedereen. Alleen als je onder een bepaalde grens verdient is het 10 euro per maand. Wij vallen daar niet onder en moeten dus even wachten tot we de winter door zijn. Er gaan vanaf januari ook meer opvangkosten komen dus we moeten het echt even aankijken hoe alles gaat lopen en of ik/we het gaan trekken. Het is dan nog drukker voor mij.
    Vandaag 69,95 uitgegeven aan schoenen. De kinderbijslag duurde te lang. Ze liep nog op soort tussenschoenen. Niet echt gympen maar ook geen schoenen en die waren en te koud en bijna te klein. Dochter is nu 2 jaar en 6 maanden en ze heeft nu maat 28! Echt bizar. En een hoge wreef, nog babyspek op de beentjes en een smalle voet. Drama om schoenen te kopen. 80% van de schoenen valt af omdat ze er niet in komt vanwege haar wreef, als ze erin komt zijn ze weer te groot, te wijd dat ze gaat schuiven, krijg ie ze weer niet dicht bij de kuiten. Vreselijk. Altijd maar een winkel die passende schoenen heeft en vaak ook maar een of twee paar dus de prijs moet ik maar slikken. Ze waren wel in de sale van 99,95 af dus scheelt toch 30 euro.

10. Lastig zeg, Nijntje :(

Tobias draagt nog geen schoentjes. Hij begint nu wel steeds meer aanstalten te gaan maken om te gaan lopen. Soms staat ie echt 20 seconde helemaal los, en kijkt dan echt zo van: zal ik het doen, die eerste stap zetten?? En dan vervolgens toch maar niet... Zakt ie héél langzaam door zijn beentjes en gaat dan toch kruipen... :p

Ik heb gehoord dat in 2016 de manier van berekenen van de PSZ gaat veranderen, dus misschien moet ik het maar even loslaten en gewoon wachten tot die nieuwe tarieven bekend zijn.... ;) Dan gaat Tobias met 2 jaar en 2 maanden naar de PSZ. Lijkt me ook nog wel vroeg genoeg, toch? :)

11. minon

minon Niet meer actief

Hier is het pas vanaf 2 jaar en vier maanden :) eerder niet haha. Ik vind dat een mooie leeftijd hoor. Je moet ook naar je kind kijken vind ik hoe hij/zij is. Het kan wel eerder geloof ik maar dat is alleen op indicatie van het cb en dan moet je zelf ook mee met je kind.
    Tip van mijn gastouder die hier heel goed werkte is om je zoontje mee te laten lopen aan de hand en in zijn andere hand een speeltje te geven. Een blokje ofzo. Dan laat je hem van je weglopen en laat je voorzichtig zijn andere handje los. Doordat hij dan iets vast heeft in zijn andere handje houdt hij zichzelf voor de gek haha.
    Ja ontzettend lastig. Scapino, schoenenreus dat soort winkels ik probeer het al niet eens meer. Zodra ik ga merken dat ze meer dan een paar in die andere winkel gaat passen doe ik dat wel. Kind wordt er helemaal dol van van al dat passen en winkel in en uit. Ziet ze mooie schoenen en niks past er.
    Ow en als hij loopt niet direct schoenen kopen hoor. De voetjes zakken dan een beetje uit. Dochter liep vier weken toen ik schoentjes kocht en na drie weken waren ze te klein. Zo zonde geld.

12. Haha, dat zou nog kunnen werken ook :D Ga ik binnenkort eens proberen, bedankt voor de tip.... :D

Wat betreft winkelen en nergens wat kunnen vinden kan ik meepraten helaas. Altijd alles te kort (lange armen en benen), dus soms uuuuuren in de winkels. Verschrikkelijk vond ik het. :(

Mijn moeder heeft voor Tobias' verjaardag schoentjes gekocht, dus opzich kan hij ze wel aan, maar ik vind het nog niet zo nodig. Leren lopen gaat toch makkelijker zonder schoenen. Hij draagt thuis wel slofjes. :) Gisteren had hij een van zijn slofjes zelf uitgetrokken, kwam hij hem naar me brengen, moest ik hem weer aandoen.... Op zulke momenten smelt je toch helemaal?? :D

13. minon

minon Niet meer actief

#3353 minon, 12 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2014
    Schattig heh haha. Zo wijs als ze dan zijn. Dochter is nu heel erg aan het moederen over de jongens. Als ze knoeien met drinken is het mama mama koei! Puug! En dan komt ze met een doekje aanrennen. Puug betekend spuugdoek haha. Echt zo lief.

14. Ja, echt lief zulke dingen. Je ziet ze echt met de dag groter worden en dingen doen die je niet voor mogelijk hield. Heb een vriendin met een zoontje van 4 maanden ouder en als ik die dan zie denk ik elke keer o shit, Tobias gaat dit nooit kunnen.... En dan 4 maanden later doet ie het ook :D

15. by the way: wat doe jij zo laat op? :p Zijn de mannetjes onrustig??

Ik kan niet slapen omdat we naar Disneyland gaan, dan ben ik altijd nerveus en stuiterig. Over een uurtje gaat de wekker dus ik ga het niet eens meer proberen nu ;)

16. minon

minon Niet meer actief

Haha nee groot gelijk dan ben je nog meer moe. Ik heb dat ook altijd dat gestuiter. Ook bijvoorbeeld als ik in januari weer moet werken dan lig ik de nacht ervoor ook klaarwakker of half te dommelen en dan te dromen dat alles mis gaat haha.
    Ja niels is onrustig. Hij slaapt wel maar hele tijd aan het piepen/half huilen dus heb hem in de woonkamer geparkeerd. Babyfoon omgedraaid als er dan wat is gaat ie af maar van dat gepiep niet. Kan nu nog maar zn vier uurtjes slapen met wat geluk als Koen doorslaapt. Dus wordt morgen een zware dag. Kan ook niet goed slapen nu meer. Ben dan geïrriteerd en krijg steeds ergere hoofdpijn omdat ik wakker lig zonder bril op onder andere. En het gaat flink tekeer ook buiten. Hebben plat dak op onze slaapkamer. Ben een lichte slaper helaas. Overdag bijslapen lukt dan ook niet veel teveel geluiden buiten :)
    Super leuk disney! Ben er nog nooit geweest (zelfs de efteling is al 15 jaar geleden geloof ik :)). Veel plezier!
    *gaat weer een poging doen*

17. Succes ;) Tobias is vannacht ook onrustig. Sander mag blij zijn dat ik vannacht niet slaap, ben er 'al' twee keer uit geweest om hem te troosten... Ok, niet veel, maar voor Tobias z'n doen is het wél.... (voordat we sliepen was hij ook al onrustig). Ik hoop dat je nu die 4 uurtjes slaap nog even kan pakken.... Morgen (of eigenlijk alweer vandaag ;) ) weer met frisse tegenzin op... Herken dat wel. Ondanks dat Tobias meestal wel redelijk slaapt heb je toch vaak wel minstens 1 onderbreking en ook nooit meer uitslapen.... Breekt soms toch wel aardig op.

Ik zit nu Monsters University te kijken :p En af en toe tussendoor dus een blik op het forum werpen ;)

18. minon

minon Niet meer actief

Haha nou nummer twee begint ook. Pfftt ze hebben nu een week doorgeslapen dat vind ik zo rot. Bij dochter vond ik dat ook. Ben je net weer gewend om lekker te slapen komen ze ineens weer. En dan gaat de een met de ander mee vandaar dat we ze dan uit elkaar halen door er een in de woonkamer te zetten anders kun je serieus iedere 20 minuten je bed uit. Ach ja storm op komst :)

19. Ja, vind ik ook... Zodra je uit die gebroken nachten bent voelt het twee keer zo zwaar als ze weer terugkomen... :(

Tobias heeft volgens mij weer een tandje wat doorkomt. Hoorde hem vandaag ook de hele tijd knarsen. Vanavond is hij een paar keer wakker geworden. We hebben hem een pcm gegeven en daar doet hij het meestal prima op. Maar hij voelt ook onrust aan dus ik denk dat hij ook wel aanvoelt dat ik enorm stuiterig ben voor Disney... ;) Ben vannacht ook vaker eruit gegaan dan normaal. Plassen, naar beneden etc.

20. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Zo het is hier s nachts ook al gezellig haha.

Bolkje, veel plezier!!!!

Nijntje, balen dat je niet door kon slapen. Mss dat binnenkort de gebroken nachten helemaal voorbij is.

@psz hier betaalde. We ong 45 euro voor 2 dagdelen.

@ hier, druk druk druk. Vandaag kinderfeestje en dochter stuitert hier door de kamer heen haha. Vanochtend een stapel pannenkoeken bakken en dan kan de gezellige drukte beginnen ;) Ik heb gister knutselwerkjes voorbereid. Een leuk, budget thuisfeestje

Gisteravond aten we restjes. Volkoren spagetti en gebakken aardappeltjes met roerbakgroenten. Vanavond eten we rijst met kip en groenten.

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina