Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bij onze PSZ is het pas vanaf 2 jaar. maar ik vond onze kinderen toen nog te jong.

betreft de schoenen, hele kostenpost inderdaad.

2. Moli

Moli Niet meer actief

pfff... hier betalen we dadelijk 90 voor 2 dagdelen...

3. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dat is een flink bedrag. Kan me voorstellen dat er dan mensen zijn die hun kinderen niet maar de psz brengen.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Herkenbaar die nachten dames...hier ook nog geregeld een speen kwijt, of mama kwijt ;) of zin in een slok drinken... Ze kan op zich wel doorslapen maar heb het nog nooit twee maanden zonder een onderbrekingsnacht meegemaakt. Momenteel slaapt ze ook tussen ons in en pak ik speen of drinken met m'n ogen dicht en slapen we allemaal het meest zo. Als de tweede er is zien we wel weer verder..
    Heel soms ga ik een nachtje weg naar zus of vriendinnen en dan geniet ik heerlijk van m'n nachtrust :D

@psz hier niet, ze gaat naar de crèche tot 4. PSV is stukken goedkoper maar moet je tussen de middag weer ophalen. Met werk op 45min afstand werkt dat dus niet.

Mochten we binnenkort verhuizen dan wordt het wel psz, dan kan ze tussen de middag bij oma eten.

Schoenen vind ik inderdaad ook een grote kostenpost! Daarom probeer ik op kleding ge besparen door veel bij wibra zeeman enz te shoppen, en gewoon tweedehands. Ook voor mezelf trouwens.

Wat een weer hè.. Dacht even lekker de stad in te gaan f naar de markt maar is echt een ramp buiten. :( gelukkig heb ik wel al de boodschappen in huis

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Heb net eens even op internetbankieren gekeken hoeveel ik heb uitgegeven afgelopen maanden.

November €194.72
    Oktober €246,14 (incl 24 man eten met verjaardag)
    September €165,77
    Augustus €186,90

Dit is puur de boodschappen maar wel inclusief melkpoeder, luiers, shampoo etc wat je bij de supermarkten kunt kopen. Dus geen make up.
    Mn budget was 50 per week + 50 per maand aan toiletspullen/luiers etc.. dus ben zeer tevreden :D

6. Ons Kleintje

haha ik zie het nu pas! Nijntje en Bolkje hebben vannacht lopen spoken, ik dacht dat ik zo laat sliep.. heb begin van de nacht documentaires gekeken :)
    Hier slapen de kinderen na een paar gebroken nachten weer door, ze waren verkouden en koorts en sinds gisteravond waren ze weer beter. Meteen een sprong gemaakt :)

7. Soit

Soit Niet meer actief

Super knap ukkie, echt goed gedaan!

8. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Wow ukkie, dat doe je echt heel erg goed, zeker incl. de luiers en alles. Zover ben ik nog niet. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ;)?

Dat weer inderdaad. Manlief heeft de auto mee naar het werk, maar zo te zien betekent dat, dat ik het grootste gedeelte van de dag in ieder geval binnen zit. Echt geen doen om hier doorheen te fietsen met mijn dikke buik.

9. Soit

Soit Niet meer actief

Verschrikkelijk he dit weer. Heb vanmorgen gewacht tot mijn man thuis was en de kids met de auto gebracht. Vond het echt niet veilig om met 4 kinderen te fietsen. Nu ook steeds donker, regen en storm. Meteovista zegt voor onze plaats vandaag weercijfer 1 en 20 mm regen :$.

Het enige wat ik nog doe buiten vandaag is de kids halen, hond uitlaten en een grote stapel hout halen voor de openhaard. Eind van de middag klap ik de luiken dicht, vuur aan, filmpje voor de kids, lekker hollands koken, kaarsjes aan.... Weekend!! :)

Trouwens nog geen menu gepost van deze week

Woensdag was: gebakken rijst met vis, paprika, mais, rode ui en kruiden
    Gisteren: zelfgemaakte schnitzels met gebakken aardappelen en salade
    Vandaag: speklapje met gekookte aardappelen en rode bieten uit eigen tuin
    Morgen: zelfgemaakte broodjes shoarma (ook vlees zelf snijden en kruiden) met verse frieten en salade
    Zondag: hutspot met gehaktballen
    Maandag: witte rijst met roerbak kipfilet, ui, boontjes, paprika in chilisaus
    Dinsdag: ovenschotel gehakt, prei, kerrie.

Budget gaat goed, heb nu alles voor de week in huis en van deze en vorige week nog ruim 14 euro over.

10. minon

minon Niet meer actief

Hoe bewaren jullie je recepten? Heb nu overal papiertjjes liggen en zou het graag in een app doen ofzo. Maar welke

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @stiertje mijn belangrijkste veranderingen?
    - ml geen boodschappen meer laten doen
    - echt 1x per week boodschappen doen
    - veel eigen/basic merk gebruiken
    - weinig met pakjes koken (gebruik ze zeker 75%minder)
    - week menu + lijstje maken.
    - geen dure "hot items" kopen
    - luiers en melkpoeder huismerk.

@soit lekker weekend heb je! En netjes hoor €14 over!

@dames van vannacht hoe ging het met jullie vandaag?

@ hier flink opgeruimd (6vuilniszakken wat weg kan) dus kan weer heel wat mensen hier blij mee maken :)

12. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hmm ukkie dat doe ik toch ook wel.
    Maar ik koop wel brood bij de bakker (5 broden kosten ongeveer 9,20). Dat zou dus wel goedkoper kunnen maar ml vindt ander brood niet zo lekker. En vlees koop ik bij de slager (geen duur vlees zoals biefstuk oid). Deze week wel aanbiedingen bij de ah gekocht en dat scheelt dan inderdaad wel.

Deze week iets minder dan 30 Euro uitgegeven. Daar was ik wel trots op. En dan hebben we zelfs nog eea in vriezer.

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ukkie, wat ontzettend weinig zeg! Erg fijn, dat zou mij nooit lukken.
    Zjn jullie zeker ook geen grote eters? Ik zag laatst bijv 1 brood voor een week op je lijstje staan, vandaar dat ik me dat afvraag ;)

Ik kook nooit met pakjes of zakjes.
    Ik koop zelden a merken.
    Ik eet niet dagelijk vlees en anders alleen goedkoop of aanbieding.
    Ik koop geen dingen die we niet nodig hebben. Alleen nu soms onder invloed van de hormonen :D
    Luiers ook huismerk en voeding destijds ook.
    Werk ook met weekmenu en lijstje.
    Ga 1 a 2 x per week naar de winkel.

Toch red ik het niet met zo weinig als jij hoor :)
    Maar goed dat heeft voor een groot deel ook te maken met de huisdieren denk ik. Hond dieetvoeding, katten dieetvoeding, cavia's die moeten eten en verschoon moeten worden, konijn dat moet eten en verschoond moet worden, kattenbakken die verschoond moeten worden ;)
    Dat is al ongeveer 100 euro per maand :$ ik vervloek de kosten voor het dieetvoer :(

En dan kies ik meestal een aantal voedingsmiddelen duurder uit gezondheidsoverwegingen.
    Een brood van 0,69 cent hebben wij zelden tot nooit bijvoorbeeld.
    Een apart 'kruidvat' budget zoals ik dat dan zou noemen vind ik wel slim trouwens.
    Denk dat ik maar eens ga proberen om het hele boodschappen budget in 'potjes' te verdelen. Schoonmaak en verzorging, huisdieren, aanbiedingen en voedingswaren. En straks weer veeeeeel meer luiers en hopelijk geen poedermelk ;)

Ga jij eigenlijk borstvoeding (proberen te) geven ukkie?

14. Ons Kleintje

Ik maak foto's van recepten

@annedore wat een groot bedrag aan jullie huisdieren :$

15. Islah

Islah Niet meer actief

ik schrijf mijn recepten op in een kookschrift en ben van plan een blog te malen zodat ik m'n recepten t.z.t ook online heb staan.

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja, dat was niet zo in de eerste jaren en toen hadden we er geld genoeg voor. 2 salarissen.
    Nu nog maar 1 salaris en gaan ze allemaal iets mankeren dat niet vergoed wordt door de verzekering :x:(
    De hond alleen eet al voor 65 euro per maand :(:(:(
    Mijn tante zou het voer kopen met haar korting als dierenartsassistente, maar daar werd door de directie van de praktijk ineens een stokje voor gestoken :( had ons 20 euro per maand gescheeld. Zucht.
    Als het goed is kunnen we volgende maand een ander voer gaan proberen voor de hond, kijken hoe hij daar op reageert, dan gaat er evengoed nog 20 euro van die 65 af. Hoop maar dat dat gaat lukken!

En hoe leuk ik het ook vind, als deze katten en hond dood zijn komen er geen nieuwe. We weten nu wat er qua inkomen kan veranderen in de jaren dat je een huisdier hebt en dat heeft beste consequenties voor je beest en je gezin. Wat ik nu aan die beesten uitgeef kan ik niet sparen :( en ik vind ze lief hoor en ze horen bij mijn gezin, maar het feit dat we zo ontzettend veel pech hebben gekregen met ze na een aantal jaar vind ik echt enorm balen!

17. minon

minon Niet meer actief

Wow ukkie dat red ik niet hoor. Echt knap dat je dat lukt Dat komt neer op ongeveer 50 euro per week. Dat ben ik alleen al kwijt aan flesvoeding en luiers (forte kruidvat merk, en luiers kruidvat of etos merk en zoveel mogelijk aanbiedingen) gebruikt van flesvoeding de ene week twee, de andere week drie pakken. Dan nog pitmeel, rijstebloem etc. Vitamine D je kent het wel. Mijn budget is 100 euro per week en dat redt ik dan wel. Maar tegenover jou is 400/500 per maand wel veel haha.

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    #3378 ukkie1985, 13 dec 2014
    Laatst bewerkt: 13 dec 2014
    Brood: er gaan hier twee broden per week doorheen. Eten wr idd niet super graag. Ml kan ook vaak op t werk lunchen. Brood 2e halve prijs van de ah vinden we erg lekker.in het weekend afbakbroodjes.

@huisdieren. Hier een vlaamse reus (7kg) met dieetvoer dus is ook een grote kostenpost maar gaat van een ander potje.

@gezondheidsoverwegingen hoe bedoel je dat? Een tijd lang speltbrood gegeten maar daar is t een en ander ook van achterhaald :(
    Wij eten veel volkoren, helft minder vlees in een gerecht dan vorig jaar. Zo min mogelijk pakjes en heel veel groente en fruit. Groente wel maar 1 soort per diner. Of een mix in de wok of bij de pasta. Maar bv bij aardappels maar 1 soort anders gaat t niet op. Potjes voor dl altijd zelf gemaakt. Thee en koffie zonder suiker.

@slager vind ik natuurlijk super lekker maar vind ik zonde van het geld! Vlees en vis van supermarkt vinden wij prima.

@bv ga ik weer geven idd. Dochter ook een jaar zelf gevoed dus hopelijk bij nr 2 weer zolang!

@nijntje jou babys drinken nog zoveel dus dat is logisch. Wij gebruiken maar heel weinig fv en luiers op een dag.. daarnaast eet onze dl nog niet als een bouwvakker mee hoor savonds.
    ik vind €100 voor jullie vijf echt HEEL netjes!!

@recepten sla ik op in ah app of pinterest. Veel zit ook in mijn hoofd trouwens.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb toen ik nog bijn m'n moeder woonde, jarenlang speltbrood gegeten omdat mijn moeder dat kocht (en maakte in de bbm), maar echt ik merkte gewoon geen verschil... Er wordt gezegd dat je van gewone tarwe sneller honger krijgt t.o.v spelt (spelt is ook gewoon een tarwesoort) maar daar heb ik niks van gemerkt. Ik denk dat het maar net is hoe sterk je in dat soort verhalen gelooft. Hier dus gewoon tarwe, al maak ik wel zelf brood.
    Als anderen wel spelt willen eten moeten ze dat natuurlijk zelf weten, ik vind het onnodig en geldklopperij. Maar ik ben de afgelopen tijd zelfs wel eens min of meer op mijn vingers tetikt vanwege hoe ongezond ik bezig zou zijn door gewone tarwe te eten ;) en dat terwijl ze dan pas zelf waren overgestapt op de speltvariant van tarwe. Beetje raar vind ik dat soort dingen. De hype zal over een tijdje wel weer overwaaien.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Nou als ik brood eet heb ik sowieso aan twee sneetjes wel genoeg, dus bij mij verzadigd gewoon brood prima :)
    Ik vond het spelt rood niet vies maar wel een stuk vaster.. Dat vond ik minder.

Heb een tweetal maandensuiker en E-nummer vrij geleefd. Je zou al na een maand verschil merken (meer energie, betere huid en kalknagels zouden verdwijnen..) maar ik merkte geen verschil.
    Nu minder ik suiker omdat ik het voor de lijn wel goed vind en zelf gewoon niet teveel suiker wil innemen. Maar koek of chips in het weekend heerlijk hoor :) zelfde als pasta en rijst met mate

Deel Deze Pagina