Ukkie/islah: ik denk dat dat wel waar is. Alles met mate. Veel dingen zijn even soort van hip en na een tijdje verdwijng het weer. Net als die superfoods of hoe dat ook heet. Zo was het eerst sonja bakkeren, dan shakes, en dan hoor je weer koolhydraten vermijden etc etc. Hier zit het weer lekker mee. Ongeluk komt nooit alleen zeggen ze. Niels krijgt tandjes de arme jongen. Zo vroeg. Dochter kreeg ze met 8 maanden pas. En hij heeft er veel last van. Slecht drinken, als hij drinkt veel spugen, verhoging, kwijlen. Hoop dat vanavond de was droog is want ik heb geen schoon beddengoed meer voor ons bed. Knallende ruzie vanmorgen met manlief omdat ik Niels stil moest krijgen omdat hij niet slapen kon. Sorry maar het kind heeft pijn dat kan ik ook niet helpen. Probeer hem wel te troosten maar hij stopt niet. Daarna de wasmachine aan. Fles wasmiddel niet goed weggezet die viel naar beneden. Kapot op de tegels. Wat ik schoon op kon scheppen in een bakje gedaan. Maar wat een troep bah bah. Was een gratis fles maar dan nog. Hopen dat het voor de rest van de dag beter gaat.
Ik denk dat je met eten best eea kan ondersteunen, maar ik geloof ook dat het voor iedereen anders is hoe je dat het beste kunt doen. Bv; volgens mij kun je gewoon tarwebrood eten tenzij je niet tegen tarwe kunt/allergie hebt. En zo met veel dingen. Nijntje, ik hoop ook voor je dat de rest van de dag beter gaat.
Nou het ongeluk is inmiddels inviervoud. Dochter viel in het zand/stoep dus op naar de hap voor een tetanus injectie.
Ik merk ook geen verschil. Zelfs als ik wil afvallen lukt dat met een schepje suiker door de yoghurt (thee drink ik sowieso ongezoet en koffie lust ik niet) en ben ook nog eens dol op melk. En ik bak regelmatig iets lekkers, of een toetje ofzo. Dat je verslaafd aan suiker kan zijn is volgens mij nog nooit bewezen.
wahahha sorry hoor! wat een belachelijke eis heeft je man! Dat wordt nog wat, want ze zijn nog lang niet groot! sterkte met je dochter @Hier morgen een verjaardagfeestje, ik moet nog heel veel doen, en ben daardoor een klein beetje gestressd. het is hier vaak een bende, veel was, veel speelgoed. ik hoop dat ik nu een beetje kan opschieten met taart bakken en schoonmaken terwijl de 2 kleintjes even met opa en oma naar de kerstmarkt zijn.
Daarom hadden we ook ruzie haha. Omdat ik het echt belachelijk vond. Ga zelf maar een keer. Maar goed heb inmiddels excuses gekregen dus klaar. Veel plezier morgen en altijd een gedoe om het dan netjes te krijgen. Eigenlijk voor niks want morgenavond is de bende waarschijnlijk zo mogelijk nog erger
Gezondheidsoverwegingen: ik at paleo, oftewel oervoeding, totdat ik zwanger werd en door de misselijkheid zowat alleen maar granen kon eten granen zijn niet zo gezond voor onze darmen, zelfs als we geen allergie hebben, zelfde geldt voor zuivel. Geitenzuivel mrt mate verdragen onze darmen beter. De nachtschade familie is ook voor veel mensen een probleem, net als peulvruchten. Maar je komt er pas achter waar jij persoonlijk niet goed tegen kunt als je het een maand niet eet en daarna weer probeert. Ik weet dat ik gevoelig ben voor koeienzuivel en suiker. Granen kan ik wel verdragen. Net als peulvruchten en de nachtschade familie. Maar toch zou tarwe niet mijn eerste keuze zijn aan graan, ik vind een oergraan een betere optie qua voedingsstoffen. Echt gezonder zou zijn grasgevoerd vlees en bio, maar dat kan ik echt niet betalen. Een kilo groente (alleen voor mij), 4 stuks fruit, bio eieren en vlees/vis (wat ik dan dus wel weer veel meer eet) is duurder dan een tarweboterham met kaas Zoals ik al zei: volgende maand ga ik dit weer invoeren. Noten, zaden, groente, fruit, vlees, vis en eieren zijn dan mijn voedingsbronnen voor 80%, de rest is bestemd voor een keertje een stukje kaas, een ijsje of iets anders wat eigenlijk niet binnen deze manier van leven past. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als de periode dat ik de paleo richtlijnen volgde, dus heb er weer zin in
Heb je wel eens kamelenmelk gedronken Annedore? Ik voel me juist veel beter bij geen of weinig vlees eten.
Het is ook heel persoonlijk allemaal, we zijn identieke robots Kamelenmelk, nee. Ik zou t wel proberen! Hoe is dat? En wat zijn de gezondheidsvoordelen?
hoi allemaal! Hier is het me gelukt om een appeltaart te bakken, en kleine cakejes, de kaasblokjes staan al klaar in de koelkast, alles klaargezet. kerstboom opgezet, ik ben om half zeven opgestaan zodat ik eerder wakker ben dan de kinderen. Dat is zo heerlijk. @kamelenmelk? zou me niet zo aanspreken, maar ik ben benieuwd of iemand hier dat eens heeft gehad. @ hebben jullie ook een eindejaarsuitkering? en heeft dat bij jullie een specifiek doel? Bij mij gaat alles naar het ogen laseren volgende maand, ik zit nu nog in de onderzoeken. ik probeer daarnaast ook wel een buffer aan te houden. hebben jullie een buffer, of lukt dat momenteel niet om dit te bereiken?
Wij hadden een buffer maar door wat tegenvallers hebben we die aan moeten spreken voor vaste lasten. Nu dus maar heel weinig meer. Eindejaarsuitkering krijgen wij niet. Veel plezier vandaag!
ik heb trouwens (nu ik de was aan het vouwen ben) een leuke bespaartip. Als je broeken tegenkomt van je kind met een gat bij de knie, dan kun je de broekspijpen afknippen en op de zomerstapel leggen, dan is het een korte broek als je de pijpjes nog 2 keer omslaat, of vast-strijkt met kleefband. oja mijn zoontje had een leuke opmerking.. ik had mijn broek in de droger gedaan, perongeluk. dus ik mopperde dat hij nu te klein was. Zegt mijn zoontje (wiens broeken allemaal naar zijn kleinere broertjes gaan) he mama, mag ik hem passen, want dan kan ik hem misschien aan (ik heb een gemiddelde nederlandse maat )
Buffer/sparen werkt bij ons anders dan anders. Hoe meer mijn man verdient hoe meer belasting we betalen. Over het opgenomen deel uit de zaak betalen we nog een keer belasting. Sparen is dus in ons geval soms niet gunstig. Meestal rekenen we uit wat de lasten van die maand zijn, mijn bijdrage ervan af en wat er dan overblijft + ietsje extra halen we uit de zaak. Mijn bijdrage omdat we op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd en dus allebei naar inkomen evenredig moeten bijdragen anders gelden de voorwaarden niet meer. Wij sparen dus eigenlijk door zo min mogelijk uit de zaak te halen zodat we die zo snel mogelijk op kunnen bouwen en het dus financieel beter krijgen. De eerstvolgende stap daarin is de rijschool stoppen over een jaar.
Vanuit de Islamitische geneeskunde wordt het als medicijn gezien (net zoals nigellazaadjes, honing en olijfolie trouwens). Het schijnt heel goed te zijn tegen eczeem. Ik heb het wel eens gehad, in Saudi Arabië (wordt daar zelfs in de supermarkt verkocht) vond het redelijk naar geitenmelk smaken. Er is 1 boerderij in Nederland waar je het ook kan kopen (en online kan bestellen) maar helaas is dat érg prijzig.
Haha wat grappig! Leuk he hoe kinderen bepaalde dingen, zelfs onbewust, overnemen. Zo was ik laatst frituurolie aan het verversen en m'n dochter vroeg wat ik ermee ging doen. "Weggooien". "Maar mama, dat is toch éten!" zei ze heel verontwaardigd haha.