Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemorgen

ik wens jullie het beste voor 2015 en dat alle dromen mogen uitkomen en de portomonnees niet leeg zullen zijn omdat we goed kunnen besparen

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen!

3. Islah

Islah Niet meer actief

Gefeliciteerd stiertje!

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Goedemorgen, ook al zo lekker optijd wakker :D
    Het is mij te vroeg, was reuze gezellig gisteren,
    hebben jullie het ook leuk gehad?

5. Goedemorgen!! Beste wensen voor 2014. Ons jaar begint goed, we gaan direct een extra aflossing doen op de hypotheek en beginnen straks met de zindelijkheidstraining :D

6. Islah

Islah Niet meer actief

Zo dan is Tobias er wel vroeg bij zeg! Dat zou mooi zijn.

7. minon

minon Niet meer actief

Morge dames. Voor iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Het is bij mij erg laat nu. Heb letterlijk nog geen oog dichtgedaan. Hoest me kapot. Vuurwerk hier is altijd erg mooi (flat naast ons huizenblok leggen iedere maand met zn allen geld in en dan wordt het vuurwerk uit Italie gehaald) maar dus ook constant keiharde knallen tot 4:00 uur. Wel erg gezellig met de buren. Zoontje en dochter zijn er bang voor maar werden juist wakker toen het rustiger werd. Dus heb alles bij elkaar een uurtje geslapen. Gaaaap. Vandaag op de verplichte familiebezoekjes veel oliebollen eten, dan blijven we misschien wakker haha.

8. Ons Kleintje

Zo dat is een goed voornemen van Tobias ;);):p

Aflossen staat door ooglaseren (en mede doordat ik momenteel deels verlof heb opgenomen) op een laag pitje. Wel jammer!

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Goedemorgen!

Mijn man is met melle naar beneden gegaan een kwartier geleden, maar mijn andere zoon houdt me nu wakker ;)

De beste wensen voor jullie en jullie gezinnen en dat alle mooie voornemens maar goed uit de verf mogen komen!

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Onskleintje;Ik ben altijd vroeg wakker, hoe laat ik ook naar bed ga. Soms vervelend maar vannacht was niet eens heel erg, ik heb geslapen van 2 tot kwart over 7, prima nachtje volgens mij. Was gezellig hier :) Spannend van het oog laseren, wanneer laat je dit doen?

@Nijntje; Ah, knuffel voor jou! Dat wordt veel koffie voor jou vandaag, of drink je dat niet?

@Bolkje; Wow, dat zijn mooie voornemens! Fantastisch van die afbetaling op de hypotheek. Mag ik vragen waarom je nu al met zindelijksheidstraining begint? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.

@Hier; Zo eerst maar eens het huishouden doen. Als het goed is komt mijn moeder mij straks halen en dan ga ik even bij mijn oma op visite. Verder gewoon een rustig dagje. Beetje afhankelijk van hoe laat ik thuis ben maar misschien dat ik alle kleding kasten ga opruimen en uitzoeken.
    Wij hebben echt nog onwijs veel over van de jaarwisseling, neem straks wat oliebollen ed mee naar mijn oma en wat lekkers bij de thee vanmiddag. Weekmenu schuift dus lekker, beetje passen en meten en restjes verwerken. Ik denk dat ik zo eerst maar een lekkere boterham ga eten met zelfgemaakte zalmsalade, jum!

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Annedore; Wat leuk dat je je jongste zoon al voelt! Vindt je vast niet erg dat hij je wakker houdt ;)

Ik heb nog een tip; sinds een half jaar conserveer ik mijn verse knoflook. Ik maak de knoflook schoon en bewaar deze in een gesteriliseerde glazen pot in azijn. Wanneer ik dan knoflook nodig heb haal ik deze uit de pot, was ik deze even goed en gebruik ik dan door mijn gerechten. Werkt echt superfijn en ik heb nooit meer slechte knoflook.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Goeie tip!! Alleen mijn knoflook ligt nooit lang genoeg om slecht te worden :D
    Buikbaby voel ik al een hele tijd ;) merk dat hij nu spierballen aan het kweken is :p

Fijne dag Elena en de rest natuurlijk ook!
    Wij gaan straks nog ff richting mijn ouders om de restjes op te halen. Zo blijft niemand met eten zitten dat weggegooid moet worden.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Haha, bij mij meestal ook niet maar nu haal ik extra veel als er een aanbieding is en dan hoef ik heel lang niet te kopen.

14. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Elena, veel plezier bij je oma!! Nu ik dit zo lees dan wou ik dat ik dat ook kon. :( Maar hier zijn ze al heel wat jaren geleden overleden.
    Wat een goede tip van die knoflook. Hoelang kun je ze dan goed bewaren? Ik moest hier laatst ook nog knoflook weggooien omdat ze bruin werden. Weet eigenlijk niet of je ze dan nog kunt gebruiken.

Ons kleintje, heb je enig idee wanneer je je ogen laat laseren?

Bolkje, dat zou mooi zijn als hij het zindelijk worden goed oppakt!

Hoe is gisteravond de visite halverwege weggegaan. Mijn vader was al niet topfit en het werd er niet beter op. Dus vanaf uurtje of 10 waren wij alleen en om half 12 de kinderen wakker gemaakt. Die zijn om kwart over 1 weer naar bed gegaan. Dat was wel gezellig om even met ons eigen gezinnetje alleen te zijn.

Nou, en nu ga ik me aankleden haha. We zijn net uit bed en komen wat op gang :D

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Geen idee hoe lang precies maar hier staat die pot al een paar maanden en de knoflook is nog steeds goed.

Knuffel voor jou Miranda, het is inderdaad een zegening om nog grootouders te hebben.

16. Ons Kleintje

hoi, maandag laat ik mijn ogen laseren :)
    Dan ben ik hier dinsdag en woensdag niet te vinden, donderdag en vrijdag zal ik slecht kunnen zien, misschien ben ik er dan wel. Het verschilt heel erg per persoon. Mijn broertje heeft zijn ogen 2 jaar geleden laten laseren bij dezelfde kliniek. Het is echt erg duur, maar ik heb er nu nog wat aan.. ben al in de 30. Ik heb al 20 jaar lenzen en 25 jaar bril (erbij)

17. Ons Kleintje

wat een goede tip, ga ik ook doen, bij mij drogen ze na een tijdje uit, ik gebruik het erg weinig, alleen bij zelfgemaakte saus en zelfgemaakte pizza. Waarbij gebruiken jullie knoflook?

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Succes Onskleintje! Goede investering in jezelf!

Ik gebruik knoflook echt door alles: marinades, saus, dip, gehaktballen, bij de ovenaardappels etc.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Onskleintje; Spannend zeg! Heel veel geluk, ik ben benieuwd. Ik heb al 12 jaar een bril maar vind de stap naar ogen laseren toch nog iets te groot. Laat je weten hoe het ging en hoe het je bevalt? Misschien kan je me de drempel over helpen.

@Knoflook; Ik ben een echte knoflook junk :D Het gaat hier bijna overal doorheen. Door pasta- en pizzasaus, zelfgemaakte marinades en bijvoorbeeld hummous, door wokgerechten, door de roti, door alles eigenlijk haha,

20. minon

minon Niet meer actief

Elena: bijzonder dat je nog grootouders hebt! Hier ook al zoveel restjes. Mjum!

Bolkje goede voornemens! Hopelijk pakt hij het op!

Onskleintje: spannend hoor! Hier zou ik het ook wel willen maar het kan niet bij mij. Sinds de zwangerschap van onze dochter kan ik ook niet meer tegen lenzen dus heb nu altijd een bril denk ik :)
    Sommige verzekeraars vergoeden dit wel toch?

Deel Deze Pagina