de boodschappen voor de eerste week eten, voorraad e.d 10 kilo aardappelen 2x geraspte kaas paprika ribbelchips zakje studentenhaver 2 x 500 gram pitloze druiven 2 kilo bananen magere rookworst gewone rookworst 2 x yogho 500 gram tomaten cocktailsaus soepstengels pikante kip kruiden (zakje) 2 preien bosje lente ui courgette 6 paprika's 2x krop sla ijsbergsla netje rode ui 2 komkommers 5 kiwi's kinderknijptoetje dubbelvla vanilleyoghurt 2x magere melk slasaus aardbeien roeryoghurt mayonnaise 1 kg rijst halvarine pak spaghetti groentebouillonblokjes appelstroop hagelslagmix 3 kleine blikjes erwtjes en worteltjes gezeefde tomaten 3x puur appelsap 1 cola voorgebakken stokbrood fruitrepen rijstwafels witte puntjes 500 gram half om half gehakt 600 gram kipfilet 400 gram kipfilet a la minute 3 volkoren broden 1/2 bruin brood 2x italiaanse roerbakmix mix voor witbrood fles lambrusco 2x 300 gram spekreepjes ---------------------------------------- 69,90
Dames, ik breek even in in mijn favoriete kikkererwten-linzen-curry met jullie te dekken! Http://www.culy.nl/recepten/groentecurry-met-pompoen-aubergine-linzen-en-kikkererwten/ Super makkelijk en lekker en niet te duur.
Hier net boodschappen gedaan. Gaan deze week eten - bolletjes met ei (zaterdag brood dag) - macaroni - lasagne - boerenkool stamppot met rookworst - andijvie stamppot met spekjes - broccoli met snitsel en geb aard - gehaktbal met gekookte aardappels en doperwten Dl mocht kiezen ml eet maar 2 dagen thuis Boodschappen : Boerenkool champignons Voorgekookte kruimige aardappelen 2x bananen hamblokies speklapjes Paprika andijvie aardappels (zak) Broccoli sperziebonen (voor zl) Tomatenpuree tomaten blokjes bertolli pasta saus 2x gehakt schnitzel 2x macaroni mix bolletjes 2x bruin brood wit brood rookvlees smeerkaas vlokken soep 2x hagelslag Pindakaas kwark 2x drop eieren capri sun 2x lipton thee 2x Hero voeding 2x robijn wasmiddel robijn wasverz prodent 2x Totaal 99,92 Na bonus 74,8 Nog wel wat dingen vergeten - ontbijt pap voor caylen - appelsap -aanmaak limonade
MamaChantal welkom terug! Mijn lijstje Aldi 4 houdbare melk Tomatenketchup 2* Brinta 2* volkoren beschuit Zoete drop 6,95 Lidl Kg kaas hele witte kool Kg peren 2kg wortels 2kg appels Kg diepvries broccoli mix Vla Kip samurai salade Kookroom Ham voor brood Katenspek Pak koffie Cola Zak snoep voor kinderen 4* brood 26,40 Jumbo 5kg aardappels 2 liter dreft afwasmiddel was 1+1 gratis 4* grenadine limonade Voorraad Pak taksi Pak wicky 2* yogho Pak ace drinken Pindakaas Appelmoes Jam 1,5kg suiker 2* sharwo pot currypasta gaat uit ass.ment 1,- p stuk. Kan ik wel 10* saus van maken 2* Koffiemelk Patak curry pasta Blikje tonijn 500gr boontjes Kruiden voor kippensoep 2* Kruidenkaas Millies chips Macaroni 2* ontbijtkoek Zak krentenbollen 30,40 Totaal 62,75 Komende week vlees uit vriezer eten Menu Zaterdag aardappels, wortels en vlees Zondag pannenkoeken Maandag eten we bij ouders Dinsdag gebakken aardappels, witte kool met spekjes Woensdag kip uit oven met groenten en zoetzure saus, zilvervliesrijst Donderdag aardappels, rollade en broccoli mix Vrijdag kippensoep, boterham met tomaat en komkommer (Makkelijk ivm zwemles) Zaterdag curry met kip en roerbakgroenten met apart boontjes en zilvervliesrijst Had nog 2kg mandarijnen, paar sinaasappels, 2 bananen en bakje druiven in huis.
@ Juul dank ziet er lekker uit.. houdt alleen niet zo van pompoen, maar daar kan ik vast wel wat anders voor verzinnen.. Wij eten vanavond lasagne zouden we eigenlijk donderdag al eten en toen gisteren maar het kwam er maar niet van. Even de overgebleven groente opmaken.
@ Mamachantal.. waar doe je boodschappen? Ik denk, zo te zien aan bonus korting, bij albert heijn klopt dat? Heb je een lidl in de buurt? Veel dingen die op je lijstje staan zijn daar ene stuk goedkoper.. Vooral fruit bijvoorbeeld.. (vaak is kilo banaan bij ah bijna 2 keer zo duur!!) Ik hoop dat je er prijs op stelt maar ik zal nav je lijstje wat tips geven.. - Kijk eens voor groente/fruit bij lidl - dingen als pastasaus zelf maken met kruiden - hero is regelmatig in aanbieding bij etos/kruidvat - dingen als wasverzachter/tandpasta is ook vaak ergens in de aanbieding (misschien was dat nu ook wel het geval hoor en heb je het in de aanbieding gekocht, dat kan ik niet zien )
Elena: ik kom nooit aan die 70 euro haha. En dan komt er nog vest een bedrag aan bezorgkosten bovenop. De plus bezorgt ook wel maar weer niet bij ons. Ga eens kijken naar het recept. Hoeveelheden vlees kijk ik ook nooit naar want dat vinden wij ook altijd veel te veel. Heb voor eerst sinds heeel lang gisteren weer pastasaus gemaakt. Was smullen geblazen! Blijft toch het lekkerste. Ja zal pittig zijn om te gaan werken maar wil het niet opgeven. We hebben best last van de crisis en oneerlijke concurrentie zakelijk dus wil graag wat vastigheid houden. Edit: ziet er lekker uit en heb er alles voor in huis. Morgen uitproberen of maandag.
pff weet iemand nog betaalbare / zo min mogelijk e-nummers broodbeleg? Voor dochterlief. Wat ik haar nu geef; Kaas/ pindakaas af en toe biologische kipfilet ( is van de jumbo best te betalen ) hqttekase ( vind ze erg lekker en ik ook maar ik vind het vrij prijzig en de Lidl variant vind ik niet lekker.. ) verder banaan, avocado, en dan zoet ( we hebben altijd appelstroop nuttella want daar is vriendlief aan verslaafd en iets anders nog hagelslag of vlokken of vruchtenhagel of.. nou ja wat dan ook.. oh en vruchtenspread hebben we ook meestal.. maar het gaat me dus vooral om het vervangen van vleeswaren die vind ik zo vol e-nummers zitten.. dus zoek goedkoop alternatief.. ???
In vlees van de supermarkt zitten ook e-nummers. Heb nooit vergeleken met vleeswaren maar anders zou je zelf bijvoorbeeld een kipfilet kunnen braden/koken en dan plakjes maken met een kaasschaaf. Weet niet of kinderen het mogen maar zag vandaag notenpasta in de 'boodschappen' staan. Dat blad wat in de supermarkt ligt. 100 gram noten naar keuze 10 min roosteren in de oven op 150 graden en malen in de keukenmachine. Mengen met vier lepels honing.
Ik vind het ook echt een drama met de vleeswaren en e-nummers! Zelfs bij mijn bio winkel zit er in de meeste vleeswaren e-nummers. Moet alleen eens uitzoeken of dat ook de slechte soort is, want niet alle e-nummers zijn duivels de bacon is daar wel puur vlees en zout. Glucose-fructose stroop kom ik ook veel te vaak tegen op ingredientenlijsten Ga misschien ook wel eens kijken hoe zelf vleeswaren maken bevalt. Alleen zoontje en man zijn dol op worst, dat moet dan wellicht een uitzonderlijk iets voor alleen t weekend worden of zo.
Vlees als in gehakt en kipfilet in de supermarkt zitten ook e nummers in. Ondet ander E250 uit mijn hoofd. Dat nitriet om het vlees goed te houden. In de biologische vleesverpakkingen zit dat ook in. Als je dan die kipfilet koopt en in plakjes snijdt is het appels om peren. Je doet er tenslotte ook kruiden bij die misschien ook e nummers hebben.
Notenpasta: misschien kan je er ook wel hele donkere chocolade doorsmelten. Die met 70%cacao is niet zo heel ongezond heb ik wel eens gelezen. Ik neem aan dat het door de honing dan niet knoerthard wordt.
Ik gebruik geen kruiden met e-nummers Zoals ik al zei zijn niet alle e-nummers gevaarlijk, maar er zitten er een paar tussen...
@nijntje, op zich misschien ook wel lekker om weer te werken misschien. Ik vond het echt even me time succes in ieder geval! P.s. Ik weet niet wat coor werk je doet, maar ik deed bv ook wel eens boodschappen in mijn pauze tussen de middag,handig. @tuc mooi lijstje hoor! En lekker veel aardappelen ideaal @mamachantal, beetje lastig vergelijken gezien je de prijzen er niet bij hebt staan, maar vind het best veel geld. Misschien veel Amerken? Voorgekookte aardappelen is namelijk veel goedkoper als je zelf schilt en kookt. Verder wasmiddel en tandpasta enz bij action of dumpstore winkels.. @Enummers, ik vind dit een teveel gedoe om dit bij al mijn producten te bekijken. We eten graag vlees en kaas op brood, en heb daar liever een pakje van dan chocopasta of ander zoet beleg met veel suikers. Maar is maar net wat je belangrijk vindt. Het lijkt mij dat je dan bijna niets meer kunt eten. En daarnaast is over een week de goede Enummers ook weer slecht en andersom Mijn kikkererwtencurry viel heeeel erg in de smaak. Had nog een gesneden stokbrood in de vriezer dus die hebben we op gemaakt. Wilde eerst een recept van ah gebruiken maar heb toch zelf maar iets bedacht. Zal zo ff posten
Meestal gaan we ook wel naar lidl maar hadden nu geen tijd. hebben een lidl en plus in de wijk zitten, Hoogvliet zit vlakbij en ah wat verder weg maar zit in een winkelcentrum en had ook luiers nodig. gaan vaak naar Hoogvliet & lidl en ah alleen met leuke aanbiedingen of als ik wat in t winkelcentrum nodig heb. heb bij ah normaal 5 bananen voor een euro geloof ik. hero nr 2 in de aanbieding? Dacht alleen nr 3. Robijn en prodent was allebei 1+1 gratis Koop wasmiddel sowieso alleen in de aanbieding voor voorraad en wasverzachter vaak huismerk. lasagne saus maak ik zelf, macaroni saus niet, dan moet ml het niet (erg moeilijke eter helaas) Bedankt voor je advies
Zal straks/morgen ff foto van mn bonnetje maken. Is makkelijker dan alles over typen Zit altijd op mn mobiel
Recept kikkererwtencurry Benodigdheden: Blik kikkererwten 1,5 kipfilet Kleine paprika Twee uien 3 eetlepels griekse yoghurt 2 theelepels shiracha saus 1 Theelepel chilipoeder 1 theelepel kaneelpoeder 2eetlepels ras el hanout kruiden Blikje tomatenblokjes of twee tomaten in stukjes Uitje fruiten in wat olie. Paprika fijn gesnelden erbij. Ras el hanout, kaneel en chilipoeder erbij en even aanbakken. Kipfilet in fijne blokjes snijden en deze erdoor bakken. Dan de tomatenblokjes en kikkererwetn erbij doen en de shiracha saus erbij en weer even laten pruttelen. Dan de yoghurt erdoor mengen. Brood erbij en ik had een komkommer in wat azijn met suiker erbij geserveerd. Mmmmmm
Ukkie: heb er ook wel weer zin in hoor! Maar heb 7 maanden niet gewerkt.. Zal dus wel weer flink wennen zijn. In de pauze boodschappen doen gaat niet. Werk 30/45 min rijden van mijn woonplaats. En het bedrijf staat op een industrieterrein vlak aan de snelweg. De supermarkt is dus daar ook weer een eindje vandaan. Ach ja uiteindelijk vind je er ook wel weer een ritme in.