Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    De oplossing minder e-nummers en suikers uit broodbeleg te eten is minder brood eten ;):D

2. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ bolkje

Had je mij pb nog ontvangen?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Deze link had ik laatst in een ander topic gepost, dus mss ken je hem al, maar hier staan veel goede tips:
    Recepten - zelf broodbeleg maken

Inderdaad zitten vleeswaren vaak vol met overbodige dingen. Maar ja. Ik hou gewoon echt van af en toe vlees op brood en ik heb al weinig keuze omdat we halal vlees eten dus pech gehad...dan maar af en toe wat e-nummers. Ik beperk het wel, maar vermijd ze niet helemaal.

4. Wel ontvange, maar blijkbaar over het hoofd gezien!! Ik heb wat terug gestuurd :)

@Kikkererwten: wij eten die vaak door de nasi heen, als vleesvervanger. En je kan ze ook met olijfolie en kruiden besprenkelen en dan een poosje in de oven, als snack :D

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Dank voor de tips. ja minder brood eten zelf doe ik dat al, maar dochterlief en manlief zijn dol op brood ( ik ook .. maar ik heb het idee dat ik er echt last van heb dus ik vervang het vaak door salades .. )
    Dochter heeft vandaag ook gesmuld van de kikkererwten- salade en dan daarnaast nog 1 boterham moet kunnen vind ik
    Die notenpasta zelf maken had ik al eerder van iemand in mijn omgeving als tip gehad. Toch maar eens doen..

@ Ukkie; hmm klinkt goed ..
    En ja je hebt ook gelijk hoor met die e-nummers.. maar ik heb al langere tijd met regelmaat last van buikgriep-achtige klachten die geen buikgriep zijn maar wel zo voelen. Huisarts opperde dat het misschien toch met sommige e-nummers te maken had die dan gaan " stapelen" in je lijf.. daardoor ben ik me er eens in gaan verdiepen en probeer ik nu gewoon zo min mogelijk bewerkt te eten. En nu ik er op let viel me op dat vooral vleeswaren zo lastig te vervangen zijn voor iets anders.
    Zelf gaan maken heb ik i.d. ook al overwogen misschien toch maar doen..

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ja ik heb het geluk dat er een supermarkt vlakbij mn werk zit.
    Verder miet ik ook 45min rijden naar mn werk maar ook dat vind ik even een "rust" momentje voordat je weer werkt of de drukte van thuis in gaat :)

7maanden thuis , dan zal het idd even wennen zijn maar komt vast goed!

@annedore, minder brood eten is idd de beste oplossing :D maar hier gaan er maar twee broden doorheen met 3 personen dus veel brood eten wij al niet. Als ontbijt eten we pap of fruit..

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hahah wat een hoop te lezen :)

Bedankt voor jullie recepten in ieder geval!
    E-nummers, ben al het kijken hoe te minderen... Maar ik houd ook wel van een plakje kipfilet op m'n brood...
    Blijft lastig...

Wij eten deze week:
    Boerenkool
    Rauwe Andijvie stamppot
    Bami
    Bonen/aard/vlees
    Bloemkool/aard/vlees
    En nog iets.... Kan ik even niet opkomen :D lig al in bed (die longontsteking ook :()
    En lijstje ligt beneden.....

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

Doe je er dan ook zoveel curry in? (Toch ketchupcurry zeg maar? Die voor bij de tosti en patat? :):D

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb vanavond uiteindelijk een vega versie gemaakt en ik heb hiervoo 200 ml curry ketchup gebruikt.

Beterschap!

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @kris8 wat verveldn dat je klachten hebt, wat heb je precies voor klachten? Vooral je darmen of ook andere klachten?

@soepstengel beterschap meid!

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @Eylem; Dank voor de link had hem i.d. al wel gezien maar niet opgeslagen nu wel..

@ Ukkie; Sinds mijn zwangerschap dus bijna 5 jaar geleden. Zo`n 1x per 2 a 3 maanden een soort buikgriep klachten. Veel buikkrampen en veel overgeven.. geen koorts en niemand anders in mijn omgeving wordt ooit ziek tegelijk dus echte buikgriep is uitgesloten volgens de huisarts. Sinds ik beter oplet wat ik eet is het al wel minder geworden, maar toevallig een paar weken geleden weer een dag ziek alhoewel minder dan de keren daarvoor. Verder heb ik chronische buikklachten maar dat is weer een heel ander ( lang ) verhaal e.e.a. heeft ( w.s ) niet veel met elkaar te maken..

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Nijntje; dat is balen dat je niet in je pauze kan, hopelijk vindt je snel je ritme weer. Misschien heb ik er overheen gelezen maar is Koen alweer thuis? En slapen de jongens een beetje snachts? Dat je een beetje uitgerust aan je werk kan beginnen.

@Kris; Ah dat is vervelend, beterschap! Oh en ja het is curry ketchup, die van Hela gebruik ik.

@Soepstengel; Voel je je alweer wat beter?

@Broodbeleg; Zelfgemaakte tonijn- of zalmsalade, makreel, gerookte zalm. Zelfgemaakte houmous of een variant hierop. (Zelfgemaakte) pindakaas of notenpasta. Avocado met tomaat, een gebakken of gekookt ei. Zelfgemaakte jam (eventueel met chiazaad), geprakt fruit zoals banaan met kokosvlokken of pure chocolade snippers. Kokosboter. Af en toe kaas en vleeswaren. Heel soms hagelslag. Dit eten wij op brood.

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

even een berichtje voor mijn abbonnement. :)
    vrijdag en zaterdag aan het klussen geweest, de bedoeling was alleen wat kastjes verplaatsen/ ophangen, werd uiteindelijk 2 dagen fulltime klussen, ben er moe van maar was het zeker waard.

@notenpasta, klinkt goed, ik zal het ook eens maken
    @ broodbeleg zonder e nummers:
    jam maken van vruchten met geleisuiker.
    geprakte banaan
    gebakken ei
    tosti
    omelet met groenten
    broodje gezond met kaas tomaat komkommer en wat mayonaise
    broodje walnoot honing en brie

Ik geef onze kinderen liever vlees/ kaas/ kokosbrood
    dan chocopasta, al dat suiker is volgens mij slechter dan de e-nummers in vlees of kaas

14. Heb je al eens bijgehouden of het cyclus gerelateerd kan zijn?? Ik heb rond mijn ei-sprong vaak veel last van buikpijn en ben dan vaak ook misselijk. Kan dan bijvoorbeeld de geur van luiers echt niet verdragen, dan ga ik echt kokhalzen :(

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Goeiemorgen!

Net heerlijk ontbeten met roerei en een avocado.
    Nu een espresso met slagroom :D
    We maken dit weekend alle ongezonde dingen op (zoveel is er gelukkig niet meer: 1 zal ribbelchips en een restje borrelnoten) en dan komt het er vanaf maandag voorlopig niet in. Met Pasen of zo weer eens een paasei ;)

Wat doen jullie deze zondag?

Wij gaan zo douchen (en even de badkamer snel poetsen) en dan met de hond naar het bos. Vanmiddag aan de klus in de babykamer en vanmiddag lekker een filpmje aan en die zak chips opmaken ;)
    Denk dat ik vandaag ook de notenpasta ga maken. Lijkt me lekker!

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    #3956 MamaChantal, 4 jan 2015
    Laatst bewerkt: 4 jan 2015
    Vandaag taart bakken, heb geloof ik alles in huis ervoor en had het dl beloofd.
    Ze wilde een fondant taart maken.
    fondant heb ik nog :)
    Bloem suiker eieren bakpoeder ook geloof ik
    en botercreme spullen ook.

Heb nog aardbeien die ik dan op kan maken

Edit: mevrouw heeft een enorme woede aanvallen dus straf gekregen. Dat word geen taart bakken

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @kris, ik was even nieuwsgierig gezien ik zelf een chronische darmziekte heb waar ik jaren mee heb gelopen zonder dat ik het wist.
    Maarik had dat gedurende de maand.
    Misschien wat bolkje zegt zou ook kunnen!

@onsklentje, lekker ff klussen. Wij hebben beide twee linkerhanden dus ben altijd jaloers als ik zoiets lees. Was je blij met het resultaat?

@annedore, lekker hoor die "foute". Dingen opmaken. Moet kunnen af en toe
    @mamachantal succes met de taart. Maak je een foto van het eindresultaat?

18. Ons Kleintje

#3958 Ons Kleintje, 4 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2015
    haha ik had wel hulp hoor, ik heb een heel handige vader en moeder die ons hebben geholpen. mijn man zorgde voor de kinderen ondertussen en andere opa en oma hebben ook een deel van de tijd op de kinderen gepast.
    isolatie van een deel van ons huis, wasmachine en droger op elkaar gezet en hok anders ingedeeld, kasten opnieuw ingedeelt en opgehangen.
    Ik wil echt minder spullen in huis... lezen jullie wel eens valhalla en neurootje, zo inspirerend, vooral valhalla valhalla vertelt | over emigreren naar noorwegen, besparen, eenvoudig(er) leven en het leven van alledag doet erg aan consuminderen en zo min mogelijk spullen in huis.
    het liefst zou ik alle kasten leeggooien, de vuilnisbak openzetten en de helft erin pleuren :p:D
    ik droom van ritjes naar de stort in een al sochtends ingepakte auto met zooi, en administratie-ochtenden waarbij ik me goed kan concentreren.
    Bij alles denken: Heb ik dit nodig, ga ik dit nog gebruiken? en sorteren. Project voor maart dit jaar, als de kinderen naar school gaan. Zin in mijn opruimproject. :)
    Dan ga ik ook meer koken, bakken, schoonmaken, verkopen, schuren verven etc.

19. Ons Kleintje

ah sneu...
    hoort er ook wel een beetje bij toch, woedeaanvallen? Hoe oud is ze?
    Ik ben meer het type van korte straf op de trap+ gesprek en gewoon doorgaan

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @onskleintje, dat klinkt wel lekker opgeruimd. Dat hebben wij deze vakantie ook gedaan. Ons huis gaat deze maand de verkoop in en het moet "minder vol". Dus heel veel spullen verkocht, weggegooid en een deel bij sm op zolder gestald, ook een soort van consuminderen. Moet zeggen dat het een opgeruimd gevoel geeft.

Heb even snel de blog gelezen maar ik lees alleen maar dat ze koopjes in slaat voor de voorraad etc. Niet echt consuminderen toch? Haha

Deel Deze Pagina