Ze is bijna 7, oh en op de trap heeft echt geen nut met zo'n bui helaas. Komt puur Door haar vermoeidheid. Is geen land met haar te bezeilen dan helaas
@ MamaChantal ; Balen van de bui van je dochter. Hopelijk waait hij nog over @ Elena dank zitten wel wat tips tussen waar ik nog niet aan gedacht had... ! We eten echt wel eens een plakje vleeswaar hoor, maar wil het gewoon wat beperken.. @ Bolkje; ik slik in overleg met de gyn de pil door om mijn cyclus zo veel mogelijk stabiel te houden of te onderdrukken zegmaar heb erg veel last van hormonale klachten. ( w.s. ook endometriose ) dus ja dat zou wel kunnen, maar het blijft niet bij kokhalzen hoor ik spuug me dan 2 dagen lang echt helemaal leeg net zo lang tot ik echt flauw ga vallen en niet meer kan lopen en dan is het einde meestal in zicht gelukkig dit jaar maar 2x tot nu toe ( even afkloppen.. ) Hier ook "slechte" dingen opmaken .. vanavond frietjes die ik nog in de diepvries voorgebakken heb liggen en kipfilet met een zelfgemaakte site-saus heb ik ook nog in de diepvries... Denk rauwkost-salade erbij .. en we hebben nog een flesje wijn staan.. op de laatste vakantie dag mag dat wel vind ik. Vanaf morgen weer back to basic ..
@opruimen: lekker hoor! Hier aangemeld bij fly lady en dat heeft de afgelopen jaren toch wel wat kliko's met zooi opgeleverd. Zo ook toen ik zwanger was van de tweeling. Op hun kamer was ons kantoor met een kast van 4 meter bij 2,30 hoog en 70 diep. Vol met zooi. Dus dat waren ook een aantal aanhangers voor de stort. De zolder staat nu wel vol maar ja dat is nu ons kantoor. Ik ga zo de keuken schoonmaken en de meubels in de olie zetten. Wasjes draaien en verder niet zoveel. Misschien lekkere appelflap bakken. @chips: super leuk om zelf te maken. Aardappel raspen, frituren in wat olie of in de oven. Paprikapoeder of kerrie of chilipeper als kruiden. WeightWatchers.nl: Weight Watchers recept - Chips uit de oven
Wij gaan Door omstandigheden er ook weer flink op Letten. Hebben nu een aparte rekening geopend voor boodschappen geld. Daar ga ik 300 per maand opstarten. Deze maand 250 opgestort omdat we al een week gehad hadden ben benieuwd of dit gaat werken voor ons
@Hier; vandaag doen we wat klusjes in huis, man is mijn werkfiets aan het repareren. Vanochtend op de koffie geweest bij mijn moeder. Vandaag ook nog een rondje op de fiets doen, even er weer inkomen voordat ik morgen weer een flink aantal kilometers ga maken. Verder een beetje rustig aan doen want om 1 uur vannacht begint mijn dienst weer. Tot en met vrijdag bij gezinnen thuis en dan zaterdag een nachtdienst in het ziekenhuis. Voor vanavond maak ik een volkoren lasagne, morgen restjes ivm lange werkdag. Gisteren de allerlaatste boodschappen gedaan en net nog een tasje met boodschappen gehad van mijn moeder. Ik heb gehaald bij de groenteboer en de Coop; 1 l volle yoghurt 0.92 (nieuwe starter voor mijn eigen yoghurt) 902 gr paprika 3.52 2 avocado's 1.96 1144 gr prei 2.04 2 kg bio pastinaak 2.95 Van mijn moeder gekregen; 1 pak a 40 stuks Engelse melange thee 1 pak a 20 stuks bio jasmijn thee 1 pak a 220 bio Clipper thee Earl grey 1 zak chips 1 zakje kerstchocolade 1 blik hotdogs 1 potje Harissa 1 potje champignons 1 pak dr. Oetker cupcake pakket @Anoniempje; Succes met besparen! @MamaChantal; Veel bakplezier. @Ukkie; Spannend dat jullie huis de verkoop ingaat. Gaan jullie een ander huis kopen of gaan jullie huren? @Onskleintje; Ja die blogs lees ik ook, zo leuk. Heel veel succes alvast voor morgen, zal aan je denken!
@chantal: Fijn dat ze is afgekoeld! Onze zoon heeft ook een beetje kuren vandaag denk dat het tijd wordt voor school @Anoniempje2011: wij hebben ook een apparte rekening, voor ons werkt dat super! Er gaat 320 op een meestal hebben we over... (In dat geld zitten ook de kooppunten die we al een aantal jaren sparen; hebben al een flink bedrag! ) @broodbeleg: bedankt voor de tips! Staan weer dingen bij dat ik denk, ow ja! Waarom eet ik dat nooit (meer) @kris: vervelend zeg! Hopen dat het steeds minder wordt als je op je voeding let. (Vriendlief heeft ook vaak last van z'n buik. (Niet spugen ofzo, maar rommelen/pijn etc... Is niet leuk, ook niet omdat pijn in je buik zoveel oorzaken kan hebben.Voor je erachter bent wat het is. Gluten, lactose, e nummer, etc.etc.etc. Ik zeg steeds dat ie naar de dokter moet maar dat vertikt ie dan weer.... @opruimen: wij hebben gister het speelgoed maar eens opgeruimd. Kamers van de kinderen ook meteen maar. De box is eruit, dus zijn nu een beetje aan het kijken waar we het speelgoed in gaan stoppen beneden (staatnu in een super onhandige mand) waar hebben jullie het speelgoed in? (Heb al een deel in zoon zijn eigen kast boven gezet) @boodschappen Vriend is nu de laatste dingen en de aanbiedingen aan het halen, ben benieuwd hoeveel hij nog kwijt is. Vanavond boerenkool eten. Ben me iig een beetje aan het verdiepen in linzen en kikkererwten Nog meer recepten of ideeën zijn welkom! (Welke kopen jullie trouwens? Gedroogde? Zo de kerstboom eruit, en misschien een ontbijtcake bakken die ik tegenkwam! Even kijken hoe het met de energie staat vanmiddag
Elena, werk je dan niet alle kraamdagen voor een gezin? (Omdat je er dan maar bent van maandag tot vrijdag? (Door parttime werk?) En nachtdienst? Ook leuk! Assisteer je dan bij de bevallingen? Sorry voor de vragen, ik vind kraamhulp altijd een bijzonder beroep, en vind het ook altijd leuk om meer over andere beroepen te weten Fijn dat je een tasje met boodschappen van je moeder hebt gekregen! Hihi bij jou zie ik altijd leuke bijzondere dingen staan, die ik ook wel eens in m'n handen heb in de winkel maar dan maar weer terug denk omdat ik denk: wat moet ik ermee maken? Wat doe jij met pastinaak? (Het lijkt soms wel alsof ik uit een ei kom hè hihi) Ons kleintje idd veel succes!
Nee, klopt. Ik ben niet alle dagen bij een kraamgezin. Dit is simpelweg niet te combineren met mijn eigen gezin. Ik werk daarnaast in A'dam en daar zijn veel gezinnen die vanwege de kosten bijvoorbeeld maar 3 uur zorg hebben per dag dus dan heb ik meerdere gezinnen per dag. Ik assisteer ook bij bevallingen en ik werk op de kraam/verlos afdeling van het OLVG in A'dam. Ik doe dus eigenlijk een beetje van alles wat Zoals vanavond van 1 tot 8 morgenochtend kan ik worden opgeroepen voor een bevalling. Wordt ik opgeroepen dan blijf ik bij dit gezin tot en met vrijdag. Wordt ik niet opgeroepen dan krijg ik morgen een ander gezin waar ik dan ga kramen. Wel garandeert het kraambureau waar ik werk maar 1 wissel dus dat valt op zich mee. Daarnaast moet ik veel bijscholingen doen dus ik heb het erg druk altijd. Ja, vind het altijd wel lief. Mijn moeder loopt bij de voedselbank en alles wat zij niet gebruikt krijg ik dan. Alle kleine beetjes helpen toch Haha, zoveel bijzondere dingen eet ik toch niet? Maar pastinaak is heel veelzijdig, dit is zoveel dat ik er een aardappel-pastinaak puree van ga maken, zoete aardappel- pastinaak frietjes uit de oven en wat overblijft gaat met andere groenten (oa wortel, knolselderij etc) in de oven en wordt geroosterd.
Speelgoed: wij hebben speelgoed in de helft van het dressoir. En een tafeltje in de hoek. En de box haha. Als die weg is (zijn de maxicosi's onder de kapstok ook weg) dan wil ik daar een laag kastje om alles in te doen. En hopelijk hebben we dan genoeg gespaard om de keuken aan te pakken. Dat is nog een dingetje want als we beginnen willen we ook de toog uitbreken en een open keuken maken. Dan moet de hele kamer ook mee gestuct worden. En als die toch leeg is ook een nieuwe vloer. Ook omdat er een kaal stuk ligt waar de muur stond. Je moet wat te dromen hebben
Hier lkkr druk. Gisteravond visite en zometeen komen hier vrienden op bezoek. Heb net een tonijnsalade gemaakt voor op een toostje. Ik heb ook nog een bleekselderij/kikkererwtensalade. Erg lekker. Ik ga hem plaatsen als ik op de computer zit. Daar heb ik m opgeslagen. O, daar gaat de bel. Fijne dag!
@Speelgoed; De eerste drie jaar had Damian eigen mandjes in de kast (Ikea Expedit) en dan nog het Ikea houten keukentje en een tafeltje waar hij kon zitten. Op een gegeven moment was ik het helemaal zat en wou ik een huis dat niet gelijk Ikea schreeuwde dus toen hebben we alles veranderd. Nu staat al Damian zijn speelgoed gewoon in zijn kamer. Of hij speelt in zijn kamer of hij brengt wat speelgoed naar de huiskamer waar hij dan mee speelt. Alleen zijn keukentje staat nog in de huiskamer maar daar heb ik niet zoveel last van.
hier gaat manlief morgen weer boodschapjes doen bij de lidl (hier zijn het ook xxl weken) altijd interessant omdat er toch dingen bijzitten die wij standaard in huis hebben zoals bijv kipfilet en wortelen
@Hier; een gezonde varianten op bananen brood aan het bakken, het deeg was al heerlijk dus hoop dat het straks als het klaar is met bakken nog steeds lekker is. Ben zo benieuwd, als het geslaagd is komt het recept straks op mijn blog.
Mijn weekmenu: Ovenschotel kip met wortels/doperwten Macaroni (werken) Pizza (werken) Zoetzure kip (tip van elena) Nasi met spitskool Als het een grote kool is kipkerrie. Anders lasagne
Iemand vroeg net wat de plannen waren voor het weekend. Ik ben vandaag voor het eerst sinds heeeeel lang weer naar de kerk geweest. En het was erg fijn. Nu vanavond met mijn man uit eten. Als symbool voor de nieuwe start die we hebben gemaakt dit weekend. Het ging niet goed, maar we gaan het nu achter ons laten en maken een frisse start
ja dat is waar.. ze heeft diverse keren een andere weblog genomen, de blogs hiervoor vertelde ze over het opruimen van haar huis in aanloop van het emigreren. Hele lege kamers, heeft ook een grappige schrijfstijl.
@Elena: we gaan wokken in Amersfoort, daar heb je lopend buffer met wokken, maar ook sushi enzo.... Dus dat wordt smullen @Ons Kleintje: wij volgen de blog van Valhalla ook al even. Minimalisme is echt niks voor ons, maar ik vind het wel leuk om bij haar te lezen
haha mijn man en ik hadden het vandaag nog over die tijd waar jij je nu in bevindt.. we hebben vandaag namelijk de traphekjes weggehaald. 3 kleine kinderen zorgt voor veel extra spullen, hekjes, boxen (hadden een box van 8 m2)