@ Elena; ja roti maak ik inderdaad zelf..ben er gek op. Jou weekmenu ziet er lekker gezond en gevarieerd uit! @ Bernadet26; hier is groenten en fruit op de markt duur, en kwalitatief niet goed. Ga dus inderdaad naar de Lidl of Dirk. @Ukkie1989; Hé wat jammer! Waar heb je de kruiden gehaald? Gewoon bij een Turkse of Marokkaanse winkel? In principe gebruik ik van alle kruiden maar 1 a 2 tl dus een half zakje zou zeker genoeg moeten zijn! (Mijn moeder gebruikt ook de kant en klare namelijk). Hoeveel water heb je gebruikt?
300 euro p/maand zou eigenlijk meer dan genoeg moeten zijn. Wij hebben geen vast bedrag, maar leven erg 'frugal'. De ene keer wordt er weer veel meer uitgegeven wanneer er ergens een goede aanbieding is (laatst 27 kg rijst bij de Lidl bijvoorbeeld, of tig pakken luiers bij de AH). Daardoor hoeven we dan per week weer minder te besteden. Je kan ook veel zelf maken dat je anders zou kopen, te denken valt aan: verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen, brood en bepaalde soorten broodbeleg, toetjes, koekjes/cake/taart e.d voor bezoek, zelf friet snijden, soepen/sausjes e.d. Dat scheelt ook allemaal maar is sowieso lekkerder en gezonder. En minderen met vlees. Kijk anders ook eens rond op een aantal consuminderblogs zoals Eenvoudig Leven. Brightness, ik was ook al verbaas dat het ondanks een half zakje toch nog smaakloos was... Maar misschien was er geen vlees gebruikt? Als ik marqa zonder vlees maak vind ik het ook maar smaakloos hoeveel kruiden er ook in zitten. Het kan ook dat als je gewend bent een bouillonblokje te gebruiken (of kant en klaar zakjes met smaakversterker) het ineens niet smaakt wanneer dat er niet in zit.
Luiers van AH zijn trouwens wat goedkoper dan die van Lidl, mits in een (goede) aanbieding gekocht. Zelf reken ik altijd de prijs per luier uit!
Leuke meevaller die we goed kunnen gebruiken. We krijgen 525 euro terug van onze gas en energie Wordt over twee weken uitbetaald.
Fijn elena! Ik zelf zou toch proberen om dat weg te zetten op een spaarrekening voor straks. Wij hebben eindelijk onze belastingaangiftes binnen (eigen zaak dus opstellen van jaarrekening etc duurt altijd ff) 1600 euro zorgtoeslag en zorgkosten, en andere teveel betaalde belastingen voor man (terugwerkende kracht van alles wat er met dochter is gebeurt) en 481 euro teveel ingehouden loonheffing voor mij. Nu wachten wanneer de beschikking van de belasting komt.
Dat gaan we ook zeker doen! Fijn dat jullie ook een lekker bedragje terugkrijgen! Hoe gaat het met jou en de baby's?
Deze heb ik gebruikt maar dan niet voor couscous maar gewoon. Kan ook dat het aan mij ligt hoor, hou nogal van sterke smaken. Ik had er zelfs nog p&z zelf door gedaan en safraan en kaneel Oja en 500 ml water i.p.v 400 ml zoals werd aangeraden.(ik had veel meer groente)
Positief beginnen: met de beebs goed. Gisteren weer uitgebreide meting gehad en ze zitten qua bloedstroomsnelheid nog steeds onderin de curve dus in de veilige zone. Zodra ze boven een bepaalde lijn uitkomen hebben ze dus bloedarmoede maar daar is nog geen sprake van. Lang technisch verhaal maar er bestaan in 2% van de rhesusgevallen (dus 2% van 35 zwangerschappen per jaar) dat de baby antistoffen tegen de antistoffen aanmaakt of dat de witte bloedcellen die de rode op gaan ruimen zichzelf voor de gek houden. Weet wel hoe het zit maar kan niet uitleggen als bij 38 weken beval zonder bloedarmoede denken ze daar aan maar ze weten er nog te weinig van om dat vast te stellen of wat dan ook. Staat nog in de kinderschoenen dat onderzoek. Volgende week weer naar Leiden. Week erop weer Utrecht en dan hele morgen. Krijgen we gesprek met de verlosafdeling en rondleiding en alles. Kraamafdeling al gelegen maar daar krijgen we dan ook gesprek. Wel fijn zodat we ook een beetje weten waar we terecht komen als ik daar mag bevallen en dat hoop ik van harte! Utrecht is maar 20 min rijden en Leiden 1,5 uur. Met mijzelf gaat het minder. Snel geïrriteerd en moe. Dochter heeft het allemaal goed door en is me tot het uiterste aan het uittesten dus vermoeiende dagen. Ben snel door mn energie heen maar wil in mn hoofd wel vanalles dus frustreert wel moet ik zeggen. Ook veel last van harde buiken. Zit te twijfelen of ik niet een bekkenband zal kopen. Ze zijn best duur en gebruik em nog maar een paar weken. Maar het hele zaakje hangt zo te hangen dat het misschien wel lekker zit. Heb onderop mn buik ook echt mega striae van die hobbels en bobbels alsof het brandwonden zijn. Rest van mn buik ook heel veel maar die zijn 'gewoon' glad en rood.
Fijn dat het nog zo goed gaat met de baby's Begrijpelijk dat je er doorheen zit. Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Heb je alles al voor de kindjes? Ik ben druk met zoon zijn kamer aan het opruimen en heb nog behoorlijk wat baby spul. Mocht je nog iets nodig hebben dan wil ik het zo naar je opsturen hoor. Ik ga voor je duimen dat je in Utrecht mag bevallen. Smeer je je buik al in met olie of crème?
Saffraan heeft toch geen smaak en dient alleen voor de kleur? En die papieren zakjes met geel poeder wat je vaak in Turkse winkels kan kopen, dat is overigens geen saffraan maar zonnegeel (een bepaald e-nummer). Ik gebruik zelf altijd kurkuma om iets geel te kleuren, zonnegeel wordt sterk afgeraden voor mensen met astma (zoals ik dus) en gezond is het absoluut niet.
Heb alles klaar inderdaad en ben ik wel blij om. Als dat nu nog allemaal moest doen pfft. Okay de verwarming moet er nog op maar vooruit haha. Ja smeer iedere ochtend en avond maar helaas. Voel ook precies wanneer ik er weer bij krijg. Dan jeukt en steekt mn buik de hele tijd en paar uur later of volgende morgen als het snachts is zie ik weer strepen erbij. Beebs zijn ook ontzettend druk. Ene keer een vierkante buik dan weer rond dan weer allemaal bulten erop. Dat zal vast ook niet meehelpen. Ach ja hoort erbij.
geel poeder? Safraan is toch rood? Heb in ieder geval een potje met rode draadjes.. en had er hier een paar van in gedaan.
Oke. Eyeopeners... Ik dacht even goedkoop te eten vanavond. Had nog een pak soep staan. Dus bakje tomaatjes gekocht voor de kids, tostibrood en kaas. Proest. Is dus helemaal niet super goedkoop. (Wel makkelijk) Plannenplannen dus Nijntje. Wat fijn dat de babys het goed doen, je hebt een hele spannende zwangerschap zeg!
Hier weer terug van vakantie. Ik heb niet alles teruggelezen. Taalia, haha makkelijk is ook vaak duurder. Maar wel lekker! Nijntje, succes nog met de zwangerschap. Hoop dat er niet veel striemen bijkomen. Wel super dat de kleintjes het nog goed hebben bij jou. Elena, wat zul je met deze meevaller dubbelblij zijn. Hoop dat het goed voor jullie komt en niet teveel meer hoeft te verkopen. Hier bezig om de vriezer te ontdooien en schoonmaken. Ik ga van t weekend de grote boodschappen halen en dan kan dat weer in een schone vriezer.
Ja klopt, maar dat is dus een soort geel kleurstofpoeder wat door veel mensen saffraan wordt genoemd maar dus gewoon een chemische kleurstof is. Het geeft een oranje/geelachtige kleur aan eten. Wordt in papieren zakjes/envelopjes verkocht, van een Spaans merk dacht ik...
Zo duur is het ook niet toch? Dat pak soep had je immers nog staan, en verder gewoon brood, kaas en tomaten... Nu het zomer is zijn de tomaten sowieso goedkoper. Als je een gerecht maakt met vlees kom je denk ik duurder uit?
Islah, ja uiteraard. Maar t was minder goedkoop dan ik dacht Goedkope brood was op. Dus brood van 1,80, pak kaasplakken 3,20 en pakje ham 1,50. Snoeptomaatjes 1,80 Maar goed. Ik moet nog even leren rekenen dat dat niet voor 1enkele maaltijd is, maar de kaas en de tomaatjes zijn nog niet op En ja kaas aan t blok is goedkoper, maar daar gooien wij altijd zoveel van weg
vandaag even boodschappen gedaan, kan weer ff vooruit supercoop knackerbrod 0.45 fop speentjes (snoepjes) 1.69 framboos siroop 0.72 markant kaassaus 0.59 markant mix goreng 0.71 2x oke vitamine drink 0.34 oke doperwten wortels 0.98 2x ice tea 0.59 oke rijst 0.39 oke sperziebonen 0.79 peren 1.02 appels 0.59 watermeloen 1.99 smeerkaas 0.69 broodzakjes 0.29 wc papier 2.05 broodjes 1.45 --------------16.25 lidl kaas 4.94 paprika mix 0.89 pruimen 1.99 ijsbergsla 0.50 bloemkool 0.95 uien 1.05 kokosmousse 0.79 worst 0.99 melk 2x 0.65 koffiemelk 0.59 koffie pads 1.69 boter 0.45 augurken 0.59 zilveruitjes 0.45 flesjes water per 6 0.75 wasmiddel 3.99 haarlak 1.79 ----------23.70 totaal 39.95 als het goed is kan ik daar een hele week van vooruit behalve van de melk maar die koop ik wat vaker vers bij. kan ook een weer menu maken maar manlief kookt omdat ik moet werken dus.... word toch niet aan gehouden heb in de vriezer nog 6 broden liggen en veel vlees (met het oog op eind van de maand) hoop dat we deze maand gaan uitkomen
@Islah: Zo doen wij het meestal ook met boodschappen, groot inslaan, niet elke dag vlees. Daarom zijn we elke maand een ander bedag kwijt. En luiers uitrekenen doet mijn man ook haha, wij hebben nu kruidvat merk en dan de grootste verpakking..is AH nog goedkoper? Ja dacht misschien te veel water? Weet het niet, wel jammer. Ik bedacht me achteraf dat ik me vlees/kip ook altijd even kruid voor ik ze aanbak..maar dat maakt volgens mij niet hét verschil. @ Elena22; Wauw dat is zeker een fijne meevaller!! Goed zeg. @ ukkie1985; Het merk vd kruiden ken ik niet, maar volgens mij verschilt het niet veel qua alle andere kruidenmixen? Ik houd ook echt van gekruid, misschien toch teveel water? Lijk mij niet hoor, ik meet water nooit af maar gooi minimaal 1,5 glas erin (300ml) en dat is bij een kleine portie. Verder wel vergeten aan te geven dat ik vooraf mijn kip ook al kruid, met dezelfde kruiden, maar ik geloof niet dat het daardoor beter was geworden. @Nijntje; wat fijn dat je kindjes het goed doen. En wat betreft jouzelf, heel logisch je doet het erg goed.. 1 kindje dragen is zwaar, 2 nog zwaarder en als er dat ook nog complicaties zijn maakt dat het allemaal niet makkelijker. @ Taliaa; Daarom doen wij 1x in de week boodschappen aan de hand van een weekmenu (waar we ons niet perse aan houden, is eerder een hou vast). Ik ga heus wel eens af en toe naar de winkel..maar zeker niet dagelijks voor het avond eten, dit scheelt veel geld (in ons geval)