Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasenl

mamasenl Actief lid

24 feb 2014
    147
    3
    18
    NULL
    NULL
    Blokje bedankt voor het toevoegen ben het nu aan het doorlezen alles

Grt

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @annedore wat fijn die schenking!
    Je bent de tweede gratis aardappelen vergeten! :) dan had je 10kg voor 2,50!
    Stamppot rode kool lijkt me trouwens ook lekker, met mn grote aardappel voorraad ;) ga ik die ook maar eens maken.

@soepstengel, ik doe altijd een uitje fruiten met drie tenenknoflook in wat olie. Dan de broccoli erbij en even meebakken. Flinke scheut ketjap manis erbij en wat peper en zout. Even goed laten pruttelen en dan met rijst serveren en een karbonade of anders stukje vlees.

Hier staat de tomatensoep lekker op voor morgen. Wist niet dat het zo makkelijk was. Was binnen 7min klaar.
    Italiaanse roerbakmix
    Pakje gezeefde tomaten
    Liter water
    Italiaanse kruiden
    Blik kikkererwten
    Vermicelli
    Rode pesto
    Bouillionblokje

Roerbakmix even aanfruiten. Dikke theelepel pesto erdoor en meebakken. Pakje gezeefde tomaten erbij en een liter water. Bouillon blokje erdoor roeren en op het eind de kikkererwten en vermicelli erdoor en klaar.. Wel het lekkerst als hij nog even lang opstaat.
    Morgen lekker opeten met een stokbrood die ik ga beleggen met kaas ui en salami in de oven.. Mmmmmm

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ukkie: die bonus aanbieding geldt t/m 11 jan. Dit wordt de 13e bezorgd, dus maak ik automatisch gebruik van de bonus aanbiedingen die op die dag gelden. Maar ik heb nog bonus aardappelen hoor ;)

4. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    onze dochter krijgt nu op de psz al een beker mee naar school. Pakjes mogen hier niet.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Even snel. Vandaag onverwachts een lange werkdag. Ik was pas om kwart over 6 thuis, ik was gebroken van 22 km tegen wind en compleet doorweekt. Man had kip gemarineerd en ik heb even snel bami gemaakt met satesaus, gebakken ei en afbak stokbrood. Man had ook het hele huis opgeruimd en overal kaarsjes aangezet :) Nu lekker eten en eerst even bijkomen.

6. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

dat is wel fijn thuiskomen! Wat een eind fietsen zeg en dat met deze wind:$. Respect!

7. Islah

Islah Niet meer actief

Lief zeg van hem!

8. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    Wij eten momenteel de vriezer even leeg. Ik heb er een hekel aan om tijdens de drukke weken rondom kerst en oud en nieuw boodschappen te doen. Dus ik had mijn vriezer goed volgestopt. Daar eten we nu al 2 weken van. Alleen fruit heb ik tussendoor wel even gehaald bij de groenteboer en brood.

Ik schat zo dat we nog wel bijna 2 weken uit voorraad kunnen eten :D. MIsschien nog een keer wat verse groenten, uiteraard fruit en brood.

verzorgingsproducten die wij altijd gebruiken (ik bijvoorbeeld de syoss shampoo) koop ik altijd als het 1+1 gratis is. En koop ik ook in het voren. we hebben alle 3 hier in huis een lastige huid, dus we gebruiken wel bepaalde merken. door het alleen in de aanbieding te kopen bespaar ik toch geld. Ik leg dan wel meteen een voorraad aan.

weekmenu voor deze week (moet nog even kijken wat op welke dag):

Ingevroren zelfgemaakte lasagna (evt een verse salade erbij, kopen)
    Nasi (rijst, kip, groente en kruiden in huis)
    Aardappel, broccoli en cordonbleu (alles in huis)
    Pannenkoeken :D
    Aardappel, boontjes en vis (alles in huis)
    kip madras (alles in huis behalve creme fraiche)

woensdag eten we sowieso niet thuis, dan hebben een verjaardagsetentje.

Ik ga met ingang van de 20e 350,00 euro per maand weer pinnen. Daar moet ik dan de hele maand boodschappen van doen.
    Het budget van deze maand had ik grotendeels over, maar ik had wel 150 euro in december extra uitgegeven voor de voorraad. Dus eigenlijk 200 over.

Van die 200 heb ik alvast een paar wasbare luiers besteld voor het kruimeltje dat nu op komst is (16 weken zwanger nu) en ik wil heel graag een keukenmachine, dus die ga ik ook bestellen. Heb ook nog wat verjaardagsgeld liggen dus dat doe ik er ook bij.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wauw elena, petje af. Ik waaide met de auto al bijna van de snelweg af voor mijn gevoel. En lief van je man. Hoe is de situatie bij jullie nu?

Ukkie: Klinkt goed die tomatensoep.

Hier een beetje verdrietig en blij tegelijk. Manlief heeft vandaag zijn functioneringsgesprek gehad. Ze zijn zeer tevreden over hem en willen hem na 3 tijdelijke contracten in vaste dienst aannemen. Hij heeft nu een contract voor 4 dagen en werkt al 1,5 jaar 5 dagen, behalve de vakanties. Hij krijgt die dag dan wel uitbetaald. Nu willen ze hem dus ook weer voor 4 dagen een contract geven, maar ze willen hem wel elke vrijdag laten werken. Ben echt teleurgesteld in het bedrijf. We hadden allebei al gezegd dat als ze dit zouden doen we dan maar voor 4 dagen zouden gaan, maar ja we hebben het geld wel nodig eigenlijk. En we hebben ook niet het idee dat ze hem die 5e dag zullen gaan aanbieden. Het is ook maar de vraag in hoeverre ze het gaan respecteren voor hetzelfde geld is het alsnog adieu parapleu. Hij heeft het zo naar zijn zin en dit is in de afgelopen 6 jaar zijn 4e werkgever (bouw). Maar wat nu blech ik wilde dit helemaal niet. Had de hoop dat zijn werkgever nu wel zou inzien dat hij gewoon voor 5 dagen een contract moest krijgen. Daarbij voor de toekomst hij bouwt nu ook geen pensioen op over die ene dag. Dus ik kan niet echt blij zijn. Ben natuurlijk wel dankbaar dat hij werk heeft hoor, maar het is echt een tegenvaller zeg maar. Zo dat ben ik kwijt:)

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat is knus thuiskomen! Nu uitrusten!
    Wat een wind hè?! Gelukkig hoefde ik vandaag niet op de fiets weg.
    Wel rijles vanochtend ;) weer een ervaring rijker in de storm en in het donker het eerste uur van de twee.

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Annedore; Wat fijn zeg zo`n moeder met een weggeefkriebel haha..
    @ Soepstengel; Broccoli wij eten het altijd als soort salade. ( of altijd .. vaak ) dus eerst koken niet te zacht laten worden. Dan citroensap en balsamico azijn en klein scheutje olijfolie erover. Tomaatjes erdoor paar stukjes fijn gesneden feta kaas of parmazaanse kaas net wat ik huis heb soms nog een eetlepel pesto en pijnboom-pitjes erdoor
    @ Nijntje 1990 hoe is het met Koen ? Dacht dat ik dat al gevraagd had maar zie het niet meer terug ?
    @ Elena oh lekker thuiskomen ja !

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh ja en ik heb in een opwelling van de week een gerookte makreel meegenomen ... iemand nog een lekker familie-vriendelijk recept ? Dacht er een pasta-salade ofzo mee te maken. Zal eens googelen, maar misschien iemand hier die wel eens gerookte makreel eet als hoofdmaaltijd ?

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Annedore; Lief van je moeder zeg!

@Kris; Aan mij heb je niks hoor, ik vind makreel het lekkerst gewoon op een verse boterham met een dotje mayo en versgemalen peper. Of ik maak er een pittige makreelsalade van voor op brood/toast.

@Broccoli; Lekker! Gebruik ik voor van alles, gestoomd, door de wokgroenten, door de pasta, etc.

@Pakjes drinken; Hier gewoon vanaf dag 1 een drinkbeker. Ik heb zelf een grote, rvs dopper (800 ml) en zoon heeft ook een rvs drinkbeker. Hier gaat altijd water of thee in en heel heel soms haal ik pakjes drinken (bijvoorbeeld sinaasappelsap) voor de afwisseling.

@Nijntje1983; Lekker he uit de voorraad leven :)

@Saar; Ja, was flink trappen af en toe, op de heenweg had ik wel wind mee. Situatie hier is onveranderd. Man wacht nog steeds op groen licht van de bank voor zijn eigen zaak. Ex werkgever heeft nog steeds niet betaald en het beslag wat we hebben laten leggen leverde alleen voldoende op om de advocaat te betalen. Levert af en toe flinke spanningen op thuis maar hopelijk komt dit weer goed.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Saar; vervelend de situatie met je man zijn werkgever, hopelijk vinden jullie een passende oplossing die beide partijen goed stemt. Heb je de uitslag al van de echo? Hopelijk geen rare dingen te zien. Oh en welkom terug!!

@Zuurtje; Hoe is het nu meid?

@Cadeaubudget; Nee, geen vaste budget voor. Het hangt ook heel erg af van mijn salaris en heel eerlijk ook van de persoon :). Bloemetjes zijn heel leuk om te geven maar daar is sowieso even geen budget voor momenteel.

@Nijntje1990; Wat leuk dat je een aantal van mijn recepten hebt gemaakt! Ook super dat jullie ze lekker vinden :) Enne jou doperwten/wortel ovenschotel is ook nog een hit hier.

@Ontbijt; Verschilt hier echt van dag tot dag, afhankelijk van de tijd die ik heb en waar ik zin in heb. Afgelopen week (een werkweek) at ik de volgende dingen als ontbijt; 1 x boterhammen, 1 x zelfgemaakt bananenbrood met roomboter en fruit erbij, 1 x smoothie met havervlokken voor een extra vullend effect, 1 x fruit met yoghurt en bioligische cruesli, 1 x quinoa crackers met geprakte avocado en tomaat en vanochtend had ik quinoa crackers met roerei en een halve avocado, verse jus en een kop koffie :) (overigens heb ik vandaag nachtdienst en kan vandaag dus rustig ontbijten).

Zag weer mooie lijstjes voorbij komen!

@Soepstengel; Ik kraam niet in mijn eigen stad nee. Ik kan ook het openbaar vervoer nemen maar dan ben ik net zo lang of langer onderweg. Nu bespaart het en geld en ik ben sportief bezig :)

@Markt; Is hier echt niet goedkoper. Daarnaast werk ik meestal op marktdag.

15. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Wij gaan straks naar schoonouders, we eten ook daar een daarna mogen we de auto lenen zodat man me naar de nachtdienst kan brengen en halen, hoef ik even niet te fietsen :)
    Nu eerst nog maar even wat klusjes in huis doen en een beetje relaxen. Wou trouwens nog een kleine update geven over de vaatwasser en het gebruik hiervan. Hij staat gelukkig wel maar om de dag of twee dagen aan. Het korte, koude programma beviel ons niet dus hij draait steeds op het warmere programma van twee uur. Wel op de eco stand. De blokjes waarvan ik dacht 2 a 3 maanden mee toe te kunnen kunnen wel 2 of 3 keer langer mee. Over de kwaliteit van deze blokjes ben ik niet super tevreden dus als deze op zijn ga ik de vaatwas poeder kopen of de lidl blokjes, hier goede verhalen over gehoord. Vind het nog steeds erg fijn dat ik geen afwas meer heb staan op me aanrecht.

16. mamasenl

mamasenl Actief lid

24 feb 2014
    147
    3
    18
    NULL
    NULL
    Elena:wat een stuk fietsen zeg wel lief van je man

Saar22:vervelend zeg die situatie met de baan van je man hopelijk komt het allemaal goed

Hier: zo lekker uitgeslapen tot half 9 zit nu aan ontbijt Griekse yoghurt met fruit fijne dag iedereen. Trouwens zoon krijgt hier ook geen pakjes mee maar gewoon in een soort beker met aanmaaklimo

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb net onderstaande boodschapjes weer bij de Aldi gehaald voor het weekend qua avond eten. Hier kan ik dus weer minimaal 2 dagen van eten met ze viertjes.

1kg rundgehakt voor 2.99 ( 500gr vriezen we in )
    4 spekburgers voor 2.49
    1,5kg elstar appels voor 0.69
    750gr spruiten voor 0.49
    400gr andijvie voor 0.69
    2,5kg aardappels voor 2.50
    Heel volkoren brood voor 0.95

Totaal €10.80 voor 2 dagen eten + alvast 500gr extra vlees voor een derde maaltijd. Dit is voor 4 personen.

Vanavond eten we spruitjes ovenschotel met spekkies, kaas etc

morgen eten we andijvie stampot met een balletje gehakt

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Elena ja zo eet ik het normaal ook altijd, maar heb nu een hele grote dus dat vind ik zonde want dan houdt ik zoveel over..
    Ik heb een lekker uitziend recept gevonden met citroen-rissotto dat gaan we maar proberen..

Weekmenu ;
    ma; zuurkoolschotel met rookworst en ananas ( Alleen nog ananas halen )
    di; makreel met citroenrisotto moet even kijken maar volgens mij alleen een bosuitje halen de rest heb ik wel in huis
    woe; kip madras ( kruiden en kokosmelk nog in huis alleen de kip halen denk ik en ik eet er boontjes bij maar die heb ik nog wel.. )
    do; eet ik uit met vriendinnen.. ( zin in.. !) dochter en vriendlief macaroni uit de diepvries
    vrij; pizza ( moet ik nog halen maar in de aanbieding bij de jumbo / eten eigenlijk zelden pizza uit de diepvries, maar ik ben pas heel laat thuis vrijdag van mijn werk en vriendlief vind het altijd heerlijk )
    za en zo weet ik nog niet. 1x zelfgemaakte frietjes met vlees of vis en 1x iets gezonds w.s. een zelfgemaakt maaltijdsoep ofzo

19. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Maken jullie de kip madras zelf, of uit een pakje? Wie hem zelf maakt, zouden jullie het recept willen delen?

Vandaag eten we op een verjaardag en morgen curry met kip en rijst.

De Lidl is vanaf vanmiddag hier dicht tot 10 maart, dus zal ik moeten uitwijken naar een andere, morgen weer een lijstje maken voor volgende week. Kijken of ik het red met 100 euro.

Inmiddels staat de vriezer hier ook, wel nog even schoonmaken en daar heb ik morgen pas tijd voor.

3 kinderverjaardagen dit weekend, zo op naar de eerste en bij de andere blijven we eten.

Fijn weekend allemaal!

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Mamadeluxe;
    kipfilet
    1 ui
    rode paprika
    knoflook
    wat gemberpoeder
    wat korianderpoeder
    beetje komijnpoeder
    Kerriepoeder ( wat een poeders eigenlijk zo opgesomd )
    beetje kurkuma
    dan kokosmelk ( maar als ik dat niet huis heb doe ik ook wel eens Turkse of Griekse yoghurt )
    Lente-ui
    erwtjes / boontjes net wat ik huis heb
    en een appeltje erdoor

Kip bakken daarna de ui en knoflook meebakken
    Uiteindelijk de paprika / erwtjes / boontjes erbij en de kruiden
    yoghurt of kokosmelk appel erbij nog heel even laten stoven eventueel een klein beetje water of melk erbij als het te dik is.
    en met rijst of naanbrood.
    Je kan de boontjes en of erwtjes ook apart koken..

Deel Deze Pagina