Even wat foto's van mijn mini moestuintje en een deel van de opbrengst van vorig jaar; Mijn paprika plant. Na oogst groeide er gewoon nieuwe, heb dus flink kunnen oogsten, had er twee.
Ik had ook nog wortels, uien en diverse kruiden. Dit jaar heb ik me ook echt ingelezen dus hoop dit jaar meer te kunnen oogsten uiteindelijk. Vorig jaar was meer op goed geluk.
Wat leuk die fotos Elena! Ik kan weer een beetje lezen, beeldscherm vergroot en met weinig licht. Laser is goed gegaan, maar duurt nog een tijd voordat ik helemaal ben hersteld.
Trouwens ik heb nog wat leuks te vertellen Tobias eet nu al zo'n 2 weken echt alles met de pot mee Scheelt echt enorm in de kosten van potjes (hij at denk ik ongeveer de helft mee en de helft potjes). En hij is zo trots dat hij alles mee mag eten
Fijn onskleintje! Goed om wat van je te horen! Elena: leuk de foto's en wat groeit het allemaal goed! Heb je alles op een balkon? In potten? Wij hadden een paprikaplant 3 paprika's afgekomen.. komkommer (stuk of 10 af gehaald denk ik) 2 Boontjesplanten (maar dat zijn dan elke X een paar) 4 kroppen sla (eigenlijk ook veel, maar kocht ze per 4) Bloemkool (werkte niet, waren veels te groot) En kruiden: bieslook, peterselie, rozemarijn Wortels Wil dit jaar dus zelf zaaien, (kruiden, ook munt, paprika, wortels, sla, komkommer?, nog meer tips?) hebben op zolder een mooi plekje in de vensterbank (hebben in de woonkamer geen vensterbanken...) Moet ik het alleen niet vergeten water te geven Wanneer begin jij met zaaien? Bolkje: fijn hoor! Scheelt weer! Maar at hij altijd kant en klare potjes? Dochter hier eet al een maandje met ons mee, eigenlijk altijd al, prakte het dan voor haar (ze heeft eigenlijk nooit potjes gehad, vind die zo smerig...) ik maakte van wat wij over hielden potjes voor haar voor als wij nasi ofzo aten (gister at ze dat trouwens met smaak mee )
Elena: Wat gaaf zeg. Je hebt ook alles in potten als ik het zo zie. Ik had het in de tuin staan manmanman wat een gewoeker. Dat vonden mijn andere planten niet leuk. Onskleintje: Fijn dat het goed is gegaan. Best een heftig herstel als ik het zo even lees. Bolkje: Heerlijk, dat scheelt. Hier wil meneer geeneens potjes. Ik kook soms gewoon extra wat ik dan in zakjes invries. Nu gaan we dat steeds minder gebruiken, maar soep vind ik bijvoorbeeld met beide kids nog helemaal niet handig. Veel te veel gesmeer
Wauw dat ziet eruit als een goede oogst zeg ! Ik zou ook wel willen, maar het lukt me tot nu toe niet. Heb wel altijd kruiden staan. We hebben echter maar een kleine volledig betegelde tuin. Heb ooit wel een tomatenplantje gehad en een keer een paar aardbeien plantjes. Zei toevallig vandaag tegen mijn vriend dat ik dat dit jaar wel weer wil Als iemand tips heeft voor een eenvoudig te kweken groente ? Die het in een pot goed kan doen en niet al te veel aandacht nodig heef.t. Dacht i.d. aan aardbeien weer. Tomaatjes/ paprika sla is ook vrij simpel toch ?
Tobias at denk ik de helft van de tijd mee en de helft potjes. Sommige dingen wilde hij in het begin gewoon echt niet mee-eten, zoals rijst daar moest ie echt niks van hebben. Maar tegenwoordig eet hij dat ook lekker mee, al gaat zijn voorkeur wel duidelijk uit naar pasta, risotto en couscous
Ons kleintje fijn dat het weer beter gaat beterschap verder nog Leuk zeg die zelfgekweekte groenten en kruiden.lijkt me ook wel leuk om te doen.