Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Moestuin; Hier staat alles in potten, kratten of bakken. Werkt perfect. Zou het anders ook niet kwijt kunnen. Ik moet alleen nog nieuwe potjes kopen dit jaar, als ik dat heb gedaan ga ik beginnen met voorzaaien. Erg makkelijk; sperziebonen, doperwten, sla, tomaat, paprika, komkommer, wortel. En ik vergeet vast nog wel iets.

@Soepstengel; Cacoa nibs zijn wel echt heel erg puur, als je dat lekker vindt is het zeker aan te raden.

@Bolkje; Fijn dat Tobias nu met de pot mee eet. Gaat je vast veel schelen. Hier hebben we Rapley gedaan en vanaf het begin zelfgemaakt en met de pot mee.

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    @groenten:

Dan ga ik eens kijken naar zaadjes! Vind ik veel leuke dan al een plantje kopen (al hadden we van de tomatenplant wel 70! Tomaatjes :D
    Zaaien lukt mij nooit zo goed... En Krijg ik het dan wel omgepoot in de tuin?
    Maar voor zoonlief vind ik het ook leuker met zaadjes.

Kris mijn paprikaplant deed het niet heel super.. (Maar als ik bij Elena kijk, had je die zelf gezaaid ook?)

Je kan ook een komkommer in een pot zetten tegen de schutting, die kan je dan omhoog leiden (ik wist het ook niet maar die groeit als 1 lange sliert :D)
    Heb ook een aalbes staan, maar alle blaadjes waren opgegeten door rupsen! Geen blaadje meer aan gezeten (geen besje dus ook :() Hoop dat dat dit jaar anders gaat...

Ga maar voor:
    Kruiden
    Wortels
    Sla (lukt dat goed?)
    Bonen
    Tomaatjes
    Bosui (had m'n buuf, waren een beetje overgewaaid en deden het super!)

Elena kwamen er ook courgettes aan je plant? Of alleen de bloemen?

@boodschappen :D
    Ik kwam er achter dat vriendlief de eerste week boodschappen heeft gedaan van de "gewone" rekening...
    We hebben nml nog €237 over op die van de boodschappen...voor 2 weken, dat is een beetje veel...
    En ik zie dat de maand erna nog gewoon uit 4 weken bestaat, (hoef ik dus niet extra voor te hebben) dus dan gooi ik wat we overhouden we naar ons "boodschappen over" doel.... Ook fijn een extra'tje

Daar zijn we in de herfstvakantie een midweekje van weggeweest :D

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Soepstengel; ja alles is zelf gezaaid. Ik heb (nog) geen idee van zaaien in de tuin omdat hier alles in pot staat. Sla is echt ubermakkelijk, daar heb ik amper naar omgekeken. Ik had ook courgettes, van die assepoester courgettes zeg maar. Fijn zo'n meevaller op de rekening!

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; vandaag zelfgemaakte groentensoep met zelfgemaakte broodjes op het menu. De bouillon van biologische kruiden staat al te trekken, straks de zak biologische soepgroenten erbij en zelfgedraaide balletjes en speltvermiccili. Zo het deeg gaan voorbereiden voor de broodjes. Misschien dat ik straks nog zoete aardappel muffins ga maken, die zijn zo lekker :)

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    Vanavond pannenkoeken, morgen lasagne (vorige week niet op) en verder geen idee..
    Nog geen week boodschappen gehaald .

Zoontje is ziek dus ga nu liever ook niet lang naar buiten :(
    Ml doet normale in t weekend boodschappen maar geen tijd voor gehad

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    @MamaChantal; Beterschap voor Caylen.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    Dank je :)

Ml kan vanavond een loop stoeltje ophalen voor 10,-.
    Ziet er nog goed uit en nieuw is hij 55

Caylen wilt hele dag staan en "springen" en dan kan ik hem af en toe met koken even in dat stoeltje zetten.
    Niet goed voor de heupen,maar af en toe een paar minuten kan geen kwaad denk ik.

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mamachantal: Goede deal toch? Als je alles wat slecht is moet vermijden kun je beter op een andere planeet gaan wonen geloof ik.. Beterschap het is inderdaad geen lekker weer om naar buiten te gaan dan nee bah.

Hier vanmorgen boodschappen gehaald:
    Kilo kipfilet 5.87
    Bananen 1.96
    Halfvolle melk 2 liter 1.19
    VOlle yoghurt 0.92
    Fijn volkoren 1
    2x BB vloeibaar 2.9
    Retour statiegeld 0.75
    12 koopzegels 0.24
    aanbieding BB 0.4
    Aanbieding kipfilet 0.97
    Totaal 11.95
    En ik krijg nog 1,45 terug van de BB, maar ik moet de kassabon even opsturen. Dus kom uit op 10,50.
    Van de kipfilet gooi ik 3 stuks in de vriezer. 1 gebruik ik er vanavond voor in de wraps.

9. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Kris: Dank je wel voor het recept!

Saar22: Klopt, als het goed is komt er een hele mooie nieuwe Lidl voor terug!

Bolkje: Ik hoop voor je dat je vrijdag wat anders krijgt en geen aardappels!

Soepstengel: Wat een leuk idee zeg! Maak je dat vaker?

Elena Balen dat je zo slecht slaapt zegt en veel beterschap voor je man!

Wat leuk al die kruiden, straks in ons nieuwe huis heb ik een heel groot stuk grond, waar ik zelf groente, kruiden e.d. kan verbouwen!

Van het weekend met alle verjaardag, zowel de zaterdag als de zondag daar gegeten, dus daar ging mijn weekmenu..
    voor deze week heb ik:

Ma: Thaise curry met kip en rijst (Heb ik alles al voor in huis)
    di: Macaroni met groente (Macaroni staat in de vriezer)
    Woe: Rijst met gewokte peultjes en een uitje met een tartaartje
    Do: Broodje shoarma met sla en krieltjes
    vrij: onbekend
    zat: uit eten
    Zon: onbekend

Vanmorgen bij de AH (Lidl is nu dicht) wat boodschappen gehaald, vergeet alleen het bonnetje, dus een beetje uit mijn hoofd

- Paprika
    - Courgette
    - Prei - 0,39
    - 4 x Silan wasverzachter (2 voor de prijs van 1) - 6,78 (ipv 13,56)
    - 4 tartaartjes (2 pakketjes voor de prijs van 1)- 2,- (ipv 4,-)
    - Kipfilet - 1,19
    - grillworst - 1,78
    - Deo - 3,09
    - pindakaas - 1,52

totaal was ik iets van 18 euro kwijt.

10. Kaat888

Kaat888 Actief lid

11 jun 2012
    266
    0
    0

Saar22 ik kom er niet aan moet er nog 20! Kan je ze eventueel opsturen tegen postzegel betaling?

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hey ladies, ik heb gisteravond een zelfgemaakte saus gemaakt voor bij de tagiatelli,
    tomatensaus van de lidl, een oranje paprika, 2 tomaten, 2 wortels. met de staafmixer fijn gemaakt. Was best lekker en vooral gezond. Nog wat pastakaas eroverheen en tadaa

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mamadeluxe: Dat is dan wel weer fijn, maar irritant om nu ergens anders je boodschappen te moeten doen. Gebruik je wasverzachter voor de geur of voor de zachtheid, want anders kun je ook azijn gebruiken is veel goedkoper.

Kaat88: Ja joh ik stuur ze naar je op! Ik ga even door met sparen, want het is tot 14-2 he?! Heb er nu al 1 liggen dus als je me in die week laat weten hoeveel je er nodig hebt..

Ik heb als het goed is een gratis knipbeurt voor manlief geregeld. Ze vroegen een heren model op Facebook. Scheelt toch weer 18 euro en hij was er toch hard aan toe!

13. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Saar: Voor de geur :)

Fijn zo'n gratis knipbeurt!

14. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Hier een ziekenboeg. Heb ook echt geen fut of inspiratie om wat te koken...maar we moeten toch eten.

Voor vandaag kipvleugels gemarineerd in sojasaus, ketjap manis, honing en knoflook, frietjes en rauwkost.
    Morgen gva

En daarna weet ik het al niet meer haha. Vanavond maar eens voor gaan zitten en een boodschappen lijst maken. Zag wel bij de AH boodschappen voor de voorraad, zoals pindakaas, keukenrollen, koffie perla pads.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Al weer even niet meer hier langs geweest. Afgelopen 2 weken niet zo budgetvriendelijk boodschappen gedaan. Deze week nog eens voor €60 boodschappen gedaan... Ben ook aan't lijnen gegaan en heb geprobeerd meer gezondere dingen te kopen. Maar kwam dus duurder uit. Ga ook opnieuw de aanbiedingen van vlees in het oog houden.

16. minon

minon Niet meer actief

Ik heb 61 nogwat uitgegeven aan boodschappen en 40 euro nogwat aan luiers en voeding. Max drie euro boven budget dus. Man heeft mijn tien euro van vorige week die ik over had ingepikt voor sigaretten. Grr.
    Zal straks mijn lijstjes posten.

17. minon

minon Niet meer actief

Kruidvat:
    Luiers 12,99
    3x kruidvat forte 26,97
    Lonka sinassnippers 0,99

Totaal 40,96

Plus:
    Kipfilet 6,25
    Grillworst 3,24
    Bloemkool 2,29
    Winterpeen 0,23
    Paprika 0,69
    Bananen 0,99
    Sperziebonen 2,79
    Halfvolle melk 1,19
    Magere yoghurt aardbei 1,29
    2x6 kinderkwark 3,50
    Boerensesam 1,49
    Boerentijger 1,19
    Patat 1,99
    5x halfvolle melk 3,75
    Koffie 2,39
    eierkoeken 0,85
    Custardcakejes 1,35
    Pinguings 1,45
    Chocomelk 1,28
    3x chocotablet 0,86
    Caramel fudge 1,39 (zo mega lekker!!)
    Mentos 1,10
    Meller 1,14 (voor de kerk)
    Vlokfeesr 1,48
    Gezeefde tomaten 0,39
    Masala nandan 0,79
    Fritessaus 1,64
    Magere rookworsr 0,81
    Ribbelchila 0,84
    Heartbreakers 0,85
    Zoute stokjes 0,30
    Nutriton 4,)9
    Diksap 1,70
    Xoozz 0,76
    100 theelichten 3,49
    Kipfilet tuinkruiden 2,02
    Boterhamworst 1,00
    Koopzegels 1,18
    Actie fudge -0,39
    Actie pinguings -0,45
    Actie cake -0,35
    Actie boerenbrood -0,68
    Actie sperziebonen -0,79
    Actie bloemkool -0,79

Totaal 61,09

Menu:
    Maandag: bloemkool met kipfilet
    Dinsdag: durum met yoghurt, appel, paprika en kipfilet
    Woensdag: pizza
    Donderdag: roti
    Vrijdag: lasagne
    Zaterdag: boerenkool
    Zondag: wortels/doperwten ovenschotel

18. Islah

Islah Niet meer actief

Nijntje: er zitten best veel luxe-producten bij, geef je een feestje ofzo (sorry ik heb niet alles terug gelezen)?

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @elema wauw die oogst ziet er super uit!
    Ik ga er in dit huis niet meer aan beginnen, maar in onze nieuwe tuin wil ik een mooie moestuin (moet lukken met 1500m2 grond :)

@soepstengel, fijn zeg zon meevaller. Dan geniet je extra van zon uitje!

@mamachantal, beterschap voor je mannetje!

@bolkje hier ook even veel aardappels op het menu :) Achmea moet toch op..

@onskleintje klinkt lekker die saus, maar waarom fijn pureren?

@saar hè genadig zon kapper via Facebook! Hoe was het eindresultaat?

@eefje beterschap voor jullie ziekenboeg..

@nijntje 84, ja gezonde producten kunnen wat duurder zijn, maar ook met een laag budget kun je gezond eten hoor, maar kost even wat tijd en creativiteit..

@nijntje90 ik vind de luxe producten wel mee vallen. Nutriton enz tikt al snel aan met gewone boodschappen. Wel veel "lekkere" dimgen erbij hihi.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hoe maken jullie die aardappel foefjes voor in de vriezer ?

Deel Deze Pagina