Elena: wat vervelend zeg van je opa hopelijk lukt het je nog om afscheid te nemen sterkte Zuurtje: veel succes met je sollicitatie Miranda: klinkt lekker die recepten
Bedankt dames voor jullie lieve woorden! Helaas werk ik in een branche waar dat niet zo makkelijk gaat. Ik mag bijvoorbeeld ook niet thuis blijven als Damian ziek is. Toen hij anderhalf was zijn we s'avonds met hem naar het ziekenhuis geweest want hij had 41,5 graden koorts. Daardoor heb ik de nachtdienst gemist (wel netjes afgemeld) nou ik heb me toch problemen gehad Ik ben nu in ieder geval klaar met werken, sinds 8 uur vanochtend pff. Ga maar gelijk door naar opa en eet later wel.
@elena wat naar dat ze zo onflexibel zijn. Gelukkig kun je nu naar hem toe. @zuurtje succes maandag! @ml had nog twee kado bonnen van de DA gevonden uit 2003 hahha maar zijn onbeperkt geldig. Dus heb ff 4 pakken luiers en elmex tandpasta gehaald Tevens een stoel verkocht voor 60 wat we kunnen bijleggen als we morgen naar de ikea gaan voor een nieuw bed!
Sterkte Elena. Zuurtje: spannend! Hier vandaag pasta. Ben nog steeds grieperig en ook nog eens ongesteld geworden. Straks maar vroeg mn bed in. Niet gezellig voor mn man, maar trek het anders ook niet. Wil morgen naar het centrum. Er is overal sale en dan koop ik meteen een boel kleding voor de kinderen. Kunnen we weer vooruit.
@Ukkie; heeft ook een beetje met mijn beroepskeuze te maken hoor. Snap het ergens ook wel maar af en toe baal ik ook gewoon even. Ik kom later even uitgebreid reageren.
@ Elena ; hopelijk heb je nog goed afscheid kunnen nemen hier deze week -1 euro... helaas van die euro.. Volgende week bijna heel de week uit de vriezer denk ik dus dan halen we die euro wel weer in !
Zuurtje: Ik duim voor je! Elena: Heb je goed afscheid kunnen nemen? Vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat. Ukkie: Wauw dat ligt er al een tijdje. Scheelt nu weer. Wij hebben hier nog bioscoopbonnen liggen á 15 euro, maar gaan dus nooit naar de bios. ik heb ze nu verkocht aan mijn broertje. Eefje: Succes in de sale. Ik heb al wel winterjassen gekocht voor volgend jaar voor de kids, maar ik vind het inschatten van de maten nog zo lastig... Ik heb gisteren nog boodschappen gehaald. Was 12 euro. Heb zo even geen aparte bedragen. Stokbrood Kruidenkaas Bloemkool Verse patat 500 gram gehakt 2x melk wc papier Ik heb gisteren ovenschotel van bloemkool gemaakt en 6 porties eten voor in de vriezer voor de kids. Dat is altijd makkelijk.
Goedemorgen dames! @Hier; Gisteren door de drukke avondspits nog naar opa geweest, hij begon helemaal te stralen toen ik binnen kwam Nog even geknuffeld en een dikke zoen gegeven en heel even bij hem gezeten want hij was erg moe zo laat. Vandaag gaan de laatste familie leden die nog niet geweest zijn. Verder vandaag weer een lange werkdag en dan vanmiddag gaan we weer naar schoonouders, daar eten en gezellig samen zijn.
Ukkie, wat fijn dat je die bonnen vond! Lekker shoppen is dat haha Elena, fijn dat je toch nog bent gegaan. Fantastisch dat hij begon te stralen. Dat zal je bij blijven!! Hier ga ik zo de grote boodschappen doen. Ben al 2 weken niet geweest dus zal een flinke lijst worden. Er is alleen wat brood gehaald in die 2 week.
Elena: Wat fijn dat je zo afscheid hebt kunnen nemen. Fijn dat je opa er ondanks alles ook van heeft genoten (tenminste dat lees ik zo). Miranda: Wat knap zeg 2 weken geen boodschappen doen. Hier is het echt een beetje een uitje. Lekker loopje met de kids zeg maar. Recept bloemkoolovenschotel: Aardappels Bloemkool uitje Knoflook gehakt ketjap Sambal kruiden naar smaak(ik doe kerrie, cayennepeper, komijn) Melk bloem boter Geraspte kaas Aardappels koken voor aardappel puree(ik stamp ze altijd alleen, vinden we lekker). Bloemkoolroosjes koken. Ik doe ze net niet gaar. Uitje snijden en fruiten met knoflook, dan het gehakt erbij en gaar rullen. Als het gehakt gaar is ketjap, sambal en kruiden naar smaak toevoegen. In een ovenschaal eerst de aardappelpuree, dan het gehakt en dan de bloemkool. Dan maak ik een bechamelsaus van boter, bloem en melk. Dit bovenop de bloemkool en dan wat geraspte kaas erop. Dan een half uur in de oven (ik zet hem pas aan als ik de ovenschotel erin zet) of totdat de bovenkant een beetje gebruind is.
Manlief is net nog even frituurolie wezen halen en heeft gelijk een kratje bier ingeleverd. Hij moest nog 10 cent betalen.. Heb nu voor de rest van de maand 153.35 over, waarvan 7 euro voor samen eten bedoeld is en in een envelop zit voor volgende maand (wij eten elke maand 1 keer samen zonder de kids waarvoor we een budget hebben van 10 euro).
@Elina; hoe triest ook klinkt wel als een goed afscheid gelukkig ! @ Saar; klinkt lekker ! Hier volgende week diepvries eten.. ma; wes en Sanne soepje ( uit voorraad + pizza nog in de diepvries ) ik eet op mijn werk di; kofta ( heb nog gehaktballetjes in de diepvries en rijst op voorraad dus alleen tomaten en courgette kopen ) woe; kipburgers met aardappels en groente ( heb alles nog op voorraad / diepvries ) do; een pasta alles uit de voorraad / diepvries vrij: broodjes tartaar alles nog op voorrad behalve een avocado voor de salsa die ik erbij wil maken. Broodjes en tartaar nog in de diepvries za; gado gado alles nog in huis zo; bij mijn schoonvader...
Deze maand behoorlijk over budget gegaan maar dat wist ik van te voren.. schoonouders kwamen hier eten met kerst, manlief was jarig.. Heb vandaag boodschappen gedaan voor aanstaande week: 4 keer 6 pakjes halfvolle melk 7,92 ah 2 pannenkoeken vers 2,00 ah 2 rode kool klein 1,07 ah inproba chilisaus 1,40 ah retour melk -3,95 ah spinazie vries 0,55 lidl nep special Kflakes 2,49 lidl jus, 5 zakjes 0,75 lidl wraps 0,89 lidl 2 aardappelpuree 1,40 hoogvliet sperziebonen pot 0,91 hoogvliet doperwten wortels pot 1,14 hoogvliet rode bieten pot 0,75 hoogvliet mais blik 0,55 hoogvliet vries snijbonen 1,00 hoogvliet vries gegrilde groenten 1,00 hoogvliet kaassouflees 1,15 hoogvliet banaan 1,49 lidl peren bak 1,09 lidl sla krop 0,95 lidl 2 komkommer 0,78 lidl sperziebonen vers 1,69 lidl snijbonen vers 1,85 lidl bospeen vers 1,29 lidl paprika mix 3 stuks 0,99 lidl 3 kiwi 0,45 lidl krieltjes 0,69 lidl wortels geraspt 0,99 lidl appels 1,18 hoogvliet melk 0,59 lidl 12 roomyoghurt klein 3,00 lidl 3 rasp kaas zakjes 2,97 hoogvliet 2 smeerkaas 1,18 hoogvliet melk 0,84 hoogvliet 2 appelsap 1,58 lidl wasmiddel wit 3 liter 3,99 lidl Hoogvliet: 15,56 Lidl: 14,41 AH: 12,4 (maar ik kreeg nog 3,95 terug ivm reclame tegoed bon) Voor volgende week heb ik nu alles voldoende in huis
Ik heb mijn weekmenu voor komende week al klaar: Zaterdag: risotto met champignons, ricotta, parmezaanse kaas en rucola Zondag: boerenkool met worst Maandag: ovenschotel met rijst en prei Dinsdag: wraps met bonen en sla Woensdag: pizza (zelfmaak) Donderdag: lasagne Vrijdag: patat-dag
sorry meiden maar ik ga even alleen in de meeleesmodus 2015 is niet echt goed begonnen voor ons eerst de mk en dan geen inkomen meer hebben tot slot hebben we vandaag afscheid moeten nemen van onze lieve wolfje gisteren met spoed een afspraak gemaakt bij de dierenarts omdat ze niet at en niet meer uit haar mand kwam na onderzoek bleken de nieren niet goed meer te werken en gaf de da maar 10 tot 15% kans dat ze het zou halen in de loop van de namiddag kregen we telefoon en bleek dat ze er slechter aan toe was toen hebben we de zware beslissing genomen om ons hondje te laten gaan we missen ze enorm niemand die mer blaft als ze aankloppen of aanbellen niemand meer die 's morgens naar je toe komt en om de broodkorstjes vraagt