@elena, gecondoleerd meid. Fijn dat je er nog even geweest bent! @mamachantal.. Misschien ook even de uitslagen afwachten voordat je drastische veranderingen aan haar eetpatroon aanbrengt. Misschien ligt het idd aan haar stofwisseling en kan ze er zelf weinig aan doen...? @saar, ohh meid irritant! Kan niet anders zeggen. Wij hebben momenteel ook een lek gehad, wordt wel gedekt door de versekering maar man man wat een gezeik met die werklui zeg! Afspraken niet na komen, te laat komen, dingen slecht afwerken... Pfff slecht voor mn bloeddruk dit Zometeen ook boodschappen doen. Weekmenu bijna klaar en dan lekker koken en hapjes maken voor de meidenavond vanavond, heb er zin in!
Mijn boodschappen worden vandaag tussen 4 en 5 gebracht. Net weer een medische keuring gehad dus ben erop voorbereid dat ze weer nee gaan zeggen en dan moet ik weer door alle papierwerk om alles opnieuw aan te vragen. In tussentijd krijg ik dan geen uitkering tot de papieren opnieuw ingediend zijn. Dan krijg ik wel het achterstallige ook uitbetaald maar zal toch een paar weken minder zijn dan. Nu dus heel veel houdbare dingen besteld, heel wat luiers (net een heel goeie aanbieding) en een grote doos wasmiddel. Was een groot bedrag maar heb dan wel een grote voorraad en hoef dan enkel maar dingen zoals groenten, fruit en brood bij te halen. Zit ook heel wat vlees in de vriezer. Ik zal af en toe wel iets moeten halen maar niet veel. Goed voorbereid dus De jongste is nu ook stilaan aan het overgaan op gewone melk dus de bonnen die ik had voor zijn flessenmelk gaan nu naar gewone melk en onbewerkte groenten en fruit. (healthy start system in UK).
Elena: gecondoleerd. Hoe is het nu? Ukkie: leuk, veel plezier straks! Saar: oooh wat balen zeg! Wij hadden vorige maand een overstroming en de verzekering keert niks uit, omdat de schuld bij onze 3 jarige ligt erg klote! Elisie: fijn dat de boodschappen lekker bezorgd worden. Vorige week ook voor t eerst gedaan, best goed bevallen. Ik post straksmijn eerste bonnetjes van deze maand even.
Ik heb het gevoel dat ik veel te veel kwijt was voor de boodschappen die ik heb gedaan. Terwijl ik bij de DEKA ben geweest die helemaal niet duur is Misschien ligt het aan mij... 1 dettol allesreiniger-reclame 1.79 diksap 2.49 Alpro hazelnootmelk 2.09 Havermout 0.41 bumblies luierbroekjes 6.49 4 rollen toiletpapier 1.39 laurierblad 0.99 500 gr roomboter rol 2.49 gesneden volk. ontbijtk 0.99 chocolade 74% puur 0.99 creme honing 1.29 1 blikje bier 0.39 canisius appel/peer stroop 1.39 400 gr riblap 4.35 750 ml geitenmelk 1.09 10 vrije uitloop eieren 1.99 zonnatura rijstwafels 0.59 2 zoete puntpaprika's-reclame 0.99 kinderbanaantjes 1.49 bio+ bosvruchtenjam 1.25 Totaal 35.90 Bij de bakker: 1 speltbrood 1.70 Bakje spelt pops 1.40 totaal 2.10 Dus exact 39 euro uitgegeven van ons weekbudget van ruim 80 euro. Als het goed is kunnen we tot zaterdag vooruit. We eten vanavond: rode kool stamp uit de vriezer met verse rode kool er nog bij (heb nog een kleine halve over) en hachee. Morgen zuurkool stamppot met braadworst. Allemaal nog in huis. Vrijdag: celvita aard, sperziebonen en vis. Ook alles nog in huis.
@annedore dat is voor 4dagen idd best veel. Maar ik vind er ook veel dure producten bij zitten zoals wc papier, luiers, alpromelk bioprodct en diksap.. Maar goed, heolang moet je nog met de rest van de 80? Dan valt whet wel mee toch?
Mijn lijstje Ah 2x Mandarijnen 4.58* Bospeen 1.79* 2x prei 0.78* Bananen 0.99 Courgette 1.19 Boterhamworst 0.99 Bosuien 1.19 Salami 1.29 Pistoletjes 0.39 2x volkoren brood 2.18 Yoghurt 0.99 Halvarine 0.59 Roomkaas 0.65 Chips 1.07 Paprika chips 0.89 Sinas 0.53 Statiegeld 0.25 Lemondrink 0.53 Statiegeld 0.25 Zoute sticks 0.31 Japanse mix 0.79 Ijsthee 0.59 Koffie 4.95 Totaal 27.76 Bonusvoordeel 3.43 totaal 24.33 Wibra: Dasty 2.00 Snoep 1.00 2x billendoekjes 2.00 totaal 5.00 totaal boodschappen 29.33 Weekemenu; Vandaag: bloemkool, gekookte aard en rundervink (voorraad) Donderdag: zuurkool, puree en worst in de oven Vrijdag: pasta met courgette kip, bosui, prei, en knoflook met roomkaas Zaterdag: broodjes knakworst of friet Zondag: bloemkoolkerrie in de oven met aardappelschijfjes en gehakt Maandag: niet thuis Dinsdag: nasi met ei en kroepoek (voorraad) Zoals je ziet beetje vaak aardappels maar die waren vorige week in de aanbieding en moeten op Kleren wibra: Vest lang 6,99 Vestje kort 6.99 Spijkerjasje 14.99 Jurkje 5.00 T shirt zwart 3.50 T shirt wit 2.99 2riempjes 3.99 totaal 45.45 Kleren gaan wel niet van het weekbudget af maar vond het toch leuke prijzen en ben wel zwanger maar dit kan ik ook nog na de bevalling aan, is allemaal stretch
Ja, die producten zijn wel duur idd. Maar heb het er wel voor over en sommige dingen moeten nu eenmaal, zoals luiers Moet nog het weekend en ma & di met die 41 doen. Tientje per dag zou moeten kunnen. We gaan het zien! Jij hebt je slag geslagen bij de wibra zeg. Leuk en geen geld!!!
Ik vind het wel handig om de boodschappen te laten bezorgen. Ik woon in een dorp met vooral kleinere supermarkten in de buurt waar ze niet alles in het assortiment hebben. En sommige supermarkten zijn ook erg duur. We hebben geen auto dus ik zou al met de bus moeten. Ook niet erg handig want dan moet ik meerdere keren gaan. En kom uiteindelijk duurder uit dan bezorgkosten (mijn man zijn tante betaalt die uiteindelijk omdat ik ook altijd voor haar meebestel en dan alles breng.) En qua tijd is het ook niet praktisch om met de bus te gaan, redelijk lang onderweg. Mijn oudste gaat in de namiddag naar de nursery, elke dag. Ervoor gaan dan ben ik te laat terug om hem weg te brengen en gaan als ik hem weggebracht heb dan ben ik weer niet op tijd terug om hem op te halen. Af en toe kan een vriend van mijn man wel rijden maar die werkt onregelmatig en dat komt dus niet altijd uit. Laten bezorgen is hier dus zowat uit noodzaak.
Ben benieuwd Ik ben weer 17 euro armer, waarvan 5 euro bloemen. Mijn lieve knul stond erop dat hij bloemen voor mij mocht kopen Ik ben dan zo/n softie dat ik geen 'nee' kan zeggen. Gebeurt gelukkig niet wekelijks. Voor de overige 12 euro had ik bij kruidvat en Deka: sanex grote bus deo grote fles syoss volume shampoo voor 2,50, dus 2,99 korting met kruidvat kaart. chocomel merkloos en niet te zuipen boerenland volle yoghurt mini smartie snoepjes om te koekjes straks mee te versieren een zakje goodies appel-doperwtjes boter voor op brood pak sinaasappelsap (uit de koeling)
Tip wat betreft het lijstje: * diksap is vrij duur, misschien kijken bij kruidvat oid voor diksap, stuk goedkoper daar * hazelnootmelk ook vrij duur maar dat zal je vast bewust kopen * luierbroekjes, ik zou ervoor kiezen om altijd in de aanbieding te kopen.. zelfs pampers in aanbieding is goedkoper dan wat je nu hebt betaald. * toiletpapier vrij duur, ik betaal voor 8 rollen 2 euro bij kruidvat * ontbijtkoek niet gesneden kopen * bananen zijn ook vrij duur. ik betaal altijd 99 cent voor een kilo. weet niet hoeveel kilo je had maar die kinderbanaantjes zijn vaak wel duur.
Flink ingeslagen, vooral vlees is voldoende voor bijna twee maanden. Had dubbel salaris ivm heel veel overuren dus dacht haal het nu dan kunnen we volgende maand zuinig aan doen. Ik heb gehaald; Bij de groentenboer; Bio volkoren macaroni 1.25 Bio volkoren penne 1.39 Bio spelt volkoren fusuli 3.99 Pukka vanilla chai thee 3.99 Bio chocolade pasta 70 % puur 3.15 Bio honing wafels 1.89 2 x bio volkoren rijstwafels 1.98 2 x bio quinoa wafels 2.38 1 x bio volkoren ontbijtkoek 1.79 2 kg gedroogde kikkererwten 2.95 1 kg gedroogde pinto bonen 2.95 1396 gr bananen 2.76 854 gr paprika 3.39 866 gr champignons 3.39 90 gr gemengde sla 1.13 834 gr broccoli 3.25 1 galia meloen 1.50 2 avocado's 1.50 2 kg bio pastinaak 2.95 2 grote granaatappels 2.95 250 gr bio creme fraiche 1.50 438 gr lychee 4.34 ------------------------------------- totaal 56.95 Bij de Coop; 9 pakjes vega noodles 3.00 1 kg vanish 6.49 Runderworstjes 3.11 ----------------------------------- totaal 12.60 Bij de Ekoplaza; 10 stuk Bio sinaasappelsap 4.89 200 gr Bio boerenkool 1.79 150 gr Bio tauge 0.99 1 pot Bio rietsuikermelasse 2.69 -------------------------------------- Totaal 10.36 Bij de Appie; 40 stuks scharreleieren 5.98 2 kg bonzo hondenbrokken 5.58 1 x Celevita Surinaamse aardappelschotel 1.94 2 x Purina kattenbrokken 7.38 Diepvries kibbeling 2.90 2 x vissticks 3.82 Zalmfilet 3.29 1 kg rode uien 0.75 2 x bio diepvries fruit 3.95 2 x bio noten 6.98 1 zak bio quinoa 3.45 voordeelverpakking ham 3.97 bio slavink 3.00 3 x bio runder chipolata 8.25 bio runder tartaar 1.80 2 x mona pudding 1.39 2 x rexona deo spray man 2.75 Heinz ketchup 1 kg 3.04 2 dozen Ariel waspoeder 5.49 1 pot gel 0.72 Baby olie 1.59 2 x 4 stuks braadworsten 2.50 2 x 4 stuks hamburger 3.00 3 x vlees (1 x gehakt, 1 x tandoori speklapjes, 1 x kipdrumsticks) 6.50 1 x bio kippenvleugeltjes 1.90 2 avocado's 1.60 2135 gr peren 1.48 ----------------------------------------- totaal 95.00 Bij de lidl; 1 kg druiven wit, pitloos 1.78 2 komkommers 1.18 5 kg uien 0.99 1 doos a 16 stuks rundvlees kroket 2.39 2 x wc reiniger eco 2.58 1 doos a 8 stuks vaatwas tabs 2.99 vaatwasreiniger 2.49 2 zakken walnoten 4.50 2 x 2 stuks 2 sterren beter leven hamburger 2.78 839 gr jonge kaas 4.52 7900 gr jonge kaas 4.26 1356 gr bananen 1.34 400 gr sperziebonen 1.69 1 kg kiwi's 2.55 1 zak witlof 0.69 Bio tuinkers 0.79 Paprika mix 1.09 1 kg spruiten 0.49 8 kg pers sinaasappels 7.97 MSC wilde zalm filet 2.29 MSC koolvis 1.49 1 Amerikaanse pizza 1.59 1 keer vleesvervanger 1.69 Filet Americain 0.99 1 keer vleesvervanger 1.69 3 x toetjes 0.57 2 x 250 gr bio roomboter 2.98 8 l volle houdbare melk 5.20 2 x vloeibare bakboter 1.78 4 x 10 stuks koffie cups 7.96 2 x knijpfruit 1.58 1 x kinder champagne 0.99 6 blikjes cola 1.69 2 doosjes paracetemol 0.78 2 x voorgebakken broodjes 0.78 2 x bio rijstwafels choco 1.58 2 x 10 rollen wc papier 5.98 2 x 12 stuks katten natvoer 5.58 1,5 kg rundergehakt 7.38 4 x 600 gr kipfilet 13.16 ---------------------------------------- totaal 115.27 Bij de kaasboer; 800 gr oude komijn kaas 250 gr reform noten mix 150 gr pistache noten 1 stuk emmentaler kaas 1 stuk ouder cheddar kaas 1 stuk cheddar -------------------------------- totaal 33.60 --------------------------------- Totaal alle maandboodschappen; 323.78
Er zijn zeker een aantal dingen die goedkoper zouden kunnen maar ik had zo'n fijn salaris dus dacht laten we een keer lekker luxe doen. Noten en vlees is voldoende voor twee maanden. Fruit en groenten voor 1 a 1,5 week. Er zitten een aantal voorraaddingen bij waar we ook weer lang mee doen. Oh en de vaatwasblokjes zijn eigenlijk nog lang niet nodig maar ik ben niet zo tevreden over onze huidige dus wissel vanaf nu een beetje af tot het op is.
Ik heb ook nog een online bestelling geplaatst voor een aantal reform artikelen, hiervoor heb ik gespaard de afgelopen maanden. Met deze bestelling kan ik straks zelf tea tree deo maken voor mij, zelf kaarsen maken, minstens 120 liter eigen gemaakte wasmiddel en bio kokos zeep om eigen shampoo te maken. Daarnaast alvast een aantal ingredienten om op termijn eigen mascara te maken en eigen dagcreme.
Bij mijn kruidvat kost diksap ook 2,50. Hazelnootmelk idd bewuste keuze. Luierbroekjes wil ik wel in de aanbieding kopen, maar op een of andere manier zijn hier nooit broekjes in de aanbieding Pampers koop ik sowieso niet, vind ik troep. KV of bumblies hier. Meer rollen toiletpapier ging ik op de fiets niet meekrijgen normaal kopen we die grote pakken bij kV. Gesneden ontbijtkoek. Ik wilde volkoren en die hadden ze alleen gesneden. Dan was deze nog goedkoop, want het alternatief was peijnenburg. Kinderbananen zijn idd prijzig, maar zagen er wel het beste uit Wou dat ik mijn rijbewijs had wb de luier aanbiedingen bij kruidvat. Nu als man tijd heeft is t meestal uitverkocht. Maar ik kan niet sneller dan snel lessen. Hoop dat t voor de bevalling nog lukt om af te rijden.
waar laat je dat allemaal Elena?! Wel goede dingen gekocht!! Zijn de avocado's in de aanbieding bij Appie? En wat moet je nu verder nog de rest van de maand?
Haha, ik heb een hele grote Amerikaanse koelkast En ja die is helemaal opgeruimd en overzichtelijk Avocado's waren hier inderdaad in de aanbieding bij de ap. Ik hoef alleen nog verse groenten en fruit te halen voor 2,5 a 3 weken. Pure zuivel wordt hier niet gedronken, alleen s'ochtends een beetje door de koffe. En yoghurt maak ik zelf. Brood maak ik zelf of we eten een alternatief (rijstwafels, quinoa- of boekweit crackers, volkoren beschuit, yoghurt of havermout). Oh en ik heb natuurlijk ook een gewone voorraadkast waar de spullen instaan die niet in de koelkast gaan. Verder dus echt niks nodig
Ik had trouwens uitgerekend dat als ik de totale boodschappen deze maand op max 375 euro kan houden dan zijn de totale kosten 4.46 euro per persoon per dag voor 3 maaltijden en 2 tussendoortjes in ons huishouden. Wat vinden jullie, duur of valt het mee?