Vind ik best nog wel veel eigenlijk... Ik budgetteer hier 10 euro per dag voor 2 volwassen en 1 kind (baby is apart) en dat is inclusief ook dingen als deo, wasmiddel, medicijnen, lampje oid...
Oke Ik vind het bedrag dat je noemt niet veel. Pfffff, ik ben echt kapot vandaag en hormonaal. En gewoon gesloopt van weekje ziek kind, slechte nachten en zelf niet fit zijn. Heb geen zin om te koken. Wil iets bestellen, maar dat doen wij eigenlijk nooit. Zit erg in dubio. Mijn man zou wel erg verrast zijn
Voor dat jij ook zoveel bio eet, vind ik het meevallen. @hier, mijn man doet voor t eerst het grote deel vd weekboodschappen. Als dat maar goed komt...... Hij zal vast lekkere dingen meenemen. Dochter is nog steeds ziek en ik ben thuis met haar. Morgen ga ik nog wel de laatste dingen voor de weekboodschappen halen hier in de buurt. Maandag en dinsdag werken dus dan komt het er ook niet van.
Elena: Mooie lijst hoor. Voeding - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting hier staat hoeveel euro pp gemiddeld is. Volgens mij doe je het aardig netjes Annedore: En wat heb je gedaan? Nog zelf gekookt of je man verrast? Miranda81: Oeh succes met mannen en boodschappen. Hier gaat meestal wel iets mis hihi. Beterschap. Hier ook een ziek jongetje. Bah het heerst allemaal wel. Gisteren en vandaag boodschappen gehaald: Spruitjes 0.59 Peren 0.93 Kiwi's 1.29 Bananen 2.48 Melk 1.19 Brood 1 4x mentos 4 Jam 1 Crackers 0.79 Spekreepjes 1.07 Totaal 14.60 incl. koopzegels Duo stokbrood kruidenboter 0.99 Emmer snoeptomaatjes 2.99 verse frites 1.49 magere yoghurt 0.72 Volle yoghurt 0.92 2 brood 2 vlokkenmix 0.85 2x chips 1.49 2x diepvrieszakjes 0.56 2x pedaalemmerzak 1 Totaal 13.25 incl. koopzegels Die mentos is voor de kerk en is voor 16 weken. Snoeptomaatjes zijn voor mij voor in het weekend ipv lekkere chippies De stokbroodjes waren voor zondag bij de soep, maar ik krijg morgen een zalmpakketje mee bij mijn moeder als dank voor de hulp dus die soep schuift samen met het stokbrood een week op. Ik moet zeggen dat fruit echt stukken duurder is als op de markt. Wat een gigantisch verschil. Die peren vallen nog wel mee. Maar 3 kiwi's zijn op de markt 75 cent. En bananen zijn op de markt 1 kilo 1,50 en in de winkel 1,89. Maar goed ik ben er niet geweest. Ik kijk alweer uit naar de zomer dan is er weer zoveel lekker fruit voor handen. Er moet alleen nog even rijst worden gehaald morgen. Ik heb voor de rest van de maand nog 104,95 over. Moet toch lukken. Komende week t/m zondag staat in ieder geval op het menu: zondag: zalmpakketje chili con carne boerenkool hutspot boontjes Sla Wraps Patat Kippensoep En ik moet nog 1 ding skippen. De bovenste 3 en de kippensoep heb ik in de vriezer.
Bedankt voor de link Saar! Bedenk me in ene dat daar de verzorging van de huisdieren ook inzit. Dan doen we het helemaal niet zo slecht Ik realiseer me heel goed dat als we overal de goedkoopste van halen en geen bio dat het dan veel goedkoper kan maar het is een keuze die ik graag maak als er ruimte voor is in het budget.
Man en zoon verrast. Zoon vond het wel gek dat ons eten aan de deur werd afgeleverd. Hahaha! Heeft ie dat ook eens meegemaakt Man had wat meer salaris deze maand, dus het kon ook wel. Maar toch ga ik proberen het te compenseren de komende weken. Wil zoveel mogelijk opzij kunnen zetten/sparen. Maar was best weer eens lekker. Volgens mij was het ruim 2 jaar geleden op mijn verjaardag dat we voor t laatst iets te eten hadden laten bezorgen. We hadden spare ribs, kippenvleugels en pizza. Er is nog over om morgen van te lunchen
Dat ligt eraan waar je je bananen koopt. De Lidl en Jumbo hebben ze bv standaard voor onder de euro per kilo ongeveer. Verschillende winkels hebben kinder bananen 7 voor 1,49. Die zijn ook iets kleiner wat wel zo handig is ivm stukjes die ze anders niet opeten. De Vomar heeft nu een kilo bananen voor 89 cent. Ik koop juist nooit fruit op de markt omdat ik al zo vaak dingen weg heb moeten gooien, bij de Lidl en andere supermarkten hier in de omgeving heb ik daar nooit last van.
Elena: Is toch handig zo'n vergelijk voor wat het waard is. Je moet inderdaad zelf keuzes maken in wat je wel/niet koopt. Annedore: klinkt heerlijk en nog gevarieerd ook Suusjeuh: Ja dat zou wel kunnen, maar goed ik koop bananen bijv. als ik ze nodig heb en daar ga ik dan niet speciaal voor naar de lidl fietsen zeg maar. Zeker niet met dit weer. En kinderbananen gaat hier echt niet werken. Meneer eet op het moment alleen maar bananen en die werkt zo een giga banaan naar binnen. Hoef ik niet aan te komen met zo'n klein ding hihi. Maar het kan altijd goedkoper ja. Op zich gooi ik niet veel fruit weg van de markt, dus dat is hier wel goed.
Ik koop altijd wat ik er goed uit vind zien. Zijn dat chiquita's dan due, zijn dat kinderbananen, dan die. Ik ga echt niet half bruine bananen kopen omdat die goedkoper zijn. Behalve als ik ze toch in stukjes ga snijden en in de vriezer ga doen. Wat betreft bio en 'alternatieve' voedingsmiddelen: ik koop sommige dingen ook bio of 'afwijkend' van het gangbare. Daar heb ik het geld dan echt voor over. Net zoals Elena zegt weet ik dat het dan goedkoper had gekunt als ik andere keuzes had gemaakt, maar dat zijn keuzes die ik liever niet maak Eten gister was een ware traktatie, vooral de spare ribs Maar vanavond weer gewoon aan de boontjes, vis en aardappeltjes
Maar heb je enig idee van de herkomst van die goedkope bananen? Ik zou de aflevering van de keuringsdienst van waarde over bananen even opzoeken. Sinds ik die heb gezien koop ik, als mijn geld het toelaat, juist die goedkope bananen niet meer. Naar en vervelend wereldje zit er achter die goedkope bananen, net zoals bij sommige andere producten zoals goedkope cacao en koffie.
Annedore: Daar heb je op zich wel gelijk in ja. Ik heb die aflevering ook gezien. Ik weet ook niet waar de bananen op de markt vandaan komen eerlijk gezegd. Hier in de winkel is het fair trade en kun je ook nog eens zelf kiezen hoe rijp je ze wilt hebben. Elena: Gewoon brievenbuspakketje Hier al lekker buiten in de sneeuw geweest. Wat een cadeautje!
OW jeetje ik heb heel wat gemist Heb even de laatste 3 pagina's gelezen, de rest doe ik zo Elena wat een idee om dat zo te doen! Ben je in 1 X klaar... Alleen... Ik zou zo het overzicht kwijt zijn. Heb je een maand menu gemaakt? Of koop je je voorraad aan? Wij gaan zo boodschappen doen, vl heeft een weekmenu gemaakt hihi Ik zal hem zo plaatsen. Ben dinsdag weer op de markt geweest... Had weer een hoop voor weinig! Zal dinsdag weer even lijstje plaatsen (van afgelopen dinsdag weet ik het niet meer uit m'n hoofd...) vl had trouwens van de week linzen meegenomen... Alleen de rode gespleten linzen... Iemand een lekker recept?
Ja klopt. Je hoort het geregeld. Bio groente wat achteraf geen bio blijkt te zijn. Ook wel vaker gehoord met vlees. Duurder variant biefstukje blijkt een gewoon biefstukje te zijn. Die biefstuk was toen van de Lidl.