Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik ga vanavond even aan de hand van de inhoud van de vriezer een weekmenu maken. Wil deze maand de vriezer even helemaal leegmaken, dan kan die ook schoon en kan ik voor de zomer er nieuwe voorraad inmaken.

en dan hoop ik deze maand een deel van mijn boodschappenbudget over te hebben, dan kan ik daarvan wat luiers in gaan slaan als er dan een leuke aanbieding komt.

Vanavond eten we wat restjes uit de vriezer: heb een portie lasagne en snert. en voor dochter een portie pasta (nog even koken) met pasta saus uit de vriezer. denk dat ik er nog even een salade bij maak. Heb nog wel dingen liggen die er door kunnen.

Morgen maar even boodschappen doen, dochter is vandaag niet fit, ikzelf hang er ook tegen aan en heb last van zwangerschapskwaaltjes: misselijk van etensgeuren, maagzuur en bandenpijn. Echt zo'n dag om gewoon op de bank te hangen met een boek.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben dan ook een afwasmachine :p

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha wij een vaatwasser :p

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik kom ook weer even meeschrijven als dat mag :)

Afgelopen weken (en nu nog) heb ik in de ww gezeten omdat mijn tijdelijke baan tot de kerstvakantie was. Afgelopen week had ik een sollicitatiegesprek (ene dag gebeld met detacheringsbureau waar ik vorig jaar ook al voor had gewerkt, volgende dag gesprek), en ik kan 9 februari beginnen! Is alleen maar voor 0.2fte, dus qua inkomsten eigenlijk niet voldoende. Maar hey, liever iets dan niets! En hopelijk krijg ik er nog wat meer uren bij, eventueel bij een andere school.

Afgelopen zaterdag hebben we iig boodschappen gedaan, en heb nu dus voor 16/17 dagen eten in huis. Alleen brood en vleeswaren en fruit zal er nog bij moeten komen. Waren inclusief 2 xxl zakken rijst (a 6,99) en een pakje shag (8,90) 90 euro kwijt.

Wat hier de komende tijd op het menu staat:
    Gekookte aardappelen met witlofsalade en gekookt ei (gister)
    Kip ketjap met komkommersalade (vandaag)
    Broccoli-courgettetaart
    Gehaktwraps met spitskool
    Pasta met salami, spinazie en tomaat
    Chinese tomatensoep
    Indische pindasoep
    Pannenkoeken
    zoete wintersalade
    aardappelen, wortelen en saucijsjes
    patat
    nut & apricot pilaf
    2x sweet potato and egg curry
    2/3x chicken tikka masala

Laatste 3 dingen zijn slowcooker recepten, waarvan de eerste een probeersel is, die andere 2 al vaker gemaakt met goed resultaat.

Afgelopen jaar eigenlijk het hele jaar prima verdiend, en dus niet echt op hoeven letten, maar gelukkig ben ik het nog niet verleerd om low-budget te koken en boodschappen te doen.

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Welkom terug saz, fijn dat je toch zo snel weer ergens aan de slag kunt. Idd beter iets dan niets!!

Ik voeg hierbij een foto van mijn avondeten toe. Het was dit, maar dan 2 x ;) 3 halfjes van een broodje met kruidenspread en een halfje met selleriesalade. De soep was van pompoen, wortel, ui, gember, paprika, wortel en aardappel. En specerijen en water en bouillonblokjes van zonnatura.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,8 KB
      Weergaven:
      4
  6. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ziet er lekker uit!! Die broodjes........ Jammie. Ik moet bekennen dat ik nog nooit pompoen heb gegeten :)

Maar goed. Wij aten vanavond een kliekje tagliatelle en een klein ovenschoteltje lasagne en komkommer. Haha, ik hoop dat het kliekje foto-waardig is. In de saus zat gehakt, ui, prei, champignons, paprika en tomaat. De tagliatelle en potje saus kwam uit m'n kerstpakket.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      43,1 KB
      Weergaven:
      4
  7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Met verse kruiden zo te zien? Dat vind ik altijd erg lekker!

Deze broodjes waren erg lekker! Bio+ mais-kaas broodjes.
    Pompoen vind ik zelf alleen lekker in soep. Heb ook wel eens geroosterde pompoen gegeten, vond ik niet zo.

8. Soit

Soit Niet meer actief

@ saz, hoe maak je die, zoete wintersalade?

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@Annedore ziet er heerlijk uit je soep met brood!

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Dit was mijn diner gisteravond. Warme bagel met tonijn, cheddar, rode uitjes en kappertjes bij de Bagels and beans.

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dankje :)

Elena, jij hebt goed voor jezelf (en je mini passagier) gezorgd. Ziet er heerlijk uit!

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ziet er heerlijk uit! Heb je die broodjes zelf gemaakt?

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat helaas niet ;)

Het zijn mais-kaas broodjes van Bio+. En ze waren erg lekker!

14. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hi dames, Ik lees al een tijdje mee omdat ik ook let op de boodschappen en uitgaven hiervan. Maar wat hebben jullie te besteden aan de wekelijkse boodschappen? Ik wil wel erbij zeggen dat we het kunnen betalen maar wil wel gewoon uitkomen met zo min mogelijk en wel lekker er gevarieerd eten!

15. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Oeps, deze maand gaan we bijna 90 euro over budget.

Gelukkig kan ik weer enigszins vooruit na mijn ks, dus kan ik zelf de boodschappen weer doen. Merk toch dat het de bs duurder zijn als ze door een ander gedaan worden. Daarbij nog verjaardag van ML en veel kraamvisite (dus veeeel koffie en muisjes). Dat maakt het toch duurder.

Hopelijk lukt het me volgende maand weer om binnen budget te blijven. Het zou moeten kunnen.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Oh ik moet vanavond niet vergeten een foto te maken, krijg honger van die fotos :)
    Gisteren had ik een feestje waar ze soep met brood hadden, dus heb ff geen foto gemaakt.

Vandaag een dagje vrij genomen. Dl naar kdv dus heel de dag voor mezelf! Wat heerlijk zeg op je gemak kunnen opruimen en schoonmaken en dat het dan langer schoon blijft dan 30min :D
    Zometeen nog ff de keuken en onder stofzuigen en dan is alles klaar voor de fotos voor de makelaar morgen... Spannend!

Heb nu ff pauze dus heb mn weekmenu al gemaakt voor morgen. Heb besloten om morgen niks aan het huishouden meer te doen en ook geen boodschappen. In de ochtend ff naar t ziekenhuis, dan de makelaar en de middag is voor dl! Nog even iets leuks voor dr bedenken... Tips iemand ??

Mijn weekemenu:
    Vandaag: bloemkool, aardappelen en speklapje
    Morgen: vis, geb aard en wortels
    Donderdag: spagetti
    Vrijdag: eet ik elders, ml en dl restje spagetti
    Zaterdag: lunch; preiquiche, avond: nasi, kroepoek, ei en zelfgemaakte sate erbij. Misschien nog een soepje vooraf als we eters krijgen.
    Zondag: witte bonen met spek en verse spinazie
    Maandag: preistamppot met ham en ei
    Dinsdag wraps met gehakt, paprika wortel en kidneybonen

Al het vlees heb ik nog op voorraad in de vriezer, evenals luiers en kv dus dit wordt een goedkope week. Zal straks mn lijstje posten,

Ps, echt lekker zon dag voor mezelf :D ga me bijna schuldig voelen hihi

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Loesje: wij hebben het iedere maand een beetje anders qua budget. De komende twee maanden wat minder door onvoorziene dingen en een door de belastingdienst geplunderde spaarrekening ;) Daarna weer wat meer ruimte voor boodschappen. Maar ik houd het inderdaad ook zo goedkoop mogelijk, maar wel volgens bepaalde wensen van ons, zodat we nog wat kunnen sparen ook (ik werk niet).
    Deze maand nog ruim 70 euro per week.

Stiertje: ja het is ook logisch dat je meer kwijt bent nu. Je bent ook even je structuur kwijt en moet veel uit handen geven. Iets waar ik nu al niet naar uit kijk :D Wat zul je blij zijn als je straks weer lekker zelf je spulletjes kunt halen. Hoe gaat het met de kleine?

Ukkie: niet schuldig voelen!! En trouwens: een dagje voor jezelf? Je hebt wel een passagier bij je he ;):D Geniet er maar van!!

Hier: ik ben een beetje ziekig. Keelpijn, hoesten, slijm en snot, hoofdpijn. Gelukkig mocht ik op de valreep nog Citrosan (mag de laatste 3 mnd van de zwangerschap niet). Daar ben ik wel iets van opgeknapt. Dus net even lopend met Melle naar de Lidl geweest. Spijt dat ik niet toch de buggy had meegenomen, want die tas met boodschappen was best zwaar :)

Mijn lijstje:
    2 appels 0.74
    ananas 1.89
    verse sinaasappelsap 1.49
    volle melk 1 l 0.69
    salami 1.49
    3 bolletjes smeerworst 0.63
    jonge kaas plakken 2.89
    schouderham 0.89
    kilo hutspot 0.79
    zakje sla 0.69
    ketchup 0.79
    6 vrije uitloop eieren 0.85
    2 x maisbrood 2.98
    vuilniszakken groot 1.19
    750 gr extra mager rundergehakt 3.69

Totaal: 21.69

Man haalt vanmiddag nog even zaagsel voor de cavia's. Zal ongeveer 4 euro zijn. Dan zit ik voor vandaag en morgen bij elkaar ongeveer 5 euro boven mijn dagbudget. Maar dat loop ik elders wel weer in. Gehakt kunnen we 2 x van eten en van de grote pan hutspot die ik vanmiddag maak ook.

Vanavond eten we dus hutspot met gehaktbal en morgen kipfilet blokjes (vriezer) met sla (heb nog van alles voor erdoor liggen) en opgebakken aardappels (kook er vanavond een paar extra).

18. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik ken het ukkie, zo'n dag voor jezelf :)

Mijn baan gaat weg, die van al m'n collega's... We worden overgenomen door een andere instantie, waar ik niet voor wil werken (is ook eigenlijk een soort baan geworden uit m'n bijbaantje, en heb eigenlijk ergens anders voor gestudeerd)
    Wil voor mezelf gaan beginnen, en heb ouderschapsverlof opgenomen (had ik nog van zoon én dochter) op een dag dat de kinderen naar de opvang zijn... Zodat ik aan m'n eigen bedrijf kan gaan werken:)
    Én om meteen het huishouden goed te doen, zodat ik de rest van de week meer tijd over heb voor andere dingen (kids, ondernemingsplan als dochter slaapt e.d.) maar voel me ook vaak schuldig op zo'n dag, terwijl ik weet dat het "nodig" is...

Wij moeten even bezuinigen... Ik ga een nieuwe studie doen, en daardoor gaat dochter voor 5 maandjes een dag extra (2in totaal) naar het Kdv. Daar gaat ze helaas niet gratis heen ;).
    En als ik m'n eigen bedrijf heb en niet meer maandelijks mijn salaris gestort krijg.... Wil ik toch graag een extra buffertje.
    (Zal pas vanaf augustus zijn, of later ik ga een jaar vrijstelling van werk aanvragen, zo spannend allemaal!)

Nu ik de maandag "vrij" heb kan ik ook wat meer cursussen geven, dat scheelt (met 1 cursus van 4 dagen verdien ik een maandsalaris, dus hoop dat er iig 2 doorgaan)

€320,- doen we het nu mee, ik ga deze maand kijken of het met €300,- te doen valt....
    Moet lukken denk ik.
    Alle kleine beetjes helpen, denk ik dan maar :)

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Alles wel gelezen, maar zit even met mijn hoofd ergens anders.

Budget hier is 300 euro incl. luiers en verzorging.

20. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    @stiertje, ja dan loopt het gelijk even ander hé, gelukkig gaat het al beter! Met de kleine ook?

@loesje: wij hoeven ook niet maar willen het wel om zo toch z.s.m de dingen te kunnen die we graag willen (in het huis bijvoorbeeld) en nu om een extra buffer aan te leggen voor bedrijfje....
    Hadden eerst €350,- wassen makkie €320 van gemaakt (de €30,- die we daarmee "besparen" zetten we apart zodat het niet op de grote hoop gaat....) wil deze maand €300,- uitproberen....:)

@annedore, beterschap!
    Lekker hutspot! Goed idee, gelijk op m'n lijstje van volgende. Week zetten:)

Gister risotto gegeten.
    Had nog wortel/ courgette over van de groente tagliatelle.
    Paprika, erwtjes en kipreepjes erbij, kruiden en klaar :D
    Altijd fijn, je kunt er in gooien wat je maar wilt

Kip en ham reepjes hebben we altijd wek in de vriezer. Is 1x in de zoveel tijd een bakje voor een €1,- dus nemen we er weer een paar van mee :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,2 KB
      Weergaven:
      2

Deel Deze Pagina