Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augustus

augustus Niet meer actief

Deze week voor 60 euro boodschappen gehaald.
    Menu ziet er als volgt uit

Vandaag: Gnocchi ovenschotel
    Woensdag: Gevulde paprika's uit de oven
    Donderdag: Pasta met een avocado saus
    Vrijdag: Pastinaak soep met brood en smeersels
    Zaterdag: Mihoen soep (maaltijdsoep)
    Zondag: Home made Pizza
    Maandag: biefstuk, wortel, aardappeltjes met rozemarijn uit de oven
    Dinsdag: Tortilla wraps met zalm

Ik maak veel uit Pauline's keuken. Wat een heerlijke, gezonde, simpele en low budget recepten.

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Augustus; lekker weekmenu !
    @ Soepstengel; spannende veranderingen
    @ Annedore; beterschap !

Hier weekmenu ( of had ik dat al geplaatste ? )
    Vanavond; varkenshaas met champignonsaus met erwtjes en paprika erdoor en wat kleingesneden boontjes en rijst
    woe; Pasta met tonijn
    do; Minestrone-soep met broodje
    vrij; Kip uit de braadzak met aardappelen groentes
    za; denk ristotto
    zo; geen idee nog

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier is het maandbudget €200+€50 onvoorzien..

Zie zojuist dat essent €400 heeft terug gestort :D even wachten op de eindafrekening maar dacht juist dat we bij moesten betalen ;). Ik geloof het dus nog niet..

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ukkie: Vind ik echt knap hoor 200 euro. Is dat incl. luiers e.d.?

5. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    200 euro vind ik ook knap..
    Ik haal gemiddeld voor 40-50Euro de boodschappen voor doordeweeks, dan heb ik nog 50 euro budget voor het weekend, we hebben een budget van 400 per maand dus 100 per week gemiddeld, alleen voor eten.
    Maar wat we over houden sparen we en tot nu toe is dat gemiddeld 20 euro per week, dus we doen voor 80euro boodschappen. Dat is voor 2 volwassenen, 2 kids en is alles, ontbijt, lunch, avond, brood, beleg, melk, drinken etc.
    Ik doe wel boodschappen bij de AH en ga niet rond shoppen.. Geen tijd voor haha.

Wat eten wij deze week (had voor 42 euro boodschappen)
    gisteren bloemkool, aardappelen, schnitzel (vd slager)
    vandaag: pasta, broccoli, kip, spekreepjes
    morgen: verse groentesoep met ballen en stokbrood
    overmorgen: aardappelen, spinazie, vissticks
    Vrijdag: bruiloft
    Zaterdag: pannenkoeken/poffertjes
    zondag: geen idee haha

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wij hebben vandaag zonnepanelen laten plaatsten.. zo leuk om de energiemeter terug te zien lopen. Nu niet want nu is de zon weer weg.
    Binnen 6 jaar moeten we ze terug verdiend hebben en vanaf dan dus " gratis stroom "

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Loesje: ook bij ah kun je besparen als je dat wilt. Daar heb je ook keuze uit A-merk, ah-merk en basis. Maar goed als het niet hoeft.

Annedore: beterschap

Stiertje; Oh hier was de kraamtijd ook altijd een ramp, vreselijk. Komt straks vanzelf weer goed.

Kris8: Hoeveel heb je er laten plaatsen? Wij zitten er ook wel over na te denken, maar goed het is vrij kostbaar..

Hier is manlief net weg gegaan voor het gesprek. Volgens mij vind ik het spannender als hij:)

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @augustus. Hoe maak je die avpcadosaus bij de pasta, lijkt me lekker!

@saar ja dat is normaal gesproken incl luiers en kv, maar dit laatste drinkt ze nog maar erg weinig dus zijn we bijna vanaf (120ml per dag)
    Luiers toevallig vorige week vier pakken gehaald met nog een oude cadeaubon, dus hoef ik ff niet te halen ;) Normaal dla ik in bij de lidl als de pakken €5 zijn.

@loesje ik doe ook bij de ah boodschappen hoor, maar weinig merkproducten dat wel.

@krisje wow dat is snel terug verdiend. Bij ons zou het minimaal 10 jaar duren maar 6jaar is ideaal!

Mijn lijstje van de ah. Niet veel bonus dit keer, maar moest in de buurt van de ah zijn, vandaar.

Krop sla 0.89
    Verse spinazie 1.89
    Champignons 0.79
    Tauge 1.69 (maak ik twee porties van, een voor in de vriezer)
    2x prei 0.79
    Bananen 0.99
    4 peren 0.68
    Tortillas 1.49
    Season mix 0.75
    Zeezout 1.25
    Kidneybonen 0.91
    Mais 0.55
    Appelmoes 0.59
    3x bamisoep 1.35
    Casselrib 1.49
    Grilworst 1.32
    Leverworst 0.42
    Pakjes appelsap 1.19
    2x sinas 1.06
    Statiegeld 0.50
    2x ice tea lemon 1.18
    Ah siroop 2.32
    Ah chips naturel 0.84
    Ah chips paprika 0.84
    Katjang ped 2.09
    2x reep chocola 0.86
    Ah bruin 0.79
    Tijgerbruin 0.69
    10 eieren 1.25
    Sauzijcenbroodjes 1.05
    Danoontje ah 0.62
    Ah Slagroom 0.47
    2x half volle melk 1.98
    Roomkaas 0.65
    Jong belegen 2.29
    Rode kool 0.45
    Hartige taart vellen 1.19
    Koffiemelk cups 0.44
    Zalmmoten 4.60
    Ah basic shampoo 0.80
    Haarlak 2.69
    Goody good 1.59 (snoep)

totaal €49,62
    Ben alleen de witte bonen vergeten en zie dat ik helemaal geen spagetti meer heb. Die moet ik dus nog ff halen morgen.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ukkie: erg knap dat je het red. Maar heb je bijv. wel elke dag 2 stuks fruit pp? Ik zie nu 2 peren en bananen op je lijstje staan. Niet bedoeld om je aan te vallen hoor maar ik zit even te kijken hoe je het redt... Ik redde het met 250 euro gewoon niet met 2 kids in de luiers en dan gaf ik ook nog gewoon borstvoeding. Elke dag 7 stuks fruit en voldoende groente. en ik zie ook gewoon zalmmoten op je lijstje:) Ik koop slecht in vrees ik hahaha.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @saar geeft niet hoor:) vragen mag altijd!
    Ml eet niet graag fruit, dus dat is meestal een mandarijn per dag of een banaan, deze haal ik nog wel eens bij.
    Ik had nog twee netjes mandarijnen van vorige week en nog 6kiwis en het moesten 4 peren zijn inv 2:)
    Dochter en ik eten duswell twee stuks fruit per Dag, maar voor mij kan dit ook twee mandarijnen zijn :D ben ook niet zon fruitliefhebber.

groente wisselen wij af met vers diepvries en blik. Deze week verse spinazie bloemkool sla en wortels, maar rode kool is diepvries en bonen en mais zijn uit blik. Dit vind ik prima kunnen. Maar idd als je iedere dag voor 4 personen twee stuks fruit en verse groente wilt, dan kom je niet weg met €50.00 denk ik.

Verder heb ik er maar 1 in de luiers, dat scheelt, en ze gebruikt maar weinig per dag moet ik zeggen. Poept en plast vrij efficiënt hahah.

Oja wat ook wel scheelt is dat wij weinig brood eten. 1,5 brood per week. In het weekend 1 pak afbakbroodjes en smiddags lekker eigen gemaakte soep of zoals nu saucijzenbroodje.
    Tussen de middag pak ik vaak een bamisoepje op het werk, of neem ik wat sla mee. Ml krijgt meestal lunch op het werk, neemt 2x per week brood zelf mee.

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Vanavond aten we zilvervliesrijst, sperzieboontjes € 0,40 en kip/ketjap saus. In de saus zat:

200gr kipfilet, halve prei =€ 0,10, 1 grote ui en 1 paprika (had een zak met 7stuks voor 1 euro)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      42,4 KB
      Weergaven:
      4
  12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ukkie: Bedankt voor je uitleg. Nee niks mis met diepvries/blikgroente. En brood scheelt denk ik een hoop, maar goed een saucijzenbroodje kost ook wat. Ik heb er nu ook maar 1 in de luiers overdag en 's nachts 2 die nachtzindelijkheid schiet maar niet op. Dat scheelt ook al wel weer. Ik vind het heel erg knap van je *petje af*. Hier eten beide kids overigens 4-5 boterhammen per dag per kind. Dus tel maar uit:)

Miranda: Dat ziet er heel erg lekker een smakelijk uit!

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Saar; we hebben 13 hoogrendement panelen liggen.
    Die van zonsopkomst tot zonsondergang zon hebben. Geen obstakels in de buurt en plat-dak.
    We gaan om onszelf niet voor de gek houden wel gewoon het bedrag wat we kwijt waren aan energie nu naar onze spaarrekening storten en ieder jaar wat meer omdat energie tenslotte ook duurder wordt.
    We hadden het op onze spaarrekening staan en daar krijgen we toch amper rente..

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Na alle ellende van de afgelopen dagen (over verteld in de besloten club) vond ik dat ik echt comfort food heb verdiend. Ik heb een kapsalon voor mezelf besteld met bergen knoflooksaus :D Damian had bij mijn moeder gegeten.

15. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Elena sterkte ik weet niet wat er aan de hand is verder dan je man die vervelend gereageerd heeft, maar dit ziet er lekker uit. Hopelijk kun je ervan genieten .. !

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @miranda dat ziet er lekker uit!
    Heb je nog iets met de boontjes gedaan? Misschien nog een tip:
    Uitje en knoflook fruiten, dan even de boontjes wokken en flinke scheut ketjap erbij. Gebakken kipblokjes erdoor en dan met rijst serveren. Lijkt denk ik wel een beetje op jouw gerecht.

@saar dankje! Het was wel even een omschakeling hoor.. Eerst altijd Amerken en om de dag boodschappen doen + het weekend nogmaals en dan extra lekkere dingen. Maar ik merkte ook dat we vrij veel weggooiden, vandaar nu echt bewust inkopen doen.

Dochter luncht drie keer per week op de creche/oma, andere dagen alleen brood smiddags, smorgens eet ze nog pap met gewone melk. Zelf ontbijt ik met of yoghurt, fruit of beschuit, beetje wat ik voor handen heb.

@kris, slim om dat bedrag weg te zetten. Zo kun ne lekker sparen zeg!

Shit, vergeten foto te maken. Maar moet zeggen bloemkool prak ik altijd :D dus zag er alles behalve smakelijk uit haha

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kris: Slim systeem. Wij hebben het op zich ook staan, maar goed we moeten het maar even zien. Wij gaan nu eerst isoleren.

Elena: Jummie:) Is je man nog niet bijgedraaid? Hoe was de crematie?

Ukkie: Dat scheelt natuurlijk ook, maar goed het blijft netjes. Lekker ik vind geprakte bloemkool er altijd heerlijk uitzien.

18. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ukkie, ik had de kip gebakken met paar teentjes knoflook. Groente meegebakken en aan t eind wat ketjap met room toegevoegd.

19. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ziet er lekker uit Miranda!
    Ukkie jou variant klinkt ook lekker! Ook maar eens proberen!
    Kris: gnochi ovenschotel klinkt ook lekker! Heb je een recept?

Elena, hoop dat je man al een beetje is bijgedraaid...
    Die kapsalon ziet er iig lekker uit :)

Bij ons gaat er ook veel brood doorheen.
    Vriendlief eet er al 8 op een dag. Zoon 3/4 dochter 2 ik meestal 2 (ik ontbijt of lunch wel eens iets anders...)

Dan hebben we ook nog brood bij de bakker 2 voor €4,5, tja daar wil vriendlief geen consessies op doen, snap ik ook wel, we vriezen het in en dat komt toch het lekkerst er weer uit!

Fruit wordt hier veel gegeten, 2 stuks per persoon, als ik de groente/fruit en vers beleg afdeling langs ben geweest staat mijn teller al vaak rond de €25,- of meer....
    Probeer wel veel op de markt te kopen, dat scheelt echt hier!

@zonnepanelen, zitten wij ook over te denken, maar moet je denk ik met geld kopen wat je "echt over" hebt...
    Wij willen liever eerst een dakterras, daarna gaan we verder sparen en kijken! Aan de andere kant, hoe eerder je ze hebt, hoe langer je van je "eigen" stroom geniet....

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat ziet er goed uit Miranda!

Hier geen foto. Ik was gister zo beroerd, uitgeschakeld :(
    Manlief heeft wat te eten (binnen budget) meegenomen en ik ben gaan douchen ipv koken.
    Vandaag iets beter wakker geworden dan gister, dus heb goede hoop dat ik nu ga opknappen.

Zonnepanelen: wij zijn benaderd door een bedrijf waarvan je ze kunt huren. Man wilde het graag, maar mijn hoofd stond/staat er nu niet naar om me daar in te verdiepen. Wil eerst die baby eruit hebben ;)

Deel Deze Pagina