Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kris: Nog wel even benieuwd of jullie het bij een plaatselijke zonneboer hebben laten doen of zo'n grote...

Soepstengel: Oei dat tikt aan. Wij hebben nu sinds 3 jaar brood van de plus van 1 euro per stuk. Die is echt wel goed en is na het invriezen ook prima. Misschien een plus in de buurt om te proberen?

Annedore: Beterschap. Ik denk altijd met huren dat je meer betaald, maar goed misschien valt het mee?!

Hier gaan we het huis nu eerst na-isoleren, dat staat voor 2 maart geplant. Zowel de vloer als de spouwmuur. Zou ons 800 euro moeten schelen, maar wij verstoken maar heel weinig gas dus ik denk dat het meer het leefklimaat is wat verbeterd (in de winter minder snel koud en in de zomer minder snel warm). We gaan een nieuwe auto kopen. We rijden nog steeds rond in een peugeot 206 en daar kunnen we echt niet meer mee kamperen nu met 2 kids. Dus we gaan voor een ford focus station. Verder moet er eigenlijk nog een nieuwe voordeur in het huis+ daar nieuwe dubbele beglazing. Dat is echt nog een tochtgat. Die deur zit er al 40 jaar in ofzo. Die krimpt teveel dus giga kieren. En daarna zien we wel weer. Mijn man heeft in ieder geval een leuk gesprek gehad en volgende week horen we of hij voor een 2e gesprek mag komen.

We wachten overigens nog met de voordeur e.d. aangezien we nu lekkage hebben en even moeten afwachten wat daar nog voor schade uit komt. De vloer moet er namelijk ook uit op dochters kamer en als daar een nieuwe vloer in moet doen we de hele bovenverdieping .Daar ligt nu echt een ratjetoe, maar goed dat zat pas over een jaar of 5 in de planning dus dat trekken we dan naar voren.

2. augustus

augustus Niet meer actief

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Goed voorbeeld van goedkoop en gezond

Ik ga dit een keer maken :)

Ik denk dat ik er dan nog wat tomaat bij doe ( lekker fris)

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Saar; bij een plaatselijk bedrijfje
    Onze wijk heeft een soort vereniging waarin energie-zuinig gestimuleerd wordt. Zo is er ook een windmolen geplaatst ooit waar de wijk aan meebetaald heeft ( onze vorige bewoners van dit huis dan in ons geval.. ) Nu kregen we daar ook geld van terug als we zonnepanelen lieten plaatsen dus dat scheelde ook nog eens.

Wel leuk.. gisteren vanaf 12u aangesloten en de zon heeft maar even geschenen en voor bijna 2 euro opgewekt.. je kan dat allemaal zelf bijhouden. Zo grappig ook om die energiemeter terug te zien lopen.

@ Soepstengel... ik was het niet hoor van die gnocci schotel ( dat schrijf je vast anders ? ) maar ik eet het nooit vind het niet zo geweldig eerlijk gezegd..

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kris8: Klinkt echt geweldig. En inderdaad leuk om terug te zien wat je opwekt. Je kunt vast niet wachten op de zomer:D

6. Ik wil ook zonnepanelen :D

7. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ja tomaat kan er ook goed door. Net als courgette maar dat had ik niet meer liggen. Of je vervangt de boontjes door broccoli. Genoeg om mee te variëren.

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Kris: wat leuk zeg!!

Ukkie: jullie zijn ook lekker bezig. Wel fijn om een en ander nog even te doen voordat broertje er is.

Wij gaan eerst, hopelijk voor eind april ;), de gevels even een opknapbeurtje geven. En daarna eerst rolluiken bij de slaapkamer ramen van de jongens (wat klinkt dat leuk :)).

Mijn vader komt zo even een nieuwe kraan in de keuken installeren en een thermostaatkraan op de radiator in de babykamer.

Vorige maand en deze maand ging er echt zoveel kapot in huis :$ Pfffff, blij dat het straks allemaal weer zo goed als in orde is voor een redelijk prijs.

Clubje: ik denk niet dat ik daar de tijd voor ga vinden ;) Zeker straks niet als broertje er is. Dus ik houd het maar even bij dit topic voorlopig.

9. mamasenl

mamasenl Actief lid

24 feb 2014
    147
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi
    Handig die zonnepanelen

Ons weekend:
    Maandag: wortelen,aardappelen,hamburger
    Dinsdag: spruitjes,aardappelen,kipburger
    Vandaag:zelfgemaakte pizza met courgette,tonijn,ham,ananas,tomatenpuree
    Donderdag: hete bliksem
    Vrijdag pannekoeken
    Zaterdag: spaghetti carbonera
    Zondag: patat

Groetjes

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Lekker lijstje! Denk dat wij van de week ook maar weer eens pannenkoeken gaan eten.

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik voel me duidelijk beter dan gister, net havermout eierkoeken gemaakt:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      51,7 KB
      Weergaven:
      0
  12. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    annedore : die zien er lekker uit! heb je daar een recept van voor me?

ik ben steeds misselijk, dus man en dochter gaan maar fijn pannenkoeken bakken met z'n 2-en. vinden ze leuk om te doen en ik heb er de puf niet voor. Heb nog salade staan van gisteren, dus dat eten ze er dan maar bij.

Morgen staat er op het menu: turkse durum. Heb nog een pakje staan uit een kerstpakket. vrijdag eten we bij schoonouders, zaterdag eten we risotto met champignons, paprika en ui met vis en zondag eten we afbakbroodje met omelet en een kippe-groentesoep.

morgen nog even wat cupcakes bakken met dochter. dan hebben we ook weer wat lekkers dit weekend :D.
    en zaterdag hebben een gezellige avond bij vrienden en dan maak ik even een caramel chocotaart (van mijn mixed kitchen, blog van eylem), daarvoor heb ik vorige week al chocolade gekocht bij de ah (1+1), en gecondenseerde melk heb ik nog op voorraad net als de rest van de producten. dus die drukken deze week niet op mijn budget.

uitgegeven deze week:

groenteboer: 15 euro. groente en fruit voor de hele week.
    ah: 25 euro. oa: bio kipfilet, bio eieren, bio yoghurt en vla, afbakbroodjes, boter, yokidrink (mag dochter af en toe als het budget dat toelaat), 6 pakken melk en nog een paar kleine dingen. Ben de kassabonnen vergeten. Die geven ze hier alleen als je er om vraagt.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    De misselijkheid begint hier nu al. Kan maar weinig eten :( Vanavond had man gekookt, ik was laat. Rijst met zelfgemaakte kipsate en rauwkost.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Zometeen wordt het pakket bezorgd wat ik had besteld :) Zelfgemaakte deo, wasmiddel, shampoo en kaarsen :) Kan niet wachten om aan de slag te gaan.

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    elena sterkte met de misselijkheid en veel plezier met zelf producten maken

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    boodschappen doen staat hier op een laag pitje, alleen het hoogstnoodzakelijke halen en verder de voorraad gebruiken
    man zei net dat als ze bij de lidl nog zakken van 10 kg aardappelen van de XXL weken over hebben hij er nog eentje meebrengt, komt dan goed uit want met puree voor 5 personen is dat vlug op
    maandag en dinsdag aten we erwtensop met rookworst en brood
    vandaag eten we gekookte aardappelen met kippenchipolata en spruitjes
    donderdag de kindjes witte pensen, man en ik bloedworst met gebakken aardappelen en zelfgemaakte appelcompotte
    vrijdag ovenschotel met puree, prei en gehakt
    zaterdag zijn we weg dus eten we waarschijnlijk een broodje daar of een soepje
    zondag waarschijnlijk restjes
    maandag pannenkoeken
    verder nog kijken welke groentjes er zijn en wat de aanbiedingen zijn

17. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
  18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nijntje: ik heb 2 eieren gescheiden. Dooiers licht geklopt met eetlepel honing. Witten opkloppen tot stijf. 100 gr havermout vermalen in keukenmachine en door eiwitten scheppen met halve theelepel bakpoeder en snuf kaneel, eidooier mengsel erbij, roeren. 5 a 6 hoopjes op bakpapier en bakplaat in de oven (voorverwarmd op 175 gr) voor 10 a 12 min.

Mijn keukenmachine maalde de havermout niet goed genoeg, dus ik kies volgende keer speltmeel oid. Je kunt ipv honing ook kokosbloesemsuiker of gewone suiker gebruiken, 40 gr dan.

19. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Annedore, die koekjes zien er lekker uit!!

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

dankje! ga het binnenkort even maken. zien er zo lekker uit!

Deel Deze Pagina