Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Haha mamak heel herkenbaar. Of je bent aan het eten en zegt hmm had eigenlijk wel zin in dat gehad :)

Brightness: ik gooi in een grote wok een lading patat (of voorgekookte aardappeltjes) hoeveelheid zoals je gezin eet haha. Wat wokolie erbij en ontdooit vanzelf in de pan.
    Dan ontdooi ik de frikandellen in de magnetron (vergeet ze altijd uit te halen) en snijd ze in plakjes. Reken op 1 frikandel pp maar kan natuurlijk altijd meer. Plakjes erbij in de wok en een zak groenten. Doe zelf voor drie personen altijd 600 gram maar net wat je wil :)
    Kruiden met mexicaanse kruiden, chilipeper, beetje gewone peper en paprikapoeder. Of wat anders wat je lekker lijkt. Wokken op hoog vuur tot de patat zacht wordt dan halfhoog. Dan flinke scheut ketjap erin dat de aardappeltjes een beetje bruin worden. Als de aardappeltjes/patat gaar is is de rest ook gaar. Het is echt super makkelijk en lekker en snel klaar. Man maakt het anders die bakt de aardappeltjes en frikandellen voor in de frituurpan. Ben je wel sneller klaar maar dan is het niet echt gezond meer.

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hmm lekker nijntje, ik laat wel weten als ik het gemaakt heb!

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hoi hoi,

Hier vanochtend bij de emte geweest om even wat wasmiddel en verzorgingsspullen te halen. De ariel wasmiddel en lenor wasverzachter is in de aanbieding. 1+1 gratis. Heb dus 4 flessen ariel en 2 flessen lenor meegenomen.

Ook de verzorgingsspullen van derlon zijn 2+2 gratis. Ik was 31 euro en wat centen kwijt voor een halve kar vol verzoegingspullen. Van handzeep tot shampoo en douchegel en linder douche spullen.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ben benieuwd hoe dat dan zit met het zogenaamde remineraliseren van gaatjes. Zou dat het ook doen, omdat er geen fluor bij in zit?
    Ik heb wel eens beginnende gaatjes die dan weer weggaan. Verder ben ik hier wel erg nieuwsgierig naar, heb het wel eens gezien bij Green Evelien.
    Hier gaan de inkomsten per volgende maand omlaag omdat ik bewust wat minder wil gaan werken ivm de kinderen.
    Zoontje ligt nogsteeds in het ziekenhuis, been is gebroken.

5. lea

lea Fanatiek lid

Beterschap onskleintje, wat akelig voor je zoontje!

6. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    blij dat ik de vriezer vol heb liggen met brood! ppfff
    dacht deze week van belasting geld boodschappen te kunnen doen is er een rekening af gegaan waar we totaal niet meer aan gedacht hadden.
    nog 13 euro over. dat word wel heeeeel crea boodschappen doen:$
    dat word dus kliekjes eten uit de vriezer denk ik.
    straks wel even aardappels kopen (supercoop 2.5kg voor 1 euro)
    en hopen dat ze beetje vlees afgeprijsd hebben liggen want heb nog voor 2 dagen vlees liggen. (o bedenk me net, heb nog een bbq pakket kaart van de lidl vol das ook weer 2 pakketjes)

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    o dat is balen.. :(
    Maar een dagje geen vlees eten is nog goedkoper :D

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik heb totaal geen probleem met geen vlees hoor maar op zn tijd een stukje vind ik wel lekker. (en volgens manlief maar dat de maaltijd meer af ;))
    dalijk ff klein blokje kaas halen max 3 euro. pak melk en pak yoghurt en aardappels, dan kan ik ff vooruit.

9. Moli

Moli Niet meer actief

Lidl:

spitskool 0.89
    2x witlof 1.38
    6x appels 1.99
    2x melk halfvol 1.30
    2x melk mager 1.18
    danoontje 1.49
    aardappelschijfjes 0.59
    curry 1.89
    yogi 0.79
    halvarine 0.65
    smeerkaas 0.93
    cola 0.86
    mineraalwater 0.75
    kauwgom 0.84
    rijstwafels 0.27
    tijgerbruin 0.87
    paranoten 1.99
    2x afbak broodjes 0.78

c1000:

VR: voorraad

2x Pringles 2.00 VR
    2x galia meloen 2.00
    6x remia sauzjes 3.00 VR
    chicken to night 1.00
    4x hollands pannetje 4.00 VR
    2x bapao 1.00
    druiven 0.86
    peren 0.39
    minneola 0.31
    cheesburger 1.00
    eieren 1.00
    vetspek 1.22
    4x panga filet 4.00 VR

Donderdag: Spitskoolstampot met karbonade
    vrijdag: hollandspannetje witlof
    zaterdag: spitskoolstampot met varkensvlees
    zondag: gekookte aardappels, spinazie en gehaktbal
    maandag: macaroni
    dinsdag: man macaroni en ik op mijn werk.
    Woensdag: gekookte aardappels, bloemkool en ???

10. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    grrr net boodschappenlijstje getypt stopt internet ermee (en nu is dochter met het lijstje aan het knippen en plakken;))
    kijken of ik hem nog uit mn hoofd weet
    volgens mij is het me aardig gelukt iig
    coop
    aardappels 2.5kg 1.00
    yoghurt 0.65

lidl
    paprika mix 0.85
    peren 1.09
    pizza per 2 2.79
    kaas 2.69
    smeerkaas 0.93 (normaal bij coop 0.65 maar bedacht het me bij lidl pas)
    melk 0.65
    ontbijtkoek 0.55 (coop 0.45)
    drop 1.49 (voor man op het werk)
    chocolade 0.39
    bbq pakket gratis (5 braadworstjes en 4 gem speklapjes)

woensdag- gekr krieltjes met gem filetlapje en sla (alles voorraad)
    donderdag- pasta met braadworst (velletje eraf en dan bakken 2stuks) man eet pizza
    vrijdag- aardappels met bloemkool (bloemkool voorraad)
    zaterdag- weet ik niet (denk diepvries restjes)
    zondag- soep met stokbrood (beiden voorraad)
    maandag- aardappels met wortels en sate schnitzel (voorraad)
    dan ben ik al een tijd verder
    ben zelf aan de smoothies 2 x per dag dus yoghurt gaat wel harder nu (gelukkig fruit bevroren gekocht vorige week)
    pizza is voor man als die laat van zn werk terug is of als we pasta eten dat lust hij niet.

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Heeft iemand voor mij tips voor goedkoop en veel eten? Ik moet zo boodschappen doen, maar heb nog maar 80 euro voor 2 weken. Ik weet niet hoe ik daarmee rond moet komen. Alles is wel betaald, alleen het eten dus nog.
    Ik heb hier 3 mannen in huis, dus die eten enorm veel. Ik heb echt ideeën nodig voor het avondeten.

12. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    #532 Miranda81, 20 aug 2014
    Laatst bewerkt: 20 aug 2014
    Een heel volkoren brood kost bij de Aldi 87 cent. Hiermee je vriezer vullen. (goedkoop broodbeleg: boterhamworst, bolletje smeerworst, kg bak slaatje, budget hagelslag/pindakaas kun je ook lang mee etc.)
    5kg zak aardappels kopen, kilozak rijst (wij hebben altijd zilverliesrijst van AH basic), kilozak macaroni.
    Fruit/groente uit aanbiedingen kopen, evenals vlees.
    Doe eens een hamburgertje bij het eten ipv een biefstuk.
    Bij de AH/Jumbo heb je ook goedkope diepvriesgroente. Spinazie, rode kool voor nog geen 50 cent. Jumbo heeft ook diepvries sperzieboontjes voor ong. 60 cent.
    Extra aardappels koken en dat opbakken de volgende dag of in een ovenschotel gebruiken.
    Standaard een kan ranja in de koelkast ipv pakken sap/frisdrank.

Ik bewaar de jus ook altijd als de vleespan leeg is. Of ik gebruik het dezelfde week of doe het in de diepvries. Ik rul een beetje gehakt. Doe dat door de diepvries rode kool heen. En dan jus en aardappels erbij. Je gebruikt maar 200gram gehakt ipv iedereen een gehaktbal van 100 gram.

Zelf sausjes maken. Bv ketjap saus bij de rijst. Geen dure woksaus voor aan te schaffen.
    Goedgekruide kipstukjes bakken, uitje meebakken. Half blikje budget kokosmelk (heel blikje is 400ml voor 80 cent, kan ik 2x mee, de rest doe ik in een zakje in de diepvries) met een scheut ketjap erdoor doen. Beetje in laten koken. Met zilvervliesrijst en een zak diepvries sperzieboontjes een lekkere en niet al te dure maaltijd.

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Lijkt me toch dat dat makkelijk moet lukken.. ben meestal rond de 40 a 45 kwijt per week en daar zit dan echt extreem veel fruit en groente bij…
    Hierboven al goede tips..

Veel Rijst - aardappels - pasta
    veel dingen zelf maken zoals zelf tomatensaus (2 keer blikje gepelde tomaten + kruiden en groenten)
    grote pan zelfgemaakte soep met brood en gebakken ei voor een avond (ik maak een pan linzensoep voor iets van 2 euro en kan daar 2 keer van eten dus in jouw geval makkelijk 1 keer.. brood erbij en doosje ei, dan heb je max 4 euro voor hele maaltijd.

14. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    extreem veel groenten en fruit met een budget van 40/45 euro vind ik echt knap. dat ligt denk ik wel aan welke winkels je in de buurt hebt en de markt (want lees vaak dat het heel goedkoop is maar die is hier echt heel duur)
    ik haal heel veel bij de supercoop van het oke merk dat is nog goedkoper als markant merk van coop zelf.
    haal ik al maanden lang zelf geen brood meer, schoonouders brengen er altijd 2 in de week mee. die gaan in de vriezer op zolder die nu echt vol ligt. ik haal alleen bolletjes en die vries ik ook in en haal er elke dag een uit voor ons meisje.
    nu loopt voor vandaag de planning al de mist in, moet onverwachts werken morgen dus meisje gaat zo naar oma tot vrijdag middag of zaterdag ochtend. dus gooi zo voor haar even wat pasta in de magnetron en zelf eet ik dan pizza als ik weer thuis ben van haar weg brengen
    wel weer 2 dagen werken in het vooruitzicht das ook weer fijn:)

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis

@bernadet… dit was mijn lijstje van 2 dagen geleden…
    Bij elkaar toch best wat flink groente en fruit..

16. Islah

Islah Niet meer actief

Esmaralda: peulvruchten (bonen, linzen, erwten etc) vullen erg goed en je hoeft geen vlees te gebruiken, erg handig. Je kan er alle kanten mee op.

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hier bij kruidvat geweest vandaag en heb tandpasta van oral B ingeslagen
    10 tubes voor 10€
    kunnen we weer een hele tijd voorruit

18. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    gisteren bij ouders geweest en heb een kwart pompoen en een halve courgette meegekregen waar je u tegen zegt
    de pompoen kwam eigenlijk van mijn zus maar een halve vonden mijn ouders teveel
    de courgette kwam uit de tuin van mijn ouders

boodschappen van de 16e nog bij lidl

bananen 0.83
    rode paprika 0.46
    trostomaten 0.56
    peren 1 kg 1.49
    2kg appelen 2.19
    witloof 0.85
    komkommer 0.49
    mini trostomaten 0.69
    3kg wortelen 1.19

totaal: 8.75€

19. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ja idd en bij de lidl daar kom ik ook meestal
    hier hadden ze vandaag eindelijk weer peren en appels want dat hadden ze een hele tijd niet.
    moet zeggen dat ik veel groenten uit pot haal hoor van oke merk bij coop.
    maar de verse groenten wel bij de lidl
    vond die tip van de gehakt door de rode kool heen ook erg goed, die ga ik zeker eens proberen

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Woowwww 72 kg afgevallen! Goed zeg!

Deel Deze Pagina