Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    @Ukkie: gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan! Heb je last van kwaaltjes?

@Nijntje: het gaat nu echt opschieten voor je meid!

@Groenten & fruit kopen; het liefst koop ik het bij de Turk op de hoek maar eigenlijk haal ik het gewoon waar het me het beste uitkomt (lees de winkel waar ik het dichts bij aan het werk ben). Ik ga vrijwel nooit naar de markt omdat ik dan aan het werk ben en het groenten en fruit assortiment hier stelt nogal teleur.

@Esmeralda: moet lukken hoor! Veel met basics gaan werken, puur koken zonder pakjes en zakjes, koffie, thee, water of aanmaaklimonade drinken. Inderdaad linzen, peulvruchten of bonen en lekker vega eten.

@Hier; rechtszaak is inmiddels geweest, we hebben gewonnen maar voorlopig krijgen we toch geen geld te zien omdat ex-werkgever gewoon lak heeft aan het vonnis. Het eerste geld wat we van man zijn kant kunnen verwachten is waarschijnlijk pas eind oktober. Gewoon goed ons best blijven doen en dan kan het daarna alleen maar makkelijker worden.
    Afgelopen weken flink ons huisje opgeknapt. Nieuwe meubels gescoord voor een prikkie (sommige zelfs helemaal gratis), andere klusjes afgerond. Voelt al zoveel fijner om thuis te zijn.
    Zojuist weer maandboodschappen gedaan, voornamelijk voorraad. Zal na het uitpakken even een lijstje postje.

2. minon

minon Niet meer actief

Net ook een en ander gehaald nog. Vandaag controle gehad en was helaas niet goed. Bloedstroomsnelheid is sterk gestegen dus moeten veijdag versneld naar Leiden komen ipv as dinsdag. Ze gaan dan weer meten en beslissen of ze nog een transfusie doen of dat ze gehaald gaan worden. Vanaf de 35 weken zeiden ze geen transfusie meer te doen en dat is as zondag. Erg spannend dus allemaal. Ook inleiden of een ks is allemaal nog onzeker. Heb eerlijk gezegd een beetje als een kip zonder kop boodschappen gedaan.

Aardappels
    2x vlokken
    Zak bolletjes
    Boterhamworst
    Kipfilet
    Smac (eten we ook op brood)
    Bloemkool
    Roerbakgroente
    Wraps
    Kidneybonen
    Tomatenpurree
    Azijn (om mee te wassen)
    Pap
    3x melk
    Eieren
    4x dubbelfriss (aanbieding 4 voor 3 euro)
    Patat
    Frikandellen
    2x Pizza
    Rijst
    Chips
    Borrelnootjes
    Popcorn
    Chocolaatjes
    Sinas
    Koek voor visite
    Puzzelboekje denksport

Totaal 53 euro. Puzzelboekje was 4,95 maar moet wat tijdverdrijf hebben in het ziekenhuis. Als ik vrijdag moet blijven voor een transfusie moet ik 48 uur plat.

Eten morgen bloemkool. Vrijdag kan man dan wraps maken als ik moet blijven. Is makkelijk en snel. De rest zien we wel. Hij kan dan pizza of patatjes bakken. Voor dochter zitten er nog wat restjes in de vriezer.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.114
    1.799
    113
    Kraamverzorgende
    Jemig Nijntje! Kan me heel goed voorstellen dat je boodschappen hebt gedaan als een kip zonder kop. Heel veel sterkte in ieder geval vrijdag. Hoe kijk je zelf tegen een eventuele bevalling of keizersnede aan?

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik doe dat ook met prei en rode bietjes.

Prei heel fijn snijden. Beetje gehakt rullen, ui meebakken. Kerriepoeder over strooien. En daarna de prei meebakken. Met gekookte of gebakken aardappels en een restje jus.

Rode bieten raspen. Gehakt rullen, ui meebakken. Daarna de rode bieten toevoegen. Garen in de wok. Met gekookte aardappels en restje jus.

Spitskool fijnsnijden. Spekjes bakken in de wok. Dan de spitskool mee wokken. Smaak van spekjes gaat in de spitskool zitten. Wij eten dit bij de gebakken aardappels.

Spekjes bakken, ui meebakken. Gewassen bruine bonen doorroeren. Als de bonen warm zijn pannenkoekstroop doorheen roeren. Gelijk eten. Ook lekker met een krop ijsbergsla.

Dit zijn recepten met weinig vlees die wij regelmatig eten.

5. minon

minon Niet meer actief

Spitskool is ook erg lekker om te wokken met nasikruiden en ketjap en hamblokjes en dan met rijst.

Elena: er gaat vanalles door me heen. Wil graag bevallen want ben echt ongelofelijk klaar met alle spanning en het is zwaar een tweeling dragen. Aan de andere kant wil ik graag door tot 37 weken dat ze mee naar huis mogen en ik deze keer een leuke kraamtijd ga hebben. Wij mogen hierna geen kinderen meer krijgen dus dit is de laatste keer en dochter was de bevalling en kraamtijd echt vreselijk. Ze is met 39 weken met een spoedks gehaald omdat ik geen leven voelde. Bleek dat ze 437 ml bloed (een baby heeft maar 500ml max) naar mij was verloren en het bloed wat ze had had een hb van 1,8 door de rhesus. Doordat dat met haar gebeurt is heb ik zoveel antistoffen bij me. De ks moest zo snel dat ik eigenlijk onder narcose moest maar dat kon niet omdat ze dat niet zou overleven. Ze hebben dus toch voor de ruggeprik gekozen maar die werkte nog niet dus heb de operatie bina compleet gevoeld. Na de bevalling (om 21:00 is ze geboren) heeft het tot 1:30 geduurt voor we meer wisten. Ze hadden haar even omhoog gehouden en gelijk meegenomen. Telkens hoorden we ze zijn nog steeds bezig dus ze leeft nog maar meer weten we niet. Om 5:30 werden we weer gehaald dat het slecht ging en is een arts tot smiddags met haar bezig geweest om stabiel genoeg te krijgen dat ze naar Utrecht kon. In die tijd mocht alleen mijn man erbij en is hij 5 keer weggestuurd omdat het reanimatieteam en traumateam en alles erbij moest komen. Dat zit uiteraard in mijn achterhoofd dus wilde heel graag natuurlijk bevallen. Ook omdat dit de laatste keer is en ik dat dan ook heb meegemaakt zogezegd. Maar goed lang verhaald weer. We wachten af wat de artsen beslissen. Dat is het beste dus dat gaan we doen wat mijn wensen dan ook zijn/waren.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Poeh jeetje Nijntje wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je in tweestrijd zit.. Laat het allemaal op je afkomen en kijken wat ze jullie adviseren denk ik..? IN ieder geval sterkte met alles!!

@ Elena. dankje meid! Wat extra moe dus lig iedere avond er vroeg in (goed voor de snacks want die eet ik dus niet meer ;)) Verder begint het misselijke nu steeds vaker te komen. Ene moment heb ik heel veel honger en andere moment krijg ik niets weg. Verder zere boobs maar dat hoort er allemaal bij. Ik heb de kwaaltjes graag ;)

Hier nog wat kleine boodschapjes gehaald deze week. Ben het bonnentje kwijt maar zat net onder de €10.00

1kg prei
    1 kg wortelen
    broodbeleg
    1 brood
    aardappelschijfjes
    twee keer geraspte kaas
    1 aubergine
    smeerkaas
    melk 2x
    witlof 4st.

Gisteren witlof in de oven
    vandaag: lasagne
    morgen: eten niet thuis
    zaterdag: bruiloft incl eten
    zondag: soep met brood
    Maandag: wortels met aardappeltjes in de oven en stukje vlees
    Dinsdag: preisoep
    Woensdag: pasta met prei en ham
    donderdag: rijst broccoli en kip
    vrijdag: (1e echo :D) frietjes denk ik

Gezien ik met vlagen misselijk ben kan mijn menu nog wel eens afwijken ;) dan heb ik ineens zin in iets anders, of zoals woensdag.. had ik risotto gemaakt nou alleen de geur al!!!! Dan moeten we dus even flexibel zijn met het menu ;)

7. Islah

Islah Niet meer actief

Wat heftig zeg Nijntje! Hopelijk zal dit keer alles goed gaan.
    En ik baalde zelf ook heel erg dat mijn dochter (jongste) een week in het ziekenhuis moest liggen, idd omdat dit de laatste keer was... Al was er niet echt iets heel ergs aan de hand (dus laat staan als dat wel het geval is zoals bij jou) maar toch vond ik het heel erg dat ik die kraamweek in het ziekenhuis moest doorbrengen, en dat ze helemaal apart lag op de kinderafdeling. Wat dat betreft was het bij de middelste allemaal het normaalste verlopen, de kraamperiode dan, zwangerschap zelf absoluut niet.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

succes Nijntje, in mijn ogen ben je al heel erg ver!
    Adem in adem uit, uiteindelijk bepalen de artsen toch ;)

Hier mijn zoontje komt volgende week thuis met gips. Kunnen we ook weer een beetje normaal leven. Nu zijn we de hele dag in het ziekenhuis. Kwamen vorige week complicaties bij dus nogal in de stress gezeten. Nu opgelucht ademhalen en de dagen aftellen tot hij naar huis mag.

Ik ben thuis wat aan het minimaliseren, vrij veel onnodige dingen. Gisteren heb ik een programma op TLC gekeken over dwangmatige schoonmakers en mensen die dwangmatig verzamelen en dat inspireert dan toch wel om schoon te maken wanneer ik er tijd voor heb.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Bedoel je obsessive compulsive cleaners ofzo?

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @ Nijntje, logisch dat je nu een betere kraamtijd wil, pff wat een verhaal zeg!wel spannend hoor allemaal nu!succes komende tijd, en je hebt het echt goed gedaan! Ook knap dat je al zolang rond loopt met zo'n gewicht!

@ ukkie, haha herkenbaar, risotto vond ik tijdens m'n zwangerschap zooo zout :$ :) maar fijn dat je je verder opzich wel goed voelt.

@ ons kleintje, fijn dat hij naar huis mag!haha ja ik heb volgens mij dat programma ook gekeken, maar dat is echt niet normaal meer :$
    Succes met opruimen ;)

Hier heeft ml een paar x boodschappen gedaan dus niet echt zicht op wat er is gekocht. M'n ventje is niet lekker, koorts enz, dus dan blijf ik liever lekker thuis met hem.

11. Moli

Moli Niet meer actief

Nijntje, heel veel succes vandaag!

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik heb even de vriezer opgeruimd qua vlees..
    Wij eten niet zo heel vaak vlees, ik gok 3 keer per week..
    Er kwam iig heel veel vlees uit de vriezer..

Vlees vriezer
    2 kipgehakt a 500 gram
    5 schnitzels a 3 stuks
    1 kipboomstam a 5 stuks
    1 kiphamburgers a 5 stuks
    6 kipfilet a 500 gram

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ik heb trouwens een nieuwe manier van een boodschappenbudget.. Ik werk tegenwoordig met een maandbudget wat ik per dag bereken.. vind ik voor mezelf handiger.. Uiteraard moet je wel per week een beetje in de gaten blijven houden omdat je anders een stuk maand overhoud.

Ik ga uit van 10 euro te besteden per dag. We zijn (nu nog) met z'n drieën.. man, ikzelf en zoon van 5,5
    De laatste kan mij echt "arm eten" aan fruit en groente/rauwkost..
    En met die 10 euro per dag (dus 280-310 euro per maand) kom ik nu prima uit.. Mijn maand loopt van 25e tot 24e omdat dat het makkelijkste is..
    Het is vandaag 22 augustus en ik heb 17,90 euro over voor "deze maand" maar die duurt nog maar 2 dagen en ik heb alles al in huis.. We houden nu dus wat over..

en wij kopen echt best wel dure dingen vind ik zelf.. dingen als aardbeien, meloen, knor wereldgerechten maar daarnaast heb ik de afgelopen periode ook best veel B&J ijs weggewerkt.. Leve de zwangerschap!

14. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Beetje late reactie, maar ik heb jullie reacties wel gelezen hoor! Bedankt voor alle tips! We hebben inmiddels boodschappen gedaan en hebben voor 60 euro tot volgende week vrijdag te eten ^^ Ik heb dus nog over, dus dat komt goed. Ben trots op mezelf haha

Inderdaad pasta's, we hadden nog een gratis vleespakket te goed van de lidl en dingen waarvan je 2 dagen kunt eten zoals een grote pan nasi of Indische bruinen bonensoep. Echt handig dit topic :)

15. minon

minon Niet meer actief

Even ego hoor ik stuiter haha. Vanmorgen naar Leiden gegaan. Bleek daar de meting ineens weer helemaal goed. Heel apart. Metingen zijn dus niet zo betrouwbaar als ze lijken. Man was een beetje boos en er klaar mee. Die spanning sloopt je. We mochten de afspraak van aankomende week in Leiden omzetten naar Utrecht dus direct een gesprek aangevraagd met de gynaecoloog. Nou we zijn net teruggebeld door de gyn, ze heeft overlegt met kinderartsen en neonatologen en ze heeft groen licht gekregen om ze te halen. Wel definitief een keizersnede. A.s. Woensdag krijg ik longrijpingsprikken en maken ze weer een hele uitgebreide echo. Neonatoloog kijkt dan mee en dan worden ze of 2 of 9 september gehaald met een geplande keizersnede. Het hangt een beetje van de gewichten af en hoe de rhesus meting is. Ze zijn bang voor dat ze aan het zuurstof moeten als ze ze 2 september halen. Tweede beeb ligt weer in stuit (heeft nu 1 weekje in hoofdligging gelegen van de hele zwangerschap) dus ze durven natuurlijke bevalling niet aan. Kans dat de tweede alsnog met een ks moet komen is te groot dan.
    Heel eerlijk? Liever de 2e met zuurstof en verder gezond dan de 9e met misschien wel bloedarmoede. Dochter heeft 10 dagen aan de 100% beademing gelegen en heeft hier niets aan overgehouden. Vind het reuzespannend :)

16. Ons Kleintje

ja inderdaad :)

17. Ons Kleintje

@Hier
    vaatwasser is verstopt. heb er gootsteenontstopper van een duur merk ingegoten, maar t water is er nog niet door. Wie heeft er een goedkope tip. Soda? cola wat zal ik er in gieten? Ik wacht wel even af tot morgenochtend of het dan toch is weggelopen.

18. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    nijntje; goed nieuws dus eigenlijk voor vandaag.
    wel spannend dan de komende tijd! en ik hoop dat ze niet aan de beademing hoeven en dat de waardes allemaal goed zijn.
    aftellen nu dan he, weet je tenminste enigszins waar je aan toe bent.

onskleintje; hier een tijd geleden ook gehad, ook duur spul erin geknikkerd maar geen resultaat, ook soda gedaan maar hielp niet. uiteindelijk ontstoppingsbedrijf laten komen.
    die gaven aan dat je de soda eerst moest oplossen in heel heet water en dan door de gootsteen.

mamak; haha ben en jerry;s heerlijk! tja die hormonen he

hier morgen de albert bezorgservice. heb voor 100 euro besteld.
    kan ik er weer een tijdje tegen.
    menu voor komende week;
    morgen ; sauceijs met gebakken aardappelen en spinazie
    zondag; pizza
    maandag; kipfilet met aardappelpuree en erwtjes/wortels
    dinsdag; macaroni (uit voorraad, vriezer)
    woensdag; vissticks, aardappelen, snijbonen
    donderdag; bij s.ouders eten
    vrijdag; moeten naar een verjaardag dus soep

19. Ons Kleintje

bedankt voor de tip senna!

20. minon

minon Niet meer actief

Nu weet mevrouw een datum en moet de kast vol boodschappen haha. Alsof er oorlog komt. :)

3x brood
    2x croissants voor morgenochtend
    1x bolletjes
    1x ardennenboterhamworst
    1x kalkoenfilet
    1x kilo kaas
    1x hamblokjes
    1x curry
    1x komkommer
    Pruimen
    5 bananen
    1x macaroni
    1x frituurvet
    1x zonnebloemolie (ja ja de frietpan moet ook schoon)
    1x chocoladereep
    1x aardappelpurree
    1x wortels doperwten
    1x eieren
    1x soepgroente
    1x italiaanse groente
    1x biscuitjes
    2x chips
    2x cola
    4x sinas
    4x bier
    Kilo gehakt (wacht nog steeds op aanbieding)
    4x melk
    1x stoplicht paprika
    1x potje jus
    1x lasagne
    1x m&ms maar dan eigen merk

Totaal 53,16 incl koopzegels
    Menu:
    Vandaag wraps
    Morgen bami
    Maandag lasagne
    Dinsdag wortels doperwten ovenschotel
    Woensdag macaroni