Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ik sta ook geregistreerd voor die lekker in het leven bonnen, maar krijg ze niet thuis:cool: snap d'r niks van...

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Volgens mij gaat dat via de babydozen, maar je kunt je ook inschrijven via de website geloof ik. Maar 't is een beetje of je ze dan krijgt geloof ik.

Onskleintje: oh je kreeg wel je geld terug haha. Ik durfde dat niet aan en aangezien ik al een tijd een dunschiller wilde hebben dacht ik, ik doe eens gek. Kan ik veel makkelijker zelf wortels maken enzo.

Weekmenu:
    Vandaag: Bloemkoolschotel
    Morgen: Boontjes, aardappels en vlees
    Dinsdag: Gewokte spinazie met pasta
    Woensdag: Bloemkool, aardappelen en vlees
    Donderdag: Nasi
    Vrijdag: Patat
    Zaterdag: Uit eten.

Ik moet alleen nog andijvie en spinazie hebben voor het avondeten en evt. vlees uit de aanbieding. Heb alleen nog geen folders.
    Ik ben op dit moment aan het bijhouden wat ik qua houdbare producten koop elke maand. Dan ga ik ook eens kijken naar maandboodschappen al denk ik dat het hier niet zoveel zal uitmaken. Koop toch eigenlijk alle groente vers. Gebruik alleen rode kool uit een potje en zuurkool uit een zakje. Maar goed ik ga het gewoon eens allemaal bekijken.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Onze oven is kapot, net 2 weken na de garantie is verlopen..balen! En kan nu geen brood meer maken, dus dubbel balen.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Islah: dat is balen zeg. Ik zou het toch nog proberen bij de winkel.
    Volgens mij mag een product ook na de garantieperiode niet zomaar kapot gaan. Zeker niet als het 2 weken na de garantieperiode kapot gaat... maar goed weet niet hoe de winkel er tegenover staat natuurlijk..

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou zeggen dat het 3 weken geleden gebeurd is, en dat je nu pas tijd had om te bellen.:)

6. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ja ik heb me via de website ingeschreven maar krijg alleen mail en geen boekje helaas, misschien moet ik gewoon een keer bellen ;)

Oh en van de week kip gehaald bij de Turkse slager, 5 euro per kilo dus gelijk 2 kilo mee.
    Is dit betere kwaliteit dan plofkip of moet ik er niet teveel van verwachten?
    Heb nog nooit wat gehaald daar eigenlijk, maar was wel een goede aanbieding.
    Gelijk maar ff de stoute schoenen aangetrokken en weer een weekmenu gemaakt.

Maandag: risotto rijst
    Dinsdag: sperziebonen met aardappel
    Woensdag: patat
    Donderdag: rijst met kip kerrie
    Vrijdag: spinazie met zalm en aardappelen of pasta
    Zaterdag: zelfgemaakte shoarma van ml

7. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is liegen... Eerlijk zijn duurt dan wel het langst, maar om zoiets zou ik persoonlijk niet liegen. Heb al een paar mooie goedkope 2e handse gezien.
    Bij de winkel ga ik het wel proberen hoor, misschien dat ze toch nog een reparatie aanbieden. Al verwacht ik er niet veel van, want heb bij bol.com besteld.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

oke, ik heb t zelf nog nooit meegemaakt zo`n situatie, misschien zou ik het ook niet doen als ik in jouw schoenen stond maar t was een ideetje.
    Hoe is het afgelopen?

@Hier vandaag een paar zakken kleding van mijn vriendin gekregen, met kleertjes voor zowel de oudste als de jongsten en ben er helemaal blij mee :)
    deze zomer gaan wij niet op vakantie, maar zoontje gaat uit een paar dagen logeren bij mijn tante en wij gaan met elkaar nog een paar daagjes op mijn zus haar cavia`s passen als zij op vakantie naar het buitenland zijn, soort huizenruil dus. wat doen jullie?

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Sarax: Geen flauw idee, hier geen Turkse slager. Maar 5 euro voor een kilo kip is net zo duur als normaal in een goede aanbieding, dus dat heb je goed gedaan;)

Islah: Oh bol.com heb ik inderdaad niet zulke goede dingen over gehoord al koop ik er zelf ook heel veel. Nou ja koop, betaal daar altijd met cadeaubonnen die ik met de enquêtes 'verdien'. Maar ik zou het net zoals jou doen hoor. Maar zou ze wel wijzen op dat het niet echt een deugdelijk product is als het 2 weken na het verlopen van de garantietermijn kapot gaat...

Onskleintje: Fijn is dat die kleding he?! Hier krijg ik ook veel en ik maak er dankbaar gebruik van. Al vind ik het ook weleens jammer, koop amper zelf kleding voor de kids. Voor Jefta 1 lange broek, paar shirtjes met korte mouwen en 2 korte broeken gekocht. Dat is het in een half jaar tijd... Voor Hanna koop ik elk seizoen minimaal 1 setje.

Vakantie: Hier blijven we thuis. Mijn man heeft 3 weken vrij. We kunnen met de airmiles een dagje gratis naar de dierentuin in Emmen, dat is al heel leuk. Verder wonen we op de Veluwe dus ach genoeg natuur om te fietsen en te wandelen. Kinderen in de fietskar en gaan. Ze slapen er allebei wel in. We doen wel wat extra boodschappen budget. Weet alleen nog niet hoeveel, maar dan kan ik ook eens nieuwe recepten uitproberen.

Ik keek gisteren op mijntoeslagen.nl, want ik dacht nog 200 euro te krijgen ofzo. Zag ik toch een heeeeeeeeel ander bedrag staan. Ze nemen je verzamelinkomen ofzo en die ligt veel lager als dat wat we invullen. Ik wist dat helemaal niet. Ik zat te rekenen voor 2012 en toen hadden we ook gewoon toeslagen kunnen krijgen. Nou ja op zich hadden we het toen niet zo nodig als nu. Ben benieuwd wanneer het komt en of het echt zo is. Zou wel een giga meevaller zijn. Mijn man zei al: wat zullen we dan eens voor leuks doen. Ik zeg uhm... spaarrekening? We zijn lekker aan het potten.

10. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Hier is de zomervakantie al begonnen.
    Mijn man en oudste zoon zijn deze week op scouting kamp.
    Die komen zaterdag weer thuis.
    Volgende week heeft mijn man nog vrij.
    En gaan we dierentuin Emmen met kortingskaartjes van de C1000
    En gisteren belde mijn man dat mijn schoonmoeder nog aan vrij kaartje kon komen voor Art of the brickes.
    Dus waarschijnlijk gaan we daar volgende week ook nog heen.
    Daarna moet mijn man weer aan het werk.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bevalt het zonder man, Dronty, of ben je blij als hij er weer is?! Mijn man is ook van kleins af aan scout geweest, maar toen we trouwden ging hij weg uit z'n woonplaats dus toen zat leidinggeven er niet meer in. Zijn ze ver weg of niet?

Leuk naar Emmen. Wij zijn met de c1000 kaartjes naar Amersfoort geweest.

12. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Hier mijn man weer lekker thuis na 4 maanden in de kost te hebben gewerkt. Was trouwens wel goedkoop met de boodschappen toen hij er niet was haha.

Vandaag de kleding van dochter alvast uitgezocht wat mee moet op vakantie. Meerendeel is gekregen van mijn zus. Zij heeft een dochter die ouder is en zij heeft dezelfde smaak qua kleding als mij. Maar zij geeft nu de kleding van haar dochter door aan iemand anders. Diegene kan het beter gebruiken dan wij. Dus hier zullen we wel niet meer zoveel krijgen.
    Heb laatst nog wel 2 lange en 1 3/4 broek gekocht voor dochter bij de action. 6 euro per broek ofzo. In mooie vrolijke kleuren. Dus het hoeft ook niet heel duur te zijn.

Wel moet ik zelf nog 2 nieuwe spijkerbroeken kopen. Morgenavond de stad even in. Ik heb 3 skinny spijkerbroeken waarvan nu 2 gare plekken vertonen. Verder nog wel 2 gekleurde lange broeken maar ik vind 3 lange broeken wel wat te weinig.

Hebben jullie nog ideeen wat voor groente ik kan maken naast een curry gerecht? Of bij de rijst met zoet/zure saus?
    Persoonlijk hou ik er niet van om bv groentepakket oid door de saus te doen. Dus nu bak ik kip en ui op en doe er dan een saus doorheen. Bij zilvervlies rijst. Voor de groente kook ik dan standaard een zak diepvries sperzieboontjes apart in een pan. Door welke groente kan ik dit vervangen? Ik zat zelf aan broccoli te denken.

Vanavond eten wij aardappels, rode kool en gehakt.

13. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dat is een prachtige omgeving. Zijn wij 2 jaar geleden op vakantie geweest. De Posbank met een super uitzicht.

En hopen op een mooie meevaller van de toeslagen ;)

14. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Wat een leuk onderwerp!

Ik ben heel strak in de financien en hou van een goed budget. We hebben zoals je ziet een vrij groot gezin, een goede buffer vind ik erg prettig maar aan de andere kant ben ik geen geldliefhebber in de zin van materialisme en ik kan aan heel veel dingen gewoon geen geld besteden.
    Mijn weekbudget is 100 euro, ik doen1 keer in de week boodschappen rond de 75 euro en de rest is voor een keer afhaal na een drukke dag, een verwenmomentje in het weekend etc.
    Elk jaar nemen we een treinabbonnement, speeltuin abbo, dierentuin abbo en 1sport per kind.

Mijn weekmenu is een beetje aangepast deze week omdat mijn man heel de week op zakenreis is en dus even makkelijk met twee keer twee dagen.

Maandag en dinsdag, aardappelen uit de oven, uitgebreide salade en kippepootjes/vleugeltjes
    Woensdag aardappelpuree met worteltjes en hardgebakken smak
    Donderdag en vrijdag, rode kool met kontjesworst(lees verse wordt/saucijzen)
    Zaterdag soep met brood
    Zondag komt mijn man thuis dus lekker friet.

Volgende keer zal ik ook mn boodschappenlijst delen.

Leuk om hier mee te kletsen!

15. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Saar@ het gaat prima zonder man thuis. Op zich is er weinig verschil, want doe de verzorging en opvoeding van de kids voor het grootste deel altijd al zelf. Alleen s'avonds mis je wel even aanspraak.
    En het scheelt een hoop dat mijn dochter en zoon al op een leeftijd zijn dat ze veel zelf kunnen. Alleen de jongste moet ik nog met veel helpen.
    Mijn man en oudste zijn naar Dwingeloo, een ruim uur rijden hier vandaan.

Grootsgezin@ leuk nog iemand met een groot gezin :)

16. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    grootsgezin; damn zeg, 75 euro voor 6 personen?, ik weet niet hoe oud je kindjes zijn... maar dat bedrag zijn wij al voor 3 personen kwijt.
    als ik tel 5 dagen in de week vlees, ieder een stukje dat is al een euro of 15 tot 20 en dan heb je geen duur vlees. dan nog brood/beleg/kaas, drinken/groenten/fruit en schoonmaakmiddelen...
    ben benieuwd naar je lijstje, denk dat ik nog wat van je kan leren.
    en proficiat met je zwangerschap! leuk hoor!

hier zoontje vandaag 1 jaar geworden!!! man had taartje gehaald voor hem maar die wilde hij niet, alleen maar huilen toen hij het kaarsje zag haha. dus dochter heeft taartje maar opgegeten.

van het weekend vieren we zn verjaardag, dus zaterdag boodschappen doen en taart halen bij de bakker.

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Senna gefeliciteerd met je zoontje.

18. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Roosendaal
    Dankjewel!

Senna gefeliciteerd!!!

Tja euhm ik ben gewoon heel strak denk ik, ze zijn 11,8,4 en 2. We Ijn wel ontzettend grote eters allemaal.

Ik koop alles in ah budgetmerk, van kaas tot shampoo tot wc papier tot chips. We eten 1dag geen vlees, 1 dag wat lekkers dus frietjes of pizza ed. Dan blijven er nog 5 dagen over. 1 dag eten we dan nog "nepvlees" oneerbiedig dus rookworst, gebakken smak of gebakken slalamiworst. Dus 4 dagen vlees vlees over.
    Mmm nu ik het zo neerzet is dat misschien voor veel mensen vreemd, maar ben niet anders gewoon en we vinden het allemaal lekker, ik ben wel heel erg van de kook dus ik maak vaak aparte schotels ed.
    Frisdrank en sapjes hebben we niet, ranja koffie en thee maar wel veel fruit en een mega diepvries voor bulk groente. Schoonmaakmiddelbgebruik ik alleen afwasmiddel en azijn(ook vanwege eczeem) wasmiddel ah basic.

Ik ga gewoon mn lijst delen van de week.

19. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    thx voor de felicitaties!

ik koop ook veel eigen merk en okmerk. maar dan nog zijn we veel kwijt vind ik. binnenkort gaat de babyvoeding er ook vanaf aangezien zoontje ook gewone melk nu mag. maar zoals ik al zei, ben benieuwd naar je lijstje.
    wij eten toch vaak basic. dus aardappels/groenten/vlees
    maar wij zijn veel kwijt aan fruit, per dag neemt man 3stuks mee, ik en de kinderen eten 6stuks, soms nog meer. denk dat alleen al aan het fruit ik een euro of 25 a 30 kwijt ben.

smak ken ik niet, wat is dat?

20. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Roosendaal
    Hihi ja durf het bijna niet te zeggen, veel mensen vinden dag vreemd denk ik.
    Het is lunchmeat in een blikje, lijkt oo boterhamworst. Ik maak daar blokjes van en kruid het met knoflook, paprika kruiden, peper en zout en laat het eerst zachtjes bakken tot er rondom een korstje zit en dan nog hoog tot het helemaal krokant is en donkerbruin. Smaakt en voelt een beetje als spek.

Deel Deze Pagina