Hoi allemaal, Ik ben er weer (een beetje). Ben een paar weekjes weggeweest. De badkamer wordt nu verbouwd en ik moest echt even het huis op orde hebben voor die tijd En het is gelukt Sinds twee weken werk ik weer met een weekmenu en dat geeft me wel wat meer houvast en rust. Volgende maand zal ik wel zien of het ook scheelt in de financiën
ooooo ik dacht al kijk en dat soort tips zoek ik dus boerenkool met paprika, ik had er nog nooit van gehoord. heb je nog meer van dit soort ''apparte'' dingen? we zijn een beetje uit gekeken op de standaard recepten zeg maar
Ik ben opzoek naar een cheap-ass douchematje (antislip) Wie weet waar ik die goedkoop kan halen? vaatwasser is inmiddels weer `gemaakt`.... ik moest gewoon op de resetknop drukken.
Ik doe tegenwoordig 1x per week boodschappen en haal alleen nog wat groente/fruit halverwege de week. Heb het idee dat dit me veel geld bespaart, vooral omdat ik extra nadenk over wat ik deze week ga eten. Doen jullie dit ook zo? Of maakt het bij jullie niets uit hoe vaak jullie de supermarkt binnen stappen?
Aardappels voorkoken en gehakt rul bakken en dan mengen met een pakje gezeefde tomaten, in een ovenschaal met kaas erover en dat 20 minuten op 200 graden. Je kan er ook je eigengemaakte pastasaus voor gebruiken dan hoef je geen gehakt te bakken. Roti is ook favoriet hier, maar daar heb ik echt de tijd niet voor (en de kruiden) om dat zelf te maken. Dat is het enige wat we uit een pakje eten van knorr. Aardappels koken en sperzieboontjes koken en dan met satesaus, ui en paprika. (Zelfde als dat pakje van Maggi sperziebonen sate) Grote ui fruiten met een gesneden paprika en 2 gesneden prei. Spekjes erdoor bakken. Pot bruine bonen erdoor gooien (met het water) Fles tomatenketchup erdoor (gewoon die goedkope van 50 cent) Een in kleine stukjes gesneden rookworst erbij doen en eventueel wat zout, peper en sambal erdoor doen. 10-15 minuutjes laten pruttelen. En dan aardappels erbij. Is ook lekker met rijst. Andijviestamppot eten wij gekookt ipv rauw. Aardappels en andijvie samen in een pan 20 minuten koken en dan bij het stampen lekker gekruid gebakken gehakt erdoor stampen. Dit zijn een paar voorbeeldjes hoe wij aardappels eten Favoriet bij onze dochter is trouwens patat wokken met flinke berg roerbakgroenten en in plakjes gesneden frikandel (of gewoon aardappelschijfjes, krieltjes zelf voorgekookte aardappels maakt niet uit) kruiden met paprikapoeder, chilipoeder, mexicaanse kruiden of peper en een flinke scheut ketjap manis. Ik noem hierboven vaak roerbakgroenten maar dan weet je wat ik bedoel. Kan je natuurlijk ook zelf maken van restjes. Dat doe ik vaak bij dat patat-frikandel prutje (ratjetoe noemen wij het) Daar gaan alle restjes groentes in van die week. Vandaag is dochter weer naar de gastouder dus even alleen boodschappen gedaan. De laatste weken zijn echt op-weken. Alle dingen als boterhamzakjes, wasmiddel etc zijn op. Voorraad dus weer aangevuld. 2x 1 kg rundergehakt 11,00 pannenkoeken 0,95 (had er ineens zo zin in ) 2x roerbakgroente 3,98 1x italiaanse groentemix 1,99 Boeren tijger 1,19 Krentebollen 1,39 Kipsatekroketten 1,77 5x melk 3,75 500gr roodmerk koffie 1,98 custard 1,79 choco crunchy 1,49 chocolade pinda's 0,99 bananenschuimpjes 1,05 (snoeppot weer gevuld) Mie nestjes 0,95 Nasi/bami mix 0,29 2x tomatenpurree 1,04 fritessaus 0,99 knakworstjes 0,82 bbq ham chips 1,26 cheese union chips 1,26 Keukenpapier 0,99 2x witte reus poeder 9,98 vaatwaszout 0,89 diepvrieszakken 0,28 hamblokjes 1,57 Totaal 53,64 Actie chips -0,54 Actie schuimpjes -0,06 Actie krentenbollen -0,39 Actie boerentijger -0,20 Actie roerbakgroente -1,40 Actie italiaanse groente -0,70 Actie gehakt -3,02 Actie witte reus -4,99 Statiegeld -0,30 Koopzegels 0,84 Totaal 42,88 (Toch 10,76 korting totaal)
Ik meld me hier ook weer. Ik heb lang getwijfeld. Ik ben niet zo heel veel meer online te vinden, maar ik wil toch wel blijven meekletsen. Ik zal misschien niet zo intensief meer meetikken. Ik heb niks teruggelezen dus ik val zo weer binnen. Weekmenu van afgelopen week: Zondag: Verse tomatensoep Ma: Bloemkool, aardappels, kipburger Di: Wraps Wo: Zelfgemaakte spaghettisaus met fusili en sla Do: Nasi met sate en loempia Vandaag: Patat Zaterdag: bbq bij mijn ouders. Ik ga vanaf nu zo veel mogelijk zonder pakjes koken. Ik moet nog wel even een vijzel kopen om zelf burrito en fajita mix te maken enzo. Maar tot nu toe gaat het wel goed. Nijntje: laatste loodjes? Elena: hoe gaat het bij jullie meid?!
@Bolkje; Welkom terug! Ik heb je gemist, maar dat wist je al @Saar; Ook voor jou welkom terug! Als je een blender hebt kan je daar ook kruidenmix inmaken. @Nijntje; De allerlaatste loodjes meid, heel veel succes komende dagen en tijd. Ik denk aan je! Ik ben nog steeds gek op je wortels/doppers ovenschotel Ga zeker eens wat gerechten van je tips proberen. @hier; het gaat met ups en downs. Nog steeds geen inkomen van man en wat extra rekeningen gehad maar ik ben nog steeds heel blij dat ik ons het hoofd boven water kan houden. We hebben ons huis ook helemaal opgeknapt voor een prikkie. Nog wat kledingkoopjes voor zoon kunnen scoren. Alle maandboodschappen zijn binnen, hoef vrijwel niks meer te halen. (Hoogstens nog wat fruit maar er ligt nu bijna 15! Kg dus voorlopig kunnen we vooruit). Nu lekker vier dagen vrij dus kan ook weer uitgebreid koken en bakken en rommelen in huis. Vandaag nog spontaan bij schoonouders gegeten dus weer een maaltijd die doorschuift. Ook voor de verjaardagen komend weekend goed kunnen scoren; 2 echte barbies voor maar 10 euro bij een faillisementen verkoop.
Het enigste hele vervelende is dat ik door alles stress en spanningen veel haarverlies heb en mijn cyclus is totaal van slag. Vandaag al ruim 9 dagen overtijd maar weet 1000% zeker dat ik niet zwanger ben. Hopelijk wordt dit weer beter als er een einde aan de hele situatie komt.
Ons nieuwe menu (vandaag en morgen ook iets veranderd); Zat: speltpannenkoeken met een flinke portie fruit na Zon: gevulde pastaschelpen Ma: eten we bij mijn moeder (contact weer enigszins hersteld) Di: prei walnoot quiche Woe: zoon en man eten iets makkelijks uit de voorraad en ik neem een stukje quiche van dinsdag mee ivm dubbele dienst. Don: eten we bij schoonouders ivm verjaardag man en schoonvader (zelfde dag jarig) Vrij: zilvervliesrijst met kip en curryprutje met veel groenten Zat: aardappelpuree met bio rode kool met appeltjes en rozijnen en een stukje vlees Zon: drie kleuren quinoa met groentenprutje
Deze week verder geen boodschappen meer gedaan. Vandaag en morgen eten we chili con carne. Meestal net iets teveel voor een keer. Anders morgen frituurpan ofzo. Maandag opname dus eten dan in het ziekenhuis. Fruit heb ik precies genoeg voor dochter tot maandag en gezond broodbeleg ook. Eer we weer thuis zijn is het vrijdag/zaterdag dus mag man wat verse dingen halen. Aanvulling op mijn receptjes: bij de ovenschotel aardappels met gezeefde tomaten gaan ook een grote zak groenten in hoor Ook favoriet bij man is deze. Ik voeg dan aardappels erbij voor een eenpansgerecht. Voor dochter haal ik dan de boontjes en aardappeltjes eruit voor de sambal erin gaat. Als je vlees erbij wilt eten dan is kip erg lekker. Wij doen het eigenlijk nooit, en missen het niet. Sambalboontjes - Recept - Allerhande - Albert Heijn Vervelend van je klachten elena! Maar wel begrijpelijk denk ik van alle stress!
weekend from hell gehad! schoonvader gister van de trap gevallen (76 jaar) van de bovenste tree al koppeltje duikelend naar beneden. trapleuning met hoofd geraakt en vervolgens met hoofd op plavuizen terecht gekomen. flink gewond en met ambu naar zh. sm ons gebeld en dus paar keer heen en weer moeten rijden (gedaan met liefde hoor maar aanslag op de benzine meter) zou iemand kleertjes komen kopen vandaag (had me 10 euro opgeleverd) die komt niet opdagen gggrrr en dinsdag pas geld... gelukkig nog wat in de vriezer liggen maar zal blij zijn als de koelkast weer beetje gevuld kan worden
Zo nog even snel naar de etos geweest op de valreep. Etos lotiondoekjes 24x 45,36 Maybeline bb cream 2x 19,98 Prodent tandpasta 2x 2,58 Etos schuimbadje 1,59 Etos shampoo 1,59 Etos luiers maat 5 3x 22,47 Etos luiers maat 2 3x 14,97 Totaal 108,54 Etos luiers -4,47 Etos wipes -22,68 Prodent -1,30 Maybeline -10,00 2x spaarkaart -5,00 Totaal 65,10 dus 43,45 aan korting.
Spannend Nijntje!! Ik wil jou echt onwijs veel succes wensen morgen! Hopelijk is alles goed met jullie 2 kindjes.
Nijntje heelveel succes met de ks!!! Is het risico voor de kleintjes erg groot? vandaag voor 20 euro bij de aldi gekocht en kan nu 3 dagen eten. We eten: Pasta. (Saus uit de vriezer en pasta en kaas had ik nog) Maaltijdsalade met tonijn uit blik, mais, komkommer, tomaat, paprika augurk ei sla. Had hiervan alleen de augurk en de aardappels Wraps met rgehakt, mais(van de salade) ui, paprika (ook van de salade), kidneybonen, gehakt en kruidenmix. En had nog koffie nodig, brood, ranja en griekse yoghurt. bedrag viel ietwat tegen, maar heb geen leftovers door deze gerechten achter elkaar te eten en dat voelt goed
Elena: Fijn dat jullie het in ieder geval zo redden. Hopelijk komt er snel schot in de zaak. En stress kan inderdaad gigantisch veel invloed hebben op je cyclus, hoe vervelend het ook is. Heeft je man al meer zijn draai gevonden? Waar maak jij een quiche in?! Ik wil het namelijk een keer maken maar heb geen lage vorm. Nijntje heel veel sterkte. Hopelijk gaat morgen alles goed en zijn jullie aan het einde van de week gewoon thuis! Hopelijk kun je morgen van de keizersnede genieten ipv pijn lijden! Bernadet: Sterkte met alles. Hopelijk gaat het de komende week allemaal wat beter. Menu hier is niet erg planbaar deze week. We hebben veel afspraken staan en verjaardagen dus het wordt een rommeltje vrees ik. Gisteren: Verse tomatensoep (uit de vriezer had een dubbele portie gemaakt) Vandaag: Pasta met champignonsroomsaus met varkenshaas (kreeg ik zaterdag mee bij mijn moeder) en rucola Morgen: Broccoli, aardappels, vlees Woensdag: Verjaardag nog geen idee Verder ook nog geen idee. Vanmorgen boodschapjes gehaald: Broccoli, rucola, melk en koopzegels 3.60.
Weet iemand trouwens waar je relatief goedkoop castillezeep kan kopen? Online zie ik het amper en daar waar het wordt verkocht is het bijna 20 (!) euro per liter...
Spannend Nijntje! Succes morgen!! Ons weekmenu staat op mijn blog: Sander en Daantjes groene blog: Weekmenu Al heb ik dag 1 en 2 al omgegooid We eten vanavond dus nasi