Nijntje succes en alvast gefeliciteerd met hun geboorte! Toch wel dik de 36 weken gehaald, geweldig! @Hier, ons zoontje werd opnieuw opgenomen maar is sinds een paar dagen weer thuis in het gips. Ik ga weer meegeschrijven Zojuist overgestapt van Nuon naar EON, best wel spannend. Maar gaat me per jaar 250 euro schelen zeggen ze. Het contract liep af en werd duurder dan afgelopen jaar. Via Gaslicht.com kreeg ik als advies Budgetenergie, maar nu ben ik een aantal euro duurder uit bij E.ON, die klonk me wat bekender in de oren. Onze energierekening (gas en stroom) was 98 euro. Ben benieuwd wat ik zal gaan betalen, ik heb alleen naar de tarieven gekeken en die waren een stuk lager bij E.ON, ik kreeg ook welkomstkorting van 100 euro erbij.
vandaag op de markt nog wat groenten gehaald een zak courgetten voor 2 en 6 hele dikke koolrabi (heb de diksten er uit gekozen) voor 4.5 totaal 6.5 betaald eten we toch gemakkelijk 5 à 6x van met ons 5
Hallo dames, Mag ik hier meeschrijven? Bij ons vliegt het geld eruit aan boodschappen en dat vind ik echt zonde ivm alle andere dingen die je er mee kan doen en sparen voor toekomstplannen. We zijn nu nog met zijn 2tjes, al hoop ik zelf snel voor 2 te moeten eten haha. Ik heb geen idee wat normaal is qua budget, we hebben nu 400 per maand maar dat vind ik eigenlijk best heel veel voor met zijn 2en. We eten wel heel veel groente en fruit. We werken lang niet genoeg met weekmenus, dat proberen we er wel in te krijgen. Op alle vaste lasten heb ik weten te besparen, nu hiermee nog. En vooral ook meer bewustwording... Ik hoor graag van jullie Groetjes vlinderbaby
Welkom Vlinderbaby! En 400 per maand, volgens mij geven wij dat nog niet eens uit. Je kan best veel groenten en fruit eten zonder dat het je kapitalen kost hoor. Zolang je vooral seizoensgroenten en -fruit eet bijvoorbeeld, aardbeien/kersen/sperziebonen in de winter zijn superduur. Andersom ook dus bv. geen sinaasappels in de zomer eten. Bananen zijn in de zomer goedkoper (rot sneller) en dan zijn er natuurlijk altijd nog dingen die sowieso altijd redelijk goedkoop zijn als uien. Laatst waren de appels bij Lidl in de aanbieding (80 cent per kilo, echt supergoedkoop vergeleken met andere "aanbiedingen") en daar koop ik dan gelijk 3 kilo van. Wat wij hier qua groenten/fruit eten, en dan vooral fruit, komt echt alleen van aanbiedingen. Markt kan ook maar die is hier helaas helemaal niet zo goedkoop, voor slechtere kwaliteit dan van Lidl. Met een weekmenu werk ik zelf overigens ook niet; heel vaak geprobeerd maar dan kwam er altijd wel weer iets tussen waardoor ik maar aan het schuiven en dagen ruilen bleef dus dan had het voor mijn gevoel ook geen zin om zo'n weekmenu te maken. Maar gelukkig ben ik redelijk creatief met eten en heb vaak genoeg in huis qua voorraad (d.w.z houdbare producten en smaakmakers, moet ook wel als je zonder pakjes en zakjes kookt). Eten jullie veel vlees? Want daar kan je ook echt op bezuinigen, door het minder te gaan eten.
Bedankt islah, Ik wil vooral vaker restjes opmaken en invriezen en dan wel een weekmenus, maar vijf menu's en twee uitloopdagen. Ik ga beter letten op de aanbiedingen, doe dit wel al heel veel, maar kan waarschijnlijk beter. We eten wel iedere dag vlees, ik kan makkelijk zonder maar vriendlief zou wel redelijk vlot steigeren denk ik haha. Eten ook veel vis ipv vlees, maar dat is vaak alleen maar duurder ipv Mijn volgende boodschappenlijstje wordt nu iig extra kritisch bekeken, wat zou een realistisch bedrag zijn per week voor twee personen? Voorlopig hebben we nog veel pasta, knorrpakken en vlees op voorraad...
Nijntje, heeeeel veel succes vandaag! Spannend, en hopelijk zijn je mannetjes gezond! Boodschappen voor deze week gedaan zondag, 40 kwijt, maar heel veel gehaald! Weekmenu; Maandag: Kip zoet zuur met rijst Dinsdag: onverwachts niet thuis dus buiten gegeten. Woensdag: andijvie stamppot met rookworst Donderdag; ovenpasta vegetarisch Vrijdag: rijst, wokgroentes en vis uit de oven Zaterdag: Gyros met pita broodjes en een salade. Zondag: uiteten
Lekker aan het schuiven weer in het weekmenu hier. Uiteindelijk gisteren bij mijn moeder gegeten. Het makkelijke voor vandaag wordt een tomatensoepje (zelfgemaakt) met een toast met zelfgemaakte pesto en champignons. Net ook weer even op het balkon geoogst. Helaas is veel verdronken door de enorme regen van de laatste tijd maar het een en ander groeit nog door. Het was net een perfecte snack voor zoon; klein bakje verse doperwten, paar trostomaten en een mini paprika. Voor vandaag nog niet opgeroepen (kan nog wel maar dan moet ik ook een deel van de avond werken). Gisteren druk in de keuken geweest oa een verse cake gebakken en 2 grote potten appel-kaneelmoes gemaakt en deze geweckt. Er is weinig geld meer over voor de komende 2,5 week dus dat wordt vooral uit de voorraad gaan leven (what else is new).
Dames via mijn profiel staan her en der diverse updates Alles is goed gegaan in ieder geval. Kindjes wel onder de lamp 24/7 maar het helpt dat is bekangrijkste.
Ik lees wel altijd mee. Maar reageer niet vaak. Maar doe wel ideeen op 😊 Ons weekmenu deze week: Ma: aardappels, dorperwtjes, karbonada en appelmoes (bij mn ouders) Di: man en zoontje pannenkoeken en jongste potje. Ik op mn werk stokbrood filet american (1+1 gratis ah) Woe: patatjes, boontjes, frikandel Do: bij mn ouders. Aardappels groente vlees Vrij: quinche (ah 1+1 gratis). Kids aard groente vlees geprakt. za en zo ? Ik heb nog verse kippensoep in de vriezer. Ik probeer voor 70 pw (wil sparen voor nieuwe meubels woonkamer) En lukt tot nu toe erg goed Deze week nog weinig gekocht. Nog 50 tm zondag. Heb oa nog nodig: 2 flessen frisdrank 1 fles siroop Broodbeleg Groente Brood
gefeliciteerd nijntje! schoonvader is weer thuis, gelukkig! wel helemaal bond en blauw maar geen gebroken rug waar ze vanuit gingen. ik heb deze week vakantie dus geen benzine kosten. dochter gaat voor het eerst naar school deze week en vind het helemaal geweldig. ik hoop vrijdag boodschappen te kunnen gaan doen (iig de grote boodschappen) heb paar x wat kleine dingetjes kunnen verkopen dus wel de nodige dingen gekocht (melk, fruit voor school dat soort dingen) gister de essent cijfers door gegeven voor jaar afrekening ben zooo benieuwd wat het eind bedrag word (was hoopvol dat er geld terug komt maar toch altijd weer afwachten)
Fijn Bernadet! Alleen wel lastig dat je het zo krap hebt dat je daadwerkelijk spullen moet verkopen (is al wel vaker voorgekomen toch?). Als jullie het zó niet-breed hebben, kan je dan geen gebruik maken van de voedselbank ofzo? Wij zitten soms ook krap voordat uitkering/toeslag binnenkomt maar heb altijd wel genoeg voorraad in huis eigenlijk, gelukkig.
Nijntje; gefeliciteerd met je jongens! en wat zien ze er knap uit! bernadet; fijn dat het toch niet gebroken is. het is toch niet zo dat je geen boodschappen kunt doen of wel? want zou je dan niet voor iets in aanmerking kunnen komen? de rest niet bijgelezen, ff snel hier gekeken.
Hier heb ik afgelopen dinadag boodschappen gedaan. Ik had eigenlijk alleen maar groente/fruit nodig en wat beleg. Uiteindelijk een stuk rundvlees(aanbieding) meegenomen waar we 2 keer van kunnen eten (en van die 2 gerechten kunnen we apart ook nog eens 2x eten dus 4 keer) was bij elkaar 24 euro kwijt. Ook veel voorraad Paprika mix Champignons Uien Courgette Bloemkool Spinazie Appels Bananen Filet american Ham Kaas Smeerworst Rundvlees Rijst Dinsdag: broodje met soep Woensdag:lasagna Donderdag:zalm met pasta en spinazie Vrijdag:eten bij schoonmoeder😆😈 Zaterdag: bloemkool ovenschotel Zondag: goulash Maandag: goulash Dinsdag patatjes Woensdag: hachee Donderdag: Hachee Vrijdag: bruine boontjes met spekjes en salade Zaterdag:eten bij broer Zondag: soep met broodje Toch voor 2 weken eten! Hoef alleen tussendoor nog brood te halen en nog een keer een pakje beleg. En 2 flessen cola! Dus maximaal 10 euro? Toch wel netjes vind ik zelf.
volgens mij krijg ik binnenkort geld voor toeslagen terug van 2013, tenminste ik zag dat ze nog bezig zijn mijn zorgtoeslag te herberekenen. Verder ik heb mijn overstap naar EON ongedaan gemaakt omdat ik er allemaal negatieve berichten over las. ben er toch te bang voor Ik ben de vriezer aan het leeghalen, ik ga hem volgende week ontdooien. Dus weinig boodschappengeld nodig deze week.
Hier weer boodschappen gedaan. Weekend: Vandaag: pannenkoeken. Zaterdag: tosti's en mini pizza's. Zondag: shoarma. Maandag: gebakken aardappels, sla en snitzel. Dinsdag: macaroni. Woensdag: aardappels, bloemkool, gehaktbal. Donderdag: bami. Lijstje: 6 pakken dubbelfris, was 3 voor 2 euro, 4 euro totaal. Gehakt 2.03 Thee 2+1 gratis 3.52 Maïsbrood 1.03 Witbrood 1.99 Bolletjes 1.39 Stroop 0,93 Pannenkoeken mix 0.57 Beschuit 0.78 Chocopasta 1.39 Smeerkaas 2x 1.38 Drinkyoghurt 5x 2.60 Koekjes 0.95 Volle melk 0.75 Halfvolle melk 2x 2.56 Boter 0.95 Bakboter 0.78 Mix voor bami 0.81 Mie nestjes 0.89 Kroepoek 0.91 Mini pizza's 2x 4,98 Jus zakjes 5x 1.75 Shoarma 5 euro Pitabroodjes 0,89 Knoflooksaus 1.99 Ijsbergsla 0.65 Bloemkool 1.65 Zak appels 1,99 Bananen 1.01 Snitzels 2.89 Smeerworst 0.42 Grillworst 1.38 Ham 2x 1.78 Limonade 2.19 Snoepjes 2.26 Cola 6.96 Was totaal 70.45 kwijt, kortingen eraf en flessen ingeleverd, we kunnen weer een week vooruit