Nijntje: Gefeliciteerd! Bernadet : Ik zou ook eens kijken naar voedselhulp in je woonplaats. Hier gisteren naar de markt geweest: 2 komkommers 1,5 kilo trostomaten Boontjes zak paprika's zak champignons 24 Perssinaasappels 8 nectarines 3 kiwi's kilo bananen 1 meloen 1 mango totaal 13.45 Weekmenu week: zondag: tomatensoep maandag: pasta met champ. saus en rucola Dinsdag: Broccoli, aardappels, vlees Woensdag: Feestje Donderdag: BBQ Vandaag: Wraps Morgen: Patat Zondag: Feestje Maandag: Tomatensoep zelfgemaakt Dinsdag: Boontjes, aardappels, vlees
Man gaat vanmiddag even wat boodschappen halen. Lastig om te verzinnen wat je gaat eten want geen idee hoe alles loopt. Heb wel een lijstje voor hem gemaakt met dingen die nodig zijn. Koelkast is leeg dus moet zowieso broodbeleg en fruit gehaald worden.
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/521024-zwanger-een-tweeling-deel-ii-5.html#post17559440
voor voedselbank of iets dergelijks verdient mijn man te veel. alleen kijken ze niet naar de rekeningen die er af gaan hier verschilt het echt per maand (of ik veel heb gewerkt of niet en werk op oproepbasis dus weet het nooit van te voren) en nu zou mijn loon gisteren komen maar nee dus, nu hoop ik op maandag. ik probeer van 200 euro in de maand rond te komen en dat is puur voor de boodschappen. kadootjes voor verjaardagen doe ik uit een speciaal potje. brood en eieren krijgen we elke week van schoonouders. vandaag krijgen we een grote zak met aardappels ook van schoonouders. de ene maand gaat het beter dan de andere maand. ga zo wie zo 2 of 3 winkels af voor de boodschappen, weet precies wat waar goedkoper is. en de winkels liggen op 200 meter van elkaar af dat scheelt ook weer. maar het is idd soms flink behelpen hoor.
moet zeggen dat ik wel creatief met eten maken word door de tips en de menu's. dus die zijn meer dan welkom
Hier kijkt de voedselbank niet naar inkomen maar wat je overhoud per maand om te besteden. Voor een alleenstaande is dat 180 euro en dan voor iedere volwassene komt er dan 60 en voor ieder kind 50 euro bij geloof ik. Misschien eens goed informeren? Man heeft boodschappen gedaan en heeft meegenomen als het goed is (niet gekeken dus geen idee haha) Afbakbroodjes 2x Brood Kalkoenfilet Ardenner boterhamworst Blikje magere smac unox Komkommer Druiven Aardbeien 6 Bananen Wraps 2x Okay snelkookrijst Blik rode kidneybonen Koeken voor bij de koffie 3 pakken Bonduelle crispy mais Chips en wat andere lekker knabbel dingen Paar pakken halfvolle houdbare melk De ruyter vlokfeest Aardbeienyoghurt 2x6 kwarkjes Frikandellen 20 stuks Patat 2,5 kilo Deo Eieren Hij was 49 euro kwijt zei hij.
ik heb een kleine verandering aangebracht in mijn pannenkoekenrecept, misschien heeft iemand er wat aan: -bloem -tarwemeel -volle melk -vanillesuiker -zout -eieren -bakpoeder (nieuw) echt superheerlijke pannenkoeken gisteren gegeten. Ook lekker met gewelde rozijnen erdoor. Ik doe alles op gevoel, de meel en bloem. verder 1 liter melk, 3 eieren, een grote snuf zout, 1 zakje bakpoeder en 1 zakje vanillesuiker.
Voedselbank is hier hetzelfde als dat Nijntje zegt. Wij zouden daardoor ook in aanmerking kunnen komen, maar goed ik vind het in ons geval niet nodig. Weekmenu: Zondag: ivm verjaardag alleen brood met ei, paprika en ui Maandag: Boontjes, aardappels en vlees Dinsdag: Verse tomatensoep met stokbrood Woensdag: Pasta ovenschotel (heb nog een zakje liggen dus die maak ik nog op, kook verder zonder zakjes) Donderdag: Bloemkoolovenschotel Vrijdag: Lasagne (heb saus in de vriezer) Zaterdag: Patat Zondag: ? Maandag: Bloemkool, aardappels, vlees Dinsdag: Zomerse rijstschotel Boodschappen: Brood Broodbeleg (zoet en hartig) Champignons Hamblokjes Gehakt Kaas Patat Yoghurt Iemand nog ideeën voor goedkope en makkelijke hapjes voor 2 avonden? Krijgen 2 avonden visite dit weekend. Dacht aan toostjes, maar goed misschien nog leuke zelfmaak ideeën hier.
@Saar; hier doet het altijd goed: Knakworstje in bladerdeeg en afbakken (simpeler kan niet ), Mini pizzatjes (je kan deeg maken je kan ook een door midden gesneden pita broodje gebruiken), mini saucijzen broodjes van gehakt, kaasbroodjes, gevulde eitjes/tomaatjes. Wraps vullen met rucola, tonijnsalade, en wat groentes naar smaak, oprollen en in stukken snijden. Hier vandaag boodschappen gedaan voor 50,- Heeeel veel gehaald, 2 mega volle tassen. Weekmenu van deze week. Ma: Rendang vlees met rijst en groentes gewokt Di: Noodles, wokgroentes en kip Wo: Pasta uit de vriezer (allebei late dienst) Do: Kip cordon bleu, salade en patatas bravas. Vrij: Soort van tajine maar dan uit de oven Za: Rijst, spinazie en vis prutje Zo: Frietjes/pizza/soepje oid. Ook wil ik zondag ochtend gevlochten broodjes bakken voor ontbijt.
Ik maak vaak kipsate pakketjes. Ooit gevonden op een blog van volgens mij een forum lid hier. Ellouisa Kan ze zo snel niet vinden maar deze blog is het. Staan heel veel simpele lekkere dingen op.
Oh jummiejum, Nijntje die link had je me nou niet moeten geven. Mag jij zelf al naar huis? Brightness die knakworst in bladerdeeg is ook wel een goede!
Jazeker. Moest afgelopen vrijdag naar huis :/ Nu dus iedere dag in de avond babyfoon bij de buren en hop naar ziekenhuis.
Heftig nijntje! Veel sterkte! Hopen dat je mannetjes snel, gezond en wel, thuis komen! en die blog, die had ik ook niet in handen mogen krijgen
vandaag eindelijk mijn loon dus meteen boodschappen gedaan en nog fijner als de rekeningen eraf zijn nog aardig centjes over dus deze maand komen we goed door. supercoop knackerbrood 0.45 boerenkool 1.69 rookworst 0.78 ajam saus 1.29 drop 1.39 biscuitjes 0.75 melkbischuit 1.59 bakboter 2x 0.45 ice tea 3x 0.59 pindakaas 1.00 rijst 0.39 bonen 0.79 ranja 2x 1.00 rode kool 1.00 spa 0.80 soep 2x 0.50 basterd suiker 0.82 aardappel golfjes 2x 0.50 bananen 0.66 peren 0.89 druiven 1.00 spekreepjes 0.99 gekookte worst 1.00 mini stolletjes 2x 0.50 puntjes 1.00 knijptoetje 2x 0.70 rijstepap 1.39 vlaflip 0.50 yoghurt 0.65 vla 0.69 speklapjes 2.01 chipolata worstjes 2.09 bijna 35 euro alleen morgen nog naar de lidl weekmenu geen vaste dagen per menu vandaag noodles (voorraad) boerenkool met rookworst en spekjes rijst met stukjes speklap en ajam saus en roerbakgroenten aardappels met sperziebonen en worstjes friet met snack soep met stokbroodje en slaatje (broodjes en slaatje nog kopen) aardappels met kipfilet en wortels schoonmoeder kwam net met een 5kg zak aardappels, doos eieren en 2 broden. heel fijn heb nog 2 blikken kikker erwten, iemand daar een lekker recept mee???
Vanmiddag uit het zkh even met man langs de etos gegaan. Flesjes halen. Personeel praatje gemaakt die wilde weten hoe het was gegaan allemaal (kom daar elke week wel voor luiers of een of ander) en man was in de winkel aan rondneuzen. Lagen er twee flessenwarmers die op temperatuur zijn in te stellen en een difrax magnetron sterilisator met 50% korting. 35 euro en dus ook 35 euro korting. Moet het mezelf toch makkelijk maken als ik straks alles alleen moet doen. Wel weer 35 euro maar anders 70. Voor het weekend gaat man nog even boodschappen doen maar dat is meer fruit, melk, brood en beleg. Het eten is een potje. Hebben zondag en maandag goed gevulde tomatensoep gegeten. Dinsdag patat en vandaag pizza. Loopt iedere keer lekker in de soep allemaal. Morgen maar wraps maken denk ik. Lekker makkelijk en toch gezond.
Ik vind jullie echt : SUPER ! Haha Wij kunnen nog veel leren van jullie heb ik al gelezen. Wat wij nu doen is we gaan naar de aldi of Jumbo en slaan dan voor twee weken eten in...dat is dus niet echt besparend he ? Ik kijk nu tegenwoordig van te voren naar de aambiedingen en maak lijstjes waar het te koop is. Hoop dat we zo in ieder geval iets gaan besparen. Wij hebben vanwege drukte ook wel regelmatig diepvries groente of potjes groente maar.volgens mij is verse groente goedkoper ? Potje van perfect kost geloof ik een euro ongeveer en daar eten we 1x van. Ik ga dit topic nog eens verder lezen haha
Pff even te weinig puf om hele lijstjes op te schrijven hier. Zowieso lastig om aan onze planning te houden ivm erge misselijkheid. Ben blij als ik "ergens" zin in heb en het binnen hou. Voor saar: tomatenpuree met wat knoflook en klein uitje opwarmen en wat Italiaanse kruiden erbij. Dit op een bladerdeeg smeren en oprollen. Dan plakjes snijden en die in de oven doen. Heb je kleine mini pizzawrapjes. augurk in boterhamworst met wat blokjes kaas op een plankje Als je Ok merk salades en toastjes pakt is het ook niet duur. ok, nu heb ik zin in augurken hahah