Annedore. 300euro per maand. Voor 5pers. Eigenlijk incl luiers etc. Maar haal dat net niet. En nee. Wij normaal op zaterdag fastfood. Maar ja. Dat hadden we al 2x gegeten. En had spitskool liggen die op moest. jij moet even toegeven aan je eetbehoeftes. Komt goed.x En ja. Veel gezonder zo hier. Ik koop ook geen snaai meer voor mezelf omdat dat oneerlijk is. Ik lekker snaaien en mijn man saaie boterhammen mee
300 euro? Echt!? Ik wil dat ook!!!! Wij hebben 400 euro en dat vind ik al te weinig eigenlijk, probeer ik vaak nog te rekken naar 450 of 500 maar ja, dan heb ik nooit eens geld voor kapper, kleding e.d. Lastig hoor. Maar 300 is echt een uitdaging zeg, of ervaar je dat niet zo? Ik ga het komende maand ook proberen met 300, eens zien of het lukt. Houd ik die overige 100 euro gewoon achter de hand.
Jazeker een uitdaging, maar moet zeggen dat wij wrs wel goedkoper eten dan jullie? Probeer nu wel gezonder te doen hoor, varkensvlees is al geskipt en de pakjeszakjes worden ook verbannen. Maar ik ben nu voor een half jaar inkomensloos en zo kunnen we het toch gewoon redden. En blijven sparen etc. Niet meer elke week ergens lunchen en ontbijten scheelt al veel, haha.
succes! het is absoluut een uitdaging, maar het zou wel kunnen (ligt er wel aan hoe duur de medicijnen zijn) We hadden geen medicijnen die we zelf betalen moesten, maar wel flesvoeding op den duur en natuurlijk de vele luiers. Niet meteen zeggen dat het niet gaat lukken, probeer er een soort wedstrijdje voor jezelf van te maken. Zijn beiden nu thuis trouwens?
Ik neem meestal een volkoren pasta (beetje gezond haha), dan 1 kippenborst in kleine stukjes gesneden, wat halve cherry tomaatjes, champignons en kleine broccoli roosjes (kan ook met andere groenten, wat je zelf wil!). De saus maak ik van 3 flinke eetlepels pesto, peper/zout op gevoel, kookroom (250ml) en een beetje creme fraiche. Je kan ook één van de 2 gebruiken (kookroom of creme fraiche) maar ik vind het gemixt lekkerder . Soms als ik het in huis heb doe ik er wat pijnboompitten overheen en natuurlijk wat geraspte kaas .
Klopt ze zijn allebei thuis. Voordeel: zo druk dat ik geen tijd voor boodschappen heb haha. Is inderdaad duur. 6,49 flesvoeding je doet er net geen week mee met zn tweetjes. En straks op het hoogtepunt van flessen is het een pak per week per kind. Infacol 7,99 ze hebben vreselijk krampjes op moment. Ook binnen een week op dat potje. 7,49 voor luiers x drie (elk kind een pak per week) en drie tot vier pakken billendoekjes. Die had ik nog niet meegeteld. En dan nog erbij dingen als een keer een nieuwe fles, speen vitamines etc. Beide heren hebben een handje van om te poepen als de luier open ligt. Koen wacht serieus tot zn billen schoon zijn en dan gaat ie weer. Maar zo een keer of vijf per verschoonbeurt haha. Dus de doekjes gaan hard dan. Volgende ronde worden de medicijnen wel vergoed maar de billendoekjes flessen etc maken het alsnog 40 euro of zelfs meer haha. Ow en johannesbroodpitmeel vergeet ik maar die weet ik nog niet hoe hard die gaat.
Lotus keukenrol is nu in de aanbieding bij jumbo, als je daar doekjes mee maakt kost het 55 cent per 100 doekjes. Scheelt ook een hoop.
En hoe doe je dat? Heb ze nu in de aanbieding gehaald. 24 pakjes voor 22,68. Kan dus even vooruit nog gelukkig. Luiers heb ik een maandbox pampers maat 2 voor net geen 7 euro kunnen scoren. Zaten zes pakken in. En drie pakken van de etos en een luiertaart gekregen. Heb alleen te weinig maat 1 en maat 0.
Hallo allemaal Ben nieuw hier en begin met mee lezen. . Omdat ik graag wil besparen op boodschappen vind ik dit topic erg interessant.. We gaan hier te vaak naar de supermarkt waardoor dus iedere keer weer extra dingen mee de kar in gaan terwijl ik het niet nodig heb...... vorige week dus besloten om echt nog maar 1x per week te gaan en als het nodig is, alleen het nodige kopen...
Ik lees ook al even mee en kom af en toe wel handige tips tegen! Ik probeer nu mijn boodschappen te beperken tot 60,- per week (excl. luiers), maar eerlijk gezegd is me dit nog steeds niet gelukt! Het gaat al wel steeds meer die kant op, maar op sommige 'luxe' (merk)producten willen wij eigenlijk niet bezuinigen... Ik doe sowieso slechts 1x per week boodschappen (ook doordat ik 15 minuten rijden van de dichtstbijzijnde supermarkt woon) en 1x in de week ga ik naar de markt voor kaas, brood en (extra) fruit. Wat is jullie beste tip om te bezuinigen, wat vinden jullie dé gouden tip?
Goede tips! Ga ik eens proberen.. normaal gebruik ik kipfilet in de nasi maar spekjes of ei is natuurlijk veel goedkoper
pff ja dat zijn aardig wat kosten inderdaad! Ik heb helaas beide jongens nog in de luiers, maar destijds ook 3 tegelijk in de luiers. dan zou ik die DIY billendoekjes even achterwege laten want ik vond dat wel een geklooi dan een beetje zuiniger doen met billendoekjes? best wel veel nogsteeds.. Gelukkig krijg je nu ook voor 3 kinderbijslag, tenminste vanaf het volgende kwartaal dan.
de gouden tip, het maken van wasmiddel, en bij alle producten nadenken: Heb ik het ECHT nodig? Oja en het lezen van het boek: Je geld of je leven, gratis te downloaden op internet.
Heb even gegoogled maar best een gedoe die billendoekjes haha. In de aanbieding zijn ze iets minder dan een euro per pak. Vind ik nog redelijk te doen. Net weer zet Koen het op een krijsen ga je kijken heeft ie gepoept. Express staan wachten zn tien minuten nog vier keer gepoept. Schone luier om trek net zn sokjes aan. Prrrt weer vol. Hij was vanmiddag in bad gegaan ook al zoveel gepoept in het water. Maar het kan goed komen omdat ze nog steeds die bili afbreken. Dat poep en plas je uit.
Ik vind het helemaal geen gedoe hoor, het knippen van de velletjes neemt misschien 2 minuten in beslag en verder moet je alleen wachten tot het kokendhete water is afgekoeld.
Mijn gouden tips zijn; zoveel mogelijk zelf maken (en inderdaad dus ook eigen wasmiddel), gebruik alle restjes en gooi niks weg, gebruik ook je zintuigen in plaats van alles gelijk op de tht datum weg te gooien en inderdaad wat ons kleintje zegt bedenk of je iets echt nodig heb. @ons kleintje; ik vind het zo leuk om te lezen dat jij ook zo veel bezig bent met consuminderen in het geheel Veel boeken die jij aanraadt heb ik ook gelezen en hetzelfde geldt voor blogs. Lees jij ook buitenlandse consuminder blogs?
@Hier; recent is onze aardlekschakelaar s'nachts gesprongen en daardoor hebben we enorme lekkage in de keuken en huiskamer gehad toen de ijsblokjesbak van de koelkast was gaan smelten. Nu komt ons hele laminaat omhoog in de huiskamer en keuken De vloer was sowieso wel aan vervanging toe maar ik had gehoopt het nog een paar maanden uit te kunnen stellen aangezien we nu dus al een deel van ons spaargeld gebruiken om te overleven. Ik wil dus gaan proberen om toch aankomende maand wat geld opzij te leggen zodat we met een paar weken een nieuwe vloer kunnen gaan halen want we kunnen nu zo ongeveer trampoline springen op de vloer Vandaag waren we toch eerder thuis en heb ik gewoon een pompoen-linzen soep opgewarmd.
De vloer was sowieso al aan vervanging toe, inmiddels al ruim 10 jaar oud daardoor was de dagwaarde te weinig om de kosten te dekken voor een nieuwe vloer. Het bedrag wat we krijgen is echt minimaal helaas.
Als ik boodschappen ga doen haal ik voor 3/4 dagen (avond)eten. Ik kijk ook naar de aanbiedingen en probeer het daarop aan te passen. Is er een leuke aanbieding. Dan haal ik het meteen dubbel voor een andere week. Per week heb ik 70 2 volwassenen zoontje 3jr , dochter 1 jaar. Mijn week loopt van maandag tm zondag. Elke week houd ik wel iets qua geld over en daar haal ik dan zaterdag of zondag wat extras van. De ene keer billendoekjes, dan weer wat extra chippies snoepjes. Of ik haal de goede aanbiedingen alvast als voorraad. Ik doe dit nu sinds 2 mnd en kan eindelijk weer wat sparen De echt tip; bij alles wat je koopt, jezelf vragen; heb ik dit echt nodig??? Meestal laat ik het liggen, soms neem ik het wel mee Onze weekmenus zijn verschillend. Maar eet wel 1xpw echt goedkoop. Bijv frituur, pannenkoeken, of soep met stokbrood (zelf afbakken) Soep is nu in de aanbieding voor 1 en dan afbakbrood erbij a 0,36 Ben je klaar Ook drinken wel wel veel siroop. Maar meer omdat ik t ook erg lekker vind hoor