Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Is dat je eigen risico of echt een factuur?
    Misschien een tip maar wij betalen eigen risico per maand en krijgen, als we niet hebben verbruikt, eind van het jaar eventueel terug..

2. Dejenna

Dejenna Actief lid

12 sep 2014
    240
    0
    0
    Eigen risico inderdaad... ja dat zou ik ook kunnen doen komend jaar...
    Als er dan niks is, is het aan eind vh jaar ook mooi meegenomen. .

Had gelukkig wel Dit jaar 350 Euro van essent terug gekregen...
    Maar afgelopen maand Veel onverwachte kosten.... lek in het dak, autosleutel kapot en nu dit.. Alles tegelijk grrrr...

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, dat is balen :x:(

Daarom hier ook zo blij met gespreid eigen risico betalen… nu "missen" we die 72 euro in de maand niet (2 keer eigen risico van 360 euro gespreid in 10 termijnen)..

manlief heeft nu nog iets van 50 en ik nog iets van 125 euro open staan.. dus met een beetje mazzel krijgen we dat terug

4. Dejenna

Dejenna Actief lid

12 sep 2014
    240
    0
    0
    Ja dat is een goed idee!

Heb het al betaald dan hoef ik er niet meer aan te denken....
    Deze week naar de plus voor wat aanbiedingen en verder volgende week maar vanalles uit de voorraad eten.. En bij plus lege flessen inleveren dus moet lukken allemaal

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zijn er misschien ook andere dingen waar je op kunt bezuinigen, ik bedoel, ik ben wel zuinig, maar 50 euro IS al niet veel.
    bijv gas&licht en water, telefoonrekening, andere abbonnementen. Soms helpt een telefoontje dat je wilt overstappen, of ze niet even een goede aanbieding kunnen geven, al een aantal euro per maand. Alles opzeggen dat overbodig is, verwarming zo min mogelijk aan, alles apparaten echt uitzetten ipv standby, zo min mogelijk douchen, ik bedoel daarmee niet elke dag douchen en een heel stuk korter douchen.
    Kort wasprogramma, kort afwasprogramma. goed je standen bijhouden, is nog leuk ook. :) Ik las ook van iemand die zei: Probeer van alles de helft te nemen, en kijk dan of het bevalt! Dat was voor mij een hele goede. Ik gebruik bijv halve vaatwastabletjes (ik weet niet hoeveel het bespaard, maar het scheelt de helft), en ipv glansmiddel doe ik er azijn in. Afdingen bij de garage, halve tanks tanken. vaker de bandenspanning controleren zodat je minder verbruikt. Marktplaatsen. neem je ziektenkostenverzekering onder de loep. en probeer zelf dingen te maken, en doe zoveel mogelijk gratis dingen. succes!

6. Ons Kleintje

Maak er appelmoes van, google
    of appelflappen, kun je ook invriezen
    of maak een appeltaart en vries deze in voor een verjaardag

7. Ons Kleintje

heerlijk! ik ben jaloers.. ik kijk echt uit naar die tijd. Gelukkig kan ik er nu weer wat meer mee bezig, Dat is ook wel nodig gezien hun leeftijd :)

8. Ons Kleintje

als je alles tegelijk koopt bij de AH, zoals ik zelf gedaan heb, krijg je zelfs geld TOE :D echt waar, wij hadden die bonnen 3 maanden geleden.

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    o serieus.. dat heb je goed gedaan.. hier alles bij hoogvliet gekocht en daar hield de kassa precies de prijs aan van het vak als korting.. helaas pindakaas hier..

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Even een vraag voor de broodbakkers onder ons; normaal gesproken maak ik altijd speltbrood met speltmeel en speltbloem maar nu probeer ik eindelijk eens mijn meel en bloem voorraad op te maken en heb dus alleen nog speltmeel maar geen speltbloem meer, ik heb nog wel iets van volkoren tarwebloem, zou ik dat kunnen gebruiken? Ik weet dat het dan geen 100% speltbrood wordt maar dat maakt niet zoveel uit.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wow, jij hebt altijd van die goede tips zeg, lijkt soms wel alsof je een tweede Hanneke van Veen bent. ; )

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak zelf geen speltbrood, maar als Levine (van Uitdekeukenvanarden) op haar blog vragen krijgt over of bepaalde recepten ook met spelt kunnen, dan zegt ze dat je in ieder recept tarwe voor spelt kan vervangen. Ik neem aan dat je het dus ook gemengd kan gebruiken. Een brood van alleen volkorenmeel (bloem is nooit volkoren) is trouwens niet echt luchtig, als het kan zou ik er een gedeelte bloem bij doen maar dat hoeft uiteraard niet.

13. Ons Kleintje

haha euuuuuuuum nou nee hoor.. gewoon geinspireerd en enthousiast geworden :)
    Ik heb haar/ hun boek gelezen, alles van gerhard hormann, volg dagelijks consuminderblogs: die van Annemarie van Deursen (mijmeringen), min of meer, valhalla, spaarolifantje, Teunie (eenvoudig leven) en Lekkerlevenmetminder, green evelien, kniepertie, neurootje,
    heb de complete blog van De Schuldige (maarten Steendam) gelezen incl zijn boek, sommige boeken van Marieke Henselmans, het boek Leven van een habbekrats, extreme cheapsskates gekeken, en ben nog dagelijks opzoek naar leuke consumindertips die me blijven motiveren :) Volgens mij ben jij ook supergoed bezig en zitten wij wel een beetje op dezelfde lijn. Leuk!

wat ik altijd dan wel leuk vind, programmas te kijken als Dubbeltje op zijn kant, waar mensen een vele malen hoger inkomen hebben, en dan is het wel kicken dat wij met veel minder makkelijk rond kunnen komen. Eigenlijk zitten we onder modaal, maar ik voel me heel rijk. dat is toch mooi. Het is ook een stuk bewustwording van het leven, een soort sport ook. en zelfs nu kan ik het me veroorloven om minder te gaan werken (ouderschapsverlof opgenomen), dat is toch geweldig!

14. Islah

Islah Niet meer actief

Dat idee kreeg ik ook een beetje ja, leuk! Ik volg ook de blogs die je noemde. Ook een paar Amerikaanse blogs maar ik begreep dat je daar niet zo van houd. Een paar mensen van extreme cheapskates hebben ook hun eigen blog/site, zo lees ik regelmatig iets van Jordan Page (Fun Cheap or Free - Where Frugal Gets a Facelift) en Jeff Yaeger.

Ik leef ook van veeeel minder dan de gemiddelde Nederlander. Een paar jaar geleden hadden wij het veel breder, maar toch heb ik niet gemerkt dat ik toen rijker was dan nu. Kennelijk heb ik gewoon niet zoveel nodig haha.

15. Ons Kleintje

kun je het ook fijner maken in een hakselaar (zo`n machine die je wel eens bij een staafmixer krijgt)?

16. minon

minon Niet meer actief

Ik zat gisteren ook met verbazing naar dubbeltje op zijn kant te kijjen. Ruim 2800 euro netto! En dan zoveel schulden. Wij zouden er an kunnen leven als een god in frankrijk!
    Maar over je tips: ik zit me serieus af te vragen wat het voor zin heeft je auto half te tanken? Je gebruikt het vroeg of laat toch wel dus vol kan toch ook? Overigens doe ik al ruim twee maanden met mn tank brandstof nu tegenover elke twee weken een als ik werk. Maar krijg dan ook geen reiskostenvergoeding meer in mn verlof.

17. Ons Kleintje

#877 Ons Kleintje, 24 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2014
    nou ja.. niet leuk.. ik ben niet zo goed in Engels :) Ik heb het wel geleerd maar niet onderhouden. Mijn man zegt dat ik er gewoon in moet duiken en het dan wel oppak, maar ik ben wel benieuwd naar die site die jij aangeeft, en Jeff Yeager vind ik zo`n geweldig persoon, dus ik denk ik dat ik gewoon even een zetje nodig heb. Thanx!

edit wat een leuke blog!

18. Ons Kleintje

haha! nou, het idee is, je hebt minder lading en dus bespaar je. :) Maar ook het idee dat er minder brandstof in de tank zit doet je bewuster omgaan met de benzine.
    Oja op dinsdag en donderdag tanken schijnt goedkoper te zijn.
    alle kleintjes maken 1 grote.

19. Moli

Moli Niet meer actief

helaas doet de AH niet meer mee:(

20. Islah

Islah Niet meer actief

Oooh, op die manier... Dacht dat je het gewoon niet prettig vond lezen. Want de meeste Amerikaanse blogs hebben wel een bepaalde andere 'stijl' dan de Nederlandse. Maar inderdaad, als je niet zo goed in het Engels bent, dan is dat inderdaad lastig.
    Wat ik ook een leuke site/blog vind is The Make Your Own Zone The Make Your Own Zone - Bright Ideas For Homemade Living waar alles eigenlijk gaat om DIY, niet alleen op gebied van eten maar ze heeft bv. ook recepten voor verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen (omdat zelfgemaakt wasmiddel hier helaas geen succes is wil ik nog eens een recept proberen dat op haar site staat, dat wasmiddel maak je nl. o.a met afwasmiddel).

Deel Deze Pagina