Meiden.. hebben jullie ideeën.. Ik wil er voortaan een gewoonte van maken om een 3 a 4 keer in de maand speciaal een voorraad te koken voor in de vriezer.. Gewoon "simpele" gerechten die opgewarmd even lekker zijn als vers. Ik kom niet verder als: - soepen (en welke soepen?) - stamppotten (en welke stamppotten?) - macaroni - nasi Hebben jullie lekkere ideeën van dingen die ik makkelijk kan maken en in porties kan invriezen? Dat we, op een drukke dag, dat er lekker in de ochtend uit kunnen halen en in de avond kunnen verwarmen zonder er nog allerlei dingen aan te moeten doen.
Ik vind aardappelgerechten uit de vriezer niet meer lekker. De structuur wordt er zo vreemd door. Idem met pasta's. Als ik dingen voor in de vriezer kook zijn dat meestal sauzen oid waarbij ik alleen nog maar rijst of pasta hoef te koken.
Ik ben helemaal eens met je man! Mijn ouders hadden een boerderij waar alles biologisch geteeld was. Koeien aten gewoon gras en in de winter hooi, varkens aten aardappelen en granen, kippen scharrelden rond enz. We aten ook seizoen producten dus in de winter kwam er geen verse sla, komkommer of tomaat op tafel. Zo probeer ik ook doen alhoewel lukt het niet altijd. Naar alles wat ik gezien en gelezen heb geloof ik dat biologisch vlees toch beter is. Ik heb paar keer gewoon vlees (kip en gehakt) in supermarkt gehaald en dat was geen succes. Vleesvervangers (zoals soja en vegaproducten) vind ik ook niet super. Soja wordt steeds meer genetisch gemanipuleerd en in niet gefermenteerde vorm. Andere dingen zoals vegaburgers, vegaworstjes zitten vol met E-nummers enz.
Hier precies dezelfde...voor mijn man soep is geen avondeten Ik kook vaak soep voor kids en mijzelf maar voor mijn man moet ik dan altijd iets anders verzinnen. Oh ja en nog mijn weekmenu: Zo. Bietenstamppot met spekjes en appel Ma. Kip uit de oven met aard. en worteltjes Di. Singapore noedels met restjes van kip Woe.Groentesoep, pannenkoeken Do. Kip uit de oven met tomaat en paprika (Jamie Oliver) Vr. Bami met gehakt balletjes Za. Rösti met wortels en kaas, komkommersalade
Marita, wij eten veel vegetarisch maar geen nepvlees in de vorm van vlees. Wel eieren, noten (soms, is duur) en peulvruchten.
leuke recepten bij. paar die ik zeker eens ga proberen! Ik had donderdag al wat boodschappen gehaald was 17,25. boodschappenlijst heb ik al eerder geplaatst. . vandaag nog wat gehaald vooral *aanbiedingen. *4 varkenssaucijzen *1kg kipfilet *5 kg aardappelen *tomaten *1,5kg appels *aardappelpartjes vriezer *blikje perzikken *chips nibbits *dr oetker verwenbrownies tandpasta *orangina 1 fles *40 rollen page toiletpapier totaal 27,55
Dat is idd de beste optie. Persoonlijk heb ik geen moeite om vleesmaaltijden te beperken en bv. 2x per week vlees en 1x vis eten maar voor mijn man en vooral kinderen zou het iets lastiger zijn.
mijn weekmenu; maandag macaroni met zelfgemaakte tomatensaus en een beetje gehakt. ( allemaal nog in huis ) dinsdag tartaartjes aardappels en broccoli ( tartaar en aardappel nog in huis ) woensdag eten we bij mijn schoonouders donderdag; witlof met ham en kaas vrijdag zelfgemaakte frietjes met biefstuk ( in de aanbieding bij de AH deze week ) en groente heb nog genoeg in de diepvries even. En komkommer en tomatensalade zaterdag: kip sate met sajoerboontjes en rijst zondag; soep met broodje hamburger.. Boodschappenlijstjes; ( aan de hand vd folders ) AH; Nutella Pindakaas 2x Witlof achterham kaas biefstukjes hamburgers Melk brood 1x vleeswaar van iets in de aanbieding moet nog even kijken wat. pizza`s ( in de aanbieding voor in de vooraad ) Eieren EMTE Broccolie Tomaten Kroketjes vlokken Kruitvat; diksap tandpasta en tandenborstel Sanne Woensdag op de markt; Fruit komkommer grote tomaten De reste heb ik voor het weekmenu nog in huis en ook nog een grote emmer kwark in huis voor de zuivel ( toetjes en bij ontbijt ) Ik heb ook nog bijna een hele zak appels liggen en een paar kiwi`s 1 banaan en wat druiven..
Het is gewoon een kwestie van wennen. Mijn man at ook zowat dagelijks vlees en is buitenlands dus ik moest hem echt laten wennen aan vaker vegetarisch en nu is hij juist degene die vraagt wanneer we aardappelpuree gaan eten of bloemkool met een sausje haha. Ook wil hij niet meer zo vaak vlees eten. Dus gewoon volhouden... Kinderen wennen sowieso snel (wij aten al zo voordat mijn dochter er was, dus dat is makkelijk, en ze is sowieso een makkelijke eter).
hier vrijdag boodschappen gedaan maar nog geen tijd gehad om ze op te schrijven: LIDL bananen 0.28 spinazie 0.69 bloemkool 0.69 kaas 3.09 vla 0.75 2x melk 1.30 grillworst 0.99 minikrieltjes 0.79 gelderse worst 0.99 soepballetjes 1.18 2x pannenkoeken mix 1.50 2x pindakaas 2.78 pads 1.69 koffiemelk 0.59 halvarine 0.59 leverpastei 1.49 worstelen pot 0.89 6x cola 5.16 6x water 1.74 1x cola zero 0.86 statiegeld 3.25 ranja 0.79 broodjes 0.78 paranoten 1.99 witte bollen 0.59 multi hakker 2.00 37.44 C1000: hutspot 0.69 3x magarine 1.14 bak en braad 0.45 kipfilet 1.19 spekreepjes 1.29 gebraden gehakt 0.55 pedaalzakken 0.70 chicken tonacht kerrie 1.73 spruitjes + macedoine 0.70 8.44 Menu: Zaterdag: patat Zondag: man pizza ik soep (totaal niet lekker in orde) Maandag: Man macaroni ik werk dindag: bloemkool, gekookte aardappels en verse worst. woendag: man macaroni ik werk donderdag: chicken to night vrijdag: Hutspot
hier gisteren van manlief zijn collega een halve courgetten en halve witte kool gekregen het weekend ervoor ook courgette en komkommer gekregen van schoonzus komkommer hebben we gisteren gegeten met gebakken aardappelen loempia's (mini) en kipsticks vandaag eten we witte kool, aardappelen en gehakt dinsdag spaghetti (ik verwerk hier de courgette in) woensdag lasagne (rest spaghettisaus en bechamelsaus) donderdag uientaart vrijdag chinese kool stoemp zaterdag restjes zondag soep uit de diepvries moet alleen tomaten, wortelen, witloof (staat in promotie:voor de cavia's) en uien kopen , de rest steekt in de vriezer of voorraadkast lekker goedkoop weekje misschien krijgen we ook nog broccoli en dan maak ik de broccoli ipv de soep (die verhuisd dan naar volgende week) volgende week proberen om zoveel mogelijk restjes uit de vriezer te eten zodat ik weer verse groenten kan invriezen
hier zo weer de deur uit voor de weekboodschappen! hoop heb ik gelukkig nog in huis maar heb wel een aantal dingen nog nodig kwa avondeten! weekmenu vanavond krootjes met speklapjes.. (moet alleen spekblokjes en aardappels halen) morgen patatjes met snack woensdag wil ik nassi maken donderdag moet ik werken dus man en zoon eten spinazie met gehaktbal vrijdag de restand nassi met sate zaterdag spaghetti met sla! zondag eten bij me vader de maandag erop eten we dat de restant spaghetti op(wel zo makkelijk) laat weten wat ik kwijt ben aan de boodschappen straks.. hoef alleen naar de lidl dus het zal vast meevallen gok ik!
Ik ga zo ook weer even de super blij maken. Zojuist appelmoes gemaakt, zaterdag hebben we (hand)appels en (stoof)peren geplukt. Lekker veel, kilo of 20. Geen goedkope maand nu dus, maar over de lange termijn wel weer.
De maand is bijna voorbij en heb nog 50 euro over. Ip heb ik t eten voor vandaag en.morgen al in huis. Dua de vlag kan uit. Vandaag pasta uit de vriezer en morgen worteltjes met gekookte aardappels en viscuisine. Morgen weer de weekboodschappen doen. Vriezer raakt leeg en ik ben volgende week jarig en de oudste eind van de maand.Dus die 50 euro extra komt goed uit
morgen naar de markt voor konijnenvoer, daar verwacht ik 9 uit te geven maar dan kom ik ook weer een aantal maanden toe met 4.5 kg voer (de grote zak scheelt veel met iedere keer een kleine zak van 1kg te kopen, die kost 4 dus als je het uitrekent scheelt het zo een 13.5)
Hier ook weekmenu: maandag preischotel (vorige week al gekocht) dinsdag spruiten en aardappels met een gehaktbal woensdag aardappels bloemkool en een filetlapje donderdag spruitenstamppot met rul gehakt vrijdag witlofschotel Heb nu eigenlijk weer teveel groenten gekocht.. Omdat de spruiten 1+1 waren en de bloemkool voor ons te groot. Welke groente kan ik hiervan het langst bewaren? Totaal groente en vlees deze week: Ongeveer 12 euro. Alles totaal deze maand: 309.10
Bloemkool kun je ook blancheren en invriezen. Wij lusten geen spruitjes maar bloemkool is best lang houdbaar vind ik altijd. Menu gisteren al geplaatst. Net boodschappen gedaan alleen de bloemkool vergeten maar die kunnen we ook vervangen door spinazie. Etos: Luiers 2x 35 stuks 9,98 standaard 1 6,49 Plus: Kipfilet 1 kg 5,10 ontbijtspek 1,63 Boterhamworst 1,00 Aardappels 5 kg 3,99 Prei 1 kg 1,82 3x rode paprika 2,07 2 kg uien 1,49 4 bananen 1,07 500 gram sperziebonen 2,59 roerbakgroenten 1,99 kinderkwark 6p 1,75 3x rond tarwe 3,00 vrije uitloopeieren 1,29 kipsate kroketten 1,77 frikandellen 2,92 halfvolle melk 0,75 gangmakers 1,25 choco 1,28 pinda's 0,99 zoute rijen 1,65 2x snelkookrijst 0,78 gehaktschotel 1,23 nasi bami mix 0,29 ajam pangang 1,73 2x tomatenpurree 1,04 azijn wit 1,5 liter 0,48 bouilion rundvlees 0,89 kidneybonen 0,89 bugles 1,15 3x pistolets 1,17 4x juliper 2,24 4x statiegeld 0,40 saksische leverworst 0,42 Totaal 51,46 Actie bugles -0,15 Actie haribo -0,65 Actie gangmakers -0,25 Actie sperziebonen -0,59 Actie paprika -0,60 Actie prei -0,90 Actie aardappels -1,99 Actie kipfilet -1,36 Totaal 45,87 Totaal deze week dus 62,34 inclusief luiers en voeding. Waarschijnlijk eind van de week nog wat brood halen en fruit. Tot nu toe dus 37,66 over.