Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Gewoon steeds een stuk afsnijden inderdaad.

Klinkt lekker nijntje! Hier verwerk ik het meestal in een quiche. Maar ook wel in gewone stoofgerechten ofzo (met kerrie, koriander, gehakt en ananas is ook lekker, en dan opdienen met rijst). Of zelfs rauw met wortel in een salade. Je kan er alle kanten mee op.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @minimouse wat een leuk cadeau! Super fijn!

@hier een rekening van de zorgverzekering €227,90 :( moet maar van de spaarrekening af.
    Ook is de prijs bekend van het lek in de badkamer €2500 :(:( pfff maarja moet wel gerepareerd worden helaas.

Ook wat goed nieuws. Vanmorgen de kast opgeruimd en het volgende gevonden;
    €30 contant in oude portemonnee
    €20 cadeaubonnen voor bloemen
    1 cadeau bonnen h&m
    €20 fashioncheque
    2x beijenkorf
    :D
    Van de bloemenbon ga ik sm maar iets leuks kopen. Past iedere week op voor niets (wil ze graag)
    Verder is schoonzusje jarig dus die krijgt iets van de H&m.

Weet iemand of je op de sites het saldo kunt checken? Die weet ik namelijk niet van alle bonnen..

Weekmenu is weer gemaakt.
    Woensdag: nasi met sate
    Donderdag: kool ovenschotel (thanks voor de tip)
    Vrijdag: macaroni (vriezer)
    Zaterdag: niet thuis
    Zondag: pompoensope met brood
    Maandag: eten bij sm
    Dinsdag: rode bieten met speklap

3. minon

minon Niet meer actief

Jullie kletsen veel. Ik ben heerlijk de deur uitgegaan vanmorgen. Voor het eerst naar buiten met de jongens. Even naar de supermarkt geweest en melk gehaald. We hadden pannenkoeken gegeten gisteren dus heel pak in een keer opgegaan. Ook wat fruit totaal 7,50. Hema broodje gegeten van 3,00 gedeeld met dochter. Ze is de hele week al zo lief geweest en al maanden niet meer buiten geweest of ergens naartoe geweest doordat ik niks meer mocht. Dus even een beloning en we hebben er samen van genoten! Ze had hele verhalen en kreeg uitgebreide knuffels. Zo blij dat ze ook haar draai wat vind. En ik blij dat ik eindelijk tussen de muren uit was. Bij de intertoys een cadeautje wezen halen (visjesvangen spel 8,00 en 3,00 batterijen). Van mijn weekbudget van 100 euro nu nog 12 euro en een beetje over. Kleingeld van het boodschappen doen gaat in de spaarpot van de kinderen dus dat gaat er ook steeds af. De 100 euro was bedoeld voor boodschappen en luiers dus nu ook de extra'tjes ervan betaald dus ik ga goed!

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ukkie, doe mij ook maar zo n kast 😃

Nijntje, heerlijk is dat. De eerste x naar buiten.

Bedankt voor de tips. Ik ga de kool morgen maken met kerrie en gehakt. Rul gehakt erdoor? Of bij een gehaktbal?
    En vanavond zou ik ook nog een salade maken. Daar gaat nu ook witte kool door.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zou lekker mee eten en iets daarna naar huis gaan
    Bij de verjaardag nieuwe luier en en pyama?
    Kan hij in de auto gaan slapen en overleggen in bed?

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @nijntje, lekker zon dagje! En fijn dat je meisje haar plekje weer heeft gevonden. Mag zeker beloond worden!

Hier mijn lijstje,
    Speklappek 4st. 2,91
    Spitskool 1,19
    Dubbelvla 1,29
    6eieren 1,09
    2x sate 1,50
    2x melk 1,38
    Kruidnoten puur 1,99
    Kroepoek 0,69
    Trassie 0,59
    Rode bieten 1,39
    Aard puree 0,85
    2x Afbakbrood 0,39
    6 afbakbroodjes 0,39
    2 ijsthee 2,60
    2 Handzeep 300ml 2,00
    Luiers 9,99
    Kipfilet 1,19
    Snijworst 0,72
    Saks leverworst 0,42
    Pompoen 1,99
    Rode peper gratis :)
    Totaal €34,58!!

Had €50 gepind voor deze week en er moet alleen nog wat vers fruit komen. Heb nu nog bananen en druiven dus houdt denk ik wel een tientje over deze week!

Ik ga zo alvast de ovenschotel en nasi maken met de spitskool.
    De spitskool met kerrie bakken of de gehakt? Zal wel niet veel uitmaken toch? Ik ga het eens proberen.

En nog stukjes tomaat erdoor? Of gerapste kaas erover? Heb beide nog over namelijk maar geen idee of dat lekker is.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Leverworst plakjes kun je makkelijk vervangen door die bollen lverworst, twee bollen 0,42 en kun je naar mijn idee langer bewaren. (Ik bewaar een bol in een bakje in de koelkast.
    Hertogijs en venz hagelsslag kunnen denk ik ook een stuk goedkoper als je huismerk pakt.

Wat betreft de verjaardag zou ik ook lekker mee eten. Het ritme is toch al verstoord want kinderen worden hyper van verjaardagen ;) dus ik zou lekker (gratis) mee eten en daarna meteen hup in de auto. Dat zal iedereen begrijpen dat je meteen vertrekt.

8. minon

minon Niet meer actief

Spitskool kan je ook lekker eten met rijst, kerrie, nootmuskaat en ananas.
    En nasi inderdaad. Vorige week beide gegeten.
    Hier zit ik te twijfelen. Heb eigenlijk in alles van mijn weekmenu wel trek dus kan niet kiezen. Ik denk de boerenkool maar. Hoef ik niet lang voor in de keuken te staan.

Lig even lekker op bed. Toch best een uitdaging zo een eind wandelen. Voor dochter blijkbaar ook want die slaapt ook al bijna twee uur.

9. Dejenna

Dejenna Actief lid

12 sep 2014
    240
    0
    0
    weekmenu van afgelopen week:
    do: gekookte aardappelen, broccoli en speklapje
    vrij: chicken tonight kerrie met gemengde groenten
    za: broodje frikandel
    zo: gekookte aardappelen, rode kool, appelmoes, gehaktbal
    ma: gebakken aardappelen, cherrytomaatjes, krokante kipfilet
    di: gekookte aardappelen, witte bonen in tomatensaus en rundersaucijs
    vandaag: zilvervliesrijst, sambalboontjes en kipfilet
    morgen: soep uit blik met broodje

vrijdag boodschappen doen, plaats het lijstje dan aan eind vd week samen met het weekmenu.. Want maak nooit van te voren een weekmenu.. Zie altijd de dag ervoor wel wat ik kook met wat ik in huis heb...

Afgelopen week gelukt met €48 :)

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Yes, de nieuwe vloer ligt er dan eindelijk helemaal in. De nieuwe voorraadkast staat eveneens in de keuken, opgeruimd en wel en alles staat weer op zijn plek. Wat ben ik blij :) Ik breng even zoon naar bed en dan kom ik even uitgebreid terug lezen en reageren. Hier een kleine sneakpeak van onze nieuwe vloer:

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Wat een leuk huis heb je!
    geniet ervan dat je weer een normale vloer hebt :)

12. Dejenna

Dejenna Actief lid

12 sep 2014
    240
    0
    0
    mooooooi elena!!

@uitje: wij hebben een jaarabonnement van een dierentuin hier in de buurt.. in januari met 10 euro korting aangeschaft.. Volgens mij was het 39 euro pp.. dochter is Nog gratis tm 3 jaar..
    Heeft zn geld allang opgebracht zo vaak zijn we al geweest.. kregen er ook leuke bonnen bij voor andere parken.. Zo zijn we gratis naar een dierentuin in België geweest.
    verder tot nu toe enkele keer gaan zwemmen, overdekte speeltuin kost hier 2 euro voor kids tot 2jaar.. ouders gratis dus dat is te doen. .

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @nijntje, lekker he zo even liggen. Na de bevalling doe ik dat nu nog steeds als ik vrij ben, heerlijk. Nu met de nieuwe zwangerschap heb ik t nog meer nodig :)
    De nasi was lekker trouwens! Morgen de ovenschotel, ben benieuwd. Heb m met nootmuskaat, gekruid gehakd aard puree en gebakken uitjes bovenop gemaakt,morgen alleen ff opwaren.

@dejenna, bedankt nu heb ik enorm zin in een broodje frikandel!!! Hihi

@elena wauw gave vloer! En leuk ingericht trouwens!

14. Dejenna

Dejenna Actief lid

12 sep 2014
    240
    0
    0
    sorry ukkie haha

iemand makkelijk recept voor pastasaus? Heb nog heel wat tomaten liggen die dit weekend op moeten. ..

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik denk dat ik mijn doel dan moet bijstellen. Ik koop graag bepaalde producten bio en dan is zonnature goedkoper dan een pak rijstwafels van de natuurwinkel.

de venz en ijs hadden idd niet gehoeven. Chocoladetablet wel, doen we niet vaak en moet eens kunnen.

Ik zal wat beter opletten voordat ik de aanbiedingen pak of merkloos niet goedkoper is. Dit deed ik voorheen wel, maar sinds we iets meer te besteden hadden is dat wat versloft en dat is niet handig nu we weer tijdelijk terug bij af zijn. Weer even omschakelen merk ik!

bij de verjaardag blijven is eigenlijk geen optie. De afgelopen maanden waren een drama en we hebben het nét 1,5 week weer wat op de rit. Dat wil ik niet nu alweer verpesten.
    onze zoon is hoog sensitief, net als ik. Dus daar pyjama aan, in auto slapen en thuis overleggen gaat al bijna 2 jaar niet meer helaas.
    als hij oververmoeid en overprikkeld is doet ie overigens helemaal geen oog dicht.
    we zijn altijd erg makkelijk geweest met hem meenemen enzo, maar merken nu dat hij hier gelijk dagenlang last van heeft. We zullen dus rekening hiermee moeten houden waar dat kan.
    idee voor een maaltijdsalade is wel goed. Man en zoon eten net zo lief een speltbroodje.

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Elena, ik had niet verwacht dat ik een witte vloer zo mooi zou vinden.
    Had het kil en.klinisch verwacht, maar dat is het helemaal niet! Mooi!!!
    al zou ik gek worden als het mijn vloer was. Zwarte, heel harige hond :D

17. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wow, Thanks voor de complimenten over ons huis. Wij hebben een extreem low budget huis :) Zelf zijn we er enorm blij mee maar soms ben ik weleens bang dat anderen het vreselijk vinden omdat het niet zo'n gestyled is als veel mensen hebben.

@Kool; blijft echt heel lang goed in de koelkast en inderdaad heerlijk veelzijdig. Ik maak er veel koolsalade van, door de Aziatische gerechten of door een stoofschotel of ovenschotel. Koolrolletjes staan nog op mijn lijstje om te maken.

@Ukkie; dat is nog eens fijn opruimen zeg! Vaak kan je inderdaad online je saldo bekijken.

@Nijntje; heerlijk weer naar buiten! Fijn dat je dochter weer een beetje de oude wordt. Gaan de jongens nog steeds goed?

@Annedore; vervelend dat je nog steeds voor het hondje aan het betalen was. Ik zie inderdaad een paar dingen op je lijstje die goedkoper zouden kunnen. Hoeveel avocado's had je voor die 1.49? Wat betreft de verjaardag zou ik ook lekker de pyjama mee nemen en dan na het eten weggaan. Anders zou ik denken aan rauwkost, gekookte eitjes, pita broodjes met hummus, zulk soort dingetjes.

@onskleintje; nog steeds druk met zelfgemaakt brood en yoghurt dus :) Heb jij al een ander smaakje yoghurt proberen te maken?

@schoenen; ik heb een behoorlijke collectie schoenen maar ik onderhoudt ze goed en sommige heb ik dan ook echt al bijna 10 jaar :)

@Minniemouse; gefeliciteerd met je prijs!

18. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    De lidl heeft ook bioproducten en het worden er steeds meer. En ik had een tijdje terug bio rijstwafels bij de Deen gescoord voor 39 cent. Ook eens handig om de lijst van clean 15 te gaan googlen, die kan je dan sowieso regulier kopen omdat deze het minst vervuild zijn, scheelt toch weer. Het huismerk kaneel ijs van de Appie is echt goddelijk, weet natuurlijk niet welke smaak je had en anders zelf maken? Is echt onwijs makkelijk.

Jammer dat blijven eten geen optie is, jij kent je kindje het beste dus moet doen wat goed voelt en het beste is.

19. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Dames wat kletsen jullie veel!

Morgen begint mijn eerste maand, ik ben benieuwd!!
    Heb tot en met het weekend alleen nog maar pistoletjes nodig, dus dat is nog een beetje smokkelen ;), maarja we eten ongeveer alles uit de voorraad!

20. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Wauw, Elena. Ziet er erg mooi uit.

Deel Deze Pagina