Weinig Boodschappengeld: Wat eten? Deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha! Nou je hebt anders wel een mooie nieuwerwetse televisie :D Wij hebben nog een oudje uit 1999, doet het nog prima en aanrakingsbestendig, neemt wel veel ruimte in helaas. Ik wacht tot hij kapotgaat en dan wil ik ook heel graag zo`n mooie televisie als dat jij hebt.

Maar vertel... wat is er lowbudget, wie weet kan ik iets met je tips :)

2. Islah

Islah Niet meer actief

Leuk huis Elena, doet me een beetje aan m'n eigen huis denken. Behalve dat wij dan geen tv hebben.

En ja, volgens mij vinden veel mensen mij ook niet überhip (en té low budget) maar dat maakt me eigenlijk niet uit... Wij voelen ons prettig hier, het is netjes en schoon en dat is het belangrijkste. Daarbij belast ik ook nog eens minder het milieu dan iemand met een nieuw gekocht huis omdat het meerendeel tweedehands/gekregen is.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wat is er low budget aan ons huis;

Gratis gekregen of opgehaald; salontafel, eettafel, eetstoelen, bank, relax stoel, 2 kasten in de huiskamer, 2 buffetkasten in de keuken, de gordijnen en diverse accessoires. Zelfs de grote plant inc pot hebben we gratis opgehaald :)

Voor weinig tweedehands gekocht; vloerkleed, koelkast, bedframe van zoon zijn bed, meubels en kleed uit zoon zijn kamer.

Volle prijs voor betaald; ons bed, de matrassen van alle bedden en onze kledingkast (zoon heeft een inbouwkast). Dit hebben we allemaal betaald met ons trouw geld.

Veel van de rest heb ik ook niet de volle prijs voor betaald of betaald met cadeaubonnen (zo hebben onze poezen een supermooie maar onwijs dure kattenbak, maar volledig betaald met cadeaubonnen) zelfs mijn favoriete mason jars collectie in die keuken is volledig betaald met cadeaubonnen.

Zelf vind ik het ook absoluut niet erg om hier te wonen en ben ik me ook heel bewust van onze kleine voetafdruk op de aarde omdat we weinig nieuw hebben gekocht maar soms heb ik vrienden met een designhuis op visite en dan is het tocht en gevoel dat me bekruipt terwijl ik design niet eens mooi vindt, net als al die huizen die allemaal hetzelfde zijn.

Wij hebben wel een tv en diverse apparatuur, man is er gek op dus dan laat ik hem maar lekker gaan.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb ook wel eens dat wanneer ik in het huis van een vriendin ben, dat ik dan denk "is dit nou een showroom of een huis". Of dat ze allemaal identiek lijken te zijn aan elkaar haha.

5. Ons Kleintje

ik vind het juist leuk wanneer iemand zo leeft.
    We hebben in het begin wel een aantal dingen gekocht, 10 jaar geleden. Maar ik heb nog veel dingen van 15 jaar geleden, en gekregen spullen vind ik zelfs erg leuk om te hebben. Mijn opa heeft onze commode nog gemaakt, dat is 35 jaar geleden. Hij fungeert nu als een winterjassen-opbergkast, en ik gebruik hem nog voor de tweeling. de tafel die we hebben is mijn ouders trouwen, dat is ook meer dan 35 jr geleden. Ik kan erg genieten van iets heel lang hebben.
    Mijn fiets heb ik 8 jaar geleden gekocht, een Batavus van toen 500 euro. Elke keer als ik mijn fiets zie dan heb ik het gevoel dat hij net gekocht is. Het is ook maar net hoe je met je spullen omgaat, want iets wat oud is kan er nog heel netjes uitzien.

Waar ik inmiddels wel achter ben is dat ik soms dingen wil kopen, en als ik dan even wacht dan: Kom ik een soortgelijk iets tegen in huis of via via/ vindt ik een vervangend iets wat ook functioneert waardoor het andere niet meer nodig is/ vergeet ik dat ik het wilde hebben en hoef ik het niet meer. Gek is dat! Het is wel moeilijk soms, voor als ik het gevoel heb dat ik iets perse wil hebben, maar als ik dan 2 weken wacht met de aanschaf, koop ik het meestal niet meer.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hadden ooit een salontafel gekregen, massief donker hout, alleen de bovenkant was niet meer mooi. Toevallig hadden we wat stukken laminaat over en die heeft mijn man zo gezaagd dat het precies op de tafel past en erop getimmerd. Ziet er nu als nieuw uit en iedereen zegt altijd dat we zo'n leuke tafel hebben. Ik vind dat soort dingen echt leuk!
    En we hebben een dressoir die eigenlijk wel een likje verf kan gebruiken maar misschien is dat iets voor komende zomer, zo binnenshuis vind ik dat niet zo'n succes met 2 kleine kinderen en ik reageer ook nogal astmatisch op verf.

7. Ons Kleintje

ook op verf op waterbasis?
    ik verf om die reden nu ook nog niet. Ik ga pas aan de slag wanneer de kleinsten op school zitten, op een mooie dag wanneer ik alles open kan zetten.

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik ben DOL op 'bij elkaar geraapte' interieurs :):):)

Wij hebben zelf ook veel tweedehands, showroom modellen en gekregen. Ik vind het leuk en het boeit me geen reet dat ik niet in de VT wonen kan :D Wij vinden het gezellig en voelen ons hier thuis. En zoals Islah zegt het is schoon en netjes.

Elena, ik ben bekend met de dirty dozen en clean fifteen. Opgeslagen op mijn telefoon ;) Sommige dingen koop ik graag fair trade ivm met geweten :p zoals bananen, koffie en chocolade. Gelukkig hoeft dat niet altijd schrikbarend duur te zijn. Zeker bij de Lidl niet, waar wij wekelijk de 'grote' boodschappen halen.
    Ik had 1 avocado voor 1,49. En nu ga je me vertellen dat ik naar de Turk moet, toch?? :D Alleen op een of andere manier ziet het er daar altijd minder vers uit. En zeker niet altijd goedkoper trouwens :(
    Ging laatst zo'n blik kaas halen om sigara boregi te maken, dat was bij de Deka dus goedkoper dan bij de turk ernaast :(

Ijs zelf maken, ja dat moet ik zeker vaker doen. Heb sinds een paar maanden een ijsmachine. Zag vanochtend een recept voor avocado-banaan ijs. Volgende week vrijdag komen vrienden gourmetten en wij hoeven alleen voor drinken en toetje te zorgen, dus denk dat ik ijs ga maken. Maar zal hun geen avocado ijs voorzetten ;) Misschien kokossmaak of zo. Of gewoon old fashioned chocolade ijs.

Net 2,20 of 2,30 uitgegeven bij de Deka voor 1 liter volle bio melk, 0,75 liter geitenmelk en een rijstetoetje #zwanger ;)

Bij de Kruidvat was ik HEEL blij!! Eindelijk eens bruikbare dingen voor mij met mijn voordeelpunten!!
    Voor 4,57 heb ik:

douchecreme
    dermocare 2 in 1 shampoo voor Melle (gratis)
    tandpasta voor Melle
    tandenborstel voor Melle
    2 tandenborstels voor ons
    (1 product gratis bij 3 mondverzorgingsproducten en extra gratis plastic tandenstokertjes met borsteltje twv 2,49. Man gebruikt die dagelijks, dus erg welkom)
    Pakje dry nites voor Melle, koop ik normaaal niet, maar nu GRATIS.
    Pak wc papier.

13,47 actiekorting :):):)

9. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    wauw prachtig die vloer!!!!!!! helemaal mijn smaak!!! wat voor vloer is het eigenlijk???

hier een mega financiele dip! :(

auto moest gekeurd worden nou doen wij dat al bij een adresje
    maar was toch 200 euro :O

en manlief moet afrijden 21 okt
    300 euro :O

alle 2 noodzakelijk maar daar gaat ons budget weer!! ;'(

heb nu nog 250 euro voor de hele maand boodschappen... moet erg creatief zijn want t moet lukken maar schrok er wel van

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Toen wij net op onszelf gingen wonen hadden wij zo'n complete meubel set die bij elkaar paste, deze kwam uit het huis van mijn vader die toen net 2 maanden daarvoor overleden was, de meubelen waren slechts 1,5 jaar oud dus zonde om weg te gooien. We hebben ze toen ook nog meegenomen naar deze woning maar er bleef weinig ruimte over voor zoon om te spelen en ons huis was echt volgepropt. Schoonouders hebben toen onze meubels genomen en voor ons twee ikea expedit kasten gekocht als ruil. Inmiddels hebben we veel van onze andere meubels ook weer gratis gehaald en bewerkt, onze oude meubels hebben we dan ook weer gratis weggegeven. Zo zijn we al een paar jaar aan het wisselen en doen maar het wordt steeds meer naar onze zin.

11. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    vind die tv kast ook wel echt heeeeeeel erg leuk elena!!! staat ontzettend gezellig

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ons Kleintje, nu word ik wel benieuwd naar jouw huisje...

13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Thanks! Het middelste gedeelte is de Ikea Expedit (het oude tvmeubel) en de twee kasten die ernaast staan hebben we zelf gefabrikeerd van een wandmeubel die we gratis hadden opgehaald en dus uit elkaar hebben gehaald om dit meubel van te maken. Boven aan de ikea kast hangt een diascherm, we gaan misschien 1 keer per jaar naar de bios maar hebben liever hier thuis een filmavond met vrienden en dan op het diascherm, erg leuk :) Boven in de ikea kast staan al mijn kookboeken en in de glazen kasten staan onze beide hobby's op display. Dit is het meubel in zijn totaal;

De vloer is trouwens een vinyl vloer van oorspronkelijk de kwantum.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ook!

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou ook best wel wat foto's willen maken hoor, maar dan moet ik eerst een beetje gaan puinruimen XD en wil t.z.t liever ook weer de foto's weghalen.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Foto's haal ik ook tzt weer weg. Ben ook benieuwd naar jou huis. Als je het wilt plaatsen na het opruimen (of ervoor), leuk!

17. Islah

Islah Niet meer actief

Hahaha before & after foto's...

18. Ons Kleintje

Heb je daar een machine voor nodig? Zo nee dan ben ik errrrrg benieuwd hoe je zelf ijs maakt!:)

19. Ons Kleintje

haha! Nou ik ben al ontdekt door een familielid, en ik hoop dat ik niet verder ontdekt ga worden. Ik kan wel een foto maken maar het is nu helemaal niet netjes, dan moeten jullie daar even doorheen kijken. Oke even een klein beetje opruimen en dan via mijn mobiel inloggen, hebben jullie 10 minuten?

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Volgens mij heb je niet voor alle ijs een ijsmachine nodig. Staat meestal wel bij het recept :)

Deel Deze Pagina